PDA

View Full Version : Guild GAD 30 cpe ITB



BobvanKempen
1 januari 2011, 13:24
Allereerst natuurlijk, iedereen een goed, gezond en muzikaal 2011 toegewenst!!

Na heel veel wikken en wegen heb ik toch afscheid genomen van mijn Martin DX1 Tawny Satinwood. Niet dat de gitaar slecht was of slecht klonk maar het geluid was niet echt Martin, electronics zaten er niet op, afstellen en inbouw zou me nog een keer rond de 350 euro gaan kosten en ik heb al een "echte" Martin.

Nu wilde ik toch ook een keer een orchestra model proberen en liep toevallig tegen de Guild GAD 30cpe ITB aan. Wat een geweldig mooie gitaar! De gitaar is volledig van hout, luxe afgewerkt, goede electronics onboard en wat natuurlijk altijd prettig is een originele koffer erbij! Het geluid is ook erg gebalanceerd, bijna beschaafd in vergelijking met mijn Martin maar nog steeds wel warm. De voor -voor mij gevoel iig- brede hals is gemaakt om te fingerpicken en door de OM afmetingen is het volume wat beperkt zodat ik in de nachtelijke uurtjes de gitaar toch even kan pakken zonder het hele huis wakker te maken. Met de Ice Tea Burst is het nog een looker ook en laten we eerlijk zijn, het oog wil ook wat en het is weer eens een keer anders als anders.

Ik kon haar meteen een op een ruilen zonder bijbetaling en dit heb ik dus gedaan (misschien financieel niet de beste keuze maar aan de andere kant, ik heb ze in Nederland en omstreken nog nooit te koop gezien, listprice is 1300 usd maar dat zegt niets over de retailprijs hier in Nederland natuurlijk).

Ik zal natuurlijk zo snel mogelijk foto's plaatsen (moet als newbee even uitzoeken hoe ik dat moet doen).

Al met al goed het nieuwe jaar in gegaan!