PDA

View Full Version : Budgetverdeling nieuwe gitaar versus upgrades



Gerth
31 december 2010, 08:24
Als lefty met Gibson-GAS maar met beperkt budget (zo'n 300 euro) even het volgende dilemma voorleggen:

- ofwel een Epiphone Special II kopen (160 euro) onmiddellijk laten uitrusten met SD'pups (140 euro),

- ofwel een Epiphone SG 400 (269 euro) of een Epiphone Les Paul Standard (330 euro) kopen en eventuele upgrades uitstellen tot het budget er is (toch wel een kwestie van maanden)?

Alvast bedankt!

speedmusic
31 december 2010, 08:35
Zelf zou ik gaan voor de gitaar welke ik het lekkerste vind spelen en dan komen de eventuele upgrades in een later stadium wel.
(daarnaast ik heb geen idee wat de kwalitatieve verschillen zijn van de Epiphone's onderling)

macwilliams
31 december 2010, 08:44
Nou had ik tot vorige week een epi LP standard uit 2007 met dimarzio's in m'n sig staan, mocht weg voor €125,- omdat ik er niks mee deed. Maar niemand die er ook maar een PM aan waagde.

Jammer jammer jammer. *schud meewaarig zijn hoofd*

Gerth
31 december 2010, 08:58
Nou had ik tot vorige week een epi LP standard uit 2007 met dimarzio's in m'n sig staan, mocht weg voor €125,- omdat ik er niks mee deed. Maar niemand die er ook maar een PM aan waagde.

Jammer jammer jammer. *schud meewaarig zijn hoofd*

En die is nu weg ofzo?... Maar waarschijnlijk was het geen linkshandig model? Da's dan ook nog een troost.

speedmusic
31 december 2010, 08:58
@Gerth, als ik jou was zou ik macwilliams gewoon even PMen, MacWilliams mag zijn eigen waar niet aanprijzen (strijdig met forumregels)
Let bij een tweedehands gitaar van hem wel even op eventuele brandschade. ;)

Gerth
31 december 2010, 09:05
@Gerth, als ik jou was zou ik macwilliams gewoon even PMen, MacWilliams mag zijn eigen waar niet aanprijzen (strijdig met forumregels)
Let bij een tweedehands gitaar van hem wel even op eventuele brandschade. ;)

Ik heb dit niet gelezen en zal dit zeker niet doen! :soinnocent:

Ook niet bedankt! ;)

macwilliams
31 december 2010, 09:07
@Gerth, als ik jou was zou ik macwilliams gewoon even PMen, MacWilliams mag zijn eigen waar niet aanprijzen (strijdig met forumregels)
Let bij een tweedehands gitaar van hem wel even op eventuele brandschade. ;)

Hahaha, man man,

Ik heb geen lefty's maar het is wel een klassiek voorbeeld van als je niet vraagt, weet je ook niks. Alleen de dimarzio's waren al €75,- waard.

Maar kijk goed rond in sigs, niet alleen voor gitaren. Soms zijn goedkope& goede spullen niet ver weg.

Gerth
31 december 2010, 09:08
Ok, thanks!

nickofzo
31 december 2010, 20:01
klopt! ....haha
misschien kan je ook de richwood re 129 checken is ook een eer deugelijke plank (mocht je de juiste hebben)

thomas_lc
31 december 2010, 20:08
Doorsparen voor een gibson faded sg ofzo ?

D-string
1 januari 2011, 19:45
Bedenk eerst goed wat je zou willen hebben. Een upgrade van PU's kan altijd, maar er zijn ook dingen die je niet (makkelijk) kan veranderen. Daar zou ik mij op richten. Duidelijk voorbeeld, kies je nu een SG, dan zal het nooit met een upgrade een LP worden (en omgekeerd). Hetzelfde kun je zeggen over het hout van de body. Ook kun je hierbij denken aan de eigenschappen van de nek (aantal frets, fretsize, type hout etc).

Ik denk dus dat je een gitaar moet kiezen waar je in de basis al tevreden mee bent.

Neem als voorbeeld je keuze van de special II, je plan hierbij is om bijna net zoveel uit te geven aan de upgrades als aan de aankoop van de gitaar. Je PU's zullen daarna top zijn, maar de rest van de onderdelen blijven de kwaliteit van een 160 euro gitaar en daarbij hebben de PU's die eruit komen waarschijnlijk een restwaarde van niets.