PDA

View Full Version : G lab midi 4x looper



ME.
2 januari 2011, 22:15
Ik ben van plan om mijn huidige preamp+fx rack op te splitsen in twee cases. In de eerste komen dan mijn preamps + pre-gain fx. Geschakeld door mijn GCX.

In de tweede mijn post-gain fx. (Parallelle setup van twee delay pedalen en een G-sharp)

Dan heb ik wel voor de tweede case een "nieuwe" switcher nodig aangezien mijn GCX dan al in het preamp rack zit. Zat te kijken naar de G LAB MIDI 4X LOOPER. Heeft er iemand ervaring met deze unit?

Hoe zit het met de kwaliteit? Het is wel een stuk goedkoper dan een heleboel andere switchers.

Link naar Thomann.de (http://www.thomann.de/nl/g_lab_midi_4x_looper.htm)

Belangrijk is hierbij voor mij de prijs, maar uiteraard ook de kwaliteit!

Liquid_Metal
3 januari 2011, 11:52
Ik heb ooit gehoord dat 'ie niet erg transparant is, maar zelf nooit gehoord.
Op welke manier zet je je delaypedalen parallel? Want de makkelijkste oplossing zou zijn om ze toch in de GCX te zetten.

Nocki
3 januari 2011, 12:43
Niet kopen... :)

Ik heb m even gehad en ik had het probleem dat ik niet alles met midi kon aansturen als ik zelf wilde.

ME.
3 januari 2011, 15:00
Ik heb ooit gehoord dat 'ie niet erg transparant is, maar zelf nooit gehoord.
Op welke manier zet je je delaypedalen parallel? Want de makkelijkste oplossing zou zijn om ze toch in de GCX te zetten.

Op het moment gebruik ik hiervoor inderdaad de GCX, signaal split ik met een splitter van Nobels en wordt gemixt met een Rolls mixer. Maar als ik de setup zou splitten in twee cases, dan gaat de GCX naar de andere case (preamps + pre-gain pedalen) en heb ik dus voor de fx een andere switcher nodig.


Niet kopen... :)

Ik heb m even gehad en ik had het probleem dat ik niet alles met midi kon aansturen als ik zelf wilde.

Kun je dat iets verder uitleggen? Wil hem namelijk gaan schakelen met CC's vanuit mijn GroundControl Pro. Wat vond je van de kwaliteit (tenopzichte van andere switchers)

Nocki
3 januari 2011, 15:55
Tis alweer even terug en misschien dat je met de grount control meer kan dan ik toen. Maar bij mij wilde ik m met PC's schakelen en dat werkte niet.
Net als bij een preamp die ik ooit had lagen de mogelijkheden vast ipv datje zelf kon instellen.

Zo was pc1 uit.
pc2 loop 1 aan
pc3 loop 2 aan
en zo verder tot de opties opwaren.

Ik kon dus geen andere opties instellen.

Ik had toen de GCX niet dus werkte ik toen niet mer CC's ik weet dus niet meer hoe dat zat.
Er zijn mooiere loopers in ieder geval.

ME.
4 januari 2011, 17:42
@Nocki, bedankt voor de toelichting.

Denk dat ik voorlopig nog even afzie van het splitsen van het rack. Belangrijkste reden: Ik zou in het preamp rack niet heel veel aan gewicht verliezen (mixer, g-sharp, twee pedalen), maar ik zou wel weer aardig moeten investeren. Ben ook bang dat ik dan uiteindelijk, mijzelf kennende met twee 8HE racks eindig....

Nocki
4 januari 2011, 17:54
@Nocki, bedankt voor de toelichting.

Denk dat ik voorlopig nog even afzie van het splitsen van het rack. Belangrijkste reden: Ik zou in het preamp rack niet heel veel aan gewicht verliezen (mixer, g-sharp, twee pedalen), maar ik zou wel weer aardig moeten investeren. Ben ook bang dat ik dan uiteindelijk, mijzelf kennende met twee 8HE racks eindig....

hihi... Dat weet je toch als je aan een rack begint... :)

ME.
4 januari 2011, 19:21
hihi... Dat weet je toch als je aan een rack begint... :)

Dat is inderdaad de ellende, helemaal met een parallelle setup met pedalen e.d.

Maar twee racks van 8HE + nog een 4HE voor de eindtrap wordt zelfs mij wat te veel :noob: