PDA

View Full Version : HNGD, Fender Classic Series 60 3TS



sandert1978
31 december 2010, 16:54
Na al een tijdje op zoek te zijn naar een volwaardige back-up voor mijn Fender '62 reissue, ben ik gisteren op pad geweest. Mijn budget was max. Eur. 800, - en was er heilig van overtuigd dat ik een Classic Player 60's of een RoadWorn zou gaan kopen:). Ik heb het forum hier uitgeplozen(en dan echt uitgeplozen;))

Aangezien ik in de buurt van Roermond woon, had ik een paar opties dichtbij(voor mij als leaserijder dan), Gear-Pro in Nederweert(de jongens van voorheen Muzikaza) en Feedback Eindhoven. Guus Arons in Heerlen vind ik persoonlijk geen optie dus die hoefde niet op de route...

Omdat ik eerst in Den Haag woonde en daar mijn vaste adresjes had, was ik zelfs bereid om de 200km naar Den Haag af te leggen, mocht het nodig zijn.

Omdat ik ook niet zo kapot ben van Feedback Eindhoven eerst maar eens naar GearPro gegaan. Daar hadden ze geen Classic Player 60's maar wel een hele mooie Blade Texas Standard met VSC en maple neck in sunburst (Eur. 499,-)welke ik bijna onbespeeld al wilde meenemen. Maar ja, het moest en zou toch een Fender worden, dus toch maar naar Feedback.

Voordeel van Feedback was dat ze eigenlijk alle Fenders die ik op mijn shortlist had staan, hadden hangen. Na echt een stuk of 14 gitaren te hebben geprobeerd, heb ik toch ook nog maar even de Classic Series '60 geprobeerd. De jongens keken toch wel stom verbaasd toen ze mij en mijn kameraad constant de gitaren naar het oefenhok en terug zagen slepen:noob:

Verbaasd als ik was, was dat voor mij de beste die erbij hing en nog eens ver binnen budget. hij heeft i.t.t. de Classic Players(12" radius) een 7.25 radius net als mijn American Vintage Reissue. De elementen waren het geluid wat ik zocht en als dat niet zo was, had ik altijd nog een setje nieuwe elementen binnen het budget kunnen passen. De hals blijft toch super en heb geen problemen ondervonden met het 'benden'. Iets wat vaak wordt geschreven over de 7.25 radius

Even heb ik getwijfeld omdat hij wel erg overeenkomt met mijn Vintage Reissue, maar dat zocht ik toch eigenlijk ook....een goeie back-up. Maar ja, ik wilde er toch graag een koffer bij en vroeg of hij niet een mooie deal kon maken. Dus ik kreeg met flink wat korting(70%) een mooie RockCase(warwick) vintage tweedcase en gratis strap erbij.

Kortom, ik was voor nog geen Eur. 600, - klaar. Ik heb hem gisteren gekocht en de afstelling was werkelijk goed, ben nog tevredener nu ik hem op mijn eigen set heb geprobeerd en kan niet wachten om hem op de bühne te gebruiken, een echte aanrader dus.

Hier ook even een foto om een indruk te krijgen;

http://i1193.photobucket.com/albums/aa359/Sandert1978/IMG_0656.jpg

Hendriks
31 december 2010, 17:23
Mooi hoor ,gefeliciteerd . Hoe is hij vergeleken met jou USA , betreft klank ,bespeelbaarheid,etc?

Mr. Dynamite
31 december 2010, 17:28
Gave plank ;)
Toch grappig dat je uiteindelijk op zo'n gitaar uitkomt terwijl je daar eerst niet aan gedacht zou hebben :)

sandert1978
31 december 2010, 17:37
Als ik heel eerlijk moet zijn, is er niet heel veel verschil. De 'voicing' lijkt bij de mexicaan iets meer mid-scooped en de mexicaan lijkt iets minder te resoneren als de USA versie. Als ik hetzelfde geluid wil uit mijn versterker, moet ik bij de Mex meer drive, treble en presence meegeven. En de pups zijn minder stil qua de bekende 'hum'

De hardware is identiek, behalve dan het verschil tussen USA of Mex. De tuners lijken iets minder stemvast. Wel is de body van de USA iets meer gevormd aan de achterzijde van de gitaar.

Ik denk dat als ik de de Classic Series eerder had gehad, de USA versie er nooit gekomen was. Ze zijn erg aan elkaar gewaagd.

Ik zal ze dit weekend eens echt naast elkaar testen en kijken of ik daar een leuke review van kan schrijven.

sandert1978
31 december 2010, 17:38
Gave plank ;)
Toch grappig dat je uiteindelijk op zo'n gitaar uitkomt terwijl je daar eerst niet aan gedacht zou hebben :)

Zoals vaak geadviseerd, maar ook vaak genegeerd; het blijft een kwestie van testen, testen en nog eens testen.