PDA

View Full Version : Andere tuners Gibson SG



J.G.
2 januari 2011, 00:45
Ik heb een Gibson Sg standard en word zo stilletjes aan een beetje gek van het ontstemmen, het ding moet ik elk uur bijna terug opnieuw stemmen.
Dus eerst proberen met andere tuners, maar ik weet niet goed welke.
Nu had ik al gelezen dat de tonepros/klusons nogal goed zijn, maar ik vind ze enkel op Amerikaanse site's. Zijn deze in BE/NL ergens te verkrijgen?
Of zijn er nog andere tuners die ik eens moet bekijken?

HUESSEN
2 januari 2011, 00:51
Heb de Tonepros Kluson tuners ook mijn Gibson SG.En ik kan er kort over zijn....... Ze zijn OK!!


http://maxguitarstore.info/store/index.php?productID=6478

J.G.
2 januari 2011, 00:55
Bedankt voor de link.
Ik heb de tuners met het moertje bovenaan, is het dan het TPKB3-C model dat ik moet hebben, want blijkbaar zijn er twee soorten.

HUESSEN
2 januari 2011, 01:02
Heb zojuist mijn verpakking van de tuners bekeken.Het is dus TonePros Kluson TPKB3-N.Had de verkeerde link gepost,maar heb het aangepast.De kluson types zijn hetzelfde alleen staat C voor chroom en N staat voor nikkel.Maar ligt het zeker aleen aan de tuners?Een beetje grafiet door de sleuven in de topkam doet ook wonderen.

grayfink
2 januari 2011, 01:09
Weet je zeker dat het daar aan ligt? Meestal is het een knellende topkam of teveel wikkelingen om de tuner.

J.G.
2 januari 2011, 01:21
Ja, het zijn wel volgens mij wel degelijk de tuners, heb al grafiet in de topkam gedaan en ik heb nooit te veel wikkelingen, dus ik denk niet dat het daar aan ligt en met mijn andere gitaren heb ik trouwens nooit problemen.
Als je nu aan de tuners draait, voelt het gewoon niet echt solide meer aan, ze hebben precies altijd de neiging om direct terug te draaien als je loslaat.
Ik kan er misschien ook ineens een nieuwe topkam opzetten, dat is ook de kost niet.
Gisteren nog een vriend van mij laten spelen en hij zei dat het echt een ramp was met het ontstemmen.

kobus
4 januari 2011, 22:11
hallo, ik heb ze zelf ook op mijn SG zitten,
en niet alleen het ontstemmen is over, maar ook een geweldig geluid, de sustain is langer
een aanrader!

HUESSEN
4 januari 2011, 22:25
hallo, ik heb ze zelf ook op mijn SG zitten,
en niet alleen het ontstemmen is over, maar ook een geweldig geluid, de sustain is langer
een aanrader!

Door de tuners?:???:

ThomasL
5 januari 2011, 00:02
Ik heb er vanuit de fabriek standaard Grovers op zitten (back in '93), prima mechanieken. Een maat van me had ook die originele Gibson kunstof rommel op z'n VOS '58 Les Paul liggen, 2 optredens mee gedaan en meteen weggedonderd... de mechanieken dan.... :-)

FTI
5 januari 2011, 09:20
Het is veel geld voor een beetje metaal en plastic... maar zeker de moeite waard. Heb zelf de Tone Pro's op mijn Gibson DC Special; en je merkt echt het verschil.

Gearjunkie
5 januari 2011, 11:38
hallo, ik heb ze zelf ook op mijn SG zitten,
en niet alleen het ontstemmen is over, maar ook een geweldig geluid, de sustain is langer
een aanrader!

Zo heb ik dus laatst ook m'n outputcover vervangen, je weet niet wat je hoort!!!

Orbis
5 januari 2011, 12:40
Door de tuners?:???:

Misschien zijn ze veel zwaarder, ofzo? Ik zou ook niets beters kunnen bedenken. Over een jaar willen we allemaal loden tuners vanwege de sustain!