PDA

View Full Version : hngd: musicman luke



YannickH
3 januari 2011, 19:17
ik heb een paar gitaren verkocht en men brommer en ik wou een bo-el kopen.
nu kreeg ik maar geen reactie van huub.
ik ben vandaag naar de lokale muziekwinkel geweest om snaren te gaan halen en daar stond al een hele tijd een musicman luke.
ik heb er 20 keer naar gaan kijken maar nooit uitgetest.
nu heb ik zo'n spijt dat ik die nooit getest heb! vandaag voor de eerste keer en ik heb hem meteen meegenomen want hij stond daar voor een superprijs!
deze gitaar speeld echt zogoed! dat heb ik nog nooit meegemaakt.
ik heb er net foto's fan getrokken maar ze zijn niet zo goed.
morgen krijgen jullie duidelijkere foto's bij daglicht.
http://i52.tinypic.com/aad2xz.jpg
http://i52.tinypic.com/156d8jl.jpg

nu er zaten 2 veren aan de tremelo.
ik heb er een 3de bijgeplaats in het midden want hij ontstemde best wel snel.
maakt het uit hoe de veren zitten want de buitenste veren staan schuin en de binnenste staat recht.
maakt dat iets uit?

barno
3 januari 2011, 19:49
proficiat;
om een onduidelijke reden hou ik wel van musicman, mss omdat ik de albert lee gitaar zo vet vind (en ook de bassen) deze is mij persoonlijk iets te modern qua looks maar de kwaliteit en degelijkheid straalt altijd af van die gitaren. have fun!

veren: denk niet dat dat iets uitmaakt, als het maar werkt

jze
3 januari 2011, 19:55
Gefeliciteerd! Lijkt me een fijne gitaar. Heb zelf alleen ervaring met de MM Petrucci, maar die speelt ook super. De plaatsing van de veren maakt volgens mij ook niet veel uit.

Wat het ontstemmen betreft: heb je er al nieuwe snaren opgezet? Als hij al een tijd in de winkel heeft gestaan en de fabriekssnaren zitten er nog op kan het daar ook nog wel eens aan liggen.

Gearjunkie
3 januari 2011, 19:58
Da's een hele mooie!!!

http://www.youtube.com/watch?v=GginWYf22rs&feature=fvst

YannickH
3 januari 2011, 20:07
http://www.youtube.com/watch?v=CsbXlxkI3TE
die vind ik echt prachtig!

de gitaar zelf is de fijnste gitaar die ik ooit in men handen heb gehad.
ik heb nog nooit musicman bespeeld en ik ben daarstraks gewoon omvergeblazen door de gitaar!
en voor die prijs kon ik het echt niet laten!

Matthijs24
3 januari 2011, 20:09
PoehPoeh ziet er mooi uit!!:crazyhappy:
GEFELICITEERD!! :cheerup: !! :cheerup: !! :cheerup: !! :cheerup: !! :cheerup: !!

Tankman
3 januari 2011, 20:45
Gefeliciteerd! Mooie plank. Ik heb alleen om de versie met piezo gespeeld, maar die was ook erg nice! Heb je nou toch de Jim Root Tele verkocht?

Venlonaer
3 januari 2011, 20:47
Gefeliciteerd ermee!:ok:

sandert1978
3 januari 2011, 23:01
Proficiat met deze supergitaar!! Ik moet zeggen dat hij mij ook nog steeds erg trekt. Elke keer bleef ik toch weer terugvallen naar Fender en voor het echte rockwerk heb ik nog mijn 2 Ibanez gitaren. Misschien dat die 2 er nog eens uitgaan voor een Luke.

Ik ben in ieder geval weer een beetje jaloers geworden;) geniet van de gitaar, maar dat gaat wel lukken volgens mij!

LucaBrasi
3 januari 2011, 23:10
Gefeliciteerd, een Luke is een klasse plank. Ik speel al jaren op Lukes, en ben er nog steeds erg tevreden mee.

BTW, mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?

FrankC
3 januari 2011, 23:15
EMG ben ik niet kapot van. Gitaar is mooi ding.

