PDA

View Full Version : Overgestapt naar buizen, en ook maar direct goed: Bogner Ecstacy 101b



Mi-J'Den
1 januari 2011, 11:32
Op de valreep van 2010 toch nog even een geweldige aanschaf gedaan: een Bogner Ecstacy 101b en 2x12 OS. De XTC is nog geen jaar oud, zit nog garantie op, en heb ik voor 2000 kunnen overnemen. De eigenaar wilde ervan af omdat hij eigenlijk alleen maar op z'n Hooks speelde. Sinds de donderdag voor kerst in huis:

http://img524.imageshack.us/img524/7949/bognerecstacy101bfrontp.jpg

http://img715.imageshack.us/img715/9667/bognerecstacy101bsmall.jpg

Diezelfde middag kreeg ik een mail van iWishmaster dat hij een 2x12 OS voor me had, dus die heb ik afgelopen woensdag opgehaald. Hij heeft direct ook even de stekker van de footswitch opnieuw gesoldeerd want die wilde niet helemaal meer. Er zat al tape omheen als een soort trekontlasting, dus ik wist dat het een zwakke plek was. Nu is hij weer als nieuw.

http://img196.imageshack.us/img196/6357/bognerset1small.jpg

Het is nog erg wennen aan dat de knoppen van de toonregeling ook al wat doen al je ze een paar mm verschuift ;) Helaas thuis nog niet op volume kunnen spelen (gehorige flat) maar komende vrijdag in de band maar eens de boel open trekken.

speedmusic
1 januari 2011, 11:38
Gefeliciteerd zeg, mooie amp.

Thiez
1 januari 2011, 12:40
Goed binnenkomertje in het nieuwe jaar!
Ik wil die ecstacy ook nog een goed aan de tand voelen een keer. Lijkt me geweldig mooi en veelzijdig dingetje. Zag hem toevallig gistere bij top2000 concert ook staan achter de gitarist. Lekker leadsound had die.

caliban
1 januari 2011, 13:11
Van de betere overstap acties naar buizen die ik ooit gezien heb!!

iWishmaster
1 januari 2011, 13:24
Gefeliciteerd met je amp en cab! Erg mooie set samen, en het klonk ook erg lekker moet ik zeggen!

muziekschuur
1 januari 2011, 13:26
Ik zeg; GEWELDIG....

P.s. vergeet niet wat gevoerde hoezen aan te schaffen. Geeft je dezelfde bescherming als flightcases maar is veel lichter en beschadigt je sedan (auto) niet.

http://www.thomann.de/nl/thomann_cover_engl_firebird_100_60.htm

Hier een hoes voor de 2x10 van Harley Benton. Misschien past ie ook over jouw cabje... Maar als idee zeg maar;
http://www.thomann.de/nl/thomann_cover_harley_benton_bb210t.htm

Voor zeg maar 60 euro heb je stevige zwarte hoezen...

En een andere betweterige actie van mijn kant, heb je al straplocks voor je gitaar. Ik ben er erg blij mee nadat al mijn instrumenten minstens 1x zijn gevallen... Inmiddels zijn al mijn instrumenten; players....

lauke_101
1 januari 2011, 15:54
Gefeliciteerd! Inderdaad één van de betere overstappen die ik ooit gezien heb :ok:
Lekker hè, dat buizengeluid. Ik weet mijn overstap nog goed.. haha ;)

ieme
1 januari 2011, 17:17
Ik heb sinds kort een XTC classic, erg blij mee, en erg gevoelige toon knoppen inderdaad

Midwolda
1 januari 2011, 17:18
Gewoon een geweldig mooie set zo... I'm impressed! (en ik heb alleen nog maar een foto gezien ;) )

Wabbie
1 januari 2011, 17:37
very very nice!! congrats!

Hoe klinkt zo'n Ecstasy eigenlijk? Ik heb er nog nooit een kunnen testen :(

ieme
1 januari 2011, 18:10
very very nice!! congrats!

Hoe klinkt zo'n Ecstasy eigenlijk? Ik heb er nog nooit een kunnen testen :(

Als een goeie marshall

crapton
1 januari 2011, 20:48
Mooie amp!

