PDA

View Full Version : Queen



Mitch
1 januari 2011, 18:04
En verdomd, er is nog niet echt een topic, volledig gewijd aan Queen. Toch één van de grootste bands aller tijden. Ik zit momenteel in een enorme Queen-rush, dus als er meer mensen enthousiast zijn....voor de draad ermee.
Liefhebber van het oudere prog-werk? De toegankelijkere fase daarna, inclusief de experimenten met synths, funk en meer? Of de populariteits piek (Live Aid, Wembley) midden jaren '80? Of het latere jaren '80 tot begin 90 werk toen ze niet meer optraden maar nog wel briljante platen maakten?

Persoonlijk krijg ik geen genoeg van Somebody to Love (http://www.youtube.com/watch?v=LRt2jX1kaYo), de studioversie van Under Pressure (http://www.youtube.com/watch?v=a01QQZyl-_I) maar ook het emotionelere werk als Save Me (http://www.youtube.com/watch?v=OwR1ENJeReI) of Who Wants to Live Forever. (http://www.youtube.com/watch?v=5L8-FTvSVxs)

Pepe
1 januari 2011, 18:14
Nouja zeg.
U dacht, wat de Beatles en Yes kunnen kan Queen ook?

Van Dattum
1 januari 2011, 18:16
Ik ben fan...!:blast:
Alle albums van Queen t/m Made in Heaven staan in de kast en komen er met grote regelmaat uit! Mijn favoriete plaat is toch stiekum wel At the Beeb. Geweldige uitvoeringen van nummers van de eerste 2 albums, maar net ff rauwer. En live opgenomen: je kunt het zoemen van de amps horen.....
Brian May is één van mijn absolute gitaarhelden, de reden waarom ik in een vlaag van verstandsverbijstering gitaar ben gaan spelen.

In één woord: GENIAAL


:)

Mitch
1 januari 2011, 18:19
Nouja zeg.
U dacht, wat de Beatles en Yes kunnen kan Queen ook?

U kent me toch inmiddels wel een beetje?

Han S
1 januari 2011, 18:35
Who wants to live forever is denk ik wel mijn favoriete nummer. Heb je ook de uitvoering met alleen piano goed geluisterd? Daar krijg ik de bibbers van.

Freddie was wellicht geniaal, als je dan toch muzikanten in aanmering laat komen voor die term. Zijn gevoel voor harmonie was buitengewoon en met Killer Queen had hij me helemaal te pakken. (daar heb ik overigens een geweldige karaoke versie van Mitch) In hoeverre Fred door de Beatles werd geïnspireerd weet ik niet, maar dat moet zo zijn.

Ik heb een video met Queen in de studio en daar zie je goed dat in feite Freddie alles regelde en de procucer was. Ik denk dat ik het meeste van hun werk wel in de kast heb staan.

Mooi topic Mitch.

Mitch
1 januari 2011, 19:18
Hij was naar mijn idee een duidelijke leider binnen de band, maar ook daar heeft wel evolutie in gezeten. In de vroege periode had hij een enorme creativiteit in combinatie met een natuurlijke drang op de voorgrond te treden. De overstap om alle muziek echter uit te brengen onder 'Queen' als auteur zal echter niet alleen maar een financieel verhaal zijn geweest, maar ook om de ego's makkelijker met elkaar om te laten gaan. Zat net ook weer een oud concert uit 76 te kijken (Hyde Park) en daar valt op hoe vaak ze zeggen "a song by Brian", "this is a song by Freddie" etc. Ik heb zo'n vermoeden dat ze, ondanks het overduidelijke respect voor elkaar, best regelmatig mot hadden achter de schermen. Ik heb verder geen bio's gelezen of zo hoor, maar die indruk geeft het me.

Ben wel benieuwd welke versie je bedoelt Han, van Who wants... Ik krijg alleen piano solo versies en ik ben toch wel erg gecharmeerd van een stukje zang erbij :D

Han S
1 januari 2011, 19:22
Who wants to live forever staat twee keer op 'Kind of Magic', een keer met alles er op en er aan in een geweldige uitvoering en helemaal als laatste nummer op alleen piano en daar krijg ik altijd tranen van.

hier met alles including vocals. (http://www.youtube.com/watch?v=5L8-FTvSVxs)

en hier gaat hij helemaal tot het prachtige einde door. (http://www.youtube.com/watch?v=8kj2DK7BbZ4&feature=related)

Plant
1 januari 2011, 19:36
Van begin tot eind (van Freddie welteverstaan) een topband!

Helaas zijn Brian en Roger na de dood van Freddie gewoon blijven doorspelen onder de naam Queen en dat hadden ze nooit moeten doen. Alleen John lijkt verstandig geweest.

De zang van Brian of Paul Rogers staan in geen verhouding tot die van Freddie en daardoor vind ik deze 'life after death' periode het aanhoren niet waard.

(en nu moet ik mss dekking gaan zoeken :nervous:)

budje
1 januari 2011, 19:39
ik denk laat ik deze er ff tussen zetten, voordat iedereen ze onfeilbaar neerzet :seriousf:

http://www.queencollector.com/Qeurope/hot.jpg

hosternokke wat een zeikplaat is me dat

Han S
1 januari 2011, 19:54
Van begin tot eind (van Freddie welteverstaan) een topband!

Helaas zijn Brian en Roger na de dood van Freddie gewoon blijven doorspelen onder de naam Queen en dat hadden ze nooit moeten doen. Alleen John lijkt verstandig geweest.

De zang van Brian of Paul Rogers staan in geen verhouding tot die van Freddie en daardoor vind ik deze 'life after death' periode het aanhoren niet waard.

(en nu moet ik mss dekking gaan zoeken :nervous:)

Nee hoor, ik ben het gewoon met je eens, Queen zonder Freddie kan niks worden. Ik heb de laatste plaat waarbij Freddie doodziek nog in de studio werkte, geweldige plaat.

Plant
1 januari 2011, 20:16
ik denk laat ik deze er ff tussen zetten, voordat iedereen ze onfeilbaar neerzet :seriousf:

http://www.queencollector.com/Qeurope/hot.jpg

hosternokke wat een zeikplaat is me dat

Oh ja, die had ik al geheel uit mijn herinnering verdrongen :seriousf:. Met de single "Body Language" :( Terecht en gelukkig word die tussen alle Queen hits op de radio nooit meer gedraaid.

Net toen iedereen bijgekomen was van de discoknaller "Another one bites the dust", vloog Queen met deze single toch nog even uit de bocht. "I want to break free" van album "The Works" was nog op het randje, maar daarna hebben ze veel goedgemaakt.

off topic: Heel veel rock artiesten hadden trouwens rond 1980 ineens wel een disco hit en daarna omarmden veel rockbands en gitaristen (b.v. ook Eddie van Halen "Jump") de synthsizer. Het zal de tijdgeest geweest zijn...

stikel
1 januari 2011, 21:27
Kon Queen altijd al erg waarderen, maar nu op latere leeftijd vind ik het steeds mooier/beter. Idd zonder Freddie geen QUEEN. Was de laatste plaat niet Innuendo Han ?

Han S
1 januari 2011, 21:30
Dat moet ik ff nakijken, ik heb er toen twee tegelijk gekocht. Staat 'The show must go on' er op?

stikel
1 januari 2011, 21:32
Ik moet 'm op CD ergens hebben. Geloof wel dat die er op staat.

edit: staat er op, laatste nummer

Van Dattum
1 januari 2011, 21:42
Show must go on staat op Innuendo. Made in Heaven was de laatste plaat. Heel indrukwekkend, vanwege begrijpelijke redenen.....

Stratman70
1 januari 2011, 21:44
De jaren 70 waren de beste jaren, zeker qua productie van hun geluid. Albums als News Of The World en Sheer Heart Attack zijn geweldig. A Night At The Opera ken ik niet echt, behalve dan natuurlijk...
Latere dingen zoals Innuendo zijn ook erg goed, maar helaas door de productie klinkt het nu toch erg gedateerd.

De (over)productie van het geluid in de jaren 80 en 90 maakte vooral het mooie, unieke, zeer organische gitaargeluid van BM kapot. Onbegrijpelijk.

Nee, geef mij de hele oude Queen maar.

Mitch
1 januari 2011, 21:44
Who wants to live forever staat twee keer op 'Kind of Magic', een keer met alles er op en er aan in een geweldige uitvoering en helemaal als laatste nummer op alleen piano en daar krijg ik altijd tranen van.


O wacht, ik begrijp het nu. Echt alléén piano en synth, deze versie dus.
http://www.youtube.com/watch?v=XMOQIuaBTv0
(andere linkje van je was ook de complete studioversie).
Poeh. Netjes gespeeld hoor, voor een gitarist. Wilde ik misschien eerst dat ik 25% zo lekker gitaar kon spelen als Brian May wil ik nu ook wel 50% van zijn toetsen kwaliteiten, hahahaha!

