PDA

View Full Version : Combinatie-aanschaf



Wilson101
2 januari 2011, 15:44
Hi,

Ik speel al een tiental jaren akoestische gitaar, maar nu heeft de aantrekkingskracht van de elektrische variant overwonnen.
Ik wil een hele set aanschaffen, maar ik weet eigenlijk niets van elektrische gitaren en randapparatuur.

Wat is de bedoeling?
Ik heb een brede muzieksmaak, en dit wil ik eigenlijk allemaal wel kunnen spelen. Dit varieert van John Mayer tot Eric Johnson, en van The Kooks tot Rammstein. Wil ook kunnen meespelen met backing tracks.

1) Welke gitaar?
Ik zat te denken aan een Les Paul model, iemand raadde het aan vanwege de humbuckers. Dit zou geschikter zijn voor de stijl die ik graag wil spelen.
Is dit zo? Of moet ik ook kijken naar Strats bijvoorbeeld.

2) Welke versterker? Hier heb ik echt 0 verstand van, en ik weet niet of ik moet denken aan buizenversterkers of comboversterkers of nog iets anders. Het doel is om de versterker thuis te gebruiken, dus het hoeft geen gigantisch ding te zijn.

3) Welke effecten? De beste keuze lijkt me een multi-effect. Wensen hiervoor: drumcomputer, looper. Ik heb veel goeds gehoord over de Boss ME-series. Aan te raden?

Budget voor de hele zooi is ongeveer €800.
Ik dacht zelf aan een gitaar van 300, versterker van 250 en effecten van 200.

Hebben jullie tips of aanraders?

Bedankt voor de hulp!

macwilliams
2 januari 2011, 15:55
Een strat kan prima, die komen ook met humbucker.
Anders raad ik je een epiphone Les Paul aan.

macwilliams
2 januari 2011, 15:58
Qua versterker,

thuis gebruik of in een band?
Ik wil je wel wat aanraden maar dan ben ik aan het spammen.

barno
2 januari 2011, 16:05
welke gitaar vind je mooi?

Wilson101
2 januari 2011, 16:06
Les Paul vind ik het aantrekkelijkst. :cheerup:
Versterker voor (stevig) thuisgebruik.

The Unforgiven
2 januari 2011, 16:36
Je moet vooral lekker gaan testen, wie weet vind je een Les Paul wel helemaal niet lekker spelen!