PDA

View Full Version : Hiwatt lead 100



wireman
3 januari 2011, 10:51
Beste Forummers.. Een paar jaar terug heb ik een Hiwatt Lead 100 als erfstuk van een goede vriend gekregen. De amp was toen behoorlijk toegetakeld en is door Frits van Mourik helemaal opgelapt (met de nodige frustraties) Frits heeft m een revisie gegeven en daarna is ie eigenlijk ongebruikt gebleven. Sinds enige tijd heb ik een band waarin de de Hiwatt wil gaan gebruiken. enfin.. Ik van mn 13e maand een Marshall 1960a cab gekocht. Bij feedback nog een Spectraflex hyperflex speaker kabel ertussen gekocht.. Nou klinkt de Hiwatt vreselijk schel en dun. Het scheurkanaal klinkt wel iets voller, maar het normale kanaal (waar het mij om gaat) klinkt echt nergens naar. Volgens een mede lead 100 gebruiker moet ie juist vol klinken.. weet iemand hoe dit komt? Er zijn door Frits wel nieuwe buizen geinstalleerd, maar dit waren volgens mij alleen voorbuizen.. De grotere buizen die erin zitten, zijn oude phillips en telefunken buizen.. Die zouden juist goed moeten klinken toch? Laatste keer dat ik m gebruikt heb, hoorde ik een keiharde schelle toon (storings-toon) Volgens de beheerder van de oefenruimte zat er toen een buis niet goed. Volgens mij is er een buis overleden.. ze gloeien wel allemaal.. kan iemand me helpen?

nico verduin
3 januari 2011, 11:16
Beste Forummers.. Een paar jaar terug heb ik een Hiwatt Lead 100 als erfstuk van een goede vriend gekregen. De amp was toen behoorlijk toegetakeld en is door Frits van Mourik helemaal opgelapt (met de nodige frustraties) Frits heeft m een revisie gegeven en daarna is ie eigenlijk ongebruikt gebleven. Sinds enige tijd heb ik een band waarin de de Hiwatt wil gaan gebruiken. enfin.. Ik van mn 13e maand een Marshall 1960a cab gekocht. Bij feedback nog een Spectraflex hyperflex speaker kabel ertussen gekocht.. Nou klinkt de Hiwatt vreselijk schel en dun. Het scheurkanaal klinkt wel iets voller, maar het normale kanaal (waar het mij om gaat) klinkt echt nergens naar. Volgens een mede lead 100 gebruiker moet ie juist vol klinken.. weet iemand hoe dit komt? Er zijn door Frits wel nieuwe buizen geinstalleerd, maar dit waren volgens mij alleen voorbuizen.. De grotere buizen die erin zitten, zijn oude phillips en telefunken buizen.. Die zouden juist goed moeten klinken toch? Laatste keer dat ik m gebruikt heb, hoorde ik een keiharde schelle toon (storings-toon) Volgens de beheerder van de oefenruimte zat er toen een buis niet goed. Volgens mij is er een buis overleden.. ze gloeien wel allemaal.. kan iemand me helpen?Waarom ga je niet gewoon weer naar Frits? Die kent de versterker het beste.

marc_o
3 januari 2011, 11:21
Zo hoort ie niet te klinken inderdaad. Heb er een jaar of 5 op gespeeld (lead 100 R, dus met reverb) en dun en schel waren nu niet bepaald de sounds die daaruit kwamen. Wat ik zou doen is kijken of je erachter kunt komen welk buisje minder goed werkt, wat soms werkt door 'm aan te zetten en per buis tikjes te geven met bijvoor beeld een potlood. Zo ben ik op het spoor gekomen van buizen die vervangen moeten worden. Dit werkt niet altijd, dus mocht je in de gelegenheid zijn ze te laten testen of je hebt nog een aantal voorbuizen liggen dan kun je die eens proberen...
Anders even terug naar F. van Mourik??
Het hoort een volle vintage tone te zijn, dat is een ding wat zeker is.