Han S
1 januari 2011, 21:59
Ik moet je heel eerlijk vertellen dat ik een stuk als Who wants, na al die discussie over de genialiteit van de Beatles eigenlijk veel beter vind dan de genoemde Liverpoolers.

soup
1 januari 2011, 22:02
Vertel eens wat meer over hun periode van platen maken maar niet optreden, waarom was dit? Overlijden van Mercury?

almarvk
1 januari 2011, 22:03
Geniale band met geniale muziek. Ben behoorlijk fan van ze, vooral het wat oudere werk, terwijl het latere werk ook pareltjes tussen zaten.
Ik heb ooit in een documentaire gehoord dat ze inderdaad echt zeiden dat diegene die het nummer schreef, het ook bepaalde wat er mee gebeurde. Vandaar ook de diversiteit. Nou ben ik iemand die een hekel heeft aan democratische muziek, dus heeft dit ook wel wat.

hugo123
1 januari 2011, 22:09
Och, Queen, ik ben echt een gi-gan-tische fan, ik hou echt van Queen!
Favoriete nummers zijn er zóveel, maar de laatste tijd neig ik toch erg naar White Queen (As It Began) op Queen II maar ik vind de BBC uitvoering nóg beter denk ik! Verder heb ik alle albums, en ik vind het altijd moeilijk te kiezen tussen periodes, ik hou van het oude werk, de 70's net zoveel als de 80's maar zoals al eerder gezegd is de 80's wel toegankelijker!
Echt een geniale band, en Freddie helemaal! Wát een held!

ieme
1 januari 2011, 22:38
Ik ben fan, bij aan aantal optredens geweest, in Londen bij t huis van Freddie geweest, in montreux in de mountain studio's en bij t Freddie statue geweest. Vox ac30 Brian may en gitaar... We Will rock you in Londen en Utrecht gezien... Verder alle platen op cd en vinyl.

ieme
1 januari 2011, 22:39
Ik ben trouwens liefhebber van de begin periode

hugo123
1 januari 2011, 22:42
Ik ben fan, bij aan aantal optredens geweest, in Londen bij t huis van Freddie geweest, in montreux in de mountain studio's en bij t Freddie statue geweest. Vox ac30 Brian may en gitaar... We Will rock you in Londen en Utrecht gezien... Verder alle platen op cd en vinyl.

Ik heb de WWRY musicals beide gezien, en ik begin ook mijn vinyl verzameling uit te bereiden, maar jezus, wat ben ik jaloers dat jij ze live hebt gezien! Ik zou echt m'n linkerbal geven om dat mee te mogen maken!

Mitch
2 januari 2011, 12:55
Vertel eens wat meer over hun periode van platen maken maar niet optreden, waarom was dit? Overlijden van Mercury?

:seriousf:
Lijkt me lastig, zo'n DI box vanuit het hiernamaals.
Ik weet niet welke reden toen werd gegeven, maar het had natuurlijk te maken met de gezondheid van Freddie, die geen complete tournee meer toeliet. En hij begon al te vermageren. Dat kon hij in de clips nog een heel klein beetje verbloemen, maar hij zal er ongetwijfeld ook te ijdel voor zijn geweest om met dat dunne lijf op het podium te staan :listen:

showband
2 januari 2011, 13:57
enorme fan van queen.

anekdotisch. De legendarische vechtpartij was tussen de drummer Roger Taylor en freddy.

De rechten van een single worden namelijk gelijk verdeeld over de schrijver van de voorkant en de achterkant.

Op de achterkant van freddie's meesterwerk "bohemian rhapsody" stond "I'm in love with my car" van Roger. Die kreeg "dus de helft van freddie zijn royalties".

Dat was een voorbeeld van de geldruzies. En het ging over veel geld. Bassist Deacon was namelijk de echte manager vanaf "a night at the opera" En de band heeft daardoor (ongekend voor een seventies superband) vrijwel alle opbrengsten zelf in hun zak kunnen steken. De drummer is zijn geld in een landhuizenverzameling gaan stoppen. Enz. Het waren allemaal slimme jongens EN topmuzikanten.

echte renaissance men dus. Kenmerk van genialiteit?

Martijn-w
2 januari 2011, 14:18
Als je iemand in de popmuziek geniaal mag noemen, dan is het freddie wel. Van de jaren 70 vind ik bijna al hun singles wel tof. Later ook nog gave tracks zoals One vision, A kind of magic, Innuendo en natuurlijk het prachtige the show must go on.

Helaas in de jaren tachtig ook wat missers zoals de soundtrack voor flash gordon.

Braddie
2 januari 2011, 15:21
Ben zelf ook een onwijs Queen fan, vind dat ze fantastische dingen hebben gepresteerd zowel live(Niet wembley..... maar Budapest van dezelfde Magic Tour) en in de studio(March Of The Black Queen, Innuendo, Show Must Go On, Forever).

Ik ben gitaar gaan spelen door Brian May, ik heb dan ook een Signature Model van het bedrijf van May.

Ze hadden allemaal iets:
Freddie de Charisma en z`n 3,5 octaafs stembereik wat glazen deed breken zo veel volume.
Roger met z`n Hi-Hat techniek, wat hem uniek maakt..
Brian met z`n gitaar, en zijn algehele manier van spelen/layeren met de gitaar.(is goed te horen tijdens Good Company en z`n snelheid tijden Brighton Rock)
John, Nja... Luister maar eens naar de baspartij van Millionaire Waltz of These Are The Days en je begrijpt wat ik bedoel.

Pepe
2 januari 2011, 16:45
Ik ben totaal geen Queen fan. Ze hebben fantastische song, alles heel adequaat ingespeeld en niemand zing/zong als Freddy, zo bleek maar weer eens tijdens dat Wembley concert. Alleen George Michael en Annie Lennox haalden de hoge noten. Het is knap en uniek maar het raakt me niet. Te clever en Freddy met zijn capeje was me net te gortig waar het bij Elvis juist weer wel werkte.
Pas op het eind, met Who want's to live forever, laten de heren die Engelse stiff tongue in cheek upperlip vallen maar die song wordt dan weer verpest door het te verpatsen aan een B film waarmee ze alsnog zeggen, zie je wel, het is niet autobio. Maar knap is het wel allemaal, dat zeker.

Han S
2 januari 2011, 17:27
Maar die koortjes van Freddie zijn buitengewoon knap en vergeet niet dat hij dat allemaal met tape moest opnemen, dus geen schaafwerk met de computer, het is allemaal echt zo ingezongen. En dat begint al met Killer Queen, die harmonieën ben ik bij andere beroemde bands niet tegengekomen en dan noem ik bewust geen namen.

Neem het volkomen aan flarden gedraaide Bohemian Rhapsody, ik kan dat kreng niet meer horen, maar het is wel onbehoorlijk knap gedaan.

hugo123
2 januari 2011, 17:32
@Braddie, ook mijn inspiratie om te beginnen met gitaar!
Ik vind elk album wel goed, mijn voorkeur ligt zoals meer bij de 70'er jaren, maar ik vind dat ze ook zeker geweldige liedjes hebben gemaakt later, I Want It All bijvoorbeeld! En natuurlijk de eerder genoemde voorbeelden. En Bohemian Rhapsody krijgt er ook elke dag wel een playcount bij, kan echt niet genoeg krijgen van dat lied! Ge-wel-dig!

hugo123
2 januari 2011, 17:36
Wat vinden jullie hier trouwens van Hot Space, ik kan denk ik wel zeggen het door de meeste mensen slechtste album van Queen. Ik zelf moet zeggen, ik vind het geen super album, maar zeker niet zo slecht als sommige mensen vinden! Maar wat ik heb met het album is dat het wat te vlak klinkt, sommige liedjes van het album zoals Staying Power bijvoorbeeld vind ik veel beter klinken live (Queen on Fire, live at the Bowl) bijvoorbeeld!

Pepe
2 januari 2011, 18:32
Ik weet me nog te herinneren dat ik voor het eerst KillerQueen hoorde en dacht, holyshit, wat zijn dat voor akkoorden.. Bij Kate Bush debuutsingle had ik hetzelfde, dat gebeurt me niet zo vaak, meestal snap je de progressies wel van een meezing deun.
Bohemian, dat was ook ingewikkeld maar dat was geen song maar een stuk. Man aan piano en studiograppen samengevoegd en in de progrock deden ze niks anders. Dat het toch als single werd uitgebracht veranderde daar niks aan.
Queen kon BR als single wegens ingewikkeldheid ook niet promoten, toppop kreeg een filmpje met suffe cameraeffecten die nog op mijn netvlies gebrand staan. Ik was snel klaar met BR maar gezien de top2000 notering en het enthousiasme van de jonge garde hier ben ik er nog lang niet vanaf.

barno
2 januari 2011, 18:42
Ik ben totaal geen Queen fan. Ze hebben fantastische song, alles heel adequaat ingespeeld en niemand zing/zong als Freddy, zo bleek maar weer eens tijdens dat Wembley concert. Alleen George Michael en Annie Lennox haalden de hoge noten. Het is knap en uniek maar het raakt me niet. Te clever en Freddy met zijn capeje was me net te gortig waar het bij Elvis juist weer wel werkte.
Pas op het eind, met Who want's to live forever, laten de heren die Engelse stiff tongue in cheek upperlip vallen maar die song wordt dan weer verpest door het te verpatsen aan een B film waarmee ze alsnog zeggen, zie je wel, het is niet autobio. Maar knap is het wel allemaal, dat zeker.

gek hoe jij accuraat mijn mening weergeeft. Freddie is imo absoluut een hele grote maar voor mij was hun muziek mss niet ruw, sexy 'n dirty genoeg. persoonlijke smaak uiteraard. Brian May: straffe gitarist maar heb 'm es ooit horen uitleggen hoe hij een gitaarsolo quasi noot per noot opnam, waardoor het resultaat perfect was, maar uitgekiend vind ik dan weer niet spannend. ach, ik hou niet eens van popmuziek, dus ik moet hier niet zeiken :)

Orpheo
5 januari 2011, 11:36
ik ben een behoorlijke fan van queen. niet zo groot als sommigen hier, maar zeker niet zo'n anti als pepe ;)

ik vind het beginwerk, eigenlijk tot news of the world, te gek. daarna kan het me niet meer boeien, en ben ik afgehaakt. ik vind dan soms nummers los leuk, maar zeker niet albums.

night at the opera, GODDD wat een album!!!!!!! imho een van de toppers van de 20e eeuw. staat voor mij op gelijk niveau van sgt. pepper ;) (geintje, geintje. night at the opera staat hoger, haha).

news of the world heeft een afsluiter die bij mij rillingen opwekt. 'melancholy blues'. het nummer (op plaat, live is het niks) klopt volledig. heerlijk liedje!

showband
5 januari 2011, 11:50
hot space gaat nog wel. Flash gordon DAT hadden ze beter niet kunnen doen. Alleen een single afleveren. En die dan in de ramsj...