ThomasL
3 januari 2011, 23:46
Ohyeah de YJM308!!! Mijn favoriete peNdaal!

jutter
3 januari 2011, 23:52
Gefeliciteerd! Groetjes van zijn tweelingerbroer...
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Luke%20Blue/DSC01873.jpg

YannickH
4 januari 2011, 11:03
@tankman: ja ik heb de tele toch weggedaan.

@lukabrasi: ik heb hem 1700 min 1 betaald;)

@frankC: ik speel altijd met emg's en deze emg set is de beste die ik tot nu toe gehad heb!

deze gaat er echt nooit meer uit! men fender malmsteen stond altijd op nummer1 omdat die zo goed speelde, maar de musicman speelt egt vele beter, en wat nog toffer is is dat ik op deze plank gerust met 0.09 snaren kan spelen.
op de rest van men gitaren voelde dat niet fijn aan.
op men malmsteen ligt 0.11, op men ltd 0.12 en op men jackson 0.10
en 0.10 voor solo te spelen vond ik al veel te dun.
toch raar dat op de musicman0.09 zo goed aanvoelt:p
en de tremelo is echt zo goed! daar schrok ik nog het meest van! ik ben altijd een floyd man geweest maar die overtreft elke floyd!
ik ben er zo blij mee:)

Herman
4 januari 2011, 11:20
@lukabrasi: ik heb hem 1700 min 1 betaald;)


Zo.. €700,- voor een MM Luke is niet eens duur nee!:ok:

jutter
4 januari 2011, 12:00
Zo.. €700,- voor een MM Luke is niet eens duur nee!:ok:

Da's zeker niet duur

sideburns
4 januari 2011, 12:11
ik ben niet zo van de mm gitaren en wat ze precies kosten,
maar is 1700 min 1 geen 1699,- ? lijkt me toch meer een bdrag voor deze gitaar...

Laga
4 januari 2011, 12:19
Mooie plank gefeliciteerd!!

EBMM Rules!! Super gitaren, de kwaliteit voel je al als je ernaar kijkt ;)

YannickH
4 januari 2011, 12:37
ik ben niet zo van de mm gitaren en wat ze precies kosten,
maar is 1700 min 1 geen 1699,- ? lijkt me toch meer een bdrag voor deze gitaar...

ja 1700 min 1 is 1699:p
en ik heb ze nieuw gekocht he, niet 2dehands.
als je ziet dat ze hier 2200 euro kosten vind ik het een mooie prijs

sideburns
4 januari 2011, 12:43
o ja, nog vergeten te zeggen , gefelicteerd met je nieuwe plank !

YannickH
4 januari 2011, 12:47
thx:) ik ga dit schatje heel goed verzorgen.

even iets anders, weet iemand welke snaren er opliggen die van de fabriek komen? de maat.
het is 0.09 maar ik weet niet welke de dikste is.
ik ga namiddag een setje ernie balls 0.09 halen alleen ik wil juist de zelfde maat als erop ligt want dat bevalt me wel

sideburns
4 januari 2011, 12:52
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/regular/2/7/4/633274.jpg

Herman
4 januari 2011, 12:55
ik ben niet zo van de mm gitaren en wat ze precies kosten,
maar is 1700 min 1 geen 1699,- ? lijkt me toch meer een bdrag voor deze gitaar...

En dáárom staat er een knipogende smiley bovenaan m'n bericht.;)

sideburns
4 januari 2011, 12:58
ach so:ok:

RedBuell
11 maart 2011, 17:55
Ik heb ineens ook veel gas voor een MM Luke, hoewel ik nu 2 gitaren heb met EMG 85 in de brug wil ik eigenlijk iets met andere elementen maar goed. Het lijkt me wel een geweldig ding. Ik zat met een LP traditional of een Mayones Setius in mijn hoofd maar dit lijkt me eerlijk gezegd een fijnere gitaar....

Wat wel van groot belang is voor mij, kan je een MM Luke snel alternatief stemmen? Van E naar Eb, Dropped D etc?

jutter
11 maart 2011, 18:05
Ik heb ineens ook veel gas voor een MM Luke, hoewel ik nu 2 gitaren heb met EMG 85 in de brug wil ik eigenlijk iets met andere elementen maar goed. Het lijkt me wel een geweldig ding. Ik zat met een LP traditional of een Mayones Setius in mijn hoofd maar dit lijkt me eerlijk gezegd een fijnere gitaar....

