PDA

View Full Version : Ibanez 10 Series, spaar ze allemaal!



Henri H
2 januari 2011, 00:28
Ik heb de volgende 10-series pedalen:

WH10 (+ WH10V2)
DL10
SC10

Als het goed is komen er aankomende week nog 2 bij:

PH10
TS10

Ben benieuwd of die net zo goed zijn.

Ik ben van plan om een boardje te maken met alleen 10-series pedalen, ze nemen nl. erg weinig ruimte in op je board, schakelen perfect, zijn erg robuust, en ja, ze klinken goed.
Jammer dat er geen pedaltuner uit die serie is...

Hier trouwens een leuke site met eeen overzicht v.d. 10-series pedalen:
http://www.tonehome.de/10-series-power.html

the sure thing
2 januari 2011, 08:21
Ik heb de volgende 10-series pedalen:

WH10 (+ WH10V2)
DL10
SC10

Als het goed is komen er aankomende week nog 2 bij:

PH10
TS10

Ben benieuwd of die net zo goed zijn.

Ik ben van plan om een boardje te maken met alleen 10-series pedalen, ze nemen nl. erg weinig ruimte in op je board, schakelen perfect, zijn erg robuust, en ja, ze klinken goed.
Jammer dat er geen pedaltuner uit die serie is...

Hier trouwens een leuke site met eeen overzicht v.d. 10-series pedalen:
http://www.tonehome.de/10-series-power.htmlTS 10 is een erg fijn pedaaltje! Jarenlang naar tevredenheid gehad!

Dirk_Hendrik
2 januari 2011, 09:02
Veel succes Henri,
Ik ben daar nu een jaar of 4 gefocussed mee bezig (maar zonder idiote bedragen neer te tellen om maar "op te schieten") en hoop dit jaar eens compleet te zijn. Het zij er een hoop en sommige (OT10, BS10) zijn knap zeldzaam....

marc_o
2 januari 2011, 09:06
Goh, ik heb hier nog een SS-10 liggen die al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren niet meer is aangesloten....helaas geen doosje erbij....

ieme
2 januari 2011, 10:17
een kennis van me heeft er nog een hoop van liggen, zal eens voor je vragen of ie er ook wat van wil verkopen.

Henri H
2 januari 2011, 11:12
Nou, ik ben niet van plan ze allemaal te sparen hoor, maar vond het wel een leuke titel, ook vanwege het Ross-pedalen-topic van HaroldA.
Met de pedalen die ik er a.s. week bij krijg, wil ik een boardje gaan maken en ook daadwerkelijk gaan gebruiken misschien, afhankelijk van hoe ze bevallen.
De DL10, CS10 en WH10 klinken perfect iig.
Misschien komt er ook nog wel 's een DS10/MS10/MT10 bij....

zoon van Piet
2 januari 2011, 11:40
Lekker spul, die 10-serie..
En je kan ze meestal nog tegen gewone prijzen kopen. De Ts10 kost geen drol en ik hoor eigenlijk nauwelijks verschil met mijn dure 808 of 9. ook hoor ik geen verschil tussen de Japanse of Koreaanse TS10. En de TS10 is de enige echte SRV-tubescreamer. Ik lees wel overal dat ie een 808 of 9 gebruikte, maar heb daar nooit fotografisch bewijs van gezien. Wel van de TS10..
De betrouwbaarheid van de 10-series is m.i. wel ietsje minder dan de oudere apparaten. Ze schakelen misschien beter, ik heb er geen klachten over. Maar ik heb een jaar of wat terug twee 10's naar D_H gestuurd wegens allebei dood.. en hoewel hij ze weer tot leven wekte, is een ervan nu toch weer zachtjes gestorven, zonder gebruikt te worden..
@D_H: geef je garantie op reparaties? ;)

Ook de andere 10's geven vaak veel voor het geld. Die Delay Champ bijvoorbeeld is een geweldige analoge delay, die in sound niks onderdoet voor zijn ( alweer erg dure) oudere broertje uit de 9 serie. De chorus en compressor vind ik persoonlijk net wat minder dan de 9's , maar misschien ben ik teveel verwend..

Dirk_Hendrik
2 januari 2011, 12:14
@D_H: geef je garantie op reparaties? ;)

uiteraard


Die Delay Champ bijvoorbeeld is een geweldige analoge delay, die in sound niks onderdoet voor zijn ( alweer erg dure) oudere broertje uit de 9 serie.
Niet zo vreemd. De ADL, later in een rood jasje weer als de CD10 verkocht, zijn elektronisch volledige AD9 clones.

zoon van Piet
2 januari 2011, 12:33
uiteraard


Joepie! Dan komt ie binnenkort weer eens logeren! ;)

Over de CD10/AD9 hebben we het hier al eens gehad, herinner ik me nu...
Helaas is mijn CD10 zó goed, dat mn broer hem geleend heeft - en het ziet er niet naar uit dat ik hem nog terug krijg! ;)

Mitch
2 januari 2011, 12:45
Over de MS10 kan ik, mits gemod, niet vaak genoeg de loftrompet afsteken. Standaard is het een beetje een one trick pony met te weinig volume, mar eenmaal gemod is het een geweldig breed inzetbare overdrive die super door de mix prikt. Misschien niet zo dynamisch en natuurlijk klinkend als de laatste generatie (al dan niet FET-based) overdrives, maar sjongejonge wat heb je makkelijk een goede sound met dat ding.
DML10 mag natuurlijk niet ontbreken in een topic waar de 10-serie bejubeld wordt en iedereen die al wel gepost maar 'm nog niet genoemd heeft moet zich diep schamen :D Je moet 'm even doorhebben maar daarna kun je er zóveel mee doen...

showband
2 januari 2011, 13:50
ik heb 10 jaar terug een n.o.s. session man ss-10 gekocht.
Dit lelijk roze pedaal is rete handig voor instant "jaren tachtig sound in a box"

rocktron achtige distortion en chorus. In serie of parallel te schakelen.

Ideaal voor alle miami vice en topgun sounds.

onrust nv
2 januari 2011, 14:08
Wij hebben de Digital flanger uit de 10 serie, en dit was voor het eerst dat iets tofs uit een digitale peNdaal hoorde. De OT-10 hebben we ook maar die heeft wel een aparte sound hoor. Erg tof voor wat wij ermee doen.

lollol
2 januari 2011, 14:12
Wij hebben de Digital flanger uit de 10 serie, en dit was voor het eerst dat iets tofs uit een digitale peNdaal hoorde. De OT-10 hebben we ook maar die heeft wel een aparte sound hoor. Erg tof voor wat wij ermee doen.

Wie zijn wij?:???:
En ik HAAT peNdalen (En het is nog fout ook)

Mitch
2 januari 2011, 14:19
De grap begint er wel een klein beetje af te gaan en dan druk ik mij zeer politiek uit ;)

Dirk_Hendrik
2 januari 2011, 14:26
+1,
De volgenden die doorgaan met deze uitgekauwde "grap" gaan lekker waarschuwingen krijgen voor nutteloos vervelend doen.

Dirk_Hendrik
2 januari 2011, 14:29
De OT-10 hebben we ook maar die heeft wel een aparte sound hoor. Erg tof voor wat wij ermee doen.

De OT10 verschilt bijkans geen zak van de Boss, Pearl, DOD en andere octavers. (behalve het omhoog oktaafje, die zie je alleen bij de Pearl en in een andere vorm op de EHX microsynth)

Midwolda
2 januari 2011, 15:23
Er zijn hier drie Ibanez tientjes doorheen gegaan: DSC10, SC10, en TS10.
Maar ook een BCL (bi-mode chorus) en een DDL20, dat was wel een lekkere delay eigenlijk.

M'n eerste Ibanez pedaaltje was een CPL compressor/limiter, en die heb ik nog steeds.
Van de nog oudere pedalen had ik een DoubleSound fuzz/wah waar ik niets mee kon.
Nu staat er nog een GE-300 Power EQ op het bord, die werkt perfect als cleanboost.
Misschien nog eens zo'n script-logo phaser erbij, die lijkt me wel cool.

Het is wel mooi spul allemaal, echt dat vintage geluidje, en goede kwaliteit.
Maar de hele 10-serie sparen... herendju, hoeveel zijn er wel niet?

Dirk_Hendrik
2 januari 2011, 15:30
BC10 Stereo Bass Chorus BE10 Graphic Bass EQ BP10 Bass Compressor BS10 Bass Stack CD10 Delay Champ CP10 Compressor DCF10 Digital Chorus/Flanger DDL10 Digital Delay II DDL20 Digital Delay III DL10 Delay DML10 Modulation Delay II DML20 Modulation Delay III DPL10 Digital Pan Delay DS10 Distortion Charger DSC10Digital Chorus FC10 Fat Cat GE10 Graphic EQ LM7 L.A. Metal LS10 Dual Loop Selector MS10 Metal Charger MT10 Mostortion - Mosfet Distortion NB10 Noise Buster OT10 Octave PC10 Prime Dual Chorus PH10 Bi-Mode Phaser SC10 Super Stereo Chorus SF10 Swell Flanger SS10 Session Man SS20 Session Man TC10 Twin Cam Chorus TS10 Tube Screamer Classic VL10 Volume Balancer WF10 Wah Fuzz WH10 Wah


34 dus

Henri H
2 januari 2011, 21:11
Haha, ik neem aan dat je "copy'paste" hebt gedaan, D_H. ;)

Ik vind de "peNdaal/penstijg-grap" wel leuk, maar dan eigenlijk alleen maar bij nieuwkomers. :p

BamBuFan1
2 januari 2011, 23:20
Ik heb er inmiddels behoorlijk wat, maar de lekkerste blijft toch mijn eerste:

http://www.guitartest.de/DIETSIDE%20BILDER/Ibanez%20MT10%20Mostortion%20v.O..JPG

geert1976
2 januari 2011, 23:43
Nou, ik ben niet van plan ze allemaal te sparen hoor, maar vond het wel een leuke titel, ook vanwege het Ross-pedalen-topic van HaroldA.
Met de pedalen die ik er a.s. week bij krijg, wil ik een boardje gaan maken en ook daadwerkelijk gaan gebruiken misschien, afhankelijk van hoe ze bevallen.
De DL10, CS10 en WH10 klinken perfect iig.
Misschien komt er ook nog wel 's een DS10/MS10/MT10 bij....

De MS-10? weet je het zeker?, ik heb er eentje en ik ben er niet van onder de indruk, heb hem al in geen tijden meer gebruikt.


Over de MS10 kan ik, mits gemod, niet vaak genoeg de loftrompet afsteken. Standaard is het een beetje een one trick pony met te weinig volume, mar eenmaal gemod is het een geweldig breed inzetbare overdrive die super door de mix prikt. Misschien niet zo dynamisch en natuurlijk klinkend als de laatste generatie (al dan niet FET-based) overdrives, maar sjongejonge wat heb je makkelijk een goede sound met dat ding.
DML10 mag natuurlijk niet ontbreken in een topic waar de 10-serie bejubeld wordt en iedereen die al wel gepost maar 'm nog niet genoemd heeft moet zich diep schamen :D Je moet 'm even doorhebben maar daarna kun je er zóveel mee doen...

De MS-10 heeft inderdaad weinig volume en over mijn buizenamp is het niets, of alles, qua rand, neen niet mijn favo pedaaltje.

Ik gebruik nu mijn overdrive van pearl voor een randje en wil ik iets meer knallen pak ik mijn HAO Rust Driver (heeft een true bypass en volume is zeer goed in te stellen, ideaal om bij de leadpartij goed, qua geluid naar voren te komen)

Maar bij mijn Gibson Marauder is er een pre-amp met boost ingebouwd van Koch, dan hoef ik helemaal geen pedaal meer aan te raken, bij een solo effe de schakelaar om en huppa qua volume kom ik er ineens mooi bovenuit en een lekker randje, heerlijk als je in een luie bui bent.

En laat de Marauder nou net ook een heerlijke leadsound hebben:ok:

Henri H
3 januari 2011, 10:04
Ik heb er inmiddels behoorlijk wat, maar de lekkerste blijft toch mijn eerste:

http://www.guitartest.de/DIETSIDE%20BILDER/Ibanez%20MT10%20Mostortion%20v.O..JPGIk zag wat demo'tjes en reviews her en der v.d. MT10/MS10/DS10, weet niet meer precies welke nu wel goed zijn en niet, maar de Mostortion is dus een goeie blijkbaar?
Je zou verwachten (naamsgewijs) dat het een high gain pedaal is, maar kan ook erg goed gebruikt worden voor overdrive lijkt het: Klik (http://www.youtube.com/watch?v=X2RQH_5Zu1Q)

@ Geert: De MS10 zal ik nog even onder beschouwing nemen. Thx.

Dirk_Hendrik
3 januari 2011, 10:09
MT10 is de beste Tubescreamer die geen tubescreamer is.
MS10 is het Maxon antwoord op een Boss MZ2. Ongemodificeerd alleen leuk voor slaapkamermetal
DS10 is een schel kreng.

Henri H
3 januari 2011, 10:19
Ah, ok.

Mijn broer heeft met Altar, begin jaren '90, een demo of album opgenomen met hoofdzakelijk een Metal Zone als basissound.
Ze gebruikten toen wel een (gemodificeerde?) JCM 900 volgens mij.
Op zich was dat een moddervette sound.
't Is dus afhankelijk van welke sound je zoekt, of een MZ/MS10 bruikbaar is voor iemand.

De MT10 spreekt mij echter het meest aan tot nu toe.

apekop
3 januari 2011, 10:23
Hoe is de algemene kwaliteit van deze specifieke Ibanez serie? Is er bijvoorbeeld veel ruis of tonesuck etc.?