Van " de periode na hot space" vind ik hammer to fall eigenlijk wel een ultiem livenummer om met je bandje te doen. Bij soundchecks op hele grote festivals gebruik ik al jaren de introriff om de dist. sound te checken. Er is niets zo lekker om in een grote hal met een gigantische PA die riff te spelen. Lekker rondlopend met je draadloze set over de catwalk. Dan voel je de adrenaline gaan stromen.

Orpheo
5 januari 2011, 12:07
hot space gaat nog wel. Flash gordon DAT hadden ze beter niet kunnen doen. Alleen een single afleveren. En die dan in de ramsj...

Van " de periode na hot space" vind ik hammer to fall eigenlijk wel een ultiem livenummer om met je bandje te doen. Bij soundchecks op hele grote festivals gebruik ik al jaren de introriff om de dist. sound te checken. Er is niets zo lekker om in een grote hal met een gigantische PA die riff te spelen. Lekker rondlopend met je draadloze set over de catwalk. Dan voel je de adrenaline gaan stromen.

grappig, ik heb dat met black shuck of 'growing on me' van the darkness. of i believe in a thing called love...

marc_o
5 januari 2011, 12:16
Queen, geweldige band!!!

Mijn favoriete albums zijn Night at the Opera en Sheer Heart Attack.


Met onze band spelen we er 2 nummers van: Somebody to love en Don't stop me now.



Mijn favoriete nummer is denk ik: The Prophet's Song

showband
5 januari 2011, 12:48
grappig, ik heb dat met black shuck of 'growing on me' van the darkness. of i believe in a thing called love...

off the record. "i believe in a thing called love" wel eens naast "loco in acapulco" gespeeld?

beruk
5 januari 2011, 13:22
Mijn favoriete albums zijn Night at the Opera en Sheer Heart Attack.


Die van mij ook. Bepaald geen grote fan, kan niet zo goed overweg met het theatrale aspect van de band en de toon van de Brian May:sssh:
Na het afgrijselijke news of the world ben ik definief afgehaakt.
Toch meer van de "expirimentelere" hoek van de progrock. Van der Graaf Generator, dat werk.

Harry
5 januari 2011, 14:13
Queen, geweldige band!!!

............................

Met onze band spelen we er 2 nummers van: Somebody to love en Don't stop me now.


.........................

en dat zijn dan toevallig mijn favoriete Queen-nummers!

Riky
5 januari 2011, 15:25
Yes mega Queen fan hier.
Made in Heaven en The Miracle waren de eerste platen die ik hoorde (letterlijk!), omdat deze bij mn ouders in de kast stonden.
Sinds ik me kan herinneren dat ik naar muziek luister, luister ik naar Queen.

Ben er zo door gehersenspoeld dat ik eigenlijk elk album wel tof vind. Op alle vlakken is het een geniale band en in mijn ogen ook de beste band ooit.

Indrukwekkend vind ik dat ze altijd zijn blijven lachen met elkaar, steeds zichzelf hebben proberen te vernieuwen terwijl dat onmogelijk leek na BH. Toch is het ze gelukt. Elke plaat is anders, maar het blijft Queen.
Na de vele optreden is het altijd een band gebleven met onwijs veel plezier in wat ze deden. Tenminste dat straalde ze uit en vertellen ze in veel intervieuws. Indrukwekkend vind ik ook de plaat Innuendo. De laatste echte plaat volledig gemaakt met een doodzieke Freddie. Op de plaat Made in Heaven is het zelfs zo erg dat je hem hoor snakken naar adem, maar zijn stem was ongeëvenaard goed nog tijdens zijn ziekte aangezien hij niet meer feestte, rookte enz.

FF iets anders: Waarschijnlijk al veel mensen hier die dit gezien hebben, maar One Vision in de studio vind ik een erg tof filmpje. Op youtube in 4 delen:
http://www.youtube.com/watch?v=Q62GFuua4po

Hier zie je ook dat Freddie weliswaar de grote lijnen aanstuurde en ideeën bedacht, maar dat de ander bandleden zich er ook zeker veel mee bemoeiden.

Muchachooo
5 januari 2011, 18:30
Yes mega Queen fan hier.
Made in Heaven en The Miracle waren de eerste platen die ik hoorde (letterlijk!), omdat deze bij mn ouders in de kast stonden.
Sinds ik me kan herinneren dat ik naar muziek luister, luister ik naar Queen.

Ben er zo door gehersenspoeld dat ik eigenlijk elk album wel tof vind. Op alle vlakken is het een geniale band en in mijn ogen ook de beste band ooit.

Indrukwekkend vind ik dat ze altijd zijn blijven lachen met elkaar, steeds zichzelf hebben proberen te vernieuwen terwijl dat onmogelijk leek na BH. Toch is het ze gelukt. Elke plaat is anders, maar het blijft Queen.
Na de vele optreden is het altijd een band gebleven met onwijs veel plezier in wat ze deden. Tenminste dat straalde ze uit en vertellen ze in veel intervieuws. Indrukwekkend vind ik ook de plaat Innuendo. De laatste echte plaat volledig gemaakt met een doodzieke Freddie. Op de plaat Made in Heaven is het zelfs zo erg dat je hem hoor snakken naar adem, maar zijn stem was ongeëvenaard goed nog tijdens zijn ziekte aangezien hij niet meer feestte, rookte enz.

FF iets anders: Waarschijnlijk al veel mensen hier die dit gezien hebben, maar One Vision in de studio vind ik een erg tof filmpje. Op youtube in 4 delen:
http://www.youtube.com/watch?v=Q62GFuua4po

Hier zie je ook dat Freddie weliswaar de grote lijnen aanstuurde en ideeën bedacht, maar dat de ander bandleden zich er ook zeker veel mee bemoeiden.

same here, mijn vader heeft mij vroeger in een ketel vol Queen cd's laten vallen ofzo

driftkop
5 januari 2011, 22:42
Ik had al hun LPs t/m The Game, daarna ben ik afgehaakt. LP's ondertussen verkocht, en heb nu alleen nog de At the Beeb CD, hun eerste album staat in mijn top 10. Als ik ooit nog eens de solo van Great King Rat kan spelen kan ik gerust sterven. En nu ik een delay pedaaltje heb kan ik ook eens Brighton Rock proberen na te doen.

hugo123
5 januari 2011, 23:48
same here, mijn vader heeft mij vroeger in een ketel vol Queen cd's laten vallen ofzo

Ik heb me er zelf ik gegooid haha;)

@marc_o the prophet's song, geweldig lied! Ik snap niet waarom BohRhap zo'n hit is geworden maar the prophet's song niet!

bartjo
6 januari 2011, 09:07
Queen is nog net voor m'n tijd (helaas :P) maar ik vind 't toch geweldige muziek. Ik kan vooral met bewondering kijken naar Brian May. Ik raad 't jullie aan om eens het verhaal over Red Special te lezen. :) Wel grappig dat iedereen roept over dat de AC30 geen tube rectifier meer heeft, terwijl hij ze eruit heeft gesloopt omdat dat onbetrouwbaar was en je het toch niet hoorde. :soul:

hugo123
6 januari 2011, 13:52
Haha, ik helaas ook! Fred was al een paar jaar dood toen ik geboren werd!:(

El Capitain
7 januari 2011, 00:17
Ik vind juist News of the World een geweldige plaat.
Als ik die opzet, dan snappen die het dan horen mensen niet dat dat ook Queen is...Queen met hele mooie popliedjes:

- we are the champions (ook helaas doodgedraaid, om welbekende redenen)
- spread your wings (afgrijselijke clip te vinden op youtube)
- it's late
- melancholy blues


Ik hou dus wel van pop :).

ieme
7 januari 2011, 07:19
Ik vind juist News of the World een geweldige plaat.
Als ik die opzet, dan snappen die het dan horen mensen niet dat dat ook Queen is...Queen met hele mooie popliedjes:

- we are the champions (ook helaas doodgedraaid, om welbekende redenen)
- spread your wings (afgrijselijke clip te vinden op youtube)
- it's late
- melancholy blues


Ik hou dus wel van pop :).

