PDA

View Full Version : Ongebruikte files Adobe Audition 3 wissen



Thoom42
4 januari 2011, 01:55
Hallo,

Ik loop al een tijdje tegen het volgende probleem aan. Ik wil alleen de files die in mijn multitrack staan bewaren, de rest wil ik verwijderen (mislukte takes etc.) Is hier een optie voor? Hoe lossen jullie dit probleem op?

Groeten,

Thomas

cazmodean
4 januari 2011, 08:59
Krijg je geen vraag op het moment dat je de sessie afsluit? Iets van: wilt u de ongebruikte bestanden bewaren?

Daarnaast kun je ze altijd weggooien in het browser venster naast je mixer. Als je weet welke wav's je gebruikt voor je opname (geef ze een naam), dan weet je ook welke je niet gebruikt. Dan kun je ze volgens mij in het programma weg gooien.

Thoom42
4 januari 2011, 11:06
Weet ik, maar ik gebruik zoveel kleine stukjes audio-file dat het een behoorlijke uitzoekklus wordt..er is dus geen vinkje waarin je kunt instellen dat je de files in multitrack wilt bewaren en de rest niet wilt opslaan?

The Bertman
4 januari 2011, 12:43
Ik gebruik nog steeds Audition 1.5, maar daar heb ik (in multi-track mode) de optie 'Close only non-session media' . Dan krijg je uiteraard de opslagvraag, en daar zeg je dan nee op. Zit dat niet in 3?

Emieltje
4 januari 2011, 21:28
Een member van het officieuze adobe audition forum (www.audiomastersforum.net) heeft een programmaatje geschreven die precies doet wat jij zoekt. Heb het vroeger ook gebruikt en werkte perfect. Je vind de discussie en het progje (Mediasweeper) via de volgende link http://www.audiomastersforum.net/amforum/index.php/topic,6829.0.html

Succes met sweepen... :ok:

JvD.
4 januari 2011, 23:45
Kijk uit met Audition hoor. voor je het weet vind je het lekker werken(want dat doet het!) en dan zit je vast aan een programma met bergen bugs en nooit een update.

Een simpele manier om dit te doen met audition is gewoon je session file open zetten en files gaan deleten in de map waar al je bestandjes staan. Als je dan een bestandje verwijdert dat in je sessie gebruikt wordt zegt windoos: "file in use" en word ie niet gedelete.