Henri H
3 januari 2011, 10:45
Van de 4 pedalen die ik heb heeft alleen de WH10V2 erg veel tonesuck, de rest niet, ook geen noemenswaardige ruis o.i.d.

zoon van Piet
3 januari 2011, 12:13
qua vervorming heb ik ervaring opgedaan met de DT10 en FC10..die eerste beviel me aanvankelijk niet, maar later vond ik m wel eigenzinnig & bruikbaar - maar niet genoeg om m te houden! ;)
De FC10 was lekker vet en simpel, ze zeggen dat het een Rat in 10-verpakking is..


Hoe is de algemene kwaliteit van deze specifieke Ibanez serie? Is er bijvoorbeeld veel ruis of tonesuck etc.?
Ik heb mijn klachten al gedeponeerd hier..kapotte pedalen.. maar ben kennelijk de enige? En ja, ik krijg alles kapot, was ook de enige die mekkerde over de onbetrouwbaarheid van boss..
Toch nog effe wat zeuren: mijn PH10 bimode phaser klinkt uitstekend, maar blijft gewoon op de achtergrond phasen als ie uit staat..

Henri H
3 januari 2011, 13:51
qua vervorming heb ik ervaring opgedaan met de DT10 ...Je bedoelt de DS10?


...mijn PH10 bimode phaser klinkt uitstekend, maar blijft gewoon op de achtergrond phasen als ie uit staat..Hmm, dat heb ik ook met één van mijn delays, weet niet welke (DD-3 of DL10), nog niet uitgezocht. Ik vind het niet storend genoeg.
Heeft de PH10 er echt veel last van?

zoon van Piet
3 januari 2011, 14:06
Je bedoelt de DS10?

Ja day zeg ik: DS10 ;)



Hmm, dat heb ik ook met één van mijn delays, weet niet welke (DD-3 of DL10), nog niet uitgezocht. Ik vind het niet storend genoeg.
Heeft de PH10 er echt veel last van?

Thuis is het geen probleem, maar over The Big Marshall was het uitermate storend.. het gebeurt vaker, bij meer apparaten (Iba SD-9 is er berucht om..).

BamBuFan1
3 januari 2011, 17:42
Ik zag wat demo'tjes en reviews her en der v.d. MT10/MS10/DS10, weet niet meer precies welke nu wel goed zijn en niet, maar de Mostortion is dus een goeie blijkbaar?
Je zou verwachten (naamsgewijs) dat het een high gain pedaal is, maar kan ook erg goed gebruikt worden voor overdrive lijkt het: Klik (http://www.youtube.com/watch?v=X2RQH_5Zu1Q)

Wat Dirk zegt: ik heb alle tubescreamers gehad (en uitvoerig gemod) maar het is altijd weer de MT10 die op mijn plank terugkomt.

Ik heb de MS10 en DS10 ook, en dat zijn nogal one-trick-back-to-the-eighties-ponies. Maar ik ga me eens wat verdiepen in de mod-mogelijkheden van de MS10, als de resultaten zo positief zijn.

Henri H
3 januari 2011, 19:31
"One trick pony's" zijn wel vaak de beste pedalen.
Ik heb b.v. ook een Ross Phaser, geweldig ding, maar kan dus maar één ding; faseren.

Ik zit ook nog steeds te GASsen op de Goudie FX OTP (One Trick Pony), puur vanwege de naam, én dus z'n vermoedelijke sound.
Ik ga hem binnenkort nog 's testen.

2350
3 januari 2011, 23:01
http://img.photobucket.com/albums/v146/LesPaul68/Ibanez/Ibanez10series03012011.jpg

Ik heb er ook een paar. De TS10 heeft een van de print gebroken jackuitgang en dc-in jack maar werkt feilloos. De CP10 staat standaard op mijn bord maar staat zelden aan. De OT10 heb ik ooit eens gekocht om te experimenteren maar ik kan er niets nuttigs mee, ruilen voor een SS20? De GE10 gebruik ik als (gekleurde) boost en één MS10 is gemod, één niet.... Voor de heb wil ik nog wel eens een LM7 en een SS20. Dan heb ik volgens mij alle drives en distortions uit deze serie, bruikbaar of niet........

P@ul

TimmU
3 januari 2011, 23:06
Wat een leuke pedalen hans!zijn die allemaal van jou?

Dirk_Hendrik
4 januari 2011, 07:51
Voor de heb wil ik nog wel eens een LM7 . Dan heb ik volgens mij alle drives en distortions uit deze serie, bruikbaar of niet........

P@ul


De LM7 wil je niet.... meest waardeloze Ibanez pedaal ooit verzonnen (op basis van een FatCat trouwens)

onrust nv
4 januari 2011, 15:10
Maar de LF7 staat bij mij wel heel hoog op m'n verlanglijstje, da's ook de enige uit de 7 serie die ik wil hebben.

Dirk_Hendrik
4 januari 2011, 15:12
Fijn. Maar die is niet uit de 7 serie. De LM7, LA Metal, is uit de 10-serie (vreemde eend in de bijt).

Mitch
4 januari 2011, 20:48
Maar de LF7 staat bij mij wel heel hoog op m'n verlanglijstje, da's ook de enige uit de 7 serie die ik wil hebben.


Fijn. Maar die is niet uit de 7 serie. De LM7, LA Metal, is uit de 10-serie (vreemde eend in de bijt).
De LF7 (LoFi) is dan wél weer uit de 7 serie ;) maar wat de relevantie ervan is weet ik ook niet.

BamBuFan1
4 januari 2011, 23:33
"One trick pony's" zijn wel vaak de beste pedalen.
Ik heb b.v. ook een Ross Phaser, geweldig ding, maar kan dus maar één ding; faseren.

Daar zit absoluut een kern van waarheid in: ik heb een ouwe afgetrapte EH Screaming Bird en dat ding is maar voor één ding goed: instant Brian May!

Maar de LM7 (en in mindere mate de DS10) nemen je mee naar een heel donker plekje in de jaren 80 waar het ruikt naar peroxide en coke en uit de speakers "The Cradle of Love" schalt...

Brrrrrr!

onrust nv
5 januari 2011, 00:33
Fijn. Maar die is niet uit de 7 serie. De LM7, LA Metal, is uit de 10-serie (vreemde eend in de bijt).

Ah OK dan ik vond het ook al vreemd dat er een 7 peNdaal genoemd werd in een 10 topic.

Volgens mij zijn de 10 serie de laatste goede serie van ibanez.

Maar dat lo fi filtertje vind ik echt geniaal. Een analoog filter voor minder dan 70euro, echt kicke.
Kan je ook behoorlijk zieke geluiden mee fabriceren.

Maar wat is eigenlijk zo speciaal aan mosfet distortions? Heb er nog geen gehoord, maar zijn die rauwer in vervorming ofzo?

2350
5 januari 2011, 03:09
De LM7 wil je niet.... meest waardeloze Ibanez pedaal ooit verzonnen (op basis van een FatCat trouwens)

Dat hoor ik van iedereen en ik geloof het dus best. Daarom schreef ik ook "voor de heb" en niet "voor het fantastische geluid" :-)

Henri H
5 januari 2011, 08:50
...
Maar de LM7 (en in mindere mate de DS10) nemen je mee naar een heel donker plekje in de jaren 80 waar het ruikt naar peroxide en coke en uit de speakers "The Cradle of Love" schalt...

Brrrrrr!

Één en al nostalgie dus.... :)

Gaaf clipje trouwens, kende het nummer niet, heb veel muziek in de jaren 80 gewoon genegeerd. :soinnocent:

Cradle of Love (http://www.youtube.com/watch?v=NCZuYS-9qaw)

zoon van Piet
5 januari 2011, 11:37
heb veel muziek in de jaren 80 gewoon genegeerd. :soinnocent:


En terecht! Gauw vergeten dat decennium, gewoon uit de geschiedschrijving halen!
En nu zie ik bij Jools steeds meer bandjes deze verschrikkelijke muziek herkauwen..Back on topic: dat geeft de LM 7 ( en in mindere mate DS 10) weer kansen om populair te worden.. net als strakke broeken en raar haar...

Dirk_Hendrik
5 januari 2011, 11:42
Hmmm.

Ik moet zeggen det met deze perspectiefverandering ik m'n LM7 ineens een stuik positiever bezie...
http://wedinator.files.wordpress.com/2009/11/betsy_lynn_george_06.jpg

BamBuFan1
5 januari 2011, 19:02
En terecht! Gauw vergeten dat decennium, gewoon uit de geschiedschrijving halen!
En nu zie ik bij Jools steeds meer bandjes deze verschrikkelijke muziek herkauwen..Back on topic: dat geeft de LM 7 ( en in mindere mate DS 10) weer kansen om populair te worden.. net als strakke broeken en raar haar...

[Voor de jongere generatie]
Op 1 januari 1990 om 0:00 uur plaatselijke tijd heeft IEDERE overlevende van de jaren '80 moeten zweren om dat decennium te begraven en er nooit, maar dan ook nooit meer over te spreken.

Dit verklaart waarom je deze overlevenden nooit iets hoort zeggen als: "Ik twijfel nog of Feargal Sharky (http://www.youtube.com/watch?v=Bx9qUR9P2ZQ) of The Human League (http://www.youtube.com/watch?v=uPudE8nDog0) mijn favo eighties-band is" of "Waarom zijn die steriele chorussen uit de jaren 80 niet meer te koop?".

De jaren 80 zijn niet, zoals sommige keigave gasten van tegenwoordig beweren, zwaar ondergewaardeerd: ze waren zwaar deprimerend. De Russen konden ieder moment aan de horizon verschijnen, BZN was op haar hoogtepunt. De economische crisis aan het eind van de jaren 70 trok zijn zwaarste sporen in de jaren 80 en leidde tot uitwassen als:

http://jeugdsentimenten.net/wordpress/wp-content/uploads/2005/05/tjolk.jpg
Tjolk (yoghurtdrankfantasie)

http://www.bmxtricks.net/images/bmx/bmx_250x251.jpg
Fietscross (want geen geld voor een Honda MT-5)

http://www.thefashionpolice.net/images/2008/02/07/legwarmers.jpg
en beenwarmers (voor mensen die geen volledige broeken meer konden betalen).

Kortom: armoe troef. Lichpuntjes waren er in die jaren nauwelijks, en qua idolen moest je het doen met
http://sportgeschiedenis.be/userfiles/lastephan.jpg
Stephan van den Berg

http://www.mxvideos.nl/wosimages/176_140.jpg
of John van den Berk

Zelfs het winnen van het EK-voetbal van 1988 kon niet opwegen tegen de schade die de mensen inmiddels al hadden opgelopen.

Weet als jongmensch dus waar je aan begint als je meent dat die jaren best grappig of kewl waren. Nostalgie is leuk, maar niet als het de jaren 80 betreft.
[/Voor de jongere generatie]

zoon van Piet
5 januari 2011, 21:26
Deze prachtige uiteenzetting van drs Bambu raakt de sentimenten van overlevers van dat verdoemde decennium genadeloos. het was zwaar kut. En die waren destijds allemaal behaard.

Maar in navolging van dr D_H moet ik wel even een positieve kant van tenminste de eerste helft van de 80's benadrukken: de vrouwen waren botergeil en iedereen deed het toen nog zonder condoom.

En we neukten als knijnen!

BamBuFan1
5 januari 2011, 23:52
Maar in navolging van dr D_H moet ik wel even een positieve kant van tenminste de eerste helft van de 80's benadrukken: de vrouwen waren botergeil en iedereen deed het toen nog zonder condoom.

Boehoehoe, in 1989 was ik nèt oud genoeg om voor het eerst de grasmat te hebben aangeraakt (met een condoom om elke vinger).

Henri H
6 januari 2011, 09:02
Ik kan me geheel vinden in Bambu's uiteenzetting v.w.b. de '80's, wat een K-tijd was dat zeg, alhoewel het, muzikaal gezien, in begin v.d. jaren '80, nog veelbelovend was met bands als The Police, The Jam, en nog wat uitzonderingen,
Bands als b.v. The Cure, Duran Duran, Culture Club (Boy George :kots: ) namen echter al gauw de boel over, en er was niet echt een uitweg, overal stonden er radio's met Adam Curry, Jeroen v. Inkel (destijds de populairste 3FM-DJ's).
Je moest het doen met een uurtje "Beton-uur" (o.i.d.) of "Vara's Vuurwerk" in de week, en op de woensdag was er de VPRO met Ron Flon Flon o.i.d., alles beter dan de standaard Radio 3. "Kink FM" en "Arrow Classic Rock" bestonden toen nog niet.