WATC - een Anthem, erg mooi
SYW - lelijke clip, net als We will rock you (op de zelfde dag geschoten in Roger Taylor zn achtertuin)
It's late - vooral de live versie is erg mooi, waar freddie live nog veel met effecten op zn stem liet expirimenteren
Melancholy Blues - voor mij de mooiste van t album

FrankC
7 januari 2011, 07:38
Dit is voor mij Queen. "A Night at the Opera". Legendarisch! Verder: staat mij er iets van bij dat Queen in de periode voor Life Aid in een dip zat en zelfs overwoog om te stoppen. Op Life Aid speelde ze de boel compleet plat. Zelf hierdoor overdonderd waren en zich hadden hervonden om door te gaan.

http://web.iese.edu/jestrada/Images/NIghtAtOpera.jpg

ieme
7 januari 2011, 07:47
Dit is voor mij Queen. "A Night at the Opera". Legendarisch! Verder: staat mij er iets van bij dat Queen in de periode voor Life Aid in een dip zat en zelfs overwoog om te stoppen. Op Life Aid speelde ze de boel compleet plat. Zelf hierdoor overdonderd waren en zich hadden hervonden om door te gaan.



Klopt, in 85 (the works en live aid) 86 (kind of magic en magic tour) 87-88 (solo platen, freddie, brian en roger) hebben de heren wat moeilijke tijden gehad en meerder malen overwogen om te stoppen.

FrankC
7 januari 2011, 08:08
Klopt, in 85 (the works en live aid) 86 (kind of magic en magic tour) 87-88 (solo platen, freddie, brian en roger) hebben de heren wat moeilijke tijden gehad en meerder malen overwogen om te stoppen.

Ik krijg weer jeuk om een AC 30 te kopen. ;)

ieme
7 januari 2011, 08:15
Ik krijg weer jeuk om een AC 30 te kopen. ;)

ik heb er 2 te koop, brian may ac30 signature!! HINT HINT!!!

Nielsje
7 januari 2011, 10:27
en dat zijn dan toevallig mijn favoriete Queen-nummers!

Don't stop me now was een nummer wat ik echt geweldig vond om te horen. Helaas doet het me tegenwoordig alleen maar denken aan een bepaalde chick en een daarbij behorende negatieve associatie, kan er niet echt meer met plezier naar luisteren.

Verder vind ik Queen geweldig. Ben geen fanboy, maar mag het altijd graag horen. Bijna altijd.

marc_o
7 januari 2011, 10:31
Don't stop me now was een nummer wat ik echt geweldig vond om te horen. Helaas doet het me tegenwoordig alleen maar denken aan een bepaalde chick en een daarbij behorende negatieve associatie, kan er niet echt meer met plezier naar luisteren.

Verder vind ik Queen geweldig. Ben geen fanboy, maar mag het altijd graag horen. Bijna altijd.


Een chick die in je gezicht hijgt " Don't stop me now" ??
Dat is wel een heel vervelende associatie.....gelukkig hebben ze ook nog andere liedjes.....Under Pressure, Body Language, I want to break Free, Killer Queen, Fat Bottomed Girls....;)

Fender83
7 januari 2011, 10:40
Een chick die in je gezicht hijgt " Don't stop me now" ??
Dat is wel een heel vervelende associatie.....gelukkig hebben ze ook nog andere liedjes.....Under Pressure, Body Language, I want to break Free, Killer Queen, Fat Bottomed Girls....;)


Valt me op dat behoorlijk wat forummers hier vooral de bekendere nummers noemen.
Ik ben een tijdje terug wat meer gaan verdiepen in het onbekendere werk, en ik moet zeggen dat dat me veel meer boeit.

Als je van Queen houdt, luister dan eens Queen 2 bv :)
Bv, Procession, dat mooi overloopt naar Father to Son vind ik kunstwerkjes.
Die eerste begint met een prachtige gelayerde gitaarsolo van Brian May. Je moet weliswaar van zn sound houden, maar de manier waarop hij meerdere gelijktijdige gitaarpartijen gebruikt vind ik echt geniaal. Dit heb ik weinig andere gitaristen zo horen doen.
Ook Chinese Torture is een mooi voorbeeld van May's eigenzinnige gitaartechniek. Wellicht niet de snelle notenpoeperij wat bv Satriana kan, zn solo's zijn vaak veel simpeler...maar raken je wel.

Ook meer simpele en kleine nrs als All Dead All Dead kan ik zeker waarderen. Zijn niet de hits waar ze groot mee zijn geworden, maar in dat oudere werk zit naar mijn idee veel meer emotie en creativiteit.

Als ik dan nrs van Hot Space luister, denk ik dat vernieuwen niet altijd goed is :)

Nielsje
7 januari 2011, 11:18
Een chick die in je gezicht hijgt " Don't stop me now" ??

Je wil niet weten hoe angstvallig dicht je bij de werklijkheid zit, maar er zit natuurlijk nog een wat langer verhaal aan vast :)

pikasso
7 januari 2011, 11:19
wij hebben de tijd..... ;)

Nielsje
7 januari 2011, 11:29
Dat weet ik Chris, maar ik ga toch maar niet uitweiden over haar uitwijden hier op't forum ;)
Laten we het maar houden op Short Term Memory Love met een wat minder einde.

pikasso
7 januari 2011, 12:39
Volgende Forum meeting hoor ik je wel uit :)

Mitch
7 januari 2011, 19:46
Queen, geweldige band!!!
Mijn favoriete albums zijn Night at the Opera en Sheer Heart Attack.
Met onze band spelen we er 2 nummers van: Somebody to love en Don't stop me now.

Ik word wel benieuwd naar je bandje zo! :ok:

ieme
7 januari 2011, 20:51
Ik word wel benieuwd naar je bandje zo! :ok:

Ik ook... Don't stop me now is gaaf

marc_o
7 januari 2011, 21:24
Tja, het is een leuk bandje hoor, feitelijk mijn oude band (VOID) maar dan met een andere bassist en een extra toetsenist. Mitch heeft ons dus eigenlijk al gezien.
Queen-nummers moet je echt heel goed oefenen, anders ga je flink op je bek, zoveel is wel duidelijk.

ieme
7 januari 2011, 21:29
Tja, het is een leuk bandje hoor, feitelijk mijn oude band (VOID) maar dan met een andere bassist en een extra toetsenist. Mitch heeft ons dus eigenlijk al gezien.
Queen-nummers moet je echt heel goed oefenen, anders ga je flink op je bek, zoveel is wel duidelijk.

Queen nummers zijn lastig, maar kun je nagaan hoe goed ze gecomponeerd zijn

marc_o
7 januari 2011, 21:41
Ja, meesterlijk, steeds wanneer ik een oude plaat (cd) opzet kan ik me blijven verbazen.
Heb een aantal biografieen gelezen over Mercury en het is ook geweldig hoe hij destijds de A&R manager verraste die de Bohemian Rhapsody-demoversie al aan de lange kant vond en vroeg of ze het a.u.b. konden inkorten met: "maar Darling, hier begint het operakoor nog maar, het is nog lang niet af!"

:ok:

hugo123
8 januari 2011, 01:38
Ja, meesterlijk, steeds wanneer ik een oude plaat (cd) opzet kan ik me blijven verbazen.
Heb een aantal biografieen gelezen over Mercury en het is ook geweldig hoe hij destijds de A&R manager verraste die de Bohemian Rhapsody-demoversie al aan de lange kant vond en vroeg of ze het a.u.b. konden inkorten met: "maar Darling, hier begint het operakoor nog maar, het is nog lang niet af!"

:ok:

Voorbeeld van een goede biografie?

@Fender83 hier sluit ik mij bij aan! ik vind vooral white queen, héél gaaf van Queen II

@Ieme, verzameling aan het uitdunnen? haha

marc_o
8 januari 2011, 10:23
Voorbeeld van een goede biografie?

@Fender83 hier sluit ik mij bij aan! ik vind vooral white queen, héél gaaf van Queen II

@Ieme, verzameling aan het uitdunnen? haha


Freddy Mercury - His life in his own words
Freddy Mercury - The show must go on

ieme
8 januari 2011, 10:44
Freddy Mercury - His life in his own words
Freddy Mercury - The show must go on

Freddie mercury His life in his own words
Freddie mercury The show must go on

Valoosj
8 januari 2011, 10:53
Hier was enkele jaren geleden toch al een topic van Queen? Maar goed, een band als deze kan er niet genoeg krijgen. Ik ben al heel mijn leven fan van Queen, eerst onbewust, elk nummer dat ik goed vond op tv en de radio bleek van Queen te zijn, dat ontdekte ik dan op vakantie in Nederland na een of ander programma op de radio daar. In Londen de musical van WWRY gaan kijken en een dag later Brian May tegen gekomen. Toffe kerel, nam meteen toch even de tijd voor een leuke babbel en hakte voor mij de knoop door om eindelijk gitaar te leren spelen. Een Vox AC30 of een Red special heb ik niet, maar ik speel wel regelmatig Queen riffs en beluister hun muziek ook nog vaak. Enkel Hot Space en Flash Gordon zeggen me niets, de rest van hun albums staat regelmatig op. Ik hou van al hun verschillende stijlen en experimenten, maar ik ben vooral onder de indruk van hun vroegere periode, met Keep Yourself Alive, Great King Rat, Prophet's song, It's Late, All Dead, Melancholy Blues, Spread Your Wings en ga zo maar verder.