Succes

Bullseye
3 januari 2011, 20:04
:dontgeti: errr....uhm ik heb op de elektra school geleerd dat je nooit met een potlood tegen onder spanning staande objecten moet tikken laar staan in de buurt komen :ok:

G.G.
3 januari 2011, 20:15
:dontgeti: errr....uhm ik heb op de elektra school geleerd dat je nooit met een potlood tegen onder spanning staande objecten moet tikken laar staan in de buurt komen :ok:

Dan neem jij toch lekker een penseel.

freddie bassman
3 januari 2011, 20:21
Godverdomme vette amp, jammer dat je ze zo weinig tegen komt op internet!

marc_o
3 januari 2011, 20:40
:dontgeti: errr....uhm ik heb op de elektra school geleerd dat je nooit met een potlood tegen onder spanning staande objecten moet tikken laar staan in de buurt komen :ok:


Dat is goed mogelijk.....op de opleiding Arbeidsmarktpolitiek en Personeelsbeleid hebben ze mij niet verteld dat het verboden was.
Fuck it en tikken met die hap, zo doet iedereen het!

Bullseye
3 januari 2011, 21:05
He he he ....precies fuck it ...tab the M'Fucker
Regels zijn er om gebroken te worden

Frits van Mourik
3 januari 2011, 21:55
Beste Forummers.. Een paar jaar terug heb ik een Hiwatt Lead 100 als erfstuk van een goede vriend gekregen. De amp was toen behoorlijk toegetakeld en is door Frits van Mourik helemaal opgelapt (met de nodige frustraties) Frits heeft m een revisie gegeven en daarna is ie eigenlijk ongebruikt gebleven. Sinds enige tijd heb ik een band waarin de de Hiwatt wil gaan gebruiken. enfin.. Ik van mn 13e maand een Marshall 1960a cab gekocht. Bij feedback nog een Spectraflex hyperflex speaker kabel ertussen gekocht.. Nou klinkt de Hiwatt vreselijk schel en dun. Het scheurkanaal klinkt wel iets voller, maar het normale kanaal (waar het mij om gaat) klinkt echt nergens naar. Volgens een mede lead 100 gebruiker moet ie juist vol klinken.. weet iemand hoe dit komt? Er zijn door Frits wel nieuwe buizen geinstalleerd, maar dit waren volgens mij alleen voorbuizen.. De grotere buizen die erin zitten, zijn oude phillips en telefunken buizen.. Die zouden juist goed moeten klinken toch? Laatste keer dat ik m gebruikt heb, hoorde ik een keiharde schelle toon (storings-toon) Volgens de beheerder van de oefenruimte zat er toen een buis niet goed. Volgens mij is er een buis overleden.. ze gloeien wel allemaal.. kan iemand me helpen?

Ik kan me herinneren, dat er bij mij in de studio een avondje op de amp is
proefgespeeld (ook op een 1960 cab) en dat de sound naar volle tevredenheid was.
Wat ik me niet kan herinneren & ook bijna niet kan voorstellen,
is dat de amp bij mij met oude buizen van verschillende makelij de deur is uitgegaan.

Natuurlijk ben ik altijd bereid, om je amp te checken...
No problem. PM me maar!

toneblo
3 januari 2011, 22:06
Dan neem jij toch lekker een penseel.

wel met de haartjes tegen de buis aan slaan dan toch?:chicken:

cluseau
3 januari 2011, 23:09
:dontgeti: errr....uhm ik heb op de elektra school geleerd dat je nooit met een potlood tegen onder spanning staande objecten moet tikken laar staan in de buurt komen :ok:

Voor de duidelijkheid: Dat is voor de volle 100% waar. In een potlood zit een grafiet kern en dat is zo geleidend als de pest. Voor je het weet ben je gefrituurd als je er mee tegen onder spanning staande delen komt. Maar.......
Een buis is van glas en dat staat niet onder spanning. Gevaarlijker wordt het als je tepelflessen (buis met topaansluiting) hebt, die kun je dan maar beter vermijden.

Frans.