Ik moet wel toegeven dat ik bepaalde '80's muziek toch wel heel erg kan waarderen, zoals b.v. "Boys of Summer" van Don Henley, maar ook bepaalde nummers van U2 die ik in de '80's gewoon niet mooi vond, maar nu toch wel meer gaan spreken.
Kwaliteit heeft daar misschien wat mee te maken?

on topic:
Ik had via MP een PH10 en een TS10 gekocht, en gisteren zijn ze binnengekomen.
Gelijk even een bordje samengesteld en even met vriend en forumlid Robert-Gitarist naar de oefenruimte geweest om de boel te testen.
De PH10 is een leuke phaser, redelijk breed inzetbaar, moet de juiste instellingen nog wel zien te vinden.
De TS10 is gewoon een erg goeie tubescreamer, misschien nog wel iets beter dan mijn Maxon OD808.
Mijn Goudie FX 808+ blijft favoriet.
't Is wel een mooi gezicht, al die "foute" '80's kleurtjes naast elkaar, en het bedient ook nog 's erg prettig....

interessander
6 januari 2011, 10:12
Leuke pedalen uit de 10 of L serie, ik heb zelf ervaring met het volgende lijstje:

SC10
MS10
ADL
BCL
STL
TS10
FC10
DS10
MT10
NB10

Ik heb er nog een paar van, vooral de ADL en BCL bevielen me erg goed en deze stonden op mijn pedalboard voordat ik switchte naar rack. De STL is een erg bruikbare tubesscreamer variant met de toegevoegde knop voor het bereik van het middengebied. De TS10 leek erg veel op de Maxon od-808 die ik ook heb gehad.

zoon van Piet
6 januari 2011, 10:13
we mogen de goede dingen uit de 80's niet vergeten.. al kan ik me er niet veel voor de geest halen, behalve die behaarde spleetjes van toen.. ;)

Alhoewel: de 9 serie en de 10 serie! prima pedalen van Pearl, Yamaha, Boss (zelfs), EH enz.. de beschikbaarheid van BBD-chips maakte dat we allemaal konden flangeren en delayen en.. chorussen.. wat we in overvloed deden.

Terug naar 10:


De TS10 is gewoon een erg goeie tubescreamer
Precies! Deze week nog een 808 en een 10 naast mekaar gehad. prijsverschil is ongeveer factor 10, geluidsverschil niet hoorbaar.. koop die dingen, het zijn vintage tubescreamers. En vintage klinkt anders dan nieuw. Ik hoor meer verschil tussen mijn maxon OD 9 en de ouwe 808.


De PH10 is een leuke phaser, redelijk breed inzetbaar
Hij is eigenlijk een stuk dieper en extremer dan een smallstone of phase 90, het gaat eerder vervelen. Ik vond 'm daardoor minder breed inzetbaar, eigenlijk. En heb je m al op oorlogsvolume getest? Thuis had ik geen last, maar in de repetitie bleek ie gewoon op de achtergrond door te feesten als ie uit moest staan..

beruk
6 januari 2011, 10:18
Wat een gezeik over de eighties...!
lichtpunt waren natuurlijk de Smiths met gitaarheld Johnny Marr.
Logisch dat ie hier niet wordt genoemd, Marr was niet van de pendalen:

The Smiths were quite a purist group, and I was a great believer in traditionalism. Just plugging a Gibson ES-335 into my trusty Fender Bassman or Twin Reverb was romantic

zoon van Piet
6 januari 2011, 10:24
Marr was geweldig.. alleen stond driekwart van de tijd die ene zeikerd voor 'm ellende te spuien... ;)

Henri H
6 januari 2011, 12:32
....
Hij is eigenlijk een stuk dieper en extremer dan een smallstone of phase 90, het gaat eerder vervelen. Ik vond 'm daardoor minder breed inzetbaar, eigenlijk. En heb je m al op oorlogsvolume getest? Thuis had ik geen last, maar in de repetitie bleek ie gewoon op de achtergrond door te feesten als ie uit moest staan..Gisteren stond m'n JCM 800 2204 toch lekker te blazen, en heb er speciaal op gelet of de PH10 ook door"feestte", maar totaal geen last. :dontgeti:


Marr was geweldig.. alleen stond driekwart van de tijd die ene zeikerd voor 'm ellende te spuien... ;)Morrissey!

Tja, ik weet het niet, vond het toch beter dan de gemiddelde drek die je over je uitgespuwd kreeg destijds, vergelijkbaar de Jesus & Mary Chain, soms wel leuk....

Henri H
6 januari 2011, 12:40
Oh ja,

Ik krijg nu zelfs PM's of ik 10 series pedalen wil overnemen, maar ben ondertussen voldoende voorzien denk ik. ;)

interessander
6 januari 2011, 12:42
Weet je dat wel zeker ;)

Henri H
6 januari 2011, 13:07
Haha, nou, ik maak 1 uitzondering voor de MS10, mits niet te duur.

interessander
6 januari 2011, 13:10
MT10 toch? Ik zou vooral ebay.de even in de gaten houden.

Henri H
6 januari 2011, 13:15
Dat zeg ik, MT10. :)

robert-gitarist
6 januari 2011, 13:28
Hehe ja was erg tof gisteravond meneer Huisjes :) ;)

Die Ibanez pedalen blijven gewoon super, oud of nieuw.
Ik vind die Bi-mode Phaser zeer tof hoor, en zoals gezegt, hij bleef niet door "phaser'en" als het pedaal uit staat. Tevens stond de JCM800 2204 (geweldig lekkere amp overigens en doch veelzijdig gemaakt) behoorlijk te blazen :D

De SC10 is een erg goede chorus. Pakt heerlijk de hoge tonen, mooi sprankelend. Deed me enigzins denken aan mijn Rotary chorus van Ibanez (RC99).

TS10 werkt ook prima! Gewoon een no-nonsense Tubescreamer zoals we gewend zijn van Ibanez/Maxon. Tussen de Maxon OD808 en Ibanez TS10 was het verschil minimaal. De GoudieFX is feller en voller maar ook hierbij waren de verschillen niet erg groot. GoudieFX is wel breder inzetbaar.

Was een erg leuke (en snelle :dontgeti:) avond, en toch weer een hoop GAS dr'bie gekregen :seriousf:

Thnx Henri voor de leuke avond weer!:ok:

Henri H
6 januari 2011, 14:19
Geen dank Robert. :ok:

Ik heb trouwens (een beetje) GAS gekregen voor die Guv'nor van je, hoewel ik hem eigenlijk helemaal niet nodig heb. :confused:

Foto's v.h board zoals we hem gisteren hebben gebruikt:

http://lh4.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TSXAWxsT5OI/AAAAAAAAARM/EhaHSai9Vg8/s800/Afb0062.jpg

http://lh4.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TSXAWyhvTdI/AAAAAAAAARQ/jhsc1mffHXk/s800/Afb0063.jpg

robert-gitarist
6 januari 2011, 14:23
Ik heb trouwens (een beetje) GAS gekregen voor die Guv'nor van je, hoewel ik hem eigenlijk helemaal niet nodig heb. :confused:

5 Phasers en 3 tubescreamers heb je immers ook niet bepaald nodig... :D :seriousf:
Gewoon kopen z'n ding joh. Altijd leuk om mee te spelen en het kost tenslotte geen bergen geld ;)

Dirk_Hendrik
6 januari 2011, 18:46
Oh ja,

Ik krijg nu zelfs PM's of ik 10 series pedalen wil overnemen, maar ben ondertussen voldoende voorzien denk ik. ;)

Stuur degenen die een PH10, PH10, DML20 en LS10 hebben (en een voor een normale prijs zonder "vintage geilheid" aanbieden) maar door ;)

Henri H
6 januari 2011, 19:59
Nou ja, het was er maar ééntje (Sander), en die had geen (2) PH10('s) of die andere pedalen te koop.

interessander
6 januari 2011, 21:03
Haha inderdaad, geen zeer bijzondere pedalen, (DS10 en NB10) maar ook geen vintage-geilheid.

zoon van Piet
7 januari 2011, 10:02
Ik ben wel vintagegeil... ben al jaren in therapie bij de Anonieme Vintagegeilers.. het helpt allemaal niks!
En dat ik alleen maar in ouwe apparaten plug is niet zo erg..ik plug ook in oudere vrouwen!

Henri H
4 februari 2011, 22:08
Weet iemand wat de waarde is van een MT10 in goede staat, behalve "wat de gek ervoor geeft"?

Ik heb er één gevonden, maar de vraagprijs is zo'n €170,-. Beetje hoog misschien?

Eigenlijk heb ik helemaal geen drives meer nodig, maar vind het wel leuk om de betere pedalen uit de 10-series te hebben/sparen.
Bovendien ben ik wel benieuwd hoe mijn JCM 800 2204 erop reageert.
Ik raak b.v. ook steeds enthousiaster over de PH10, heerlijke phaser is dat zeg!

BamBuFan1
5 februari 2011, 00:39
Weet iemand wat de waarde is van een MT10 in goede staat, behalve "wat de gek ervoor geeft"?

Ik heb er één gevonden, maar de vraagprijs is zo'n €170,-. Beetje hoog misschien?

Eigenlijk heb ik helemaal geen drives meer nodig, maar vind het wel leuk om de betere pedalen uit de 10-series te hebben/sparen.
Bovendien ben ik wel benieuwd hoe mijn JCM 800 2204 erop reageert.
Ik raak b.v. ook steeds enthousiaster over de PH10, heerlijke phaser is dat zeg!

Tsss, €170 is gewoon een schijntje voor die kleine groene vintùtsj rakker, m'neâhtje!

(In perfecte staat naar mijn idee €60, met doosje en handleiding €70).

interessander
5 februari 2011, 01:02
Ik heb er een op ebay.de gekocht voor rond de 30-40 een jaar geleden, 170 is wel erg veel, dan zit je al in het oude 808 gebied qua prijzen...

BamBuFan1
5 februari 2011, 01:09
Ik heb er een op ebay.de gekocht voor rond de 30-40 een jaar geleden, 170 is wel erg veel, dan zit je al in het oude 808 gebied qua prijzen...

Tja, je ziet wat er met de prijzen gebeurt als we zo'n pedaal hier een beetje lopen op te hemelen...

the sure thing
5 februari 2011, 07:59
EUR 170 is echt veel te veel: Trek daar maar EUR 100 vanaf.

Dirk_Hendrik
5 februari 2011, 09:03
170 is idioot. Teveel naar vraagprijzen op ebay gekeken,,,

Henri H
5 februari 2011, 10:53
OK, thx. :ok:

Dan wacht ik wel tot er één voor een betere prijs voorbij komt.

Henri H
25 februari 2011, 22:43
OK, thx. :ok:

Dan wacht ik wel tot er één voor een betere prijs voorbij komt.Nou, ik heb dus even gewacht, en wat onderhandeld, en ja hoor, de MT10 die al een week of 3 op MP stond ligt nu op mijn thuis-pedalboard.

Ik had een week of 2 geleden ook al een gemodificeerde MS10 getest van forumlid Robert-Gitarist, en was eigenlijk wel onder de indruk van dit pedaal.
Vooral als standalone overdrive klonk ie echt goed.

De MT10 vind ik na er een uurtje mee te hebben gekloot, ook een lekkere standalone overdrive, maar ook zeker geschikt om mijn crunchy Stiletto in high gain toestand te brengen met een wat dikkere sound.

Happy pedaling! :cheerup:

robert-gitarist
26 februari 2011, 00:39
Hee cool dat je hem toch hebt gekocht Henri! :) Gefeliciteerd!:ok:
Ik ben heel erg nieuwsgierig naar dat pedaal moet ik bekennen.

Die MS10 is inderdaad ook wel een lekker ding he ;) vergeet niet dat ie gemodificeerd is, dus de naam "metal charger" doet ie gelukkig geen eer meer aan.

Hoe is trouwens de switch nou van die Mostortion?

BamBuFan1
26 februari 2011, 00:40
De MT10 vind ik na er een uurtje mee te hebben gekloot, ook een lekkere standalone overdrive, maar ook zeker geschikt om mijn crunchy Stiletto in high gain toestand te brengen met een wat dikkere sound. Happy pedaling! :cheerup:

Ik zat nog te denken om je over die MT10 te tippen, maar ik vond dat de vraagprijs drie weken terug net boven de pijngrens zat.

Maar gefeli, en nu maar snel de Mostortion voor €250 op ebay plempen! ;)

Henri H
26 februari 2011, 01:01
....
Hoe is trouwens de switch nou van die Mostortion?De switch hapert af en toe, valt mee. Misschien dat ik hem ooit wel 's laat repareren.
De schakelaars schijnen toch wel een zwak punt te zijn van deze pedalen, mijn TS10 heeft er nog meer last van, beetje jammer. :(
Kom maar 's langs, kun je 'm horen/lenen. :ok:


Ik zat nog te denken om je over die MT10 te tippen, maar ik vond dat de vraagprijs drie weken terug net boven de pijngrens zat.

Maar gefeli, en nu maar snel de Mostortion voor €250 op ebay plempen! ;)Haha, ja, het schijnt dat ze toch relatief zeldzaam aan het worden zijn.
Voorlopig blijft ie lekker op mijn pedalenplank, 'k zal er binnenkort wel een foto van posten. Ik heb nu 6 stuks verschillende pedalen uit de 10-series, en de DL10 heb ik dubbel, in totaal 7 dus. :)

Ik was trouwens al door 2 forumleden getipt, nadat ik de advertentie zelf ook al gespot had, maar toch bedankt. :ok: :)

In eerste instantie was de vraagprijs "bieden vanaf €75,-", maar dat vond ik ook teveel, dus gewoon een paar mailtjes eraan gewaagd, en uiteindelijk toch tot een redelijk compromis gekomen.

Henri H
26 februari 2011, 12:22
Pica: :cheerup:

https://lh4.googleusercontent.com/_tg2m_JiG_wQ/TWjhvxIQFUI/AAAAAAAAAXA/M4Gie7SMRzU/s640/Afb0116.jpg

zoon van Piet
26 februari 2011, 12:26
Geil...

Goh wat is het lang geleden dat ik zo'n FC-50 had..
Zelfs die dingen zijn al vintage... ;)

Henri H
12 april 2011, 16:06
De FC-50 staat op de nominatie om vervangen te worden door een Musicomlab switcher/looper, maar blijft gewoon een goede en simpele midi-controller.

Vandaag heb ik een (ongemodde) MS10 ontvangen van een forumlid.
Straks maar 's testen....

