PDA

View Full Version : EMG 60 in de brugpositie?



Rens van Herpt
4 januari 2011, 02:54
Ik zag net een advertentie op marktplaats voor een slagplaat met daarin een EMG 60 in de brugpositie. Ik vraag me nu af hoe zo'n 60 klinkt in de brug. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het een aanrader of niet? Anders zou het net zoiets zijn als de 85; ook multi-inzetbaar.

The Unforgiven
4 januari 2011, 08:48
Over het algemeen wordt de EMG60 gebruikt in de nek, in combinatie met een EMG81 in de brug. Kijk zelf wat je lekker vind klinken, probeer gewoon eens wat uit, en anders wissel je de elementen in de slagplaat toch eens om?

Van Dattum
4 januari 2011, 11:38
Ik heb een zelfbouwer met een 60 bij de brug. Puur omdat ik hem "nog had liggen". Geen aanrader... Klinkt een beetje, hoe moet je het zeggen, lichtgewicht, teveel hoog, te weinig body.
Ik vind een 85 perfect voor in de brugpositie.

Philippe
4 januari 2011, 11:42
Ik had een Ibanez SZ met een EMG 60 in de brug en een 81 in de nek. Klonk zo heel slecht nog niet. Ik vond hem juist iets warmer en donkerder klinken i.t.t. Van Dattum.
Heb ze na een tijdje toch omgedraaid (81 brug 60 nek). Klonk toch een stuk feller en agressiever.

Rens van Herpt
4 januari 2011, 16:33
Bedankt voor de reacties.
Ik ga het een keer uitproberen, gewoon voor de lol. Ik heb ze nu in een Jackson RR3 zitten, dus zal wel veel hoog worden. Misschien is het de moeite waard haha.

Philippe
4 januari 2011, 22:04
Precies, probeer het gewoon uit :)
Door dat soldeerloze systeem is het omwisselen in een minuutje gepiept.