PDA

View Full Version : Kabels



Matthijs24
1 januari 2011, 01:36
Hallo mensen,

Mijn kabels die gaan de hele tijd in elkaar zitten. Ze 'twisten' zeg maar. Dat is het een heel gedoe om ze weer uit elkaar te krijgen. Het is een paar keer per dag. Mijn vragen: Is het normaal, is het slecht voor de kabels, is er iets tegen te doen?

dml
1 januari 2011, 09:33
Als het een paar keer per dag is, dan moet je (veel) minder rondjes draaien.

driftkop
1 januari 2011, 18:35
Hallo mensen,

Mijn kabels die gaan de hele tijd in elkaar zitten. Ze 'twisten' zeg maar. Dat is het een heel gedoe om ze weer uit elkaar te krijgen. Het is een paar keer per dag. Mijn vragen: Is het normaal, is het slecht voor de kabels, is er iets tegen te doen?

Netjes oprollen, en met een elastiek oid (bv zo'n bandje om je haar mee te vlechten) compact houden. En nooit 'om je elleboog' oprollen, dat is erg slecht voor je kabels.

lollol
1 januari 2011, 18:42
Netjes oprollen, en met een elastiek oid (bv zo'n bandje om je haar mee te vlechten) compact houden. En nooit 'om je elleboog' oprollen, dat is erg slecht voor je kabels.

Volgens mij bedoelt hij "Tijdens het gitaarspelen:soinnocent:"

Midwolda
1 januari 2011, 18:54
Iedere keer als je de gitaar met de kabel erin uit de standaard oppakt, en 'm weer wegzet,
heb je de gitaar en dus de kabel 360 graden om z'n lengteas gedraaid.
Let er maar eens op.
Als je jezelf aanwent om de gitaar "de andere kant op" weg te zetten blijft je kabel gewoon plat liggen.
Of koop een krulsnoer... ;)

Plant
1 januari 2011, 19:21
Iedere keer als je de gitaar met de kabel erin uit de standaard oppakt, en 'm weer wegzet,
heb je de gitaar en dus de kabel 360 graden om z'n lengteas gedraaid.
Let er maar eens op.

Hetzelfde principe als (vroegâh) met de telefoonhoorn. Na een paar gesprekken zat het (krul)snoer van de hoorn naar het toestel ook nog eens in elkaar getwist. Daarom denk ik dat het kopen van een krulsnoer dit probleeem niet gaat oplossen.

Crazy_Redd
1 januari 2011, 19:23
Daarom denk ik dat het kopen van een krulsnoer dit probleeem niet gaat oplossen.

en ze zijn ook nog eens ontzettend lelijk...

Midwolda
1 januari 2011, 19:32
Mwah, lelijk... ik heb nog steeds m'n eerste krulsnoer wat ik ergens in de mid seventies kocht
en ik gebruik 'm nog dagelijks. Lelijk, ach, best handig eigenlijk.
Het voordeel is dat de krullen een aantal keren een 360-draai kunnen opvangen.
En zodra je 'm dan èèn keer uit de gitaar haalt valt al die spanning ook alweer weg.

Plant
1 januari 2011, 19:55
En al die tonesuck dan bij een hanteerbare lengte op het podium? Denk eens aan Brian May met z'n 10 meter krulsnoer, we weten allemaal wel waar hij die Treble Booster zo hard voor nodig heeft ;) (maar toegegeven, hij heeft wel een fantastisch geluid!)

Midwolda
1 januari 2011, 20:34
Eh, ja, daar heb je wel gelijk in. Mijn krulsnoer klinkt duidelijk doffer dan een goede rechte kabel.
En dat compenseer ik ook met een EQ-booster.
Maar ach, het went, en pedalen zuigen vaak ook toon.
Dus een EQ is altijd wel handig.

De oplossing voor TS ligt er dus in dat de gitaar andersom in de standaard gaat dan hoe hij er uit komt.
Of steeds zonder kabel wegzetten, da's ook een optie, maar da's ook weer niet handig.

Matthijs24
1 januari 2011, 20:46
Hmm, ik zet dat ding gewoon neer zoals ik hem eruit gehaald had:dontgeti:.
Maarja, ik kijk wel:ok:

guus-25
1 januari 2011, 21:23
Ik trek me er niets van aan, en als ik er echt last van heb leg draai ik hem ff een keer goed..

driftkop
2 januari 2011, 02:39
Volgens mij bedoelt hij "Tijdens het gitaarspelen:soinnocent:"

Dat was niet echt duidelijk uit de vraagstelling. :ok:

Geoffrey
2 januari 2011, 03:32
Mijn kabels die gaan de hele tijd in elkaar zitten. Ze 'twisten' zeg maar. Dat is het een heel gedoe om ze weer uit elkaar te krijgen. Het is een paar keer per dag. Mijn vragen: Is het normaal, is het slecht voor de kabels, is er iets tegen te doen?

wireless .. ;)