PDA

View Full Version : The Lo Lands - Marilyn



The Lo Lands
2 januari 2011, 19:12
Als eerste allemaal de beste wensen voor 2011!

Het is al weer een tijdje geleden sinds ik een nummer heb gepost. Nu heb ik afgelopen jaar met een goede vriend van me die aardig kan zingen een nieuw nummer gecomponeerd. Het is een tamelijk rustig nummer geworden en we zijn benieuwd wat jullie hier van vinden! Op bepaalde details binnen het instrumenten pallet ben ik niet helemaal tevreden, maar ik heb er inmiddels zoveel tijd en energie in gestoken, dat nu jullie het maar eens mogen beoordelen...

http://www.thelolands.nl/music.html

Bovenste nummer in de afspeellijst: Marilyn

Stratman70
3 januari 2011, 13:35
Mooi clean geluid, mooie refreinen, maar de coupletten vind ik wat minder en het geluid van de sologitaar mag ietsje subtieler. Nummer wordt wel mooier gaanderweg.

The Lo Lands
3 januari 2011, 18:30
Dankjewel Stratman voor het luisteren en je reactie. Het viel mij ook op dat de solo wat 'hard' staat in de mix.. ga ik aanpassen! De volgende keer ga ik toch weer een mic voor het cabinet zetten. Nu zit er een speakersim tussen mijn versterker en de preamp waardoor ik het geluid toch iets te 'boksie' vind. Wel goed te lezen dat je het een mooi clean geluid vind. Versterker is een Orange Rockerverb 50H. Mis soms wel een beetje het Fender clean maar de Orange heeft ook wel een weelderig maar iets donkerder clean :-)

***UPDATE: zojuist de mix aangepast!***

Duhsjaak
4 januari 2011, 09:01
Hi
Uit de stad waar mijn kinderen ook zijn geboren komen errug mooie geluiden.
Het leuke is dat je dus kennelijk allemaal wat anders hoort, want Stratman haalt heel andere dingen naar voren dan ik.
Ik zou niet iedere keer de mix aanpassen want dan blijf je aan de gang. Misschien zou ik de zang namelijk iets meer naar voren gemixt zou hebben? En zou ik iets minder fuzz op de solo hebben gezet of iets van echo. Teveel van dat gortdroge gedoe en het krijgt iets plats. Terwijl die open gitaar ervoor (en erna) zo'n helder en doorzichtig geluidsbeeld gaf.

Mag ik vragen welke gitaar (of gitaren desnoods) je hebt gebruikt?
Ik ben helemaal verliefd of het geluid van het slaggitaartje.

De klank van het geheel is super mooi!
Verras me maar met het volgende lied. Ik kijk ernaar uit.
En een tralala 2011.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
4 januari 2011, 09:36
Hi
Uit de stad waar mijn kinderen ook zijn geboren komen errug mooie geluiden.

En zou ik iets minder fuzz op de solo hebben gezet of iets van echo. Teveel van dat gortdroge gedoe en het krijgt iets plats.

Mag ik vragen welke gitaar (of gitaren desnoods) je hebt gebruikt?
Ik ben helemaal verliefd of het geluid van het slaggitaartje.

De klank van het geheel is super mooi!
Verras me maar met het volgende lied. Ik kijk ernaar uit.

Hoi Sjaak jij ook bedankt voor je reactie! Hoorn staat met voormalig Johan en nu Tim Knol, Engel en die knul van de Voice of Holland op de muzikale kaart van Nederland. Van mij hebben ze nog niet gehoord hoor ;-)

De solo is ingespeeld middels de oversturing en een beetje reverb van de Orange met in de fxloop een delay en voor de ingang een TS808 om de toon wat strakker te krijgen. Zelf hou ik wel van een droog geluid maar ga hier toch nog even kritisch naar luisteren of het niet 'te droog' is. Ik zal niet iedere keer de mix gaan aanpassen maar ik neem ieder puntje van opbouwende kritiek wel serieus. Dat is ook de reden dat ik het nummer hier post, schieten maar :-)

Mijn main gitaar is een Fender Stratocaster Vintage Hot Rod (USA) waarbij de slagpartij op het nek element is ingespeeld met een beetje reverb en lichte overdrive voor de ingang van de Orange.

Ik ben al weer wat weekjes bezig met een nieuw nummer maar aangezien ik alles zelf moet inspelen kost het dubbel zoveel tijd. Zodra deze klaar is zal ik deze zeker hier posten! Nogmaals dank Sjaak.

pasqual
4 januari 2011, 17:31
Mooi clean geluid, mooie refreinen, maar de coupletten vind ik wat minder en het geluid van de sologitaar mag ietsje subtieler. Nummer wordt wel mooier gaanderweg.

mooi nummer maar ik denk niet dat Stratman bedoeld dat de solo te hard staat in de mix maar dat het geluid nogal dichtgesmeerd is en niet open. of dat goed of fout is, is niet aan ons. ik zou het anders hebben gedaan ( minder vervorming en meer sprankel ). dit zegt niets over de kwaliteit.

maar het nummer is mooi en ook goed gezongen.

groeten Pasqual.

Stratman70
4 januari 2011, 17:41
mooi nummer maar ik denk niet dat Stratman bedoeld dat de solo te hard staat in de mix maar dat het geluid nogal dichtgesmeerd is en niet open. of dat goed of fout is, is niet aan ons. ik zou het anders hebben gedaan ( minder vervorming en meer sprankel ). dit zegt niets over de kwaliteit.

maar het nummer is mooi en ook goed gezongen.

groeten Pasqual.
Je hebt gelijk Pasqual, ik bedoel idd dat het geluid v.d. solo dichtgesmeerd en niet open is. het lijkt wel alsof het zonder speakersimulatie is opgenomen.

The Lo Lands
5 januari 2011, 08:51
Jij ook bedankt voor je reactie Pasqual!

De solo stond ook te hard in de mix, maar de mix welke jij nu hebt beluisterd was al aangepast. Uiteraard is deze solo niet opgenomen zonder speakersim maar ik kan me er in vinden dat het sologeluid wat 'dicht' zit. Zelf hou ik wel van dit geluid maar voor dit rustige nummer zou een overdrive ook volstaan voor een dergelijke partij :-) De solo heeft in de eindmix wat compressie wat ik misschien wel weg kan laten, verder zou een delay het sologeluid kunnen spreiden waardoor het minder 'droog' binnenkomt in de mix. Opnemen is één, maar afmixen is ook nog een vak apart :-) Zo blijven we lekker bezig ;)

pasqual
5 januari 2011, 19:00
klopt helemaal. kijk uit dat je niet teveel mixt. op gegeven moment moet je gewoon ophouden. is best wel moeilijk inderdaad. en als jij tevreden bent , moet je vooral niet te veel aantrekken van anderen. het is jouw muziek. en je kan niet iedereen pleasen, toch?

groeten Pasqual.

The Lo Lands
5 januari 2011, 20:03
@ Pasqual: je hebt gelijk, maar omdat ik het zelf niet meer helemaal objectief kan beoordelen vind ik de meningen en opmerkingen van anderen altijd zeer nuttig. Vaak laat ik me dan toch verleiden tot wat kleine aanpassingen :)

Dus bij deze heb ik de mix nog een klein beetje aangepast, zang een tikkie meer in de mix en de solo met minder compressie en daarnaast een beetje reverb toegevoegd. Ik ben er nu inderdaad wel klaar mee en jullie ook denk ik ;) Nogmaals dank voor jullie tijd!

http://www.thelolands.nl/music.html