Nog een quote over Queen van Sebastian Bach: Freddie was sent to earth to sing. Je kan het niet beter zeggen.

marc_o
8 januari 2011, 11:08
Freddie mercury His life in his own words
Freddie mercury The show must go on

Mercury is met een hoofdletter ;)

Mitch
8 januari 2011, 11:52
Zeg dat wel. Maar respect Marc, die twee nummers staan bol van de harmonieën en gaan ook vrij pittig door. Als je dat sterk neerzet: diepe buiging. Scheelt natuurlijk als je leadzanger niet ook tegelijk de toetsenpartijen hoeft te doen.
Toch zit ik nog steeds aan Somebody to Love te denken om te gaan doen. Vocaal lukt het inmiddels, ik ben alleen te weinig echt pianist, meer toetsenist if you catch my drift :(

marc_o
8 januari 2011, 12:50
We pakken echt niet iedere harmonie natuurlijk, Hell No, we hebben een leadzanger en de bassist en ik doen de extra stemmetjes. Maar na een berg repetities hebben we een mooi gemiddelde gemaakt. muziek staat als een huis, leadzang is geweldig en de 2e en derde doen zwoegend hun best....ik moet ook nog gitaren en soleren natuurlijk, hehehe

Onze somebody to love versie is meer de versie die George Michael deed op Wembley, dat is voor een kleine band de juiste als uitgangspunt.

driftkop
8 januari 2011, 14:30
maar ik ben vooral onder de indruk van hun vroegere periode, met Keep Yourself Alive, Great King Rat, Prophet's song, It's Late, All Dead, Melancholy Blues, Spread Your Wings en ga zo maar verder.

Probeer eens een live bootleg uit hun beginperiode te vinden van ze. Zit nu naar een live versie van GKR te luisteren, ongelooflijk. Ook Liar live is geweldig.

Mitch
8 januari 2011, 18:02
We pakken echt niet iedere harmonie natuurlijk, Hell No, we hebben een leadzanger en de bassist en ik doen de extra stemmetjes. Maar na een berg repetities hebben we een mooi gemiddelde gemaakt. muziek staat als een huis, leadzang is geweldig en de 2e en derde doen zwoegend hun best....ik moet ook nog gitaren en soleren natuurlijk, hehehe

Onze somebody to love versie is meer de versie die George Michael deed op Wembley, dat is voor een kleine band de juiste als uitgangspunt.

Die is ook super, dus nog steeds dik respect :ok:

Han S
9 januari 2011, 11:24
Somebody is een heel moeilijk nummer. Je kunt het makkelijk naspelen, maar de koortjes doe je niet ff na.

Pepe
9 januari 2011, 11:42
Ik heb in het kader van dit topic Night at the Opera maar weer eens gedraaid om te kijken wat ik er nu van vind maar het valt me niet mee. Geen humor, geen sex of andere aardse emotie die iets overeind of anderszins doet bewegen.
Het blijft knap, al die koortjes maar niks wat het Urker Mannenkoor ook niet kan.
Misschien dat ik er over nog eens 30 jaar anders over denk want we blijven een open mind houden he.

ar250artist
14 januari 2011, 20:34
Aaaah........Queen, mijn oude liefde. In mijn tienerjaren helemaal naar de knoppen gedraaid. Het begon allemaal met de clip van radio gaga, maar al snel ging ik naar het oudere werk. Dat blijft ook ver uit het beste, met naar mijn mening Sheer heart attack als beste plaat. Zo veel variatie en zo mooi aan elkaar gezet, heerlijk. BR is misschien geniaal, maar ik kan het niet meer horen, voor mij is Somebody to love veel beter geweest. Vanaf Hot Space was het niet meer altijd even sterk (met uitzondering van The Works en A kind of Magic) naar mijn mening. Maar toch, ik luister er nog steeds graag naar, het blijft een geweldig stelletje.

driftkop
14 januari 2011, 21:03
Voor de liefhebbers, Brian May heeft links gepost naar wat nummers van de band Smile (een voorloper van Queen met Brian en Roger):

http://brianmay.com/brian/brianssb/brianssbjan11a.html#01

Riky
15 januari 2011, 03:00
@ar250artist: leuke post;) "brain may niet meer aanhoren"? Wat bedoel je daar mee? Je vind The Miracle wel goed, maar wat vind je dan van innuendo? Naar mijn menig is the miracle namelijk nog echt een do or die plaat. Je vind het tof of niet. Innuendo daarin tegen is echt een oldskool/sheet hart attack plaat:)

@Driftkop: dank je! Khep het ep'tje zelf op mp3, maar kga je link zeker bekijken! De nummers die ik heb vam Smile zijn wel ok, maar net als hun niet bijsterend origineel en goed:)

Martijn-w
15 januari 2011, 12:31
Niet Brian May maar BR (Bohemian Rhapsody)

Riky
15 januari 2011, 12:36
natuurlijk:P Excuus. Het was laat, bier had rijkelijk gevloeid en zat te internetten op mn telefoon.

Plant
25 januari 2011, 21:42
Kleine zijstap naar solowerk. Ik zet net na jaren (!) het album Mr.Bad Guy van Freddie Mercury weer eens op. Wat vonden / vinden we daarvan? Het stamt uit de tijd nadat Queen even de plank missloeg, het album "Hot space" werd al genoemd.

Commercieel was dit solo-album niet zo'n succes meen ik. Achter de elektronica- / disco-klanken schuilen toch sterke composities en de uitstekende (meerstemmige) zang en pianosoli getuigen wederom van hoge kwaliteit. Freddie lijkt helemaal los te gaan en met veel plezier uit het Queen-keurslijf te breken. Een extravagant album dat echt bij hem past, anders is dan Queen albums en toch tegen het Queen-geluid van dat moment blijft schuren. De gelaagde gitaarpartijen van ene Paul Vincent doen erg sterk aan Brian May denken.

Mitch
26 januari 2011, 19:13
Ik heb nooit dat hele album geluisterd, maar is het zo erg dat iedereen Hot Space zit af te zeiken? Als Under Pressure erop staat kún je het toch geen flop meer noemen?? Eén van de allerbeste nummers wat mij betreft.

hugo123
6 februari 2011, 13:41
Je moet het album gewoon luisteren en dan iets minder aan de 'traditionele' Queen denken! Er staan zeker goede nummers op, maar ik vind de nummers live wel beter! Bijvoorbeeld Staying Power daar moet gewoon meer gitaar onder. Maar het album is echt niet zo slecht als sommige beweren! Het is natuurlijk geen Queen II ofzo;) daarover gesproken ik luister nu The March of The Black Queen, en wát een nummer is het toch!

Plant
3 september 2011, 15:20
Zit ik afgelopen week het nieuws te kijken, komen de Video Music Awards voorbij (lekker belangrijk). Komt er ineens een man in beeld die Lady Gaga blijkt te zijn (haar 'alter ego') en... wie zie ik nou bij haar :???: Is dat Brian May!? Wat is ie grijs geworden. Maar... wat heeft hij met Lady Gaga te maken? Dit dus:


http://www.youtube.com/watch?v=hMDyGifpXjM

From Radio Gaga to Lady Gaga post iemand er al onder. Ik moet dit nog even verwerken :dontgeti:

Mitch
4 september 2011, 12:59
Ja, hij heeft ook wat geproduceerd voor haar. Get over it ;)

Pete Townshend
4 september 2011, 15:47
wie zie ik nou bij haar :???: Is dat Brian May!? Wat is ie grijs geworden.

In navolging van Jimmy Page is Brian ook gestopt met het verven van zijn haar.

Harry
5 september 2011, 12:01
ik zag het toevallig ook, zag tijdens het zappen een raar klein mannetje (sort of) die Brian May aankondigde. Was een indrukwekkende entree...

Riky
5 september 2011, 12:33
Vind het eerlijk gezegd nog geen eens een heel lelijk nummer.

Harry
5 september 2011, 13:24
ik heb alles kunnen blokkeren, behalve het Brian May-deel..... :)

Van Dattum
5 september 2011, 13:57
En vandaag de 65e verjaardag van Freddy. Alweer bijna 20 jaar geleden overleden. Wat vliegt de tijd...........

driftkop
5 september 2011, 14:17
Alleen vandaag: http://www.google.co.uk/

BibixMusic
5 september 2011, 15:17
Zit ik afgelopen week het nieuws te kijken, komen de Video Music Awards voorbij (lekker belangrijk). Komt er ineens een man in beeld die Lady Gaga blijkt te zijn (haar 'alter ego') en... wie zie ik nou bij haar :???: Is dat Brian May!? Wat is ie grijs geworden. Maar... wat heeft hij met Lady Gaga te maken? Dit dus:


http://www.youtube.com/watch?v=hMDyGifpXjM

From Radio Gaga to Lady Gaga post iemand er al onder. Ik moet dit nog even verwerken :dontgeti:

Ik ben hier zo pissig over hè, niet normaal.

Toevallig is Lady Gaga voor mij de meest gehate vrouw (of man) van de wereld. Serieus, ik heb zo'n schijthekel aan haar. Over oneerlijkheid in de muziekwereld gesproken.. Mijn god. Maargoed, voordat ik een heel pleidooi ga houden over die zooi..

Dan zie ik dus ineens dat Brian May.. Jawel, de gitarist van een van mijn favoriete bands, samen met haar een nummer doet. En dan ook nog eens een van háár klote nummers.

