PDA

View Full Version : D Sonic vs Crunch Lab & Air Norton vs Liquifire



Basileia
31 december 2010, 12:10
Ik wil binnenkort de pickups in m'n ibanez gaan vervangen. Het gaat om een s670, mahonie body met maple neck.
Ik neig sterk naar:
Neck: Dimarzio Air Norton of Liquifire
Bridge: Dimarzio D Sonic of Crunch Lab

Ja, ik ben nogal een petruccifan:)

Ik speel momenteel over een Marshall DSL50, een Mesa zit er financieel voorlopig nog niet in.
Ik zoek in de brug een vrij agressief, bijna rauw geluid, de huidige pickups klinken in combinatie met m'n Marshall een beetje dof. Dit ligt ook aan de marshall, want op clean met een ibanez jemini ervoor klinkt ie veel agressiever en scherper. Ik zal de leadpartijen dus voornamelijk hiermee spelen.
In de neck zoek ik juist de totaal andere kant, een vrij compressed, rond, maar toch doordringend geluid (lastig te beschrijven, ik zie altijd vormpjes bij geluid). Het moet ongeveer klinken zoals het voelt als je met de afgeronde achterkant van een naald in je vingertop prikt. Hiervoor gebruik ik dus ook al veel compressie uit een pedaaltje.

Welke van de hiervoorgenoemde pickups zouden het best aan deze wensen voldoen?

Laatste issue: er zit nu en single coil tussenin, en op zich gebruik ik hem niet zo vaak, en ik denk dat ik met gesplitte humbuckers ook al m'n geluiden zou kunnen creëren. Ik zou hem gewoon dummy kunnen maken, en dan een 3 weg blade switch erin plempen, en met de tone pot vervangen door een push/pull om de hele zooi te splitten. Het voordeel is dat ik dan ook beide humbuckers tegelijk volledig kan gebruiken.

Bij voorbaat dank.


Budget voor de hele operatie is €200.