PDA

View Full Version : Nieuwe metalhead!



Destructor
1 januari 2011, 11:57
Hallo allemaal!
Ik ben Joris, 17 jaar en woon in Den Haag.

Ik luister voornamelijk thrash, met hier en daar wat uitzonderingen, hierbij moet je denken aan bands als Artillery, Anthrax, Coroner, Death Angel, Destruction, Exodus, Flotsam And Jetsam, Forbidden, Heathen, Kreator, Lääz Rockit, Metal Church, Megadeth, Metallica, Nuclear Assault, Slayer, Sodom, Testament, Toxik, Vio-lence en Xentrix...

Ik speel gitaar en bas en gebruik daar voornamelijk een Gibson SG of een Dean Edge IV mee door een Blackstar HT-5 versterker.
Andere attributen die ik gebruik zijn onder andere Ernie Ball Super Slinky snaren, Jim Dunlop plectra medium, Jim Dunlop Big Stubby plectra, Spectraflex kabels, een Morley Classic Wah-pedaal en een oude marshall 4x12 sized 2x12 die vermoedelijk uit ergens eind jaren '80 dateert.

Harry
3 januari 2011, 13:13
hoi Joris, welkom hier!

speedmusic
3 januari 2011, 13:22
Grappig de artiesten die jij noemt zijn ook ongeveer mijn favorieten........ althans toen ik 17 was zo halverwege de jaren 80.

Maar welkom op het forum

sideburns
3 januari 2011, 13:36
grappig om al die oude namen weer te lezen:)

welkom hier joris !

onrust nv
5 januari 2011, 15:26
Grappig de artiesten die jij noemt zijn ook ongeveer mijn favorieten........ althans toen ik 17 was zo halverwege de jaren 80.


Ik heb ze ook allemaal zien optreden vanaf 1983 tot 89. Ik was alleen wel minder van die hoge stemmen metal. En later punk/hardcore liefhebber geworden, vanwege die metal ego's.
Welkomst

:blast:

speedmusic
5 januari 2011, 15:39
Zelfde weg bewandeld weliswaar de Metal nooit helemaal los gelaten, maar nadat ik kennis maakte met Cro-Mags, DRI, Suicidal, Gang Green, GBH, Exploited, SOIA, COC, Youth of Today, Gorilla Biscuits, Gray Matter etc.... ging er voor mij ook een andere wereld open.

In de metal vond ik de ego's wel meevallen, in de linkse punk bolwerken waar we speelden werkte het weliswaar iets anders maar de ego's waren/zijn misschien wel groter en de bekrompenheid kleiner. Al waren er net zoveel punkers in it only for the beer, met name buiten de steden.

onrust nv
5 januari 2011, 19:19
Ik liep vroegah juist tegen die ster ego's aan.
En bij de hardcore/punk bands zat je gewoon een biertje met de bands te drinken zonder die"ik ben een metal god die zich verlaagd tot een gesprekje met het gepeupel in de zaal" attitudes.
Vaak sliepen de bands ook bij me thuis zonder problemen te veroorzaken.