PDA

View Full Version : nieuwe gitaar



rgg
2 januari 2011, 21:42
hey allemaal,

ik zit te denken om de BC Rich Warlock Bronze bk te kopen.
iemand hier ervaring mee? hoe speelt ie?

lollol
2 januari 2011, 21:49
hey allemaal,

ik zit te denken om de BC Rich Warlock Bronze bk te kopen.
iemand hier ervaring mee? hoe speelt ie?

Goedkope BC Rich gitaren worden gezien als teringzooi;)

Bram+
2 januari 2011, 21:50
Met welk idee wil je die gitaar kopen? Is dit je eerste elektrische gitaar of wil je gewoon graag zo'n gitaar met zo'n vorm erbij?

Laten we in ieder geval zeggen dat het een ontzettend 'betaalbare' gitaar is: hij is voor een elektrische gitaar behoorlijk goedkoop (volgens mij ook gewoon de goedkoopste serie van BC Rich) en dat geeft ongeveer ook wel aan wat je ervan kan verwachten (Edit: of wat lollol zegt natuurlijk :D)

pasqual
2 januari 2011, 21:54
en waarom zit je er aan te denken om dit geval te kopen? vanwege het uiterlijk?
dit zegt natuurlijk niets over hoe het ding klinkt of aanvoelt. dit zul je toch echt zelf moeten proberen. want iemand die deze gitaar heeft en erg tevreden is zal hem aanprijzen terwijl die persoon waarschijnlijk andere criteria hanteert als jij.
maar afgaande op BC rich zou ik er persoonlijk met een grote boog omheen lopen maar dan ga ik alleen maar op het uiterlijk af....

groeten Pasqual.

macwilliams
2 januari 2011, 22:42
Ik heb er een uit de Koreaanse platinum serie (1986) en die is bijzonder goed bespeelbaar maar de fabrieks elementen zijn gewoon echt rete kut om aan te horen. Maar die heb ik toen al direkt vervangen. Het origineel weggepleurd.

Deze gitaar heb ik nog steeds en is gemaakt uit een goed stukje hout.

Hoe de bronz serie is? Geen flauw benul.

geert1976
2 januari 2011, 22:45
Ik heb er een uit de Koreaanse platinum serie (1986) en die is bijzonder goed bespeelbaar maar de fabrieks elementen zijn gewoon echt rete kut om aannte horen. Maar die heb ik toen al direkt vervangen. Het origineel weggepleurd.

Deze gitaar heb ik nog steeds en is gemaakt uit een goed stukje hout.

Hoe de bronz serie is? Geen flauw benul.

Neem niet de moeite om de bronze te proberen kan ik je vertellen, wil je echt een kut geluid horen?, moet je die eens inpluggen, verlang je gelijk terug naar de originele humbuckers van jouw Koreaan.

Ontwijk bij de goedkope BC's ook de Floyds aub, anders ben ik bang dat je hier noodgedwongen de nodige topics moet gaan openen.

macwilliams
2 januari 2011, 22:52
Neem niet de moeite om de bronze te proberen kan ik je vertellen, wil je echt een kut geluid horen?, moet je die eens inpluggen, verlang je gelijk terug naar de originele humbuckers van jouw Koreaan.

Ontwijk bij de goedkope BC's ook de Floyds aub, anders ben ik bang dat je hier noodgedwongen de nodige topics moet gaan openen.

Ik geloof je op je woord Geert

The Running Man
2 januari 2011, 22:54
Neem niet de moeite om de bronze te proberen kan ik je vertellen, wil je echt een kut geluid horen?, moet je die eens inpluggen, verlang je gelijk terug naar de originele humbuckers van jouw Koreaan.

Ontwijk bij de goedkope BC's ook de Floyds aub, anders ben ik bang dat je hier noodgedwongen de nodige topics moet gaan openen.

Zelfde ervaring.
Wordt een grote teleurstelling qua geluid.

Rens van Herpt
3 januari 2011, 00:08
Mijn mening: speelt als je echt nét begint niet goed want je moet hem op een andere manier bespelen dan bijvoorbeeld een strat. Als je een beetje ervaring hebt is het misschien een leuk opstapje naar wat leuks, en speelt dan ook wat makkelijker.

Elementen zijn echter kut met peren. Heb er zelf ook 1 gehad en heb 1 element na 2 maanden al vervangen door een andere. Klonk daarna wel iets beter, maar de rest van de gitaar is niet heel hoogstaand. Om te beginnen is hij volgens mij wel prima.

Beste advies: ga eens naar een winkel en probeer hem daar. Als je hem prima vind klinken, gewoon meenemen.

Swampash
3 januari 2011, 09:02
Je moet de BC rich bronze zien als de instapper fender squier maar dan een extremer model. Als je niet genoeg cash hebt om iets beters te kopen dan is het voor het geld helemaal geen slechte gitaar en dan staat er nog een merk naam op ipv stagg oid.
Als instapper absoluut niet verkeerd en misschien koop je later wel een NT serie van BC Rich, die zijn waanzinnig goed namelijk.

caliban
3 januari 2011, 14:29
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet doen, zoiets kopen...