PDA

View Full Version : Richie Kotzen



TimoSomers
2 januari 2011, 21:30
Richie Kotzen

Een van de beste, veelzijdigste gitaristen/zangers/songwriters die er nu rondloopt vind ik.
Ongelooflijke feeling, timing, gehoor, techniek en een waanzinnige soulvolle stem.
Hij is veruit een van mijn favoriete gitaristen en tevens een van mijn favoriete zangers.
Hij is ook wel bekend van Poison en Mr. Big maar zijn Solo werk bekoort mij het meest.
Z'n stijl is bluesrock/funk/fusion/rock/etc. heel breed maar altijd met een eigen sound.
Op bijna al zijn cd's speelt ie ook alle instrumenten/zang.

Paar voorbeelden:

Fooled Again (met waanzinnige solo) : http://www.youtube.com/watch?v=kplKHOaLQps

Remember live (prachtige ballad met dito solo): http://www.youtube.com/watch?v=_I1FnNSbjN8

I can make you happy (Funkyyy): http://www.youtube.com/watch?v=65I6qqbkTE4

You can't save me (bluesrock ten top): http://www.youtube.com/watch?v=DAW-C9XV894&feature=related

Paying Dues (bluesrock/funk. videoclip van laatste album): http://www.youtube.com/watch?v=hhCqEfkKa5s

Als je 1 album wil checken dan kan ik Return of the Mother Head's family reunion aanraden! (ook wel bekend als Go Faster).

Brand maar los!

hugo123
2 januari 2011, 21:43
Ik vind zelf What Is heel goed, en Losin' My Mind, maar erg goede gitarist/zanger inderdaad!

Thiez
2 januari 2011, 21:53
Zeker een erg goed artiest! ik leerde hem inderdaad kennen via Mr.Big. Heerlijke feeling legt hij in zijn spel.

TimoSomers
2 januari 2011, 22:09
Deze is ook moooooooooooi

http://www.youtube.com/watch?v=1UxHiYsuWJQ&feature=related

Basvarken
2 januari 2011, 23:10
Ik vind hem ook super. Mother Head's Family Reunion is waanzinnig. En Go Faster ook inderdaad.

Ik vind alleen jammer dat hij zich live vaak verliest in oeverloos geshred.

Volgens mij is hij nogal een "troubled soul". Toen ik hem een paar jaar geleden zag in de Effenaar stond ie de helft van de tijd met zijn rug naar het publiek om zijn slecht ingewerkte drummer aan te geven waar bepaalde overgangen in de nummers zaten. Verder kwam hij nogal apatisch over. Ik hoorde van een grote fan van hem dat hij regelmatig een terugval heeft naar een van zijn verslavingen. Ik vermoed dat dat die avond in Eindhoven ook het geval was...

FrankC
3 januari 2011, 00:08
Toen al te goed voor Poison en nu echte muziek aan het maken.
Die gast heeft alles mee.

TimoSomers
3 januari 2011, 00:26
Ik vind hem ook super. Mother Head's Family Reunion is waanzinnig. En Go Faster ook inderdaad.

Ik vind alleen jammer dat hij zich live vaak verliest in oeverloos geshred.

Volgens mij is hij nogal een "troubled soul". Toen ik hem een paar jaar geleden zag in de Effenaar stond ie de helft van de tijd met zijn rug naar het publiek om zijn slecht ingewerkte drummer aan te geven waar bepaalde overgangen in de nummers zaten. Verder kwam hij nogal apatisch over. Ik hoorde van een grote fan van hem dat hij regelmatig een terugval heeft naar een van zijn verslavingen. Ik vermoed dat dat die avond in Eindhoven ook het geval was...

Hij is daar nu van af hoorde ik.
Barend Courbois (goeie vriend van ons) speelde in zijn voorprogramma en niemand van de zaal en het voorprogramma mocht alcohol hebben backstage, omdat hij was gestopt met drinken:seriousf:

hielos
10 januari 2011, 12:22
Ik heb hem laatst gezien in de boerderij in Zoetermeer. Het is inderdaad een geweldige gitarist/zanger, dat moet gezegd worden. Maar hij stond zo verschrikkelijk chagrijnig op het podium... Hij straalde ook totaal geen plezier uit, en in zo'n geval knap ik dan al snel op iemand af... Z'n plaat: top!

TimoSomers
11 januari 2011, 10:46
Dat hoorde ik indd. van Barend ook (Die in het voorprogramma stond).
Hij is net van de alcohol af, misschien verklaart dat een hoop:D, maar dan nog moet je er het beste van maken.

hielos
12 januari 2011, 00:58
Ja ik snap dat hij doordat hij de alcohol moet missen last krijgt van problemen in zn hoofd, maar inderdaad, ik denk dat je als artiest sowieso als doel hebt om het publiek te vermaken en daar hoort chagrijnig zijn niet bij. Maar het weerhoudt mij er niet van om nog een keer naar hem toe te gaan, want tuurlijk ben ik uit m'n plaat gegaan door z'n spel, maar hij mag de volgende keer wel iets vrolijker kijken;)

wireman
17 januari 2011, 05:45
Als je Barend ken.. Dan ken je Erik Stout zeker ook wel? Barend heeft overigens veel gedaan. (geweldige youtube opnames met Walter Trout!)


Hij is daar nu van af hoorde ik.
Barend Courbois (goeie vriend van ons) speelde in zijn voorprogramma en niemand van de zaal en het voorprogramma mocht alcohol hebben backstage, omdat hij was gestopt met drinken:seriousf:

TimoSomers
17 januari 2011, 07:36
Ik heb met beiden gespeeld :D. ( in vengeance)

wireman
19 januari 2011, 20:14
Geestig.. Ik ken erik al een jaar of 13. Laatste tijd is ie erg druk met andere dingen.. Nou ik dit zo typ.. Ik zal m weer eens bellen. Kep je naam trouwens ff gegoocheld.. impressive maat!!

Nou ja.. tot lezens dan maar weer!

ChazyChaz
24 januari 2011, 03:21
Oh te gek een topic over Richie!

Heb de beste man een half jaartje geleden ongeveer ontdekt en ben sinds dien helemaal weg van hem!

Zijn stem doet me denken aan een soort Chris Cornell in zijn betere dagen, en zijn gitaarspel ligt ergens tussen Frusciante, Greg Howe en Eric Johnson in. Met natuurlijk heel veel van zichzelf daar bij.

Toen ik voor het eerst de clip van Payin' Dues zag werd ik ook totaal weggeblazen.
Niet alleen een heerlijk liedje, maar zo goed gezongen, geweldige bas solo door hem zelf ingespeeld, drum solo idem en de gitaarsolo op het einde maakte me helemaal gek!

Balen dat ik hem heb moeten missen live, hopelijk speelt hij binnenkort weer in de buurt.

Luc-O
24 januari 2011, 10:14
Richie is gewoon ruig. Hij brengt alleen iets te vaak platen uit vind ik. Heb 'm ook in de Effenaar gezien, na het optreden nog een poos met 'm staan ouwehoeren. Viel me toen ook al op dat-ie half van de wereld was. Toen we later naar de auto liepen, stond-ie buiten een fles wijn leeg te lurken. Was niet z'n eerste die avond volgens mij haha. Persoonlijk vind ik zijn instrumentale plaat 'Electric Joy' uit 1991 (hij was toen 18 of 19 ofzo) nog steeds van ongekende klasse. Timo, als je die nog niet kent: checken!!