Wat wel van groot belang is voor mij, kan je een MM Luke snel alternatief stemmen? Van E naar Eb, Dropped D etc?

De LukeII heeft een vintage tremolo dus snel een andere stemming zit er niet in. Als je dat wel wil moet je kijken naar een LukeI.
(ik spreek uit ervaring, ik heb ze beide gehad)

RedBuell
11 maart 2011, 18:08
Heeft de Luke I niet een floyd? Ik had namelijk iets gelezen (zo'n youtube reactie) dat als je de vintage trem op alleen duiken zet dat je dan wel makkelijk van tuning kan wisselen...

jutter
11 maart 2011, 18:15
Heeft de Luke I niet een floyd? Ik had namelijk iets gelezen (zo'n youtube reactie) dat als je de vintage trem op alleen duiken zet dat je dan wel makkelijk van tuning kan wisselen...

De I heeft inderdaad een floyd. Bij de II kan je de trem op de body laten rusten maar dan beperk je jezelf weer.....Het is maar net wat jezelf wilt. Ik gebruikte de trem zoals Luke hem ook wel gebruikt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Erik70
11 maart 2011, 18:43
Mooie Luke hoor, gefeliciteerd en welkom bij de club !!

Ik heb er zelf sinds deze zomer ook eentje, een zwarte dan. Ik was al musicmanfan door mijn axis, maar de Luke... WOW wat een ding.
Er is geen gitaar ter wereld waarop EMG's zo ver bluffend goed tot hun recht komen. Niks steriel of kil, gewoon helder karaktervol met zowel vintage als moderne toon. Net wat je wilt en hoe je speelt.

Ik heb de trem op de body rusten en hij ontstemt NOOIT. Toen ik hem kreeg was hij nog zwevend afgesteld en ook toen ontstemde hij NOOIT. De afstelling en werking hiervan, mede door te goede topkam en tuners is gewoon superieur. Ik heb hem op de body rustend afgesteld puur omdat dat mijn smaak is. Ik hou er niet zo van dat te trem gelijk in beweging kom als ik al perongeluk de brug aan raak. Maar dit verschilt per persooon en speelstijl.

Nou, weer genoeg opgehemeld... spelen maar weer ;-)

RedBuell
11 maart 2011, 18:53
Mooie Luke hoor, gefeliciteerd en welkom bij de club !!

Ik heb er zelf sinds deze zomer ook eentje, een zwarte dan. Ik was al musicmanfan door mijn axis, maar de Luke... WOW wat een ding.
Er is geen gitaar ter wereld waarop EMG's zo ver bluffend goed tot hun recht komen. Niks steriel of kil, gewoon helder karaktervol met zowel vintage als moderne toon. Net wat je wilt en hoe je speelt.

Ik heb de trem op de body rusten en hij ontstemt NOOIT. Toen ik hem kreeg was hij nog zwevend afgesteld en ook toen ontstemde hij NOOIT. De afstelling en werking hiervan, mede door te goede topkam en tuners is gewoon superieur. Ik heb hem op de body rustend afgesteld puur omdat dat mijn smaak is. Ik hou er niet zo van dat te trem gelijk in beweging kom als ik al perongeluk de brug aan raak. Maar dit verschilt per persooon en speelstijl.

Nou, weer genoeg opgehemeld... spelen maar weer ;-)

Is hij als de trem op de body rust makkelijk dropped D of een halve stap terug te tunen?

Erik70
11 maart 2011, 19:21
Is hij als de trem op de body rust makkelijk dropped D of een halve stap terug te tunen?

Ik doe het zelden, omdat ik dat niet gebruik maar het is geen enkel probleem.

Erik70
11 maart 2011, 19:26
oja... is het trouwens niet mooi dat je je tremoloarmpje gewoon in de gitaar kan laten als je hem in de (originele) koffer stopt. Handig toch !!