PDA

View Full Version : Fender lite ash telecaster (korea)



macwilliams
3 januari 2011, 08:50
Ik heb nog geen eigen foto's maar wel de plaatjes van MP gehaald.
Zodra ze hier is maak ik zelf wel foto's

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/369fae7c.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/e4e36839.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/06b2568c.jpg
Ze is niet in nieuwstaat, maakt me ook niet veel uit.

Dit is de eerste nieuwe aanschaf van dit jaar en ik verwacht dat het wanneer ze ook maar in de schaduw kan staan van die van H.Huisjes het een goede aanschaf is.
Die Mexicaan die ik heb is wel een goed gitaartje, deze verwacht ik beter te zijn. Ik hoop dat ik haar morgen kan ontvangen en in m'n klauwen kan sluiten.

Nee, de LP's blijven mijn favoriete gitaren. Maar een goede Tele is niet te versmaden.

Venlonaer
3 januari 2011, 10:23
De enige tele's die ik een beetje mooi vind zijn de Tele's met humbuckers en een strat neck:makeup:

Maar veel plezier ermee Mac!:strat:

macwilliams
3 januari 2011, 12:44
Tjah, ik heb al genoeg humbucker gitaren. En ook al is een Tele met een stratneck ook mooi, deze vind ik mooier. Ik heb MP nu lang genoeg in de gaten gehouden. Ik hoop voorlopig geen gas meer te verduren te krijgen.

Nagramoth
3 januari 2011, 13:24
Sjeezez Mac, kijk maar uit dat je straks niet meer Teles dan Les Pauls hebt...

Lekkere snijplank hoor...

Heibel
3 januari 2011, 13:40
Hey, deze heb ik ook zien staan, daar ga je veel plezier aan beleven..Er zaten geloof ik ook nog Seymour Duncans in, toch? Dat lijkt me 'n leuke bonus!

macwilliams
3 januari 2011, 16:51
Sjeezez Mac, kijk maar uit dat je straks niet meer Teles dan Les Pauls hebt...

Lekkere snijplank hoor...

Dan kan ik er nog twee teles bij halen om de verhouding 1:1 te krijgen. :D
Het totaal aantal is nu:
6 x LP
4 x tele
1 x strat
1 x semi hollow
1 x warlock

en ik heb nog een teleMcBBQGTDLX liggen die nog afgerond moet worden.

Dus in totaal 14 :)



Hey, deze heb ik ook zien staan, daar ga je veel plezier aan beleven..Er zaten geloof ik ook nog Seymour Duncans in, toch? Dat lijkt me 'n leuke bonus!

Ja met SD elementen is wel een bonus.

Ik heb net bevestiging gekregen dat ze op de post is gegaan.

munkie
3 januari 2011, 17:02
Ik heb even zo'n strat gehad. V shape neck, was even wennen maar speelde daarna prima. Perfect fretwerk. Werden gebouwd bij Cort in Korea. Zijn alweer uit productie. Theorie: omdat ze te goed waren t.o.v. de USA ash strats!

De strat in kwestie had wel een paar mods kunnen gebruiken waar ik niet aan toe ben gekomen. Grafiet topkam en snaargeleiders, betere mechanieken. Hij ontstemde vrij snel. Hij was vrij schel, ik heb niet onder de motorkap gekeken maar heb gelezen dat men 500K potmeters had gemonteerd af fabriek. Als dat idd zo is, meteen nieuwe CTS 250K pots erin.

Kwaliteits gitaartje wat wel eens meer waard zou kunnen worden.

macwilliams
3 januari 2011, 17:37
Ik zal hem idd eens openschroeven om de ingewanden te bekijken.
Er liggen hier nog wel een paar nieuwe 250K pots van CTS dus dat zou de eerste upgrade kunnen zijn.

Of ze nou meer waard worden was niet mijn insteek bij het aanschaffen van deze Tele, al zou ik dat natuurlijk niet erg vinden.
En ik heb hem al niet eens zo duur.

Hendriks
3 januari 2011, 18:33
Puike tele Willem ,man wat ben jij goed bezig.
In de Lite-ash zitten standaard al SD's.

stikel
3 januari 2011, 18:40
Puike tele Willem ,man wat ben jij goed bezig.
In de Lite-ash zitten standaard al SD's.