Aaaargh ik snap hier echt helemaal niks meer van!!! %$%!@W^(#@

Alhoewel Brian denk ik gewoon geld nodig heeft :chicken:

Pepe
5 september 2011, 15:22
Ik geloof niet dat ie geld nodig heeft.

Misschien is hij meer openminded dan zijn fans.

Mitch
6 september 2011, 18:01
Lady Gaga meest gehaat, schijthekel aan, pissig, pfff... haal 's adem en schakel je brein weer 's in. Ik heb weinig zin om van dit Queen topic een Lady Gaga topic te maken maar als je niet begrijpt waarom Brian May het leuk vindt om met haar samen te werken dan heb je 't nog niet helemaal begrepen.

BibixMusic
6 september 2011, 18:52
Lady Gaga meest gehaat, schijthekel aan, pissig, pfff... haal 's adem en schakel je brein weer 's in. Ik heb weinig zin om van dit Queen topic een Lady Gaga topic te maken maar als je niet begrijpt waarom Brian May het leuk vindt om met haar samen te werken dan heb je 't nog niet helemaal begrepen.

Als je 't mij vraagt is zij geen artiest maar een product van de media. Elke muzikant met wie ze samenwerkt of die ze kent is voor haar "such a big inspiration". In al haar interviews is het alsof ze een spreekbeurt uit haar hoofd heeft geleerd over het slijmen bij mensen en aandacht te trekken.

Bovendien lijkt ze wel verdacht veel op Grace Jones, niet?

Al haar nummers zijn hetzelfde en worden maar een beetje rechtgezet door kunstzinnige videoclips. Sorry hoor, maar het is gewoon een hoop geschreeuw wat ze doet met een vleugje vibrato om het een beetje op zingen te laten lijken. En nu ze bijvoorbeeld ziet dat iemand als Adele wat hoger in de hitlijsten staat, gaat ze ineens veel meer optreden met alleen piano..

Zoals veel mensen een hekel hebben aan Justin Bieber/Ke$ha enz. heb ik gewoon een hekel aan haar. Sorry dat ik het allemaal zo overdramatiseer.

Ik vind het jammer dat Brian May met haar ging samenwerken, tsja.. Dat is gewoon mijn mening. Net als het feit dat ze waarschijnlijk de rol van Amy Winehouse gaat spelen in een film over Winehouse zelf.

Maar je hebt gelijk, dit is het Queen topic.. Hierover gaan zeuren slaat nergens op, dus ik hou m'n mond.

---

Gisteren stond er dus op Google als logo een heel leuk dingetje ter ere van Freddie's 65e verjaardag :)


http://www.youtube.com/watch?v=KX2BQM0D01M&feature=player_embedded

Plant
6 september 2011, 19:04
Tja, als ik er nog es over nadenk... als Freddie nog had geleefd, had ik daar eerder een samenwerking in gezien. Die hield wel van theatraal en verkleden.

Overigens zijn er meer rockgitaristen die me verbazen. Zo hoorde ik laatst een nummer van Rihanna (California Kingbed), waarop Nuno Bettencourt blijkt te spelen... en daar blijft het niet bij als ik zo eens google:


http://www.youtube.com/watch?v=kOzpbwaLqVw

Enfin, dit heeft idd niks met Queen te maken.

barno
6 september 2011, 19:15
Gaga niet met Queen associeren, dat zou pas raar zijn. beiden zijn niet mijn cup of tea maar kan ze wel waarderen voor groot vakmanschap en vista.

Ik hoor Queen niet graag omdat ik niet hou van theatrale muziek maar tegelijk kan ik hen als muzikanten geweldig waarderen. En vooral: ik heb het voor èchte bands en dat was queen voor alles

Mitch
6 september 2011, 19:20
Als je 't mij vraagt is zij blablablablablablablablabla
Maar je hebt gelijk, dit is het Queen topic.. Hierover gaan zeuren slaat nergens op, dus ik hou m'n mond.
Fijn, dank je :D Wat barno zegt dus.

BibixMusic
6 september 2011, 19:49
Fijn, dank je :D Wat barno zegt dus.

Mocht ik je zien op de meeting dan kom ik hier nog wel op terug :sssh:

:D

Plant
7 oktober 2011, 19:31
En het word nog gekker!

Lady Gaga mogelijk zangeres Queen (http://www.nu.nl/muziek/2635789/lady-gaga-mogelijk-zangeres-queen.html)

Ergens snap ik de gedachte. Ik denk dat Freddie als hij nog geleefd had Lady Gaga ook zeker had kunnen waarderen. Maar Lady Gaga als Queen lid / opvolger :???: . Ze hebben 'The show must go on' wel héél hoog in het vaandel.

Shoot! :hide:

Riky
7 oktober 2011, 19:53
ik sta er eigenlijk meer voor open dan destijds Paul Rodgers werd aangekondigd.

Kunnen best interessante dingen uit voor komen, maar wederom vraag ik me af of ze dan wel de naam Queen moeten gebruiken. Waarom durven de mannen niet gewoon onder een nieuwe naam met haar een plaat op te nemen? Schaad de Queen naam niet en gehoord worden ze toch wel.

Mitch
8 oktober 2011, 12:14
Hiermee trekken ze Queen naar het hedendaagse. Er zullen veel liefhebbers zijn en veel afhakers. Het zij zo. Ik vind het wel interessant, laat maar komen hoor.

wireman
8 oktober 2011, 12:28
Ze mag dan wat excentriek zijn... Ze kan wel zingen.... Waarom niet.. Echter is queen wel een rockband.. en om dan zo´n pop/kauwgomballen mokkel als frontvrouw neer te zetten... hmmm...
Ik hoop dat ze het kan eren en niet verkracht.. Ik sta er wel open voor.. ben erg benieuwd.

enne.. Mitch.. ik dacht al... waar blijf ie nou?!

Plant
8 oktober 2011, 13:33
Als ze nieuw materiaal opnemen en daarmee gaan touren krijg je mogelijk een interessante crossover. Als ze ook het oude materiaal weer live gaan brengen .... Bohemian Rhapsody door Lady Gaga ;)

Maar ik dacht trouwens dat ze (iig Roger) zelf niet meer wilden gaan touren. Dat staat hier (http://www.nu.nl/muziek/2619660/queen-stelt-zelf-coverband-samen.html) ergens in het verhaal.

Plant
28 oktober 2011, 12:45
Het gaat niet meer goedkomen met die jongens...

http://www.nu.nl/muziek/2652488/nieuw-album-queen-met-freddie-mercury.html

hugo123
30 oktober 2011, 19:47
Hoezo niet, plant? Ik vind persoonlijk Made In Heaven een érg goede plaat met lekkere nummers. Dus ook hiervoor geldt, en dat geldt ook voor een eventuele samenwerking met Lady Gaga, laat maar komen! Als het niks is nou jammer, mijn liefde voor Queen wordt er niet minder van. Als het vet is, nou perfect! Hebben wij Queen fans weer meer materiaal om te luisteren.

Mitch
30 oktober 2011, 21:50
Omdat ze oud materiaal gaan oppoetsen? Da's toch al zo vaak gedaan, o.a. door hen zelf en vaak met succes. Laat die jongens nog lekker genieten van hun muzikale erfenis, de jaren dat ze er nog zijn.

The Running Man
30 oktober 2011, 23:27
Omdat ze oud materiaal gaan oppoetsen? Da's toch al zo vaak gedaan, o.a. door hen zelf en vaak met succes. Laat die jongens nog lekker genieten van hun muzikale erfenis, de jaren dat ze er nog zijn.

+10
Enne gastzanger(essen/s)?
Luister en kijk naar het concert voor Freddy
Het maakt niet uit wie er mee zingt..........
Queen blijft Queen
en de schaduw van Freddy blijft altijd aanwezig
:rockon:

showband
31 oktober 2011, 07:58
sowiso redelijk kansloos als je muzikanten gaat verwijten muziek te blijven maken.

Wat verwacht je dan? Dat ze ineens house gaan maken na 30 jaar een sound te hebben geperfectioneerd?
Ze zijn gewoon pensioengerechtigd en gaan gewoon uit rocken. Daar kan ik weinig mis in zien.

Mitch
7 november 2011, 22:09
http://www.youtube.com/watch?v=-NZ3CTRXFI4

Prachtig dat ze "Show must go on" hebben gedaan. Ik kende die Lambert verder niet, maar afgezien van de iets te pittige vibrato: hij gooide het er allemaal wél uit! Daar mogen ze écht vaker wat mee doen, tien keer beter dan die halfzachte Paul Rodgers.

yavin
8 november 2011, 07:37
Iets te pittig vibrato? Hij leek wel een schaap..!
Ik denk niet dat ik lang naar die gast kan luisteren, zeker niet een hele avond, vrees ik. Alle respect voor hem hoor, hij stond er wel en deed een goede show, alleen die vibrato is way over the top IMHO.

Overigens wel goed om te zien dat de hedendaagse popcultuur toch nog een plaatsje over heeft voor Queen. (nu moeten ze alleen nog Queen II ontdekken)

Rafke Pafke
14 november 2011, 17:30
Nu las ik gisteren toch ergens dat er aantal onuitgebrachte nummers met Freddie en Michael Jackson door Brian en Roger onder handen zijn genomen en binnenkort worden uitgebracht.

Daarnaast zouden ze nog in de demo archieven voldoende materiaal hebben opgesnord voor een volledig nieuw Queen album met Freddie op zang!

