PDA

View Full Version : ISP decimator Pro/hush, volume kwestie



cyntex
30 december 2010, 23:30
Hallo beste medegitaristen, nadat ik wat topics over dit product heb doorgespit hier op gitaarnet zit ik eigenlijk nog steeds met deze vraag: Werkt de Decimator ook goed op een (redelijk) laag volume?

Ik heb namelijk gekeken naar andere noise reducing/reduction systemen, namelijk de Rocktron Hush en daarbij bleek volgens de reviews dat ie namelijk pas begon te werken wanneer je je amp ver opendraait. Nu vraag ik me dus af, is dit ook het geval bij de ISP Decimator Pro, gezien dat ISP technologies een bedrijf is van dezelfde gasten van Rocktron (als ik me niet vergis).

En nu ik toch dit topic open, kan ik daarmee ook het bijgeluid van de plectrum wegfilteren.

Bij voorbaat dank, cyntex.

forceps
30 december 2010, 23:54
Ligt eraan waar je de noisegate in de keten zet. Als die voor de preamp of in de loop zit, zou het uitgangsvolume van je eindtrap geen invloed op de werking van de gate mogen hebben.

Ik denk niet dat je er plectrumgeluiden mee weg kunt filteren, dat is meer kwestie van een andere techniek aanleren bij het aanslaan, mocht je daar zoveel last van hebben.

cyntex
31 december 2010, 00:09
Ok, dat is duidelijk, bedankt :).

Ik was ook niet van plan om hem aan te schaffen om het plectrum-noise weg te filteren, hoewel dat een mooie bijkomstigheid zou zijn. Ik heb ik er dan ook alleen last van (nouja, last is een groot woord) wanneer ik op een gitaar speel met actieve elementen. Wanneer ik speel op mijn gitaar met passieve elementen, hoor ik daar niets van terug.

Iig bedankt voor je reactie, ik was namelijk een beetje terughoudend na die reviews van de Rocktron Hush systemen en de volume kwestie waar een aantal mensen toch mee zaten. Cheers!

AoDf
31 december 2010, 12:23
Ligt eraan waar je de noisegate in de keten zet. Als die voor de preamp of in de loop zit, zou het uitgangsvolume van je eindtrap geen invloed op de werking van de gate mogen hebben.

Ik denk niet dat je er plectrumgeluiden mee weg kunt filteren, dat is meer kwestie van een andere techniek aanleren bij het aanslaan, mocht je daar zoveel last van hebben.

Waar zou je hem anders willen zetten? Hij staat toch altijd (zowel voor pre-amp, als in de loop) voor de eindtrap van je versterker. Overigens heeft de Decimator Pro twee "kanalen". Hij beschikt over 2 loops, 1 tussen gitaar en preamp en 1 voor je fx-loop in je amp. Daarom werkt hij zo effectief. Zodra hij geen gitaarsignaal meer "ziet", dempt hij ook je fx-loop van je amp, waar nog wel eens ruis uit voor kan komen.

Geoffrey
2 januari 2011, 03:27
Met die hush heb ik geen ervaring, maar van de ISP Decimator kan ik zeggen dat deze echt top is !!

op laag/lager volume draai je gewoon de 'treshold' wat terug..

cyntex
2 januari 2011, 20:28
OK, mensen bedankt voor de replies! Maar eens rondneuzen waar ik em vandaan ga halen. Tips zijn welkom (en als je zin hebt een plaatje van je Decimator in je setup).

AoDf
2 januari 2011, 21:33
OK, mensen bedankt voor de replies! Maar eens rondneuzen waar ik em vandaan ga halen. Tips zijn welkom (en als je zin hebt een plaatje van je Decimator in je setup).

Ik heb de ISP Decimator G string, dat is de pedaalvorm van de Decimator Prorack G. Doet het prima op laag volume. Staat dus zowel voor de amp als in de effectloop van de amp.

Geoffrey
5 januari 2011, 13:45
OK, mensen bedankt voor de replies! Maar eens rondneuzen waar ik em vandaan ga halen. Tips zijn welkom (en als je zin hebt een plaatje van je Decimator in je setup).

bij Thomann hebben ze deze meestal wel op voorraad..