Mooi ding Mac

SD's zitten eveneens standaard in een Koa tele. Je raadt het al, made in Korea. Ik heb er eentje gehad, helaas weer weggedaan.

crapton
3 januari 2011, 18:46
V shape neck, was even wennen maar speelde daarna prima. Perfect fretwerk. Werden gebouwd bij Cort in Korea. Zijn alweer uit productie. Theorie: omdat ze te goed waren t.o.v. de USA ash strats!

De strat in kwestie had wel een paar mods kunnen gebruiken waar ik niet aan toe ben gekomen.

Ik heb nog wel zo'n Lite Ash Strat, als je Tele net zo goed is dan heb je een fijn gitaartje erbij.

Ik vond m niet schel met std pots, wel heb ik nek element vervangen door zo'n Strat size humbucker, nu wil ie tenminste flink vooruit. De SD elementen zijn goed, maar persoonlijk vind ik Bill Lawrence L280's beter.

Belangrijke mods: andere slagplaat: dat zwart is lelijk gemaakt uit een vloertegel gesneden. Stemmechanieken: heb ik locking tuners opgezet maar is niet nodig. Trem: vervangen door een Wilkinson VS50 omdat de pook er dan zo uitgetrokken kan worden. Ik wisselde nog wel eens van gitaar maar deze is een 'keeper'.


En alsjeblieft: noem een gitaar niet 'ze' of 'zij' (tenzij meervoud) maar 'het'. Dat 'ze' vind ik zo super homo daar krijg ik de kriebels van. Dat ding is gewoon een stuk hout, niet meer. Gaat ie kapot dan koop je een andere.

macwilliams
3 januari 2011, 20:11
Puike tele Willem ,man wat ben jij goed bezig.
In de Lite-ash zitten standaard al SD's.
Ziet er goed uit en het voelt ook goed:D
Henri merkte me dit ook op, die SD's zijn gewoon goed.


Mooi ding Mac

SD's zitten eveneens standaard in een Koa tele. Je raadt het al, made in Korea. Ik heb er eentje gehad, helaas weer weggedaan.

Verbazend wat die Koreanen kunnen bewerkstelligen. Je hebt vast een beetje spijt dat je het hebt weggedaan.


Ik heb nog wel zo'n Lite Ash Strat, als je Tele net zo goed is dan heb je een fijn gitaartje erbij.

Ik vond m niet schel met std pots, wel heb ik nek element vervangen door zo'n Strat size humbucker, nu wil ie tenminste flink vooruit. De SD elementen zijn goed, maar persoonlijk vind ik Bill Lawrence L280's beter.

Belangrijke mods: andere slagplaat: dat zwart is lelijk gemaakt uit een vloertegel gesneden. Stemmechanieken: heb ik locking tuners opgezet maar is niet nodig. Trem: vervangen door een Wilkinson VS50 omdat de pook er dan zo uitgetrokken kan worden. Ik wisselde nog wel eens van gitaar maar deze is een 'keeper'.


En alsjeblieft: noem een gitaar niet 'ze' of 'zij' (tenzij meervoud) maar 'het'. Dat 'ze' vind ik zo super homo daar krijg ik de kriebels van. Dat ding is gewoon een stuk hout, niet meer. Gaat ie kapot dan koop je een andere.

Ach ik ben hetero genoeg om dit zelfverzekerd te zeggen. :seriousf:

maar goed,
Ik hoop dat de postbode morgen het gitaar afleverd. :D


Ik ben echt aan het aftellen.

Venlonaer
3 januari 2011, 20:45
Heej Mac...zo'n lite ash finish is natuurlijk prachtig om in de fik te zetten hea:crazyhappy:

En daarnaast...een tele zien branden is natuurlijk altijd wel leuk:sssh:

macwilliams
3 januari 2011, 21:00
Heej Mac...zo'n lite ash finish is natuurlijk prachtig om in de fik te zetten hea:crazyhappy:

En daarnaast...een tele zien branden is natuurlijk altijd wel leuk:sssh:

Natuurlijk is de lite ash een prachtige houtsoort om in de hens te zetten. Het is dat ik nog een brand project heb liggen. Het is ook afhankelijk in welke staat de body is.

Zo, bijna een uurtje verder.

crapton
3 januari 2011, 21:42
maar goed, Ik hoop dat de postbode morgen het gitaar afleverd. :D



aflevert. :D


(je bent in de war met afgeleefd of afgelebberd... :soinnocent:)

macwilliams
3 januari 2011, 21:50
aflevert. :D


(je bent in de war met afgeleefd of afgelebberd... :soinnocent:)

Aflevert, hmmmmz, je hebt helemaal gelijk. Stom dat de spellingscontrole niet ingreep.