Maar mij valt wat op: heeft Bogner bij Hijghs&Knetter afgekeken qua looks of andersom (afgezien van de meer geavanceerde mogelijkheden van de Bogner)? Kleur bovenste foto verbleekt door flits maar in werkelijkheid lijkt het wel sterk op elkaar.

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/100_6516.jpg


http://img196.imageshack.us/img196/6357/bognerset1small.jpg

Henri H
1 januari 2011, 23:22
Gefeliciteerd!
Is één v.d. betere rock-amps die ik ooit gehoord heb.
't Is net niet mijn ding op de één of andere manier; clean is wat plat/mat, en de scheurkanalen vind ik wat minder lekker "aanvoelen".
Ik kan me, als HOOK-eigenaar, dus wel voorstellen dat de vorige eigenaar hem weg wilde doen, als ie ook nog HOOK(s) heeft.

Ik heb wel opnames gehoord waarbij de XTC gebruikt is, en dat klinkt echt wel heel goed en karakteristiek, dus in de juiste handen is het een erg mooie amp.

Edit: dat grijze snoertje van die footswitch snap ik ook niet echt....

ieme
1 januari 2011, 23:30
Gefeliciteerd!
Is één v.d. betere rock-amps die ik ooit gehoord heb.
't Is net niet mijn ding op de één of andere manier; clean is wat plat/mat, en de scheurkanalen vind ik wat minder lekker "aanvoelen".

Edit: dat grijze snoertje van die footswitch snap ik ook niet echt....

Ben ik met je eens, is precies t verschil tussen de 101b en de classic, ik heb ze in boekel veelvuldig naast elkaar gehad...

Henri H
1 januari 2011, 23:47
Ben ik met je eens, is precies t verschil tussen de 101b en de classic, ik heb ze in boekel veelvuldig naast elkaar gehad...Ik heb alleen de classic getest...:chicken:

caliban
2 januari 2011, 00:06
Mooie amp!

Maar mij valt wat op: heeft Bogner bij Hijghs&Knetter afgekeken qua looks of andersom (afgezien van de meer geavanceerde mogelijkheden van de Bogner)? Kleur bovenste foto verbleekt door flits maar in werkelijkheid lijkt het wel sterk op elkaar.


Ik zou zeggen H&K bij Bogner

signsofzodiac
2 januari 2011, 10:04
Potverdrie zeg, da's nog eens een switch. Gefeliciteerd!

XTC voor mij al jaren de meest intrigerende channelswitcher. Zou een probleem krijgen te kiezen tussen de Hook en de XTC (word van allebei erg vrolijk), en dan bij die laatste ook nog eens kiezen tussen de 101b, de Classic en tegenwoordig de 20th Anniversary waarbij ik de laatste twee nog niet bespeeld heb helaas.

ieme
2 januari 2011, 10:12
Potverdrie zeg, da's nog eens een switch. Gefeliciteerd!

XTC voor mij al jaren de meest intrigerende channelswitcher. Zou een probleem krijgen te kiezen tussen de Hook en de XTC (word van allebei erg vrolijk), en dan bij die laatste ook nog eens kiezen tussen de 101b, de Classic en tegenwoordig de 20th Anniversary waarbij ik de laatste twee nog niet bespeeld heb helaas.

smaak, testen, proberen, vergelijken... keuzes maken.. ;) succes!

ieme
2 januari 2011, 12:08
wat had je voor de overstap voor amp eigenlijk?

Lexvandoef
2 januari 2011, 12:14
Lekker setje! Ik snap wel dat de man meer met zijn HOOK's doet, maar dit is zeer zeker niet verkeerd hoor!

Mi-J'Den
2 januari 2011, 14:31
Ha mannen allemaal bedankt voor de felicitaties, het is inderdaad een geweldige versterker.

Tot nu toe heb ik het thuis moeten doen met een 16w kustom bakkie dat niet veel voorstelt, maar toch een erg goede clean had. Pedaaltjes ervoor en gaan. Voor in de band kon ik een H&K Edition Blue gebruiken, maar die redde het op het clean kanaal maar net.