Henri H
12 april 2011, 23:34
Tja, wat zullen we er 's van zeggen, behalve dat de switch hapert :confused:, en als enige pedaal in de keten, zit er een hoge, niet al te harde, maar danig irritante piep in het pedaal, ook als ie uit staat.
In de keten met de rest v.d. 10-serie pedalen is er geen piep.

Verder klinkt ie een beetje zoals ik verwacht had, matig.
De punch-knop is wel lekker trouwens, en je kunt ook vrij goed variëren met de level en drive knop.
Als booster vind ik 'm niet zo lekker, valt weg in de mix.

Dirk_Hendrik
13 april 2011, 07:27
Die piep is niet normaal en niey MS10 (SM9, SML) eigen.

Henri H
15 mei 2011, 23:23
Vandaag heb ik m'n Mostortion weten te repareren met contactspray.
De switch haperde, en het blijkt dat je die er eenvoudig uit kunt trekken.
Gewoon flink wat contactspray op basis van isopropanol erin gespoten, en even laten drogen. Daarna deed ie het weer perfect.

Ik had een paar jaar geleden mijn WH10 ook al 's gerepareerd met hetzelfde spul. De potmeter kraakte heel erg, en werd na elke spray-beurt beter.
Pas na de 4e of 5e keer was de kraak er helemaal uit, en tot op de dag van vandaag doet ie het weer perfect.

De Mostortion is trouwens een erg gaaf pedaal, die boost m'n crunchy amps naar metal-heaven, heerlijk! :rockon:

Henri H
20 november 2011, 11:49
Voor degene die alvast een flinke jumpstart wil maken v.w.b. de topic-titel: :D

http://link.marktplaats.nl/504372210

Ik denk dat de vraagprijs van €800,- redelijk is, aangezien er wel een paar zeldzame pedalen tussen zitten, zoals de DDL20 en de MT10, maar wellicht dat je de boel voor €700,- of €750,- wel meekrijgt?

Oh ja, zelf heb ik onlangs de DCF10, FLL Flanger (weliswaar uit de Matser series) gekocht en deze week komt de SF10 daar nog bij. :cheerup:

*zie ook het overtuigende flanger topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?129472)*

BamBuFan1
20 november 2011, 17:22
Oh ja, zelf heb ik onlangs de DCF10, FLL Flanger (weliswaar uit de Matser series) gekocht en deze week komt de SF10 daar nog bij. :cheerup:

De SF10 zou ik alleen al vanwege de coole kleur willen hebben ;)

keithfan
20 november 2011, 23:30
Lekker spul, die 10-serie..
En je kan ze meestal nog tegen gewone prijzen kopen. De Ts10 kost geen drol en ik hoor eigenlijk nauwelijks verschil met mijn dure 808 of 9. ook hoor ik geen verschil tussen de Japanse of Koreaanse TS10. En de TS10 is de enige echte SRV-tubescreamer. Ik lees wel overal dat ie een 808 of 9 gebruikte, maar heb daar nooit fotografisch bewijs van gezien. Wel van de TS10..
De betrouwbaarheid van de 10-series is m.i. wel ietsje minder dan de oudere apparaten. Ze schakelen misschien beter, ik heb er geen klachten over. Maar ik heb een jaar of wat terug twee 10's naar D_H gestuurd wegens allebei dood.. en hoewel hij ze weer tot leven wekte, is een ervan nu toch weer zachtjes gestorven, zonder gebruikt te worden..
@D_H: geef je garantie op reparaties? ;)

Ook de andere 10's geven vaak veel voor het geld. Die Delay Champ bijvoorbeeld is een geweldige analoge delay, die in sound niks onderdoet voor zijn ( alweer erg dure) oudere broertje uit de 9 serie. De chorus en compressor vind ik persoonlijk net wat minder dan de 9's , maar misschien ben ik teveel verwend..

waren die nieuw ook zo goedkoop da die ts10? en hoe duur worden ze nu dan verkocht? en dat zijn dan ook gewone goede originele uit japan

Henri H
20 november 2011, 23:56
De TS10 is rond de €50,- op dit moment vermoed ik.
Ik heb er in ieder geval iets dergelijks voor betaald.
Destijds waren ze rond de fl110,- nieuw.

Op deze site kun je dat allemaal mooi bekijken:

http://tonehome.de/10-series-power.html

zoon van Piet
21 november 2011, 12:05
waren die nieuw ook zo goedkoop da die ts10? en hoe duur worden ze nu dan verkocht? en dat zijn dan ook gewone goede originele uit japan

De 10 serie was volgens mij destijds een tikkie goedkoper dan de 9 serie. Ik kocht er een in pakweg 1991, voor iets minder dan 100 gulden. ( de TS 9 van de andere gitarist was de avond ervoor weer eens verzopen in bier en we besloten een reserve aan te schaffen).
Voor de huidige prijzen kijk je even op een bekende verkoopwebsite. En daar zijn ze ietsje duurder dan Huisjes zegt, maar niet veel. Land van herkomst kan Japan zijn,maar evengoed Taiwan. Ik heb ze beiden en hoor geen verschil in geluid, wel in het prijskaartje.

Als bezitter van veel TS-en en organisator/demonstrateur van de (Inter-)nationale Tubescreamer Test (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?115932-%28Inter%29Nationale-Tubescreamer-Test-Dag-Eindhoven&highlight=%28Inter%29nationale+Tubescreamer+Test) wil ik graag kwijt dat er volgens de luisteraars maar één duidelijke scheidslijn in het TS- verhaal loopt: alle oude klinken 'anders' (*) dan alle nieuwe. Wat dat betreft is er geen mooiere TS te koop voor weinig geld dan de TS10.

( en dat 'anders' mag gerust gelezen worden als: 'beter' )

Henri H
21 november 2011, 12:20
De SF10 zou ik alleen al vanwege de coole kleur willen hebben ;)Er staan er 2 op MP! :crazyhappy:
Als je trouwens nog een lekkere chorus zoekt, zeker ook de SC10 checken! Kost ook geen drol.

keithfan
21 november 2011, 13:20
Er staan er 2 op MP! :crazyhappy:
Als je trouwens nog een lekkere chorus zoekt, zeker ook de SC10 checken! Kost ook geen drol.

Die op MP had ik ook al gezien, maar eentje is gemodificeerd naar de ts808 en van die ander krijg ik geen reactie of die in japan of taiwan is gemaakt. Als iemand nog een Japanse ts10 in de aanbieding heeft is die bij mij altijd welkom! of is het echt zo dat je dat verschil niet hoort tussen japan en taiwan?

Dirk_Hendrik
21 november 2011, 13:38
Die op MP had ik ook al gezien, maar eentje is gemodificeerd naar de ts808 en van die ander krijg ik geen reactie of die in japan of taiwan is gemaakt. Als iemand nog een Japanse ts10 in de aanbieding heeft is die bij mij altijd welkom! of is het echt zo dat je dat verschil niet hoort tussen japan en taiwan?

Ik vind het Japan-Taiwan verhaal al jaren overdreven. Bij alle merken. Pure 2e hands marketing. Als er al hoorbare verschillen inzitten is dat eerder te wijten aan componenttoleranties dan iets anders en kan het qua "beter klinken" dus beide kanten op gaan.

808mods kun je terugdraaien. Blijven 2 weerstanden.

zoon van Piet
21 november 2011, 13:58
+ 10 ( plus TS10!! )

Helemaal mee eens. Alle (?) Ts10's hebben de 'heilige' JRC4558D aan boord en de 808 mod houdt dus nagenoeg niks in. En de componenttolerantie maakt dat de ene beter klinkt dan de andere. Op de tot nu toe enige (Inter-)nationale Tubescreamer Test werd de lichtelijk gay-uitvoering van de TS10, de MSL, dan ook de absolute winnaar..

Henri H
21 november 2011, 13:59
@keithfan: ik had het over SF10's hoor, maar idd staan er ook 2 TS10'en op MP.

Ik heb ook een Maxon OD808 reissue, maar hoor geen verschil tussen mijn TS10 en de OD808. Misschien dat het op een cleane amp beter hoorbaar is.
Ik gebruik ze voornamelijk i.c.m. crunchy amps (JCM 800 2204 / Mesa Stiletto).

Wat betreft Japan vs Taiwan, wat D_H zegt, complete bullshit!

BamBuFan1
21 november 2011, 17:25
Ik vind het Japan-Taiwan verhaal al jaren overdreven. Bij alle merken. Pure 2e hands marketing. Als er al hoorbare verschillen inzitten is dat eerder te wijten aan componenttoleranties dan iets anders en kan het qua "beter klinken" dus beide kanten op gaan.

Hmm, ik moet zeggen dat ik toch wel duidelijk kan horen of een pedaal door adequaat geschoolde Japanse vrouwen- of door incapabele Taiwanese kinderhandjes in elkaar is gesoldeerd...

keithfan
21 november 2011, 17:42
Maar zijn de oude Tube Screamers zoals een oude TS10 echt veel beter dan de re-issues zoals die van de 808 en de 9? En waar komt dat door dan?

zoon van Piet
21 november 2011, 17:56
Ja!

alle oude klinken 'anders' (*) dan alle nieuwe. ( en dat 'anders' mag gerust gelezen worden als: 'beter' )

Nieuwe apparatuur klinkt anders dan oude. Dat komt deels door de tand des tijds, maar ook doordat hedendaagse componenten wezenlijk verschillen van vroeger. Ze zijn technisch beter, de toleranties zijn kleiner en het weergavespectrum is groter. Gevolg is dat ze stiller en schoner klinken. En dat willen we niet, wij willen warme geluiden. Nieuwe TS-en ( waaronder gerenommeerde exemplaren) werden bij de Tube Screamer test omschreven als klinisch en zelfs kil. Iedereen prefereerde de oudjes.

Maar

echt veel beter is het niet, de verschillen zijn subtiel. Maar in een directe vergelijking wel duidelijk aanwezig.

Mijn Maxon OD-9 ligt boven stof te happen, want de TS10 mag op het champje als huiskamerscreamer dienst doen.. duidelijker kan niet.

Dirk_Hendrik
21 november 2011, 18:30
Hmm, ik moet zeggen dat ik toch wel duidelijk kan horen of een pedaal door adequaat geschoolde Japanse vrouwen- of door incapabele Taiwanese kinderhandjes in elkaar is gesoldeerd...

Bovenstaande quote suggereert voornamelijk je gebrek kennis van de Taiwanese electronica industrie. Die dus al jaren lang volwassen is. Taiwan was de plek om naar toe te gaan toen Japan te duur werd. Dat wil niet zeggen dat het dus slechter is maar dat Taiwan zich goed ontwikkelde. Op een soortgelijke wijze vertrok men later weer naar China omdat Taiwan te duur is.

tendens op dit moment is Vietnam, Cambodja en Indonesie. Omdat China te duur wordt. Zegt allemaal niets over kwaliteit als het producerend bedrijf z'n productie goed onder controle zou hebben.


Soldeerwerk hoor je overigens niet en Ibanez pedalen zijn al decennia lang machinaal gesoldeert.

BamBuFan1
21 november 2011, 21:30
Bovenstaande quote suggereert voornamelijk je gebrek kennis van de Taiwanese electronica industrie. Die dus al jaren lang volwassen is.

Nou, de quote suggereert voornamelijk sarcasme, aangezien ik al een aantal van mijn Japanse pedalen voor goed geld heb verpatst nadat ik Taiwanese exemplaren had gescoord met exact dezelfde componenten ;)

zoon van Piet
21 november 2011, 22:15
Je moet ook altijd de sarcasme-modus aanzetten, Bambu..
en liefst nog wat sarcosmileys voor de duidelijkheid..

ik Moet bekennen dat ik door dit topic weer lekker gemaakt ben.. MP geeft een heel gamma aan ouwe ibbies, tegen goeie prijzen. Het zal wel crisis zijn of zo?
( oh shit, sarcasmemodus vergeten..)

apekop
22 november 2011, 02:42
Oh ja, zelf heb ik onlangs de DCF10, FLL Flanger (weliswaar uit de Matser series) gekocht en deze week komt de SF10 daar nog bij. :cheerup:

*zie ook het overtuigende flanger topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?129472)*

Ik wil even onderstrepen dat de DCF10 toch wel een erg lekkere chorus/flanger is. Ik heb hem een paar weken geleden gekocht. Je moet wel van knoppen draaien houden, maar dan heb je wel wat. Volgens mij zijn ze wel redelijk zeldzaam.

Hou verhoudt zich deze trouwens tot de 9-serie flanger (FL-9) qua geluid en kwaliteit?

Henri H
22 november 2011, 08:54
Ik wil even onderstrepen dat de DCF10 toch wel een erg lekkere chorus/flanger is. Ik heb hem een paar weken geleden gekocht. Je moet wel van knoppen draaien houden, maar dan heb je wel wat. Volgens mij zijn ze wel redelijk zeldzaam.

Hou verhoudt zich deze trouwens tot de 9-serie flanger (FL-9) qua geluid en kwaliteit?Knoppen draaien doe ik niet (meer), ja die ene chorus-setting van jou wil ik nog 's proberen, maar ik heb hem nu vast op die ene flanger-sound, en dat bevalt idd prima.

De FL-9 is redelijk vergelijkbaar volgens mij, maar ik heb alleen de reissue getest. Ik vond hem wel ok, maar veel te duur. 2eHands is ie wellicht interessanter. Ik vermoed dat de FL-9 wat donkerder zal klinken dan de DCF, vanwege het analoog/digitaal verhaal, en wat minder "chorusy".

zoon van Piet
22 november 2011, 12:10
Knoppen draaien doe ik niet (meer), ja die ene chorus-setting van jou wil ik nog 's proberen, maar ik heb hem nu vast op die ene flanger-sound, en dat bevalt idd prima.