Me niefo van 't neederlanz gaan errug 8terrujt door van hier van lezen.

Maar je hoort het niet wanneer ik iets zeg, meevallertje.

Sorry.

allonso1990
4 januari 2011, 14:34
mooie tele hoor! ik heb zelf een natural ash strat, fijne gitaren:) en gisteravond een london city comet mk1 gescoord!:lovelove:

macwilliams
4 januari 2011, 14:40
mooie tele hoor! ik heb zelf een natural ash strat, fijne gitaren:) en gisteravond een london city comet mk1 gescoord!:lovelove:

Die uit oldemarkt?

allonso1990
4 januari 2011, 14:50
Die uit oldemarkt?

Nee, dat is ietsje te ver rijden voor mij, ik zag er 3 dagen geleden eentje op speurders staan in Panningen, die heb ik dus gisteren gelijk opgehaald:) Een stuk dichterbij en ook nog een stuk goedkoper

macwilliams
4 januari 2011, 15:48
Nee, dat is ietsje te ver rijden voor mij, ik zag er 3 dagen geleden eentje op speurders staan in Panningen, die heb ik dus gisteren gelijk opgehaald:) Een stuk dichterbij en ook nog een stuk goedkoper

Ik vind het mooie gitaartjes en had er een willen kopen als de halsjes niet zo smal waren. Ik stond op het punt die in oldemarkt te halen voor €179,- .
Dat is ook een mk1

Ik hoop dat de mijne zo meteen aankomt.

richwoodplayer
4 januari 2011, 17:40
en?
is de postbode al langs geweest?:crazyhappy:

Badman
4 januari 2011, 17:53
Heb de stratversie ervan: schitterende gitaar voor z'n prijs. Ik wist trouwens niet dat ze van de markt genomen waren... Is dit nu een mooie investering geworden? ;)

macwilliams
4 januari 2011, 19:09
en?
is de postbode al langs geweest?:crazyhappy:
:crazyhappy:
:cheerup:
:supercool:
De postbode is langsgeweest, het pakketje bij de buren opgehaald.
Snel in elkaar gezet en snaren gespannen.
En nu geen tijd meer. Morgen wel. Spanning. Stress.

Morgen zal ik wat foto's maken en de computer even aansluiten en foto's naar fotoemmeraccount overzetten en dan.....


Heb de stratversie ervan: schitterende gitaar voor z'n prijs. Ik wist trouwens niet dat ze van de markt genomen waren... Is dit nu een mooie investering geworden? ;)

zijn de strats van de markt gehaald? Dan hoef je alleen nog te wachten dat ze gehyped worden. En dan $$$$$

allonso1990
4 januari 2011, 20:12
Ik vind het mooie gitaartjes en had er een willen kopen als de halsjes niet zo smal waren. Ik stond op het punt die in oldemarkt te halen voor €179,- .
Dat is ook een mk1

Ik hoop dat de mijne zo meteen aankomt.

Ik heb de mijne voor € 125,- gekocht, veel gitaar voor weinig geld! Ik vind 'm zelfs fijner dan m'n fender strat.

Ben benieuwd naar de foto's!

Henri H
5 januari 2011, 09:00
Zo, €125,-! Da's echt goedkoop.

Ik heb de mijne wel 's vergeleken met verschillende USA Tele's, waaronder een '63-er CS RI (€2600,-!), maar vond de Lite Ash niet echt onderdoen, zeker niet voor de USA Standard.

Ik ben ook zeer benieuwd naar de foto's....

macwilliams
5 januari 2011, 12:48
Ik zal bij goed licht eens mooie foto's maken. Hij heeft wel wat gebruikerssporen maar ik moest zoeken om die te vinden. En de originele slagplaat is vervangen. Er zit een zwarte drie laags plaat op. Die is bij de halspocket een beetje passend gemaakt maar daar zie je nagenoeg niks van. En voor het geld dat het me gekost heeft kon ik hem echt niet laten gaan. Ik was al bezig met een andere in het wit en die moest veel meer kosten, had ook sporen en dan kwamen er nog de verzendkosten boven op. De enige referentie die ik had was die van Henri, en die wist me goed te overtuigen van z'n kwaliteit. :ok:

Ik moet m'n naam laten veranderen in "MacMazzelpik" :D

Henri H
5 januari 2011, 14:23
:seriousf: :seriousf: :seriousf:

stikel
5 januari 2011, 14:23
Ziet er goed uit en het voelt ook goed:D
Henri merkte me dit ook op, die SD's zijn gewoon goed.