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20111113_061

aaronstonebeat
25 november 2011, 00:54
Ik heb net op aanraden deel 2 van de documentaire op BRT 2 gekeken. Ik ben andermaal onder de indruk, zoals ik dat eigenlijk ook al was toen ik ze voor het eerst hoorde.

Toen The Highlander uitkwam, kende ik ze zeker al tien jaar:


http://www.youtube.com/watch?v=I_Qe6yDz1HI

Basvarken
25 november 2011, 08:55
Ik denk dat deze kerel wel ruim gekwalificeerd is om de leadzang op zich te nemen... :crazyhappy:


http://www.youtube.com/watch?v=dREKkAk628I

Plant
26 november 2011, 00:43
:dontgeti: Klinkt nog best overtuigend. En zelfs de snor komt eraan.

Afgelopen week stuitte ik op dit filmpje, Giulio Carmassi die in z'n uppie de hele Bohemian Rhapsody heeft opgenomen:


http://www.youtube.com/watch?v=295HQSe74I0&feature=youtu.be

aaronstonebeat
26 november 2011, 00:47
Ik heb dat filmpje ook gezien. Het is eerder hier op het forum gezet, onlangs. Misschien door jou?

Ik vind het knap, maar ik vind het op alle fronten ook allemaal 'het net niet'. De volle adem achter de uithalen ontbreekt, het komt niet uit de tenen maar uit het hoofd.

Plant
26 november 2011, 01:03
Ik heb dat filmpje ook gezien. Het is eerder hier op het forum gezet, onlangs. Misschien door jou?

Nu je het zegt... Ik denk dat ik het ook op het grappige filmpjes topic (off-topic subforum) heb geplaatst. Was ik alweer vergeten. Sorry voor de dubbelpost.

En natuurlijk is dit het niet, het is alleen wel een kwestie van kwantiteit. Hij doet wel echt alles zelf en niet 1 dingetje goed.

Plant
26 november 2011, 01:05
Ik heb dat filmpje ook gezien. Het is eerder hier op het forum gezet, onlangs. Misschien door jou?

Nu je het zegt... Ik heb het ook op het grappige filmpjes topic (off-topic subforum) geplaatst. Was ik alweer vergeten. Sorry voor de dubbelpost.

En natuurlijk is dit het niet helemaal, het is alleen een kwestie van kwantiteit. Hij doet wel echt alles zelf en niet 1 dingetje goed.

Watchmaker
4 december 2011, 22:14
Ik denk dat deze kerel wel ruim gekwalificeerd is om de leadzang op zich te nemen... :crazyhappy:


http://www.youtube.com/watch?v=dREKkAk628I

Het timbre zit er dicht tegenaan, intonatie is goed, en de looks gaan ook in de goede richting. Ik mis alleen de - tja - bezieling. Wellicht dat dat onstage beter uit de verf komt...?

hugo123
28 december 2011, 02:57
Nou ik was aanvankelijk wel redelijk enthousiast over Queen + Lampert dat wil zeggen, hij deed het niet heel slecht. Maar dit gaat wat ver:


“We will definitely perform together again,” said Lambert. “Standing in for Freddie [Mercury] feels natural for me.”

Tunes
28 december 2011, 10:03
Queen is al jaren dood en wordt kunstmatig in even gehouden, en dat hoor je.

Brain en Roger hebben in het verleden bewezen zelf best het een en ander te kunnen produceren dus laten ze dat doen.

Ik vind een tribute band van een niet meer bestaande band al triest, een tributeband van een band die nog bestaat is nog erger, maar spelen in een tributeband wat een tribute is aan (is het aan?) je eigen oude band is wel heel triest.

Nah triest, maak er maar jammer van.

EDV
28 december 2011, 10:08
Ik vind een tribute band van een niet meer bestaande band al triest, een tributeband van een band die nog bestaat is nog erger, maar spelen in een tributeband wat een tribute is aan (is het aan?)* je eigen oude band is wel heel triest.

*: volgens mij wel


maar een coverband dan?

en een bandje dat af en toe covers speelt?

dat van die tribute-bands, daar ben ik 't wel deels mee eens....voor een niet meer bestaande band wil ik exemplarisch nog wel een uitzondering maken

Tunes
28 december 2011, 20:14
Ja ik weet het, het is eigenlijk niet anders dan een coverband.
Maar toch voor mijn gevoel ben je bij een tributeband een wannabe en bij koffers heb ik dat gevoel niet.

Ik weet het ik probeer iets wat krom is recht te praten, het is een gevoel zeg maar.

Pepe
28 december 2011, 20:19
http://images.sodahead.com/polls/001781401/254991506_interesting_xlarge.jpeg

Mitch
28 december 2011, 20:56
Ik vind een tribute band van een niet meer bestaande band al triest, een tributeband van een band die nog bestaat is nog erger, maar spelen in een tributeband wat een tribute is aan (is het aan?) je eigen oude band is wel heel triest.

Nah triest, maak er maar jammer van.

Ik wilde hier eigenlijk op reageren, maar nu ik het nog eens lees is het zo'n ontzettend gesloten mening dat het niet uitnodigt tot discussie. Nou ja, gesloten, maak er maar jammer van :D

aaronstonebeat
28 december 2011, 21:04
Een tributeband van een band die nooit heeft bestaan, lijkt me wel wat ;)

Pepe
28 december 2011, 23:13
Stel, je neemt een band die nooit echt bestaan heeft...


http://www.youtube.com/watch?v=FKezWLZqRik&feature=related


en dan gaat een origineel bandlid ermee optreden.. hoe noem je dat?


http://www.youtube.com/watch?v=_ACyZIXkHq0

Ace 1.15.19
28 december 2011, 23:44
Een tributeband van een band die nooit heeft bestaan, lijkt me wel wat ;)
Dat klinkt als een Spinal Tap-tribute band!

aaronstonebeat
28 december 2011, 23:55
Dat klinkt als een Spinal Tap-tribute band!

Dat zou kunnen. Maar een naam als 'Creedence Clearwater Revival' heeft me om waarschijnlijk dezelfde reden altijd aangesproken, al is de oorsprong van die naam een beetje anders:

"In 1967, Saul Zaentz purchased Fantasy Records from Weiss and offered the band a chance to record a full-length album, but only if the group changed its name. Never having liked The Golliwogs, the foursome readily agreed. Zaentz and the band agreed to come up with ten suggestions each, but he enthusiastically agreed to their first: Creedence Clearwater Revival. The band took the three elements from, firstly, Tom Fogerty's friend Credence Newball, (to whose first name Credence they added an extra 'e', making it resemble a faith or creed); secondly, "clear water" from a TV commercial for Olympia beer; and finally "revival", which spoke to the four members' renewed commitment to their band."

Misschien moet ik mijn eigen band omdopen in 'The Eddy Current Tribute' of iets dergelijks ;)

hugo123
29 december 2011, 00:28
Ik snap best dat Brian en Roger doorgaan. Muziek maken is hun leven en beroep en ze vinden het nog leuk ook. Logisch dat je door wilt gaan.

aaronstonebeat
29 december 2011, 00:37
Brian is astronoom; enigszins praktiserend zelfs.

Ik begrijp het ook. Maar of het zo verstandig is om zo door te gaan, vraag ik me af. Sinds Freddie dood is, hebben ze geen hit meer gehad; al ruim twintig jaar niet. Daarvoor hadden ze de ene hit na de andere.
'Let it be' denk ik wel eens in dit verband.

EDIT:

Filmpje erbij:


http://www.youtube.com/watch?v=RdopMqrftXs&feature=related

hugo123
29 december 2011, 00:59
Nou dat lijkt me toch echt niet zo makkelijk. Daarbij ze zijn jaren bezig geweest hun legacy op te bouwen, mogen ze het nu dan niet gebruiken?
Ik hoop dat ik met wie dan ook als frontman(woman) ze nog eens live kan zien, want toen ik ben geboren was Freddie al 3 jaar dood.

EDV
29 december 2011, 07:46
Ik snap best dat Brian en Roger doorgaan. Muziek maken is hun leven en beroep en ze vinden het nog leuk ook. Logisch dat je door wilt gaan.

en wellicht kunnen ze ook niet veel anders.

maar ook voor hen geldt dat het leven gewoon niet altijd zo door blijft gaan als het op 'dit moment' doet...je ontkomt niet aan verandering.

maar zolang mensen er geld voor blijven betalen zou je toch ook gek zijn als je 't niet deed (als je er lol in hebt)?

EDV
29 december 2011, 07:47
Een tributeband van een band die nooit heeft bestaan, lijkt me wel wat ;)

:seriousf:

biedt wel weer ideeën voor namen trouwens

Pepe
29 december 2011, 09:01
Muzikant zijn is gewoon een beroep natuurlijk.
Het zou toch wel raar zijn als ik moest ophouden met designen als een collega uit mijn team wegvalt.

Tunes
29 december 2011, 09:35
Ik wilde hier eigenlijk op reageren, maar nu ik het nog eens lees is het zo'n ontzettend gesloten mening dat het niet uitnodigt tot discussie. Nou ja, gesloten, maak er maar jammer van :D

Zoals ik later al zei, het is een gevoel (als in rood is een lelijke kleur) discussie is inderdaad niet zinnig (al was het maar dat mijn mening de enige mening is die er echt toe doet, voor mij).

Het is wel jammer, dat ben ik met je eens.

