PDA

View Full Version : HNGD!! Classic Sixties Tele CAR



Heibel
3 januari 2011, 09:32
Taadaa!! Gecombineerd met kerst en verjaardag heb ik een MIM Fender Classic Sixties Telecaster cadeau gekregen! Mijn 1e echte Fender. Ik heb tot nu toe altijd op Squiers gespeeld, weliswaar de betere Japanse en Koreaanse versies, maar diep in m'n hart wilde ik toch altijd ook 'n echte Fender.

E.e.a. moeten bestellen, wegens de beperkte beschikbaarheid, dus ik heb af moeten gaan op internet voor wat betreft de specs en reviews. Ik moet zeggen, fijn gitaartje (licht, resonant), netjes afgewerkt, erg lekkere hals en in tegenstelling tot de specs, lijkt het erop alsof er medium frets zijn gebruikt i.p.v. vintage, maar dat is wat mij betreft 'n plus. De lak is prettig dun afgewerkt, dus stevig gebruiken en dan gaat dat relicen vanzelf..

Er vielen me ook 'n paar dingen op:

De brug pickup had niet de door mij verwachte koperen grondplaat, maar eentje van kunstof. Klonk best redelijk, maar heb beide pickups vervangen door Tonerider Hot Classics die ik nog had liggen uit een ander project. Wat mij betreft hoort een brugpup in zo'n gitaar 'n koperen grondplaat te hebben! De controls waren dan weer allemaal CTS..

Ten 2e de brug zelf..Man o man, wat 'n goedkoop stukje blik is dat! Alles werkt en is prima te intoneren, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit een negatief effect heeft op het geluid, dus die wordt a.s.a.p. vervangen. Met 2 keer de intonatieschroeven aandraaien, draai je de schroefkop al dol. Van Fender (ook al is het 'n MIM) had ik toch iets meer verwacht.

Anyway, met 'n nieuwe brug en de Toneriders geïnstalleerd, denk ik hier 'n geweldige tele aan te hebben en ben ik dus weer in business aan het tele front..En dan nu, plaatjes!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-V3RF6K36.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SGI3QE6J.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7UAJZQDM.jpg

macwilliams
3 januari 2011, 09:45
Ik heb me er ook net een aangeschaft maar dan meer in de kleur van jouw vloer.

Happy playing!!

Venlonaer
3 januari 2011, 10:21
Veel plezier ermee!:ok:

Nagramoth
3 januari 2011, 10:43
Cool! Ik ben zelf een mini-Tele (17.3" mensuur) aan het bouwen, in precies dezelfde kleuren.

Weet je al wat voor brug je erop gaat zetten?

6-string
3 januari 2011, 11:41
Gefeliciteerd met je aankoop! Ik heb ook 'n CAR sixties telecaster. Mijn heeft wel nog 'n witte binding en is Japans. Ik heb mijn brugelement vervangen door 'n Hotrail. En ben persoonlijk zeer tevreden over de gitaar, ook qua afwerking weinig op aan te merken!

mikeyaxeman
3 januari 2011, 13:05
Mooi ding gefeliciteerd :cheerup:, maar idd vreemd van die plastic grondplaat een koperen plaat is toch part of the Tele sound.

Heibel
3 januari 2011, 13:28
Hey, thanks voor alle reacties..Ben er erg blij mee, het is 'n goed instrument, waar ik hopelijk jaren plezier van ga hebben..Maar die brugconstructie en brug PU is toch wel 'n teleurstelling. De brugpup klinkt goed, daar niet van, maar met 'n koperen baseplaat had ik 'm niet vervangen, dat geeft toch wat meer bassrespons. Ik begrijp Fender niet zo goed wat dat betreft. De Classic Vibe serie van Squier heeft wel dergelijke elementen (Tonerider kopieën zo heb ik gelezen) en 'n degelijkere brug. Het zou 'n gitaar misschien €50 duurder maken, maar dan is die ook af en dat is nu niet het geval. Bij de MIM's wordt bezuinigd op zaken die wat mij betreft in ieder geval toch essentieel zijn voor 'n instrument met de Fender naam.

Maar goed, ik ga er 'n nieuwe brug (Wilkinson met compensated messing zadels) opzetten en dan heb ik 'n top gitaar!

Eko
3 januari 2011, 19:22
Mooie plank! Er zijn inderdaad een paar onderdelen die beter kunnen en je bent goed op weg. Goede brugplaat met messingzadels doet wonderen.
Lekker raggen met dat ding!!!!

macwilliams
3 januari 2011, 20:39
Ondanks dat mijn mim Tele een "betere/andere" brug heeft dan de jouwe, vind ik de standaard pu's echt een belediging voor mijn rode telecaster. Onversterkt klinkt het als een "heldere" gitaar maar ingeplugd hoor je daar niks van terug, de spoelen "vermoorden" de tone die de gitaar zelf wel heeft.

Op aanraden van een paar leden komen in deze nocaster elementen van fender. En als ze doen wat er beloofd word dan gaat dat helemaal goed komen.


De mijne.
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/2fda79a9.jpg