Verbazend wat die Koreanen kunnen bewerkstelligen. Je hebt vast een beetje spijt dat je het hebt weggedaan.

iid spijt. Ik heb mijn Koa (veel mooier dan een normale burst) destijds gekocht op E-bay. Plastic zat nog op de slagplaat. Heb mij toen verbaasd over de afwerking (in positieve zin). Ook de standaard gemonteerde SD pups vond ik erg goed. Heb de Koa, vanwege cashflow probleempjes :soinnocent:, nadien ingeruild op een Framus Renegade, maar ooit komt er weer een "normale" tele. Ga er vanuit dat de Koreaanse lite ash van hetzelfde afwerkingsnivo is. Ga je veel plezier van hebben Willem.

Jan

Hendriks
5 januari 2011, 14:28
Bablablabla, tadieda,tralalala , ondertussen nog steeds geen foto's , dit gaat uiterst irritant worden Willem en DAT ZIJN WIJ NIET GEWENT VAN JOU!!!!!!!!

Henri H
9 januari 2011, 13:17
Hey macwilliams, waar blijven die pica's?

Ondertussen zit je zelf wel te ouwehoeren in dat topic over die nieuwe Axis (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2550593#post2550593), maar eigenlijk ben je geen haar beter, en die paar flut-foto's van MP tel ik niet mee! :mad:

;) :makeup:

RockinRein
9 januari 2011, 13:48
Jullie lopen achter, ik hem m allang gezien! :crazyhappy:

Goeiemorgen
9 januari 2011, 14:08
Oke ik wordt gek al die topics lezen en maar geen foto's.



een trouwe forum lezer.

Hendriks
9 januari 2011, 14:16
Hey macwilliams, waar blijven die pica's?

Ondertussen zit je zelf wel te ouwehoeren in dat topic over die nieuwe Axis (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2550593#post2550593), maar eigenlijk ben je geen haar beter, en die paar flut-foto's van MP tel ik niet mee! :mad:

;) :makeup:

Hij solliciteert naar een Ban.

geert1976
9 januari 2011, 14:24
Hij zal hem eerst wel een Macflame behandeling geven:seriousf:

macwilliams
9 januari 2011, 19:27
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC04380.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC04369.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC04370.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC04371.jpg


Ik moest het helaas even zonder tuinmeubilair stellen maar hier zijn de foto's.

Henri H
9 januari 2011, 19:45
Ja, tegenvallertje dus, zonder tuinmeubilair blijft het een middelmatige gitaar. :blast:

Is de slagplaat het enige wat er niet origineel is?
Wat is nou het grote voordeel van zo'n slagplaat, behalve dat je een wit randje ziet, wat sommigen mooier vinden?

Prachtplank macwilliams! :lovelove:
Zeker net zo mooi als de mijne....

Hendriks
9 januari 2011, 19:59
Nou was dat nou zo moeilijk?

Mooie plank , persoonlijk vind ik een 1 ply met 5 schroeven slagplaat het mooist op zo'n ash body.

macwilliams
9 januari 2011, 20:05
Ja, tegenvallertje dus, zonder tuinmeubilair blijft het een middelmatige gitaar. :blast:

Is de slagplaat het enige wat er niet origineel is?
Wat is nou het grote voordeel van zo'n slagplaat, behalve dat je een wit randje ziet, wat sommigen mooier vinden?

Prachtplank macwilliams! :lovelove:
Zeker net zo mooi als de mijne....

Hierbij beloof ik plechtig en met mn hand op het hart dat er heule mooie macwaardige foto's gemaakt zullen gaan worden. Dat zal verre van middelmatigheid af staan zo prachtig.

Het voordeel van zo'n slagplaat? Net zoveel voordeel als spoilers, sideskirts, carbonlook buitenspiegels, booskijkers en brulpiepe op een gewone straat auto.

maar dan mooier dan bovenstaande.
En zeker bijna net zo mooi als de jouwe :)

stikel
9 januari 2011, 20:07
Willem, het was het wachten waard :mmmm: Hij ziet er goed uit.

macwilliams
9 januari 2011, 20:08
Nou was dat nou zo moeilijk?

