PDA

View Full Version : easy-medium gitaar nummers helemaal uitspelen:>



Tyandra
3 januari 2011, 22:21
Hoi,

Ik ben opzoek naar wat muziek stukken (rock/metal) die ik helemaal uit zou moeten kunnen spelen binnen een paar dagen/weken als beginner/medium zijnde,iemand wat leuke ideen?^^

Tyandra

arcane
3 januari 2011, 22:43
Nummers van ac/dc, afgezien van de solo's dan.

aaronstonebeat
4 januari 2011, 02:43
Strak AC/DC spelen lijkt eenvoudiger dan het is, naar mijn mening. De nummers an sich zijn inderdaad niet ingewikkeld.

Wat dacht je van een klassieker als Paranoid van Black Sabbath? Motörhead misschien, daar zitten ook een hoop dingen bij die goed te doen zijn zonder veel technische fratsen. Ik weet dat het oud is, maar er is wel meer goede oude muziek.

Ik vind het wel een goed streven wat nummers in hun geheel te willen kunnen spelen :ok:

deefke666
4 januari 2011, 08:22
We're not gonna take it van Twisted sister is naar mijn mening één van de makkelijkste hardrock nummers die er zijn, inclusief de solo (gewoon de melodie van het refrein).
Misschien kan je Rockin' in the free world van Neil Young ook eens proberen,
Smells like teen spirit van Nirvana, Breaking the law van Judas Priest......

grtz d

Tyandra
4 januari 2011, 13:04
Hmm, Smells like teen spirit en Paranoid zijn wel hele simpele nummers. iets meer pit mag wel

En ben verder niet zo heel erg into the AC/DC dus kunnen jullie daar een aantal nummers van noemen?:J

ansofie
7 januari 2011, 21:07
glycerine van bush, prachtnummer en helemaal niet zo moeilijk!

kenx
7 januari 2011, 21:46
Hmm, Smells like teen spirit en Paranoid zijn wel hele simpele nummers. iets meer pit mag wel

En ben verder niet zo heel erg into the AC/DC dus kunnen jullie daar een aantal nummers van noemen?:J

Highway to hell, Dirty Deeds, Problem child, Whole lotta rosie, you shook me all night long, back in black, ... En dan bedoel ik uiteraard zonder de solo's =) (Hoewel die van highway to hell zou moeten lukken op gemiddeld niveau).

+1 zoals ansofie hierboven zegt. Glycerine is een zeer makkelijk en leuk nummer!

aaronstonebeat
9 januari 2011, 03:15
Riff Raff is één van mijn eeuwige AC/DC-favorieten.

Studio (http://www.youtube.com/watch?v=iNVdcrEua0Q)
Live (http://www.youtube.com/watch?v=5uXu067MTqI)

tidalwave_sideburns
12 januari 2011, 14:38
ACDC - Safe in New York City is vrij makkelijk, solo's ook wel, en ontzettend lekker.
Dirty Black Summer van Danzig is ook niet al te lastig, bulls on parade van RATM (wel in drop D), enter sandman van Metallica... schiet me verder niet zo iets 123 te binnen