PDA

View Full Version : JamVox?



TopRob
3 januari 2011, 19:14
Ik ben mezelf al een paar dagen op internet aan het inlezen over de JamVox (http://www.voxamps.com/jamvox/) van Vox en sta op het punt er eentje te bestellen. Ik heb inmiddels een heleboel reviews over de JamVox gelezen en een aantal forums (fora?) doorzocht, maar ik kan lezen wat ik wil, één ding wordt me nog steeds niet duidelijk: komt het geluid uitsluitend via het zwarte speakerkastje van de JamVox, of kun je het ook via de eigen pc-speakers laten lopen? Weet iemand dit toevallig?

lefthandstrat
3 januari 2011, 23:03
Ik ben mezelf al een paar dagen op internet aan het inlezen over de JamVox (http://www.voxamps.com/jamvox/) van Vox en sta op het punt er eentje te bestellen. Ik heb inmiddels een heleboel reviews over de JamVox gelezen en een aantal forums (fora?) doorzocht, maar ik kan lezen wat ik wil, één ding wordt me nog steeds niet duidelijk: komt het geluid uitsluitend via het zwarte speakerkastje van de JamVox, of kun je het ook via de eigen pc-speakers laten lopen? Weet iemand dit toevallig?

Hallo, ik heb Vox JamVox. Het zwarte speakerkastje is niet alleen een speaker maar is tevens een geluidskaart. Daarnaast zit er een beveiliging in, wat wil zeggen dat je de software niet op kunt starten zonder de speaker via USB aangesloten te hebben. Er zit dus ook een soort van dongel in. Door de geluidskaart van VOX te gebruiken (die dus in de speaker zit) heb je in elk geval geen vertraging. Ik zou het geluid uit de speaker overigens niet onderschatten, er zit een prima geluid in. Je kan de interne geluidskaart overigens ook gebruiken als USB interface voor andere software die een ASIO/CoreAudio driver nodig hebben.

Bij deze een scan uit het boekje met een plaatje en aansluitschema van de de achterzijde van de speaker/geluidskaart. Ik hoop een antwoord op je vraag gegeven te hebben waar je iets mee kunt.
http://i75.photobucket.com/albums/i296/Frits59/Vox.jpg

peter_heijnen
4 januari 2011, 14:25
+1

Op speakers kan idd, en helaas met vertraging.

TopRob
5 januari 2011, 22:29
Mede gezien jullie reacties, heb ik besloten er eentje te bestellen. Vanmorgenvroeg besteld en wordt morgen al bezorgd. Ben benieuwd! :cool::cool:

Tnx!

lefthandstrat
6 januari 2011, 02:04
Mede gezien jullie reacties, heb ik besloten er eentje te bestellen. Vanmorgenvroeg besteld en wordt morgen al bezorgd. Ben benieuwd! :cool::cool:

Tnx!

Nou, proficiat met je beslissing! Laat eens weten hoe het bevalt. Ik denk dat je verbaasd zult zijn over alle mogelijkheden van de software en het geluid dat die speaker weet te produceren. Overigens, let even op welke softwareversie je hebt, er is inmiddels al een update uit die je gratis kan downloaden. 't Is maar dat je het weet :ok: Veel plezier ermee!

TopRob
7 januari 2011, 21:45
De JamVox is binnen en heb hem vanmiddag even kort getest. Ik moet zeggen dat het niet tegenvalt. Het geluid dat uit de speaker komt is boven verwachting. Ook de bediening van de software is vrij eenvoudig, al moet ik de GXT-functie nog uitgebreid gaan uitproberen. Wel bemerk ik een heel klein beetje vertraging, maar dat is te verwaarlozen.

Wat me wel opvalt is dat zolang de JamVox aan de PC is gekoppeld is, al het geluid dat normaal gesproken via de geluidskaart van de pc loopt en via mijn 5.1-surround setje gaat, nu uitsluitend door de JamVox gaat. Ik ben al aan het zoeken geweest of dit via bepaalde instellingen te wijzigen is, maar dat is me (nog) niet gelukt. Misschien dat iemand weet hoe dit op te lossen is?

lefthandstrat
9 januari 2011, 15:48
De JamVox is binnen en heb hem vanmiddag even kort getest. Ik moet zeggen dat het niet tegenvalt. Het geluid dat uit de speaker komt is boven verwachting. Ook de bediening van de software is vrij eenvoudig, al moet ik de GXT-functie nog uitgebreid gaan uitproberen. Wel bemerk ik een heel klein beetje vertraging, maar dat is te verwaarlozen.

Wat me wel opvalt is dat zolang de JamVox aan de PC is gekoppeld is, al het geluid dat normaal gesproken via de geluidskaart van de pc loopt en via mijn 5.1-surround setje gaat, nu uitsluitend door de JamVox gaat. Ik ben al aan het zoeken geweest of dit via bepaalde instellingen te wijzigen is, maar dat is me (nog) niet gelukt. Misschien dat iemand weet hoe dit op te lossen is?

Halllo, sorry voor de late reactie. Misschien heb je het al gevonden, maar zo niet: ga naar Options > Preferences > Hardware Performance. Daar zal je vinden wat je zoekt en kan je de vertraging waar je melding van maakt te lijf gaan met de regelaar. Betreffende het geluid dat nu per definitie uit je JamVox speaker komt.........ik heb Windows 7 en daar kan je het volgende proberen: Start > Configuratiescherm > Geluid > Tabblad Afspelen > Stel je PC speakers in als standaard. Vermoedelijk staat je JamVox Geluidskaart nu als standaard aangevinkt???

Hoop dat dit je heeft geholpen. :???:

TopRob
9 januari 2011, 22:12
@lefthandstrat: bedankt voor je tip, de geluidskaart stond inderdaad nog ingesteld op JamVox. Het leek nu prima te functioneren, maar nu begint mijn pc raar te doen (geluid valt weg, of de computer start opeens opnieuw op.) Ik draai nog met XP op een oude Pentium 4 2.8GHz. Maar eens gaan zoeken waar de fout zit. Anyway, bedankt!

lefthandstrat
9 januari 2011, 23:16
@lefthandstrat: bedankt voor je tip, de geluidskaart stond inderdaad nog ingesteld op JamVox. Het leek nu prima te functioneren, maar nu begint mijn pc raar te doen (geluid valt weg, of de computer start opeens opnieuw op.) Ik draai nog met XP op een oude Pentium 4 2.8GHz. Maar eens gaan zoeken waar de fout zit. Anyway, bedankt!

Hoi, of het ermee te maken heeft weet ik niet (de problemen die je nu schetst), maar heb je via het menu "help" (van JamVox) de functie automatische update gebruikt? Er is een update en wellicht zit de oplossing van jouw probleem in die update verwerkt.

TopRob
10 januari 2011, 06:52
Ik heb de laatste softwareversie geïnstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen. Het zit in m'n pc, dat is zeker. Ik kom er wel uit, thx.