Mooie plank , persoonlijk vind ik een 1 ply met 5 schroeven slagplaat het mooist op zo'n ash body.

Ja maar dan heb ik minder van die mooie messing schroeven.
Ik vind die kruiskop schroeven echt walgelijk staan. Het is maar een optisch detail, ik stoor me er aan.

macwilliams
9 januari 2011, 20:10
Willem, het was het wachten waard :mmmm: Hij ziet er goed uit.

:cheerup::cheerup::cheerup::ok:
En na een grondige afstel beurt is hij alweer bespeelbaar ook.
Het leek helemaal naar niks qua afstelling. Of je moet slide willen spelen, dan was hij af.

Henri H
9 januari 2011, 20:20
Had ie een hoge actie?
Die van mij had een te lage actie, vooral de D-snaar liep aan en klonk daardoor erg dof.
Het afstellen is op zich goed te doen vind ik, maar kost wel even wat tijd, en ik had het ook niet in één keer goed.
Ik heb nog steeds wel dat de snaren wat aanlopen, maar niet overdreven.

macwilliams
9 januari 2011, 20:28
Had ie een hoge actie?
Die van mij had een te lage actie, vooral de D-snaar liep aan en klonk daardoor erg dof.
Het afstellen is op zich goed te doen vind ik, maar kost wel even wat tijd, en ik had het ook niet in één keer goed.
Ik heb nog steeds wel dat de snaren wat aanlopen, maar niet overdreven.

Ik heb een shim geplaatst van ongeveer 0,3 mm om de hals wat back tilt te geven (zeg je dat zo)? Maar dat is nog iets teveel van het goede. Ik denk dat 0,25 genoeg is om de afstelling naar mijn wens te krijgen. De halspen lijkt goed te staan, dus dat zal het niet zijn.

Hendriks
9 januari 2011, 20:30
Ja maar dan heb ik minder van die mooie messing schroeven.
Ik vind die kruiskop schroeven echt walgelijk staan. Het is maar een optisch detail, ik stoor me er aan.

Er horen dan ook "slotted"schroeven op zoals bij een 52 RI.

macwilliams
9 januari 2011, 20:40
Daar moest ik speciaal voor naar de bouwmarkt,

Henri H
9 januari 2011, 21:57
Ik heb een shim geplaatst van ongeveer 0,3 mm om de hals wat back tilt te geven (zeg je dat zo)? Maar dat is nog iets teveel van het goede. Ik denk dat 0,25 genoeg is om de afstelling naar mijn wens te krijgen. De halspen lijkt goed te staan, dus dat zal het niet zijn.Was het niet mogelijk om de zadeltjes wat lager(/hoger) af te stellen?

Ik krijg de indruk dat je niet helemaal happy bent met de Lite Ash, klopt dat?

geert1976
9 januari 2011, 22:05
Was het niet mogelijk om de zadeltjes wat lager(/hoger) af te stellen?

Ik krijg de indruk dat je niet helemaal happy bent met de Lite Ash, klopt dat?

Ik denk het niet, hij heeft hem tilt gegeven omdat de neck ogenschijnlijk te schuin naar boven staat en indien je de zadels extreem laag zet, lopen de snaren uit verband met het fretboard en gaat dat ding vooral na de 10e fret ratelen als de ziekte en slaan de tonen bij pulling en bending zo dood als een pier.

Veel voorkomend probleem.

macwilliams
9 januari 2011, 22:10
Was het niet mogelijk om de zadeltjes wat lager(/hoger) af te stellen?

Ik krijg de indruk dat je niet helemaal happy bent met de Lite Ash, klopt dat?

Ik ben er echt heel blij mee, er zit ook zo'n prachtige hals op. Het geluid is geweldig, heerlijk om te horen. Wat een verschil tov die Mexicaanse pick ups, die zijn walgelijk, geen gehoor.

De zadeltjes had ik eerst geprobeerd maar kreeg niet het gewenste resultaat. Met de shim van 1mm werd de backtilt te erg en moesten de zadeltjes te hoog. Dus terug naar 0,3mm en het lijkt er nu op. Dus op zoek naar 0,25 of 0,2 en dan op naar perfectie.

