PDA

View Full Version : Monitors, hoe en wat?



rufus
2 januari 2011, 14:18
Hey,

Ik heb enkele vragen omtrend monitors.
Sinds 2 maanden heb ik een line6 pod hd, waar ik erg tevreden van ben. Zo tevreden dat m'n buizenversterker enkel nog benut word op het cleane kanaal.
Nu heb ik hier en daar al gelezen dat velen modellers met actieve monitors gebruiken.

Is alles wat ik nodig heb een stel monitors? Meer niet?
Gezien je op een amp ook maar één speaker hebt (in mijn geval), is het dan nodig om er 2 aan te schaffen?

Ik zie bij veel fabrikanten monitors met 5", 6.5" en 8" woofers.
Deze zijn grotendeels verantwoordelijk voor de basweergave neem ik aan. Om gewoon thuis te oefenen en toch een lekkere basweergave te hebben welke formaat word er meestal gebruikt, volume zal niet echt luid gaan.

Zijn er mensen die ervaring hebben met modellers in combinatie met monitors? Deel je ervaring met me aub.

Alvast bedankt voor de replies;).

richwoodplayer
2 januari 2011, 14:24
bij mijn gitaarleraar speelde hij over een line6 pod, en daarbij had hij KRK actieve speakertjes staan, kwam super goed geluid en!
en ze gaan hard!
maar ze zijn opzich wel best prijzig volgensmij.

al ging hij wel van zijn gitaar - naar de pod - naar een mengpaneel - naar de speakers, aangezien de speakertjes XLR aansluting hebben

rufus
2 januari 2011, 14:37
Die pod heeft ook 2 xlr uitgangen, benieuwd of een mixer dan nog nodig is.

Basileia
2 januari 2011, 15:57
Ik gebruik 2x KRK RP6 icm Amplitube 3. Zeker een goed geluid, en geen gebrek aan bas. Geen idee hoe hard het kan, maar op laag volume werkt het prima, beter dan m'n buizenamp.