De afgelopen jaren heb ik heel vaak overwogen om maar gewoon eerst een meer instapmodel buizenbak te kopen, maar dat vond ik eigenlijk zonde van het geld, en ik kon in geen van de modellen vinden wat ik qua sound zocht. Ik speel van Dire Straits tot Dream Theater en alles daartussen. Dus ik wilde een versterker die in de basis een geluid heeft waar je alle kanten mee op kan evt. i.cm. pedaaltjes. Ik heb nog lang over rectifiers (Roadster m.n.) en marks (IV en V) van Mesa gedacht omdat ik ook wel houdt van de Amerikaanse sound. Toch voor de Bogner gegaan omdat ik denk dat ik daar uiteindelijk meer kanten mee uit kan in de band (vooral poprock).

signsofzodiac
2 januari 2011, 15:57
Ha mannen allemaal bedankt voor de felicitaties, het is inderdaad een geweldige versterker.

Tot nu toe heb ik het thuis moeten doen met een 16w kustom bakkie dat niet veel voorstelt, maar toch een erg goede clean had. Pedaaltjes ervoor en gaan. Voor in de band kon ik een H&K Edition Blue gebruiken, maar die redde het op het clean kanaal maar net.

De afgelopen jaren heb ik heel vaak overwogen om maar gewoon eerst een meer instapmodel buizenbak te kopen, maar dat vond ik eigenlijk zonde van het geld, en ik kon in geen van de modellen vinden wat ik qua sound zocht. Ik speel van Dire Straits tot Dream Theater en alles daartussen. Dus ik wilde een versterker die in de basis een geluid heeft waar je alle kanten mee op kan evt. i.cm. pedaaltjes. Ik heb nog lang over rectifiers (Roadster m.n.) en marks (IV en V) van Mesa gedacht omdat ik ook wel houdt van de Amerikaanse sound. Toch voor de Bogner gegaan omdat ik denk dat ik daar uiteindelijk meer kanten mee uit kan in de band (vooral poprock).

Geweldig lijkt me dat, jaren op je oude vertrouwde transistorbakkie en dan de dag die aanbreekt dat je in de auto stapt en een XTC op haalt. Mooi man. Ik moest zo nodig weer gaan studeren en toen alle high end spullen de deur uit gedaan, maar als ik over een paar maand de bul ophaalt ga ik het ook zo doen.

Hoe vind je de clean? Heb zelf vrij veel ervaring met de clean van de Shiva, maar op de XTC 101b voornamelijk met blue en red gespeeld.

Thiez
2 januari 2011, 16:05
Ik weet nog dat ik overstapt van mijn carlsbro transistorbak naar mijn eerste buizenbak. Was een engl fireball 60. Dan loop je echt met een big smile de muziekwinkel uit. En toen moest ik nog een week wachten op mijn cabinet.... Nou ik heb toen paar keer droog geoefend hoor haha. Gewoon inpluggen een aanzetten zonder dat de stekker in het stopcontact zat XD

Henri H
2 januari 2011, 20:41
Ik weet nog dat ik overstapt van mijn carlsbro transistorbak naar mijn eerste buizenbak. Was een engl fireball 60. Dan loop je echt met een big smile de muziekwinkel uit. En toen moest ik nog een week wachten op mijn cabinet.... Nou ik heb toen paar keer droog geoefend hoor haha. Gewoon inpluggen een aanzetten zonder dat de stekker in het stopcontact zat XDHaha. :seriousf:

ieme
2 januari 2011, 20:51
Ik weet nog dat ik overstapt van mijn carlsbro transistorbak naar mijn eerste buizenbak. Was een engl fireball 60. Dan loop je echt met een big smile de muziekwinkel uit. En toen moest ik nog een week wachten op mijn cabinet.... Nou ik heb toen paar keer droog geoefend hoor haha. Gewoon inpluggen een aanzetten zonder dat de stekker in het stopcontact zat XD

Masturberen heet dat...

Thiez
2 januari 2011, 21:06
haha ik had er al opmerkingen over verwacht. Toen ik het typte zag ik al dat het een beetje rare woordkeuze was misschien. Maar had geen zin het te veranderen. ;)