De FL-9 is redelijk vergelijkbaar volgens mij, maar ik heb alleen de reissue getest. Ik vond hem wel ok, maar veel te duur. 2eHands is ie wellicht interessanter. Ik vermoed dat de FL-9 wat donkerder zal klinken dan de DCF, vanwege het analoog/digitaal verhaal, en wat minder "chorusy".

DE Fl-9 kan prima chorus simuleren. En hij klinkt ( want hij is) nagenoeg hetzelfde als de FLL en SF10. Maar een totaal ander verhaal dan de DCF, dus.
Niks mis met digitaal flangen, trouwens. Digitale chorus blijft een moeilijke zaak, het wordt snel te kil en dun. Maar digiflange kan lekker extreem en ijzig..

Henri H
22 november 2011, 12:31
DE Fl-9 kan prima chorus simuleren. En hij klinkt ( want hij is) nagenoeg hetzelfde als de FLL en SF10. Maar een totaal ander verhaal dan de DCF, dus.
Niks mis met digitaal flangen, trouwens. Digitale chorus blijft een moeilijke zaak, het wordt snel te kil en dun. Maar digiflange kan lekker extreem en ijzig..Andere beestjes die FL-9, FLL (en SF10*), maar wel lekker.

Hmmm, ik dacht dat de SC10 digitaal was, maar blijkt toch dat ie analoog is.
Hij klinkt anders vrij helder, bijna digitaal zou ik zeggen, maar is mijn "main"chorus op dit moment....

*Als het meezit, ligt er straks een SF10 op mij te wachten thuis.... :crazyhappy:

keithfan
22 november 2011, 16:13
808mods kun je terugdraaien. Blijven 2 weerstanden.

haha maar ik zou bij god niet weten hoe je dat moet doen. en hoe breng je ze aan dan? ze zeggen dat wanneer je dat bij een re-issue gaat doen, ze er wel veel beter van gaan klinken

Henri H
22 november 2011, 16:25
....
*Als het meezit, ligt er straks een SF10 op mij te wachten thuis.... :crazyhappy::( Helaas geen SF10 vandaag, hopelijk morgen dan.....

zoon van Piet
22 november 2011, 16:27
haha maar ik zou bij god niet weten hoe je dat moet doen. en hoe breng je ze aan dan? ze zeggen dat wanneer je dat bij een re-issue gaat doen, ze er wel veel beter van gaan klinken

Ze zeggen zoveel..

Maar je hebt prima oren als je het verschil horen kan... ;)
gewoon die mod laten zitten, ik denk dat de originele JRC-IC in de TS10 meer voor je geluid doet dan een mod op een moderne TS..

interessander
22 november 2011, 17:04
Iemand nog ervaring met de NB-10 toevallig? Ik heb er ooit een via ruil verkregen en een keer snel geprobeerd, hij leek vooral hoog weg te laten, het was in ieder geval niet de kwailiteit die ik gewend was van mijn oude ISP decimator

Ik kwam hem ook tegen op een leuke pagina met enkel 1-knops pedalen, omdat ze zo mooi van eenvoud zijn: http://1knobftw.tumblr.com

http://28.media.tumblr.com/tumblr_kvtvvcNCuN1qavzg6o1_500.jpg

zoon van Piet
23 november 2011, 10:54
Tja, die ken ik niet.. ik accepteer alle bijgeluiden, brom en ruis..
Lijkt me een typische 80's noisecanceller, zoals ook MXR en Boss maakten..gewoon een gate, dus. en dan zou ie geen hoog mogen kappen.

op MP staat nu zelfs een heuse LM7 (http://muziek.marktplaats.nl/effecten/479415043-ibanez-lm7-l-a-metal.html?return=eJw1jd1qhDAQRt9lQe9WY8zqNiJl967Q PkQaRwzmDzPSraXv3gls786ZOfAp2cgfI9mQJO%2BEPCVQm16G BTHKul5DBF85ta0YrVKYKm9rtx8G1jP4s%2FEJt92BR%2FA1zD PoDLoXolrQ2deHHZtySiOGor01RXuPOwEjsGS3nl8z8oxCEE6G MGfxP0OCw5De0zyl5xefX5czT%2Fub0Tl%2B5JWOM%2FaS7Zus vTZMtGTrF9nbp%2FJwFPzC2ftHT9eQ8iAvY9xHVsaQUIcJxksn xGn4%2FQNiz1UV&df=1&fta=eNotjltugzAURPdypebbrwaYKxYQqe0WkINpatWAFZuEJs rea9L%2Bjc5oRseiwj2hBi3n0F1sSMQJUkvQGlq5c6nNMyTHBY KDRKVqDgqVMew8OMYNZ9x85PTpUiG5kDFiWsbh7HsOK%2BReCd Fw%2BIGupTCav684HO003F6UeHuveE4eahfj0opdnFPuZze0r3 tjNhcDivY0EPuikaBB3j0li7PsG22OQv85g%2FIcrUtdGKZT%2 FtoWohQNaLRrt52UnXu%2BKJC9En%2F8xwuxhcD98fgFQg5Sfg %3D%3D&fta_ind=1&fs=1). Nog nooit gezien in het echt, wel veel over gelezen ( en allemaal slecht..).

interessander
23 november 2011, 11:04
Volgens mij is het toch iets anders qua werking, zie ook de knop gelabeld Frequency, maar daar zal D_H meer over weten. Die LA metal is een vreemd ding, apart ook dat hij geadverteerd wordt als 70's crunch....
Ik zie dat hij verwant is aan de Fat Cat, die heb ik ook ooit eens gehad, vond hem tioen niet zo bruikbaar maar wellicht kan ik er nu meer mee.

Dirk_Hendrik
23 november 2011, 12:33
De NB10 is een circuit waarbij je kunt instelen op welke frequentie (waar het meeste noise zit dus) hij een beetje gaat verzwakken.

De LM7 is een aagepaste Fatcat (ze hebben dezelfde printplaat) waar ze de clipping diodes uitgesloopt hebben en qwaar je dus luistert naar een clippende opamp. Rare eend in de bijt en een kutding. Meteen modificeren naar een FatCat dus.

http://www.dirk-hendrik.com/temp/ibanez_fatcat_la_metal.pdf

zoon van Piet
23 november 2011, 13:07
.. ik heb er een bescheiden bodje op gedaan..
( ik moet echt leren dat soort impulsen te bedwingen.. alsof ik niet genoeg pedalen heb.. herstel: alsof ik niet genoeg slechte pedalen heb.. :) )

interessander
23 november 2011, 13:42
De NB10 is een circuit waarbij je kunt instelen op welke frequentie (waar het meeste noise zit dus) hij een beetje gaat verzwakken.

Is het dan qua werking eigenlijk een hele simpele een-bands parametrische equalizer met vaste Q waarde?

BamBuFan1
23 november 2011, 21:44
De LM7 is een aagepaste Fatcat (ze hebben dezelfde printplaat) waar ze de clipping diodes uitgesloopt hebben en qwaar je dus luistert naar een clippende opamp. Rare eend in de bijt en een kutding. Meteen modificeren naar een FatCat dus.
http://www.dirk-hendrik.com/temp/ibanez_fatcat_la_metal.pdf

Verrek, ik moet ook nog ergens zo'n LM7 hebben liggen. Ooit voor €11 op ebay.nl gescoord en enkel gebruikt om het stalen chassis om mijn STL wat stampvaster te maken (legerkisten maat 47)...

Daar kan ik inderdaad best eens die clipping-diodes inzetten.

ErikM
23 november 2011, 22:22
Doen. Knapt ie ontzettend van op. Ik heb ook nog een soort Ruetz mod gedaan, en de schakelaar in het batterij vakje gestopt. Door de ruetz wordt het een overdrive die een leuk contrast heeft met een ts. En zonder is het zo goed als een rat. Dus kan ie ook dubbelen als 2e rat of zo.

BamBuFan1
24 november 2011, 01:24
Doen. Knapt ie ontzettend van op. Ik heb ook nog een soort Ruetz mod gedaan, en de schakelaar in het batterij vakje gestopt. Door de ruetz wordt het een overdrive die een leuk contrast heeft met een ts. En zonder is het zo goed als een rat. Dus kan ie ook dubbelen als 2e rat of zo.

Hmm, da's wel een heel gemakkelijke mod. En aangezien een LM7 toch geen dr*l waard is kan ik er net zo goed een externe potmeter extra in monteren. Nou nog even een alu doosje zoeken waar ie in past...

Henri H
24 november 2011, 09:08
Gisteren heb ik een Swell Flanger (SF10) binnengekregen.
Mijn verzameling tot nu toe:

1. DCF10 Digital Chorus/Flanger
2. DL10 Delay
3. MS10 Metal Charger (is eigenlijk niet van mij, maar de eigenaar komt hem maar niet ophalen :soinnocent:. Is echter ook een K-ding)
4. MT10 Mostortion - Mosfet Distortion
5. PH10 Bi-Mode Phaser
6. SC10 Super Stereo Chorus
7. SF10 Swell Flanger
8. TS10 Tube Screamer
9. WH10 Wah
10. WH10V2 Wah

De beide wah's heb ik laten samenvoegen tot één, dus de ingewanden van de WH10, en de behuizing v.d. WH10V2. De ingewanden v.d. WH10V2 liggen ergens in een doos, samen met de zwaar gehavende behuizing van de WH10.

Ik denk dat ik het hier voorlopig bij laat.
Eerst ff andere prioriteiten stellen....

ErikM
24 november 2011, 09:12
Hmm, da's wel een heel gemakkelijke mod. En aangezien een LM7 toch geen dr*l waard is kan ik er net zo goed een externe potmeter extra in monteren. Nou nog even een alu doosje zoeken waar ie in past...

Ik zou die potmeter ook in het batterijvakje gooien... batterijen zijn zoooo 2010 :soinnocent:
Ik ben wel een voorstander van de originele behuizing, iedereen weet dat die dingen niets waard zijn, en ze zijn wel lekker zwaar. Kun je in een noodgeval een drummer mee bekogelen zonder schade aan het pedaal ;)

ErikM
24 november 2011, 09:15
Gisteren heb ik een Swell Flanger (SF10) binnengekregen.
Oe! Leuk! Is die beter dan een BF-2?


4. MT10 Mostortion - Mosfet Distortion

Zoiets wil ik nog wel eens proberen. Volgens mij zijn die ubersmooth!

Henri H
24 november 2011, 09:27
Oe! Leuk! Is die beter dan een BF-2?Ik heb geen idee, heb nog geen tijd gehad om hem te testen. Ik ga ervan uit dat de BF-2 (BOSS?) ook een prima flanger is, maar ik vind BOSS pedalen geen fijne pedalen. De switches zijn me te groot.
Ik heb alleen nog een DD-3, maar ook die gaat er uit denk ik binnenkort.


Zoiets wil ik nog wel eens proberen. Volgens mij zijn die ubersmooth!Is geen zaligmakend pedaal hoor, maar idd wel lekker.

onrust nv
24 november 2011, 13:10
Ik heb geen idee, heb nog geen tijd gehad om hem te testen. Ik ga ervan uit dat de BF-2 (BOSS?) ook een prima flanger is, maar ik vind BOSS pedalen geen fijne pedalen.

De BF-2 uit japan klinkt mooier dan de koreaanse versie, we hebben ze beiden dus ik heb ze ook al naast elkaar gehoord. De jappaner heeft een iets voller en warmer geluid, maar kan ook kil klinken. En volgens mij is de BBD ook een fractie langer dan de mkII.

zoon van Piet
24 november 2011, 13:55
Zal allemaal best, maar de flangers van Boss zuigen ballen vergeleken met de oudere Ibanezzen.. de SF10 zal iedere BF-2 opvreten.
Om maar te zwijgen over de FL-9, 301, 301DX, 303 en 305: top!

Dirk_Hendrik
24 november 2011, 17:25
En volgens mij is de BBD ook een fractie langer dan de mkII.
Hooguit dat de klok wat trager is. BBD's zijn in allebij de gevallen 1024 stapjes lang. Knap dat je dat kunt horen bij de paar mS vertraging in een flanger!

Hendriks
27 november 2011, 20:48
Ik heb net in een opwelling een TC10 (Twin Chorus) gekocht , ik krijg hem deze week binnen. Is dit een beetje redelijke chorus en waar staat Twin voor?

Liquid_Metal
27 november 2011, 21:04
Ik heb net in een opwelling een TC10 (Twin Chorus) gekocht , ik krijg hem deze week binnen. Is dit een beetje redelijke chorus en waar staat Twin voor?

Voor het feit dat het twee oscillatoren zijn.

Henri H
27 november 2011, 21:14
Hendriks, gefeliciteerd. Dat schijnt een relatief zeldzaam pedaaltje te zijn.
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Hier de handleiding: http://www.tonehome.de/mediapool/82/827722/data/10_Series/Ibanez_TC10_Manual.pdf

Hendriks
27 november 2011, 21:17
Hendriks, gefeliciteerd. Dat schijnt een relatief zeldzaam pedaaltje te zijn.
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Hier de handleiding: http://www.tonehome.de/mediapool/82/827722/data/10_Series/Ibanez_TC10_Manual.pdf

Heb ik ook eens mazzel , bedankt voor de link.

Dirk_Hendrik
28 november 2011, 10:30
Hendriks, gefeliciteerd. Dat schijnt een relatief zeldzaam pedaaltje te zijn.


Vandaar dat ik maanden met zo'n ding (heb er nu 2) liep te leuren ;-) De klassificatie van Wolfgang Merkel over zeldzaamheid is soms wat opportunistisch.

