PDA

View Full Version : Noel Redding overleden



basswasp
13 mei 2003, 10:19
http://www.jimihendrix.com

Net hoorde ik op de radio dat Noel Redding overleden is, misschien was hij niet de meest technische of indrukwekkende bassist (hij was ook eigenlijk gitarist), hij speelde wel precies het goede om Hendrix te ondersteunen.

Wel jammer dat ze op 3FM als voorbeeld All Along The Watchtower lieten horen. Dat is net het nummer dat Hendrix gebast heeft.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: basswasp op 2003-05-13 10:19 ]</font>

bassopotmus
13 mei 2003, 10:27
echt ik huil bijna (neej echt serieus)
Ik neem vandaag vrij, wat erg.Kan geen toeval zijn ik heb gisteren heledag hendrixs gedraait en dacht van Noel grooved hard!!




Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om ff mijn bedank aan deze man te betuigen....
Dank U voor de grooves, people, a legend and role model died today. Left us in vain,
Let us not remember the pain, the the kick-ass experience grooves

JV
13 mei 2003, 11:57
ik las het net inderdaad. :sad: zeer spijtig, het was een goeie man

hoofd
13 mei 2003, 12:22
Das idd erg kut, was zeker een goede bassist. Ik heb ook gister Hendrix zitten draaien, maar ja, welke dag niet :wink:.
Het aantal legendarische bassisten begint flink uit te dunnen, eerst DeeDee Ramone, toen John Entwistle en nu Noel Redding...

Weet iemand waaraan hij is overleden?

Easy Rider
13 mei 2003, 12:52
Noel Redding is naar mijn mening toch wel een van de beste (als niet de beste) plectrum-bassisten ooit... Erbij zingen deed hem ook niet zweten en dat terwijl hij voor hij bij de Experience kwam nog nooit een basgitaar had aangeraakt...
Dit is een trieste dag... :sad:

Bovendien is het wel ontzettend schraal dat ze All Along The Watchtower draaiden, wat een blunder!!! Konden ze beter Little Miss Strange draaien...

EZ

PeArLjAm
13 mei 2003, 12:54
Hij is zondag dood gevonden met een onbekende doodsoorzaak.. Heel erg, t was een goede gozer en heeft toch heel wat meegemaakt met Jimi. Weer een verlies voor de muziekwereld.

bassopotmus
13 mei 2003, 12:56
Indd de bassisten sterven als de pest..
Laten we hopen dat er geen meer vallen..geen namen noemen! Brengt ongeluk!

Clunk
13 mei 2003, 15:06
en pas zelf ook op :razz:

ik vind het wel jammer dat ie vergaan is,
maar oke, egt actief wassie ook niet meer :grin:
ghehe, en idd.. rete goed vond ik het wel met hendrix :smile:

en nu een of ander slotwoord:
uhmz.. *denk*
PEACE! :smile:

emielow
13 mei 2003, 18:21
jezus wat zijn jullie voor stelletje wijven? tis erg dat ie dood is, was ook zeker een goeie bassist, maar om nou dankbetuigingen te gaan meedelen hier is ook een beetje triest...

bassopotmus
13 mei 2003, 18:23
Hoezo..?
hij heeft me wel geraakt met zijn muziek, is toch erg en zo jong best.
Achja niet iedereen zal het wel inzien

?echo
13 mei 2003, 18:27
Sommige mensen zijn slecht ontwikkels in de muziekkeuze :razz: (tmf-generatie is er een van)

bassopotmus
13 mei 2003, 18:28
Nou zal je zeggen dat ik niet gehuld heb ofzo hoor, maar voelde wel ff een leegte.

emielow
13 mei 2003, 18:29
ej hallo ben zelf groot fan van jimi, maar om nou te gaan janken omdat noel dood is, tis wel triest, maar om dat nou zooo op te vatten

jamar
14 mei 2003, 14:40
Misschien hebben ze hem nodig voor die grote band boven. Daar zitten inmiddels een aantal illustere muzikanten. En tja een goeie bassist erbij is nooit weg.
Dat hij in vrede mag rusten en heel veel mag spelen in band boven.

Bastijn
14 mei 2003, 19:05
mooie, troostende woorden :smile:

philbee
15 mei 2003, 12:45
http://www.hendrixfiles.com -> guestbook

tis geen condoleance register maar toch aardig voor Noel als je iets wilt schrijven in het guestbook, dat speciaal nu daarvoor bedoeld is.