PDA

View Full Version : Fender California series strat?



RoelSmoel
31 december 2010, 01:42
Ik heb een ruilvoorstel gekregen voor mijn LTD voor zo'n strat, nu is de vraag.. De hals is ooit vervangen voor een birdseye maple hals, waar kan ik nu de echtheid van de gitaar uit opmaken? Ik heb 'm iig nog niet vast gehad en enkel op foto's gezien.
Wie kan mij helpen?

Hendriks
31 december 2010, 08:23
De echtheid controleren word moeilijk zo niet onmogelijk als er een andere hals is opgezet . Van belang is: wat voor hals : Mighty Might of Warmoth . of ....?
Die serie is de voorloper van de HW1 serie , niet echt een topper.

macwilliams
31 december 2010, 08:54
Kan je ervan uitgaan dat hij de originele hals heeft verkocht?
Misschien nog foto's van de gitaar met de originele hals?

RoelSmoel
31 december 2010, 10:02
De vorige eigenaar heeft de hals blijkbaar verwisseld.

The Unforgiven
31 december 2010, 10:07
In dat geval zou ik het niet doen, de kans is er dat hij je met een goedkope Chinese kopie opzadelt.

Hendriks
31 december 2010, 10:10
De vorige eigenaar heeft de hals blijkbaar verwisseld.

Maar wat voor nieuwe hals zit erop ? Als hij hem verwisseld heeft zal hij het ook weten. Heeft hij de originele hals nog ? etc,etc .
Nogmaals de California serie staat niet echt bekend als "top of the bill".

macwilliams
31 december 2010, 10:10
Staat er niks in de nek- uitsparing?

macwilliams
31 december 2010, 10:12
Maar wat voor nieuwe hals zit erop ? Als hij hem verwisseld heeft zal hij het ook weten. Heeft hij de originele hals nog ? etc,etc .
Nogmaals de California serie staat niet echt bekend als "top of the bill".

Dat vroeg ik ook al maar hij weet het waarschijnlijk niet.

RoelSmoel
31 december 2010, 10:20
Ik heb 'm laten lopen, er komt heus wel meer leuks langs, en anders verkoop ik hem gewoon en spaar verder.

RoelSmoel
31 december 2010, 15:41
Gitaar wordt volgende week bekeken door iemand die er meer kaas van heeft gegeten, dan zie ik wel verder.

allochthomas
31 december 2010, 15:53
eerst de hele tijd lopen miepen dat je je ltd mist wegens reparatie, toen wou je er nieuwe elementen in stoppen en nu heb je een nieuwe gekregen en verdwijnt hij meteen weer op de 2dehands markt. Begint het geld weer in je zak te branden Roel?:soinnocent:

Overigens zou ik die gitaar gewoon lekker laten zitten voordat je weer gaat Roelsmoelen. Een gitaar met een vervangen hals doe het vaak niet zo goed op de 2dehands markt

RoelSmoel
31 december 2010, 16:44
Ik heb niet eens geld om uit te geven:soinnocent:
Ik kijk er volgende week met mijn gitaarleraar die nogal wat ervan af weet en nog iemand naar de gitaar, heb de persoon zelf (toevallig forumlid) vandaag gesproken toen mijn gitaarleraar er ook was, nog wat extra foto's bekenen etc. Het wordt iig een 1-op-1 ruil, maar eerst horen en voelen, dan kijk ik pas.

Wat die elementen betreft, het leek mij niet verstandig om er weer minimaal €150,- tegenaan te gooien voor een gitaar die niet erg verschilt qua dikheid van klank met mijn EvH, dus ik zocht eigenlijk een strat of een tele voor erbij en in de band.

En of die het goed doet op de tweedehands markt boeit me niet zoveel, zo lang de klank en bespeelbaarheid mij aanstaat.

Wabbie
31 december 2010, 17:03
en dan straks toch weer je LtD terug willen? Die had je toch net weer terug? Je kunt natuurlijk ook gewoon eens kijken of je met de gitaren die je nu hebt gewoon de klanken kunt maken die je nodig hebt in de band. Je blijft zo natuurlijk wel van de hak op de tak springen.....

RoelSmoel
1 januari 2011, 12:49
Iemand die mij nog wat info kan geven over deze gitaren?

Wabbie
1 januari 2011, 14:10
Waren voorlopers van de Highway one dacht ik, Amerikaanse onderdelen die dan in Mexico in elkaar werden gezet. Kwaliteit kan ik niks over zeggen want ik heb er nooit een in handen gehad maar kan afhankelijk van de prijs nog wel redelijk zijn.
Maar waarom juist deze? Er zijn zoveel goede strats te krijgen voor weinig tegenwoordig. Helemaal omdat deze een aftermarket neck erop heeft zitten is de doorverkoop waarde flink lager dan bijvoorbeeld een Classic Player of een Highway One.

RoelSmoel
1 januari 2011, 14:23
Waarom deze? Deze is mij toevallig aangeboden. Bevalt hij me, dan ben ik klaar, hoef ik niet meer verder te sparen en/of te wachten op de verkoop van mijn LTD (waar overigens wel veel interesse in is).
Verder gaat het me om klank en bespeelbaarheid, tweedehands doorverkoopwaarde boeit me eigenlijk niks..

allochthomas
1 januari 2011, 16:19
En wat als hij je na een week alweer niet meer bevalt, ga je dan terug naar de persoon waarmee je hem hebt geruild? Misschien heeft hij nog wel een waarde bon voor je. Als ik jou was zou ik gewoon lekker geduld hebben.

RoelSmoel
1 januari 2011, 16:21
Jongens kap eens met dat offtopic geleuter, hier heb ik niks aan.