Tunes
29 december 2011, 09:41
Muzikant zijn is gewoon een beroep natuurlijk.
Het zou toch wel raar zijn als ik moest ophouden met designen als een collega uit mijn team wegvalt.

Het is alleen maar een beroep als je wel moet, anders is het hobby.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het voor hen hobby is.

Harald
29 december 2011, 09:46
Ik heb toch zo'n donkerbruin vermoeden dat het voor het geld niet meer hoeft bij de overblijvende Queen leden. Maar het lijken me wel typisch van die muzikanten die gewoon moeten spelen als ze gelukkig willen zijn. Ook Mercury werkte tot aan zijn dood door. Ben na een documentaire een paar weken geleden toch anders tegen dat postume album met nieuwe nummers aan gaan kijken, toen bleek dat Mercury zelf gevraagd had om de nieuwe nummers al in te zingen zodat de band het na zijn dood kon afmaken. Dacht altijd dat het restjes waren die ze nog gevonden hadden.

Het stomme van veel pop/rockmuzikanten is dat ze een carriëre hebben doordat ze het geluk hebben in de goede band te zitten. Als zo'n band dan uit elkaar valt of een echt belangrijk bandlid verliest wordt het lastig.

Niet dat ze niets gedaan hebben, maar wie, behalve de die hard fans, weet meer dan misschien één hitje of soloplaat van

Jimmy Page zonder Led Zeppelin
David Gilmour zonder Pink Floyd
Rick Wright zonder Pink Floyd
Art Garfunkel zonder Paul Simon
Eelco Gelling zonder Cuby
Ringo Starr zonder de Beatles
Pete Townsend zonder Who
Roger Daltrey zonder Who

Gearjunkie
29 december 2011, 10:06
Wat kunnen sommigen toch heerlijk conservatief zijn...
Zaken veranderen door de tijd en vroeger is niet altijd beter, ondanks die ene zanger of gitarist.
Zelf ben ik nog bij de Queen/Paul Rodgers tour geweest. Niet om Queen te zien, maar voor Brian, Roger en vooral gewoon een leuke avond. Voor mijn gevoel zijn Brian en Roger wel 60% van de band, maar dat is verder niet interessant.
Verder kan ik mij voorstellen dat je in schemering van je leven niet de zin en energie meer hebt om hits te scoren en deze in grote stadions aan de man te gaan brengen. Kleine snabbels en een keer zingen in de pub zal vaker voorkomen. Als ze weer in het land zijn, ga ik er zeker weer naartoe.

showband
29 december 2011, 13:41
snowy white
phil collins
gloria estafan
tina turner
robert palmer
gary more
robby williams
George michael

allemaal mensen die bleven spelen buiten hun oorspronkelijke band.

en bands als pink floyyd
rolling stones
golden earring
die doorgingen in een niet orginele bezetting.

Het leven is nu eenmaal afscheid nemen.

Martijn-w
29 december 2011, 13:44
Dave Grohl en zijn Foo Fighters. Ging na Nirvana met de Foo Fighters toch redelijk dezelfde stijl muziek maken. En in de Foo Fighters hebben ook veel mensen gespeeld. Pat Smear die er bij kwam, na ook al in Nirvana gespeeld te hebben, vervolgens weer wegging en later weer terugkwam.

Harald
29 december 2011, 14:00
Tuurlijk zijn er ook mensen waarbij het wel lukt, maar ik vermoed dat dat er statistisch gezien veel minder zijn.

En bands met bezettingswisselingen, de enige die ik zo snel kan bedenken waarbij dat nooit aan de orde is geweest is ZZ Top. Bezettingswisselingen horen erbij.

Pink Floyd is misschien de enige band waarbij tot twee keer toe de op dat moment heersende 'creatieve geniëen' opstapten of opgestapt werden (in het geval van Syd Barrett werd hij gewoon niet meer opgehaald als ze naar een optreden reden volgens eigen zeggen van de andere bandleden :o

Maar iemand als Mercury is toch wel heel lastig te vervangen. In dat verband zijn de geruchten over mcCartney's overlijden voor sgt. Peppers ook wel grappig trouwens. Dat je een vervanger zou vinden die er sprekend op lijkt, en ook de creatieve kant volledig naadloos overneemt lijkt me toch wel heel sterk.

EDV
29 december 2011, 14:07
Art Garfunkel zonder Paul Simon


andersom wel :)

Harald
29 december 2011, 14:28
In sommige gevallen zijn de soloversies van Paul Simon ook aanzienlijk leuker dan de versie op concert in central park die ze samen doen. Of Simon alleen ooit boven was komen drijven is dan ook weer de vraag. Dat geldt voor iemand als Brian May ook trouwens. Bij John Deacon en de drummer (kan even niet op de naam komen) van Queen geldt dat al helemaal, hoewel beiden toch echt wel kunnen spelen. En Brian May is zelfs gitarist extraordinaire... maar of hij de auditie bij een top40 bandje zou halen?

EDV
29 december 2011, 14:33
Roger Taylor

En Brian is gewoon niet zo'n showman én performer, zoals Freddie dat wel was. Zoveel van dat soort staan er gewoon niet op.

Harald
29 december 2011, 14:38
Los daarvan blijft het natuurlijk ook vreemd ook. De Stones gaan zichzelf echt niet nog eens overtreffen lijkt me. (sterker nog, hebben ze na Start me up en Waiting on a friend nog echt iets noemenswaardigs gedaan, qua nieuwe nummers? Zijn iig de laatste die bij mij bleven hangen) Daar hebben ze nu Ralph de Jong en Crazy Hearts voor. En Queen zou, als Mercury nog zou leven misschien ook 10 jaar geleden hun laatste geweldige nieuwe werk hebben afgeleverd. Zappa stopte in '88 met touren. Hoe geweldig ik zijn muziek ook vind, en hoe leuk een aantal nieuwe releases van onuitgegeven oude opnames ook zijn, na 88 is er geen belangwekkend nieuw materiaal bijgekomen (yellow shark uitgezonderd)

Iedereen zit maar steeds op die reünies te wachten. Maar waarom eigenlijk? Leuk om Led Zeppelin nog eens te kunnen zien, maar een nieuwe Rock & Roll, Battle for evermore of Stairway lijkt er niet in te zitten. Van Halen weer op tour met David Lee Roth, prima, maar komt er ook weer een nieuwe schok in gitaarland a la Eruption?

En dan heb ik het nog niet over de mensen die blijkbaar op de nieuwe Hendrix zitten te wachten. Telkens als die gevonden is lijkt hij sprekend op de oude... hebben ze dan echt nog nooit één van Hendrix' covers van andermans werk met het origineel vergeleken :???: All along the watchtower van Dylan klinkt toch echt heel anders. De nieuwe Hendrix zou dus ook heel anders dan Hendrix moeten klinken, lijkt me. En zogauw je dat aan neemt hebben we er wel al een paar gehad.

Bedenk me ineens, Extreme, op Pornograffitti, dat deed me bij vlagen heel erg aan Queen denken, maar dan wel weer met een eigen originele inslag. En het wounded bumble bee intro, dat was toch wel even slikken, toen je het voor het eerst hoorde en niet wist hoe het gedaan was...

EDV
29 december 2011, 14:53
En het wounded bumble bee intro, dat was toch wel even slikken, toen je het voor het eerst hoorde en niet wist hoe het gedaan was...

ik ga 'ns even luisteren/kijken en kom erop terug als ik dan nog niet weet wat je bedoelt ;)

Harald
29 december 2011, 14:57
http://www.youtube.com/watch?v=Zk8qA_qjBJo

dit introotje... dat leek toch wel akelig snel! Zonder de drumtrack nog moeilijk genoeg trouwens, ook met goede delayinstelling.

EDV
29 december 2011, 15:22
dit introotje... dat leek toch wel akelig snel! Zonder de drumtrack nog moeilijk genoeg trouwens, ook met goede delayinstelling.

goh, zo leer je nog eens wat op een regenachtige donderdagmiddag :ok:

Plant
29 december 2011, 17:19
De Stones gaan zichzelf echt niet nog eens overtreffen lijkt me. (sterker nog, hebben ze na Start me up en Waiting on a friend nog echt iets noemenswaardigs gedaan, qua nieuwe nummers?

Undercover of the night :)


Bedenk me ineens, Extreme, op Pornograffitti, dat deed me bij vlagen heel erg aan Queen denken, maar dan wel weer met een eigen originele inslag.

Ze deden een aardige Queen-medley bij het Freddie Mercury tribute concert herinner ik me.

Ik heb er helemaal geen moeite mee dan Roger en Brian blijven spelen... maar noem het geen Queen meer. Dat is geweest.

Het is waar dat Freddie tot z'n dood dingen heeft opgenomen zodat de overige bandleden daarna de nummers konden afmaken, maar het feit dat dit na 20 jaar nog niet gebeurd is zegt wel genoeg denk ik.

Tunes
30 december 2011, 22:27
Een heel waar en goed verhaal Harald.
Hoe erg zou het zijn als sommige bands een jaar of 10 (soms nog meer) eerder gestopt waren dan ze gedaan hebben (of nog steeds moeten).

Ik luister de laatste week overigens de top 2000, en wat mij op valt is de lading aan ronduit waardeloze muziek er bij zit.
Van niets zeggende flut liedjes tot engelse smartlappen, gelukkig zit er ook heel veel goeds in.