De TC10 is de opvolger van de BCL bi-mode chorus (zelde elektrinica, andere case-stijl) welke weer van de BC9 is afgeleid. In feite is het een CS9 met 2 LFO's.

zoon van Piet
30 november 2011, 16:52
En dus een leuk pedaal. Maar niet hetzelfde als een dubbele chorus. De volgende vraag kan dan ook alleen ontkennend beantwoord worden:
http://img804.imageshack.us/img804/8953/img0189hu.jpg

Nielsje
30 november 2011, 17:04
Oohh... de BC9... de beste gratis chorus die ik ooit heb gehad!

zoon van Piet
30 november 2011, 17:26
Ja, hij is prachtig.. al zijn gratis chorussen natuurlijk al snel geweldig..

Maar eerlijk gezegd is de middelste vd 3 mijn persoonlijke favoriet..

Hendriks
1 december 2011, 13:12
Ik heb de TC10 binnen , valt niet tegen.

zoon van Piet
1 december 2011, 14:19
Prachtig ding, toch? ;)
En je zult er niet failliet op gegaan zijn, neem ik aan..
De 10 serie is vaak 10tjeswerk. Terwijl het bijna allemaal prima pedalen zijn..
Laten we het vooral onder ons houden :)

Hendriks
1 december 2011, 14:24
Prachtig ding, toch? ;)
En je zult er niet failliet op gegaan zijn, neem ik aan..
De 10 serie is vaak 10tjeswerk. Terwijl het bijna allemaal prima pedalen zijn..
Laten we het vooral onder ons houden :)

10tjes werk ja en inderdaad : niet verder vertellen.:)

Henri H
1 december 2011, 15:10
10tjes werk ja en inderdaad : niet verder vertellen.:):sssh:

:seriousf:

Gefeliciteerd Hendriks. :ok:

De duurste 10-serie van mij was de MT10, heb ik €70,- voor betaald geloof ik, en ik gebruik hem (bijna) nooit. :makeup:
Ik zit er wel 's over te denken om 'm te verkopen, maar vind het wel leuk om een kleine verzameling aan te leggen.

Hendriks
1 december 2011, 15:21
Ik heb wel eens veel duurder spul gehad , wat gewoon veel minder was , dus deze plak ik op mijn bordje , ik ga ook mar eens een tremelo zoeken uit deze serie.

robert-gitarist
1 december 2011, 15:41
Ik heb wel eens veel duurder spul gehad , wat gewoon veel minder was , dus deze plak ik op mijn bordje , ik ga ook mar eens een tremelo zoeken uit deze serie.

Als je die vind, heb je echt goud in huis. Een waar collectors item of concept pedaaltje... ;)

Dirk_Hendrik
1 december 2011, 15:45
Als je die vind, heb je echt goud in huis. Een waar collectors item of concept pedaaltje... ;)

In de 10 serie zit geen trem.

De enige trem die Ibanez heeft gemaakt is de TL5. Een soundtank dus.

robert-gitarist
1 december 2011, 15:48
In de 10 serie zit geen trem.

Dat bedoelde ik dus ;)

Overigens is de TL5 van Ibanez ook al een redelijk gezocht pedaaltje welke niet veel word aangeboden.

zoon van Piet
1 december 2011, 15:51
In de hoogtijdagen van de Ibanez pedalen werd tremelo gezien als een zwaar achterhaald effect, niemand wilde het. Wellicht dat de 8,9 en10 serie geen tremelo hebben.
Het enige dat er op lijkt is de Stereo Box, de ST 800, die ik in mono vaak als trem gebruikt heb..

Hendriks
1 december 2011, 15:55
Ok , geen Ibanez trem dus , mischien dan zelf iets maken , ook leuk.

robert-gitarist
1 december 2011, 15:56
Er zijn meer merken die tremelo pedalen hebben die ook erg goed zijn ;)

Niets mis met zelfbouw natuurlijk! Maar er is meer onder de zon.

Hendriks
1 december 2011, 16:00
Er zijn meer merken die tremelo pedalen hebben die ook erg goed zijn ;)

Niets mis met zelfbouw natuurlijk! Maar er is meer onder de zon.

Natuurlijk ,maar ik mag ook graag wat knutselen.

keithfan
4 december 2011, 09:57
Maar kan je zo'n ts808 mod in een ts10 makkelijk terugdraaien dan? En hoe moet je dat doen?

RobertoL
4 december 2011, 10:24
Zo, ik ben vanaf nu ook trots lid van de Ibanez 10-seriesbezittersclub. Die trots duurde niet zo lang, hij was ongeveer verdwenen toen ik het pedaal gebruikte.

Het gaat om de WH10V2. Het is werkelijk een verschrikking om met dat ding te spelen. Hij kraakt, de aan-uitpot voelt slecht aan en hij overstuurt als je een noot hard aanslaat.

Wat een teleurstelling zeg, ik ga hem denk ik zo snel mogelijk weer terugsturen.

Wat vinden jullie nou eigenlijk zo lekker aan de WH10(V2). Het geluid, hoe hij speelt etc.?

Dirk_Hendrik
4 december 2011, 11:23
Zo, ik ben vanaf nu ook trots lid van de Ibanez 10-seriesbezittersclub. Die trots duurde niet zo lang, hij was ongeveer verdwenen toen ik het pedaal gebruikte.

Het gaat om de WH10V2. Het is werkelijk een verschrikking om met dat ding te spelen. Hij kraakt, de aan-uitpot voelt slecht aan en hij overstuurt als je een noot hard aanslaat.

Wat een teleurstelling zeg, ik ga hem denk ik zo snel mogelijk weer terugsturen.

Wat vinden jullie nou eigenlijk zo lekker aan de WH10(V2). Het geluid, hoe hij speelt etc.?

Wat jij beschrijft klinkt niet als een een WH10 maar als een productiefout. idd terugsturen dus.

Dirk_Hendrik
4 december 2011, 11:24
Maar kan je zo'n ts808 mod in een ts10 makkelijk terugdraaien dan? En hoe moet je dat doen?

je zoekt online even op hoe je een TS10 naar 808 specs verbouwt. (2 weerstandjes) en je draait die conversie precies om.

zoon van Piet
4 december 2011, 11:28
Maar kan je zo'n ts808 mod in een ts10 makkelijk terugdraaien dan? En hoe moet je dat doen?


je zoekt online even op hoe je een TS10 naar 808 specs verbouwt. (2 weerstandjes) en je draait die conversie precies om.

En dan ga je héél goed luisteren of je verschil hoort...
Ik zou het gewoon laten zoals het is..

Henri H
4 december 2011, 13:17
Zo, ik ben vanaf nu ook trots lid van de Ibanez 10-seriesbezittersclub. Die trots duurde niet zo lang, hij was ongeveer verdwenen toen ik het pedaal gebruikte.

Het gaat om de WH10V2. Het is werkelijk een verschrikking om met dat ding te spelen. Hij kraakt, de aan-uitpot voelt slecht aan en hij overstuurt als je een noot hard aanslaat.

Wat een teleurstelling zeg, ik ga hem denk ik zo snel mogelijk weer terugsturen.

Wat vinden jullie nou eigenlijk zo lekker aan de WH10(V2). Het geluid, hoe hij speelt etc.?Ja, de WH10V2 moet je qua inhoud dan ook direct vervangen door de eerste versie, wat ik heb laten doen.
Mijn ervaringen met de V2 zijn ook ronduit slecht (m.n. slecht schakelen, tonesuck, mindere overall sound).
De WH10 heeft vanzichzelf wel een soort van volume boost, maar voor een overstuurde amp vind ik dat juist fijn, mede omdat je dan direct wat meer door de mix prikt.
Verder klinkt ie zoals een wah hoort te klinken mijns inziens.

keithfan
5 december 2011, 17:15
je zoekt online even op hoe je een TS10 naar 808 specs verbouwt. (2 weerstandjes) en je draait die conversie precies om.

Heb je een link voor me? haha

Dirk_Hendrik
5 december 2011, 17:37
www.google.com (http://www.google.com)

hahah:cooler:

keithfan
7 december 2011, 15:20
iemand die zn oude ts10 kwijt wil kan trouwens altijd bij mij terecht:P

Henri H
9 december 2011, 12:22
Henk, bevalt ie toch niet zo?

http://link.marktplaats.nl/510359994

Henri H
9 december 2011, 12:24
iemand die zn oude ts10 kwijt wil kan trouwens altijd bij mij terecht:Phttp://link.marktplaats.nl/503991958

HaroldA
9 december 2011, 12:29
Ja, de WH10V2 moet je qua inhoud dan ook direct vervangen door de eerste versie, wat ik heb laten doen.
Mijn ervaringen met de V2 zijn ook ronduit slecht (m.n. slecht schakelen, tonesuck, mindere overall sound).

Tonesuck heeft v1 ook: switch vervangen (TB maken) of de boel met relais schakelen. Heb je gelijk het 'slecht schakelen' issue opgelost ;)

Qua sound vind ik ze flink op elkaar lijken en m'n v2 klinkt zelfs warmer dan m'n v1.


De WH10 heeft vanzichzelf wel een soort van volume boost, maar voor een overstuurde amp vind ik dat juist fijn, mede omdat je dan direct wat meer door de mix prikt.

1 weerstandje vervangen en de boost is heel wat fijner/minder overdreven.

Henri H
9 december 2011, 12:58
Tonesuck heeft v1 ook: switch vervangen (TB maken) of de boel met relais schakelen. Heb je gelijk het 'slecht schakelen' issue opgelost ;)

Qua sound vind ik ze flink op elkaar lijken en m'n v2 klinkt zelfs warmer dan m'n v1.Tonesuck is mij nooit opgevallen bij de V1, i.t.t. de V2.

Die van mij is desondanks wel TB gemaakt met een relais.

Jij omschrijft het anders dan ik, jouw "V2 klinkt warmer" tegen mijn "V1 klinkt feller". Kwestie van smaak, of van waar je aan gewend bent misschien....

RobertoL
19 december 2011, 17:01
Zo, hij is weer voor mekaar. De tweede WH10v2 kwam vandaag aan, terwijl ik op de retourbon vroeg om een tegoed bij Thomann.

Hij klinkt net als mijn eerste. De gruwelijke tonesuck viel meteen al op, ik dacht dat hij al aanstond. Hij overstuurt bij elke aanslag en als ik hem aan de powersupply gooi gaat hij nog eens ruizen. De tientjeswerkserie maakt zijn naam maar weer eens waar.

Terugsturen die zooi. Wat een afgang.

HaroldA
19 december 2011, 17:02
Terugsturen die zooi. Wat een afgang.

Heel apart, hier klinkt hij heerlijk!

RobertoL
19 december 2011, 17:05
Misschien ben ik heel verwend, maar hier ga ik niet mee spelen.

Dirk_Hendrik
19 december 2011, 21:04
Hij klinkt net als mijn eerste. De gruwelijke tonesuck viel meteen al op, ik dacht dat hij al aanstond. Hij overstuurt bij elke aanslag en als ik hem aan de powersupply gooi gaat hij nog eens ruizen. Terugsturen die zooi. Wat een afgang.

Ik begin heel benieuwd te worden naar de rest van je setup eigenlijk. Ik ken een hoop commentaar op WH10's maar deze valt daar niet onder.

RobertoL
20 december 2011, 07:29
Nou D_H dat valt ook wel mee, maar het ruist niet. Strat>bad monkey>muff met tone wicker>small clone>amp.

Dirk_Hendrik
20 december 2011, 07:39
Nou D_H dat valt ook wel mee, maar het ruist niet. Strat>bad monkey>muff met tone wicker>small clone>amp.

OK, en waar had je die WH10 in de keten geplaatst?

RobertoL
20 december 2011, 10:38
OK, en waar had je die WH10 in de keten geplaatst?
Helemaal vooraan, zoals dat in de sticky over volgorde hier wordt uitgelegd.

zoon van Piet
31 december 2011, 12:18
blijft leuk spul, voor weinig: net weer een gescoord.. MT10

Maarreh.. ik word niet blij van de schakelaar! :(
wat te doen..?

Henri H
31 december 2011, 12:42
Ah, een Mostortion! Heb ik ook. Je hebt niet teveel betaald?

Ik heb tot nu toe alle schakelaars weten te "repareren" met contactspray op basis van Isopropanol.
De schakelaar kun je er eenvoudig uittrekken, en dan flink sprayen, evt. meerdere keren.
Zelfs mijn WH10, waarvan de potmeter waarmee het wah-effect bedient wordt, is er helemaal kraakvrij van geworden.

*tip van Dirk Hendrik himself* :sssh:

zoon van Piet
31 december 2011, 15:53
zeker niet teveel betaald, 10's gaan voor 10tjes..
en het ding heeft wel wat, ja. dynamisch! maar mocht ie ooit echt mn SD-9 gaan vervangen in mn pedalenbak, dan zal ie toch goed moeten schakelen..

2350
3 januari 2012, 20:55
Ik heb ze bijna allemaal maar zoek nog een session man II. Heeft iemand ooit wel eens zo'n ding live gezien?

Henri H
3 januari 2012, 22:25
Ik heb ze bijna allemaal ...Òòòh! Jaloers! ;)

Heb je een foto of foto's? Altijd leuk al die kleurtjes bij elkaar....

2350
4 januari 2012, 23:47
Òòòh! Jaloers! ;)

Heb je een foto of foto's? Altijd leuk al die kleurtjes bij elkaar....