... Lijk ik zo negatief dan?

richwoodplayer
10 januari 2011, 00:07
die ziet er echt goed uit!
nog een goeie reden om eens langs te komen!:cheerup:

gefeliciteerd!
en op naar de perfectie! :ok:

Henri H
10 januari 2011, 00:15
Ik ben er echt heel blij mee, er zit ook zo'n prachtige hals op. Het geluid is geweldig, heerlijk om te horen. Wat een verschil tov die Mexicaanse pick ups, die zijn walgelijk, geen gehoor.

De zadeltjes had ik eerst geprobeerd maar kreeg niet het gewenste resultaat. Met de shim van 1mm werd de backtilt te erg en moesten de zadeltjes te hoog. Dus terug naar 0,3mm en het lijkt er nu op. Dus op zoek naar 0,25 of 0,2 en dan op naar perfectie.

... Lijk ik zo negatief dan?Nee, deze post maakt veel goed. ;)

Wat is die shim voor dingetje als ik vragen mag?
Is dat een soort van spietje, en waar is dat van gemaakt, en maak je die zelf?

Ik heb ook wel "last" van een lichte ratel, maar het geeft ook wel een karakteristiek geluidje vind ik.
Als ik de zadeltjes nog hoger zet, heb ik het idee dat de actie echt te hoog wordt.
Ik had in eerste instantie ook last van die inbus-schroefjes die uitstaken, en in m'n handpalm prikten, maar nadat ik de zadeltjes had afgesteld, was dat over.
Het is zo'n lekkere basis-plank, heerlijk simpel en prachtig geluid.

Op hoog volume heb ik echter wel wat last van een soort "rinkel".
Ik heb het idee dat het door de metalen plaat komt, die resoneert.
Als ik met m'n plectrum op de onderkant van die metalen rand tik, heb ik dat zelfde "rinkeltje", en op hoog volume wordt dat extra versterkt en gaat ie extra rondzingen hierdoor, helemaal als ik de tubescreamer erbij aan heb staan (high gain).
Enig idee wat ik hier nog aan kan doen?

macwilliams
10 januari 2011, 07:10
Hoor je dat geluid ook wanneer je de snaren dempt,of is het dan weg?

Het plaatje dat ik nu gebruikt heb is van plastic en is ongeveer 1x5x0.3 cm.
Maar gaat wel vervangen worden door een stukje hout fineer. Deze zal dan onder in de nek pocket komen en word 2cm x de neckpocket breedte x 0,2 cm. Of indien mogelijk vijl ik de voorkant van de neckpocket voorzichtig uit. Dan verhoog ik de neck ook niet en kan ik de zadels iets dieper zetten. Het ligt niet aan de topkam want daar is de aktie wel goed/fijn.

Heibel
10 januari 2011, 09:22
Mooi gitaartje!! Have fun!

Henri H
10 januari 2011, 09:34
Ja, juist als ik de snaren demp, of (vooral) als ik ze demp direct na een aanslag, hoor ik zo'n rinkel.
Het is een soort van hoge fluit/piep/bel-toon.
Ik begrijp niet goed waar het nu precies vandaan komt, maar als ik de snaren demp en op de onderste riggel v.d. metalen plaat v.d. brug tik met een plectrum, heb ik hetzelfde geluidje.

Mijn topkammetje is trouwens wel één v.d. eerste dingen die ik evt. zou vervangen. Hij ontstemt nl. nogal snel, en bij het stemmen hoor ik af en toe zo'n tikje.
Misschien is het ook afdoende om het iets bij te vijlen, maar ik heb het idee dat het de laatste tijd beter gaat.

In jouw geval zou ik ervoor kiezen om evt. de pocket iets uit te vijlen, lijkt me toch beter, zeker als de voorkant wel de goeie hoogte heeft.
Als je per ongeluk iets te ver hebt gevijld, kun je dat altijd nog opvullen met het één of ander.

macwilliams
10 januari 2011, 09:55
Als het een rammeltje is lijkt het er op of er iets los onder de plaat ligt te rammelen. Als het een fluit of pieptoon is lijkt het op feedback? Houd het aan?of is het direkt over?

Henri H
10 januari 2011, 10:49
Zonder tubescreamer met de gain op 7 is het direct weg, maar op hoog volume blijft het wel langer aanwezig.
Met een TS op hoog volume blijft ie feedbacken.
Het lijkt idd op een hele hoge feedback-piep.