Post 32 in dit draadje staan de meeste drives. Maar heb er nog een heleboel. Zal eens een groepfoto maken. Is wel ff werk.

zoon van Piet
5 januari 2012, 11:15
We trekken hem even naar voren:

http://img.photobucket.com/albums/v146/LesPaul68/Ibanez/Ibanez10series03012011.jpg

Ik heb er ook een paar. De TS10 heeft een van de print gebroken jackuitgang en dc-in jack maar werkt feilloos. De CP10 staat standaard op mijn bord maar staat zelden aan. De OT10 heb ik ooit eens gekocht om te experimenteren maar ik kan er niets nuttigs mee, ruilen voor een SS20? De GE10 gebruik ik als (gekleurde) boost en één MS10 is gemod, één niet.... Voor de heb wil ik nog wel eens een LM7 en een SS20. Dan heb ik volgens mij alle drives en distortions uit deze serie, bruikbaar of niet........

P@ul

Ik had tot enkele jaren geleden ook een ...Charger, Maar vraag me nu af of het een distortion of metal charger was ( mijn geheugen is aardig naar de klote gesnoven/zopen...). Hij klonk prima, maar had een vervelende knop, enhancer of zo..?

interessander
5 januari 2012, 11:45
Dat was de DS10 dan, de distortion charger heeft een enhance knop en een extra output die daar ook mee te maken heeft. Het is geen geweldige toevoeging inderdaad, voegt een naar randje toe.

zoon van Piet
5 januari 2012, 12:20
Juist ja, de Distortion Charger..
fijn dat je dat van dat nare randje zegt, ik begon m net te missen..
( en er staat er een te koop, zie ik..)


effe mn koopreflex bedwingen!

interessander
9 januari 2012, 15:22
Hij kan wel lekker vies, en dichtgeslibd klinken, zonder al te veel van de enhance-knop: Riffje met de DS10 (http://soundclick.com/share.cfm?id=11195641)

zoon van Piet
9 januari 2012, 23:51
hmmmm... klinkt heel anders dan mijn herinnering :)
maar helpt niet tegen GAS..

Henri H
10 januari 2012, 22:20
Vettig soundje Sander! :ok:

zoon van Piet
31 januari 2012, 14:49
Het blijft hartstikke leuk spul, die 10- series en Master series..

Maar dit was duidelijk:
http://img100.imageshack.us/img100/5043/img0444s.jpg

Terwijl bij de 10tjes.. daar moet de batterij kennelijk zo:
http://img215.imageshack.us/img215/8765/img0440so.jpg

waarbij nogal wat gefrot moet worden. En als je m er na gedane arbeid uit wilt trekken, haakt de batterijclip vaak en uiteindelijk na 25 jaar onoordeelkundig gebruik ( That's my middle name..) krijg dan vaak dit:
http://img823.imageshack.us/img823/5269/img0442fy.jpg


Of je doet het zo. Nog moeilijker en nog meer gefrot:
http://img716.imageshack.us/img716/682/img0441oa.jpg

En omdat de draadjes dan klem komen te zitten, krijg je na diezelfde periode dit:
http://img441.imageshack.us/img441/1959/img0443a.jpg

2350
3 februari 2012, 16:25
Daar hebben ze toch voedingen voor uitgevonden? Dat is ook nog eens minder slecht voor het miljeuh. Ik herken het overigens wel. Nog een minpuntje van deze stomme dingen. ;-)

onrust nv
3 februari 2012, 16:47
Ik loop al een tijdje te denken om ook wat tientjes aan te schaffen. Wat zijn de leukste(extreemste) modulatie effecten uit deze serie? En of delays?

Henri H
3 februari 2012, 16:57
Ik vind de SC10 een lekkere chorus, maar echt extreem is ie niet, wel "aanwezig".
De Swell Flanger (SF10) kan vrij extreem, en de DCF10 is ook een mooie chorus/flanger. Verder schijnen de DML10 en DML20 best wel extreem te zijn.
De PH10 is ook leuk, maar ook niet zo extreem.

zoon van Piet
3 februari 2012, 19:18
Daar hebben ze toch voedingen voor uitgevonden? Dat is ook nog eens minder slecht voor het miljeuh. Ik herken het overigens wel. Nog een minpuntje van deze stomme dingen. ;-)

Voedingen zijn leuk.. maar niet als je 100+ pedalen hebt!

En die 10tjes als stomme dingen afdoen..dan vraag ik me af wat dan wel goed is..?

@H.Huisjes: De PH10 niet zo extreem? Toch wel in die ene stand? Of zou ie anders zijn dan zn voorloper, de BPL?

Henri H
3 februari 2012, 19:27
Hehe Piet, 2350 weet geen smiley tevoorschijn te toveren, hij moet nl. die "-" weglaten. ;)

De PH10 kan wel redelijk extreem, maar dat is niet z'n sterke kant naar mijn idee.

Mitch
3 februari 2012, 19:42
Ik loop al een tijdje te denken om ook wat tientjes aan te schaffen. Wat zijn de leukste(extreemste) modulatie effecten uit deze serie? En of delays?

DML (10/20). Uniek in zijn soort, ik zou nooit zonder willen. Volledige controle over het moduleren van de delaytijd. Daardoor kun je er flanger en chorus mee maken, maar op langere delaytijden haal je er pure chaos uit. Briljante bakkies!

2350
4 februari 2012, 01:50
Voedingen zijn leuk.. maar niet als je 100+ pedalen hebt!

En die 10tjes als stomme dingen afdoen..dan vraag ik me af wat dan wel goed is..?

@H.Huisjes: De PH10 niet zo extreem? Toch wel in die ene stand? Of zou ie anders zijn dan zn voorloper, de BPL?

;) ;) ;) ;)

Thanks H. Huisjes! Die moet ik hebben inderdaad. For the record: ik ben een 10 fanboy.

2350
4 februari 2012, 02:03
Voedingen zijn leuk.. maar niet als je 100+ pedalen hebt!

Ik heb lang geen 100+ pedalen maar wel veel meer dan ik tegelijkertijd gebruik. Ik heb er een stuk of veertig en gebruik er twee of drie tegelijk. Dat gaat prima met één voeding.
Ik heb overigens recent mijn holy grail (dacht ik) gevonden. Een SS20. Afknapper zeg! Ik houd 'm voor de verzameling maar wat een onbruikbaar geval is dat. Verder zie post hierboven.

onrust nv
4 februari 2012, 10:48
Ik vind de SC10 een lekkere chorus, maar echt extreem is ie niet, wel "aanwezig".
De Swell Flanger (SF10) kan vrij extreem, en de DCF10 is ook een mooie chorus/flanger. Verder schijnen de DML10 en DML20 best wel extreem te zijn.
De PH10 is ook leuk, maar ook niet zo extreem.


DML (10/20). Uniek in zijn soort, ik zou nooit zonder willen. Volledige controle over het moduleren van de delaytijd. Daardoor kun je er flanger en chorus mee maken, maar op langere delaytijden haal je er pure chaos uit. Briljante bakkies!

OK thanx, ik zal ze eens uit gaan uitproberen. Net FF geyoutubed, die DML 10 is krankzinnig(gers) de 20 zag ik niet maar die kan dezelfde zieke sounds maken ofniet? In iedergeval zeker goedgekeurd. De SF 10 is leuk maar de AF-2 is extremer, dus da's een twijfelaartje.

Dirk_Hendrik
4 februari 2012, 12:04
OK thanx, ik zal ze eens uit gaan uitproberen. Net FF geyoutubed, die DML 10 is krankzinnig(gers) de 20 zag ik niet maar die kan dezelfde zieke sounds maken ofniet? In iedergeval zeker goedgekeurd. De SF 10 is leuk maar de AF-2 is extremer, dus da's een twijfelaartje.

gezien jouw smaak, maar ook in het algemeen, is de AF2 een duidelijk betere keuze. Al is het maar omdat de AF2 een van de meest eigenzinnige en bijzondere flangers is sinds de ADA.

En een stuk goedkoper.

zoon van Piet
4 februari 2012, 14:04
@2350: sorry, had de smiley niet gezien. en werd gelijk zo dol dat ik niet eens gezien heb wie je was ( een in dit topic bekende 10-fanaat, nota bene). Zo gaat dat als ze je op je gevoelige pedalen trappen.. ;)

En die SS 20 is een typisch verzamelaarsding, waarbij de zeldzaamheid de geluidskwaliteit ver overstijgt - en die geluidskwaliteit de zeldzaamheid verklaart.

onrust nv
4 februari 2012, 14:51
gezien jouw smaak, maar ook in het algemeen, is de AF2 een duidelijk betere keuze. Al is het maar omdat de AF2 een van de meest eigenzinnige en bijzondere flangers is sinds de ADA.

En een stuk goedkoper.

Dat dacht ik ook al en ik heb ook al aardig wat normale flangers zoals de boss BF-2, Tokai TFL-1, Pearl fg01, electric mistress dlx, ibanez digital flanger en Maxon FL-9. Maat die DML vind ik ook wel erg tof.
De Bi-mode chorus vindt ik trouwens ook wel interesant klinken.
De flanger hoax staat ook hoog op de aanschaf lijst.

Brum
7 februari 2012, 08:17
Ik kan een DML10 krijgen voor €55,- Da's niet zo slecht toch? Ik kreeg interesse aan de hand van dit topic, dus ja...:p

zoon van Piet
7 februari 2012, 10:32
Ik vind alles rond de vijf tientjes okee voor 10 series. enkelen ( TS, FC, MT)kosten wat meer, anderen soms wat minder. Ik begrijp dat de DML een geil ding is, dus dan lijkt de prijs me hartstikke okee..
wordt tijd dat ik er zelf ook een scoor, geloof ik. Maar ja, net de MS10 gekocht.. en een vintage wah.. en snaren en kabels..en.. en.. en.. :)

Brum
7 februari 2012, 10:55
Ik heb die DML's al zien gaan voor 130 eurie, ik dacht al even iemand te rippen met die €55,- en twijfelde serieus of ik niet eerlijk moest zijn. Maar zo'n superprijs is het nu ook weer niet dus.;) Ik denk dat ik het ook wel doe, ik ben wel nieuwsgierig naar dat ding en is het niks, dan verkoop ik 'm weer. Verlies zal ik er toch niet op lijden denk ik.

zoon van Piet
7 februari 2012, 10:58
Verlies zul je er niet op lijden.. maar verwacht ook niet dat je 130 E gaat krijgen..

Brum
7 februari 2012, 11:06
Nee, dat had ik ook niet verwacht. Maar als ik quitte draai vind ik het ook goed, ik hoef er niet aan te verdienen. Ik denk ook dat de aanbieders voor dat bedrag hier gezellig hebben zitten meelezen en hebben gehoopt op een plaatselijk hypeje. Toch wilde ik het wel even zeker weten, anders had ik het denk ik niet gedaan voor die €55,-

Mitch
7 februari 2012, 21:40
Nou, ik denk dat die twee prijzen de twee uitersten zijn waar ze voor weggaan. Persoonlijk vind ik 'm 100E zéker waard.

Henri H
7 februari 2012, 22:04
En de DML20?

Ik heb die ene van MP gekocht..... :)

Mitch
7 februari 2012, 22:13
Maakt me niet zoveel uit, verzamelaars zullen een DML misschien interessanter vinden dan een DML10 en 20. Liefhebbers van een langere delaytijd zullen juist voor de laatste serie kiezen (de delaytijd nam toe bij elke serie).

Henri H
10 februari 2012, 00:01
Zo, de DML20 III die op MP stond is van mij. :crazyhappy:

'k Heb er de hele avond zo'n beetje mee zitten stoeien, en idd een geinig pedaal.
Hij blinkt uit in de weirde soundjes, maar kan ook goed als een lushy chorus of flanger gebruikt worden, en natuurlijk als delay.

Wat ik gehoopt had was een modulerende delay, maar dit pedaal laat zien dat er verschil is tussen moduleren en moduleren, zo hey mozes miebel! :o

Ik denk niet dat ik hem permanent op m'n board houd, maar voorlopig heeft ie er een plekje (i.p.v de Swell Flanger).

Het begint al een mooie verzameling te worden, binnenkort maar 's een groepsfoto maken, heerlijke foute 80's kleurtjes. :hippie:

Mitch
10 februari 2012, 00:10
Je kan 'm wel als modulerende delay gebruiken, maar dan moet je écht niet hoger dan streepje 1 met Speed en Width. Dan is -ie echt prachtig! Hoger dan dat wordt 't al gekkenhuis. Hoewel... met beide op standje twee krijg je nog gecontroleerde chaos. We doen bijvoorbeeld Big Mouth van The Smiths in een uitvoering die lijkt op die van Stereophonic. Daar zit zo'n heftige, net over het randje-vals ontstemmende vibrato overheen en dan excelleert zo'n DML wel hoor :D
Met delay en repeat op vrijwel max, speed op 2 uur en width voluit op een gemiddelde delaytijd krijg je enorme klappen als -ie omlaag moduleert, geweldig!
En het aardige is dat je leuk tussen flanger en chorus in kan hangen doordat je zelf de delaytijd regelt.

Henri H
10 februari 2012, 00:14
Er valt nog veel te ontdekken heb ik al door. :)

Ik ga die wat subtielere modulatie-standjes maar 's proberen, alsmede die enorme klappen, lachen man. :rockon:

Mitch
10 februari 2012, 00:32
Als outro is het ge-wel-dig. Je ziet iedereen kijken waar dát ineens vandaan kwam :D Effe kort aanslaan en dan de delay zijn vernietigende werk laten doen, ghehehe.
Probeer die settings maar eens, ze zijn allemaal bruikbaar. Speed en Width op 2 kun je alleen gebruiken voor losse noten, zeker als je ze aanhoudt of langzaam opduwt (héérlijk dissonant), op stand 1 kun je er van alles mee doen.

zoon van Piet
10 februari 2012, 12:10
Ik moet op zoek naar een knopje...

http://img528.imageshack.us/img528/5827/img0451lq.jpg
en misschien naar de legendarische D_H-mod? Wie kan daar wat over vertellen?

( deze Metal Charger is het eerste pedaal dat bij aankomst in huize ZvP direct in beslag genomen werd door de kleinzoon v Piet..)

Mitch
10 februari 2012, 16:10
Gewoon met de geavanceerde zoekfunctie zoeken op posts van mij binnen dit subforum op 'MS10' of 'gemodde'. Ik heb er al té vaak de loftrompet over gestoken :D Ik vind het de ultieme low gain drive die zich, zodra je de EQ doorhebt, moeiteloos aanpast aan vrijwel iedere amp. In standaard vorm is het een redelijke medium gain drive met te weinig volume die slecht door de mix prikt.

Henri H
12 februari 2012, 17:03
Zo, daarnet de DML20 even verder uitgeprobeerd.
Die modulatie standjes met speed en width rond 1 zijn erg mooi inderdaad, niet zo helder als van mijn TC Flashback, maar zeker net zo mooi.
Ook heb ik wat geëxperimenteerd met de die extreme settings: speed op 2, width naar wens, en de delay level en repeats op max. Erg gave effecten krijg je dan.
Dit pedaal gaat voorlopig niet meer weg, zit er zelfs over te denken om er een permanent plekje voor te creëren op m'n board.

Henri H
17 februari 2012, 18:17
Negen stuks 10 series pedalen, wat zijn ze mooi he? :)

https://lh6.googleusercontent.com/-eRXfKN6MvWg/Tz6Iwga5FII/AAAAAAAAAng/EwX6-wy69p4/s640/Afb0231.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-WrDDXQwIW4w/Tz6Is1T79FI/AAAAAAAAAmg/jIEegmDmGUQ/s640/Afb0233.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-NVTK30MzyxA/Tz6ItXJit0I/AAAAAAAAAms/3JFYL3T3pGg/s640/Afb0234.jpg

En daarvan heb ik er 6 geselecteerd die op mijn board zijn gekomen:

https://lh3.googleusercontent.com/-N0sKITfFWEM/Tz6Iw9NZ8NI/AAAAAAAAAnU/UnBKa8SRpck/s640/Afb0240.jpg

Brum
29 mei 2013, 14:57
Even een bumpje. Er komt, als het goed is, deze week nog een Ibanez DL10 binnen. Dat wordt in mijn geval dan nummer twee uit de 10 serie, ergens zwerft ook nog een WH10 rond (die de nodige gebreken heeft voor zover ik me herinner). Ik wilde nog goedkoop een digitale delay er bij en kon deze vrij goedkoop op de kop tikken. Ben heel benieuwd!:) Heeft ie trouwens ook tap tempo? Kan ik niet zo gauw vinden eigenlijk...

MarkS
29 mei 2013, 15:16
Geen tap functie.

Henri H
29 mei 2013, 16:57
Geen tap functie.
Klopt, maar wel een hele lekkere no-nonsense delay, die het lekker doet voor een overstuurde (pre)amp.

flo123
29 mei 2013, 17:16
Klopt, maar wel een hele lekkere no-nonsense delay, die het lekker doet voor een overstuurde (pre)amp.
Hé da's goed nieuws, dat ga ik volgende week eens even proberen tijdens repetitie.

HaroldA
29 mei 2013, 17:38
Hé da's goed nieuws, dat ga ik volgende week eens even proberen tijdens repetitie.

... voor de 2204?

Brum
29 mei 2013, 21:54
Geen tap tempo is wel jammer, maar desondanks ben ik wel benieuwd naar het pedaal. Even kijken of ie naast m'n Carbon Copy komt, of dat ik ga kiezen tussen één van de twee.:)

MarkS
29 mei 2013, 22:08
Klopt, maar wel een hele lekkere no-nonsense delay, die het lekker doet voor een overstuurde (pre)amp.
No criticism here.

MarkS
29 mei 2013, 22:09
Geen tap tempo is wel jammer, maar desondanks ben ik wel benieuwd naar het pedaal. Even kijken of ie naast m'n Carbon Copy komt, of dat ik ga kiezen tussen één van de twee.:)

FYI:
http://s456592474.website-start.de/ibanez-effects/power-series-10/dl10-digital-delay/

Nitefly7
30 mei 2013, 00:07
Echt heel tof projectje, en potentieel interessante investering ;)

Blijkbaar heb je nog steeds geluk met de switch en de inputs/outputs?
De CP10 die ik ooit had, was na een paar maandjes al redelijk naar de Filistijnen gevlogen, en was niet meer betrouwbaar aan/uit te krijgen, en de output maakte ook geen goed contact meer.
Terwijl het netjes op een plankje stond en altijd gecheckt werd..

flo123
30 mei 2013, 01:06
... voor de 2204?
Yep! De JMP of de JCM... :)
Ik heb een DDL uit de Master serie. Omdat deze ook zo digitaal clean is, hoop ik dat deze het net zo goed gaat doen.
http://s456592474.website-start.de/ibanez-effects/master-series-l/ddl-digital-delay/

Brum
31 mei 2013, 16:41
Hij is binnen heb 'm al even aan de tand gevoeld. Eerste indruk is niet echt geweldig om eerlijk te zijn... Voor mijn voorkeur toch iets wat te helder ben ik bang voor. Nou heb ik 'm in de fx loop geprobeerd, misschien klinkt ie voor de versterker wat beter, ga ik nog even proberen. Mocht ik het dan nog niks vinden, dan kan ik wellicht iemand helpen met z'n 10 serie uit te breiden, dan ga ik 'm niet houden.

@Mark: Dank voor de link. Staan nog wat andere pedalen tussen die interessant zijn om over te lezen ook.;)

Dirk_Hendrik
31 mei 2013, 19:40
Omdat deze ook zo digitaal clean is,

Verbazingwekkend hoe mensen de schuld blijven geven aan digitaal als ze een exacte representatie terug krijgen van wat ze net gespeeld hebben.....

flo123
31 mei 2013, 20:37
Ik heb er geen enkel probleem mee zolang het maar goed klinkt.

Mitch
31 mei 2013, 21:56
JMP, JCM, clean... ik vond 'm grappig :D Even tussen de regels door lezen!

Brum
31 mei 2013, 22:03
Gaat heel goed hoor. Oké, je koopt ze er meestal niet voor...

Doctor Chill
8 juni 2013, 14:34
De DML10 is mijn favoriete pedaal wat de veelzijdigheid betreft. (Heb ook wat schitterende vintage EH, MXR en Mutron, maar die doen allemaal eigenlijk maar één trucje). Het apparaat is inmiddels wel verhuisd van het pedalboard voor de gitaar naar mijn DJ mixer, waarbij ik 'm met behulp van de booth out en mic in in een parallel loop heb zitten. Leuk voor echo's, flangers en chorussen over je mix. En instant madness natuurlijk met lange delaystanden en de modulatie erin gedraaid. Ideaal!
Misschien nog 's een tweede aanschaffen om weer in het pedalboard te schroeven.

HaroldA
21 juli 2013, 11:44
Voor de luie spaarder: http://link.marktplaats.nl/699585963

http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$(KGrHqVHJE!FH,YHy3yhBR66VkF)R!~~60_85.JPG

Braindead
21 juli 2013, 19:11
160 euro voor die octave in een plastic behuizing? I don't think so.

flo123
21 juli 2013, 19:45
Net de DML20 hiervan gekocht na wat afdingen! Ik ben benieuwd... :)

HaroldA
21 juli 2013, 22:06
Net de DML20 hiervan gekocht na wat afdingen! Ik ben benieuwd... :)

Waarschijnlijk net zo freaky als mijn Ibanez Modulation Delay PDM1. :ok:

Mitch
21 juli 2013, 23:05
De DML10 is mijn favoriete pedaal wat de veelzijdigheid betreft. (Heb ook wat schitterende vintage EH, MXR en Mutron, maar die doen allemaal eigenlijk maar één trucje). Het apparaat is inmiddels wel verhuisd van het pedalboard voor de gitaar naar mijn DJ mixer, waarbij ik 'm met behulp van de booth out en mic in in een parallel loop heb zitten. Leuk voor echo's, flangers en chorussen over je mix. En instant madness natuurlijk met lange delaystanden en de modulatie erin gedraaid. Ideaal!
Misschien nog 's een tweede aanschaffen om weer in het pedalboard te schroeven.


Net de DML20 hiervan gekocht na wat afdingen! Ik ben benieuwd... :)

DMLs kunnen niet vaak genoeg bewierookt worden. Geniale bakkies.

Fuhgawz
22 juli 2013, 00:17
Idd, DML's zijn te gek!

JeroenP
22 juli 2013, 13:30
Ik ben ook aangestoken door het "Ibanez 10-series-virus".
Recentelijk een delay champ en 3 oude wh10's gekocht. Man o man wat klinken die dingen lekker!:lovelove:




(nee, ik heb er geen drie wh10's nodig. had ze gekocht om één goede te maken maar ze bleken alledrie gewoon prima:soinnocent:)

HaroldA
22 juli 2013, 13:59
Recentelijk ... 3 oude wh10's gekocht. Man o man wat klinken die dingen lekker!:lovelove:

Ik heb er 2 :ok:

flo123
22 juli 2013, 20:26
Hebben de reissue wh10 wahs eigenlijk precies hetzelfde circuit als de originele?

HaroldA
22 juli 2013, 20:32
Hebben de reissue wh10 wahs eigenlijk precies hetzelfde circuit als de originele?

Nope ... kleine verschilletjes, vooral in de (slechte) bypass.

flo123
23 juli 2013, 00:33
Heeft de nieuwe wh10 v2 een slechtere bypass dan v1, of bedoel je andersom?

apekop
23 juli 2013, 07:01
Nog steeds erg content met mijn DCF-10 (chorus/flanger). Vooral de chorus sounds zijn erg mooi en je kan hem zelfs gebruiken als slapback delay. Je ziet ze bijna niet meer, maar het is een erg tof pedaal.

flo123
23 juli 2013, 23:33
DML20 vanmiddag ontvangen! Wat een heerlijk bizar pedaal is het! :)

HaroldA
27 juli 2013, 16:02
Heeft de nieuwe wh10 v2 een slechtere bypass dan v1, of bedoel je andersom?

Zijn beiden slecht, maar niets wat een relais niet op kan lossen!

Dirk_Hendrik
27 juli 2013, 19:43
160 euro voor die octave in een plastic behuizing? I don't think so.

160... Don't think so either.
Plastic? Hoe kom je daar bij!??

Henri H
8 augustus 2013, 15:22
Nog steeds erg content met mijn DCF-10 (chorus/flanger). Vooral de chorus sounds zijn erg mooi en je kan hem zelfs gebruiken als slapback delay. Je ziet ze bijna niet meer, maar het is een erg tof pedaal.Dat is zo'n beetje het enige 10-serie-pedaal dat nog op mijn mainboard staat, idd een heerlijk pedaal, maar ik gebruik hem toch alleen voor de flanger-sound. Chorus doet ie goed, maar niet beter dan een SC10 vind ik, en slapback delay gebruik ik nooit.

apekop
8 augustus 2013, 15:27
Dat is zo'n beetje het enige 10-serie-pedaal dat nog op mijn mainboard staat, idd een heerlijk pedaal, maar ik gebruik hem toch alleen voor de flanger-sound. Chorus doet ie goed, maar niet beter dan een SC10 vind ik, en slapback delay gebruik ik nooit.

Ik vind juist de traditionele flanger sounds wat minder. Klinken mij wat te dof met name in stand 1 en 2 van ms. Wat ik vooral mooi vind is de combinatie van lichte flanger en chorus (stand 3 en 4). Klinkt net weer anders dan de meeste chorussen, en je kan er wat extremere dingen meedoen vanwege die delay.

Welke exacte flanger stand gebruik je dan meestal?

Henri H
8 augustus 2013, 18:22
Hehe, geen idee. Die heb ik 2 jaar geleden ofzo ingesteld, en nooit meer gewijzigd.
Ik vind hem juist niet dof, want hij prikt goed door de bandmix.
Ik gebruik hem bijna altijd met (vrij veel) gain. Misschien maakt dat nog verschil?

HaroldA
8 augustus 2013, 19:49
En daarvan heb ik er 6 geselecteerd die op mijn board zijn gekomen:

https://lh3.googleusercontent.com/-N0sKITfFWEM/Tz6Iw9NZ8NI/AAAAAAAAAnU/UnBKa8SRpck/s640/Afb0240.jpg


Dat is zo'n beetje het enige 10-serie-pedaal dat nog op mijn mainboard staat.

Van 6 terug naar 1? Beviel toch niet?

Henri H
8 augustus 2013, 20:10
De DL10 en DML20 (en Flashback) zijn vervangen door de Timeline, de CS10 door een CS5, de TS10 door een Xotic RC Booster en de WH10 door een Cry Baby, omdat de WH10 het helaas weer begeven heeft.
De DL10 (en Flashback) twijfel ik nog wel 's over om alsnog weer op mijn board te zetten, maar dan wordt het wel erg vol. :D
De DML20 is een leuk freakpedaal, dus die houd ik wel, en ook de andere pedalen heb ik nog steeds.

apekop
9 augustus 2013, 09:42
Hehe, geen idee. Die heb ik 2 jaar geleden ofzo ingesteld, en nooit meer gewijzigd.
Ik vind hem juist niet dof, want hij prikt goed door de bandmix.
Ik gebruik hem bijna altijd met (vrij veel) gain. Misschien maakt dat nog verschil?

zou zomaar kunnen, ik gebruik flangers en chorussen voor 80% van de tijd clean.