PDA

View Full Version : iemand al bekend met de Marshall JMD501 c



djheemskerk
30 december 2010, 22:59
ben aan het zoeken naar een nieuwe marshall versterker(buizen)!
de jvm zijn boven budget.
maar nu kwam ik ook de nieuwe JMD501 Combo tegen.
is iemand hier bekend mee. of heeft hem.
is het wat?

:lp:

caliban
30 december 2010, 23:27
Nog niet kunnen testen, maar zeg eens waarom perse Marshall? Kijk verder dan dat je neus lang is!

djheemskerk
30 december 2010, 23:42
dit antwoord had ik verwacht.
heb al heel wat versterkers gehad en getest.
maar ik heb iets met Marshall net zoiets dat ik ook iets met ibanez heb.

Ijselrobo 07
31 december 2010, 08:41
dit antwoord had ik verwacht.
heb al heel wat versterkers gehad en getest.
maar ik heb iets met Marshall net zoiets dat ik ook iets met ibanez heb.

omdat je fan bent van een of andere artiest die combinatie ibanez en marshall gebruikt?
Kijk eens naar Blackstar (www.blackstaramps.com)...
Blackstar is gemaakt door mensen die bij Marshall gewerkt hebben, en die iets nieuws, en goedkopers wilde maken.
En zodra je er een hebt, gewoon de ISF helemaal open draaien, en tadaa, je hebt je marshall sound.

Maar om je beter te kunnen helpen met uitkiezen, wat is je budget en wat zijn je muzieksteilen?

Succes met je zoektocht ;)

wytz
31 december 2010, 08:59
De jmd is geen buizen versterker, maar een hybride versterker. Er zijn inderdaad meer merken dan Marshall. Kijk zeker ook 2e hands!

caliban
31 december 2010, 12:29
Hybride maar niet in de zin van valvestate-hybrid..

djheemskerk
31 december 2010, 15:57
misschien een ander merk tja...
geinspireed door satriani,brain may ,iron maiden triptykon.
versterker die metal aankan is een pre!
heb nu een vox vt50 en die doet het ook aardig.
maar ik wil buizen en het MOET een combo zijn (ruimte + makkelijk kunnen vervoeren)
maar die JMD 501 is toch buizen? er zitten 2 EL 34 eindbuizen in.

budget is 800 a 900 euro liefst nieuw. ben altijd bang dat ik tweedehands iemands ellende koop (vooral met buizen)
heb trouwens ook iets gehoord over de Engl screamer 50 e330
990 bij rock palace (bij hun kost alles 100 euro duurder)
misschien ga ik deze is vergelijken.

RoelSmoel
31 december 2010, 16:52
Gewoon testen is het beste.

Mr. Dynamite
31 december 2010, 17:31
Ik zou persoonlijk niet voor een marshall gaan als je een amp wil die metal kan.
Kijk dan eerder naar mesa boogie of engl ofzo. Gewoon even gaan testen en een beetje inlezen ;)

The Unforgiven
31 december 2010, 17:40
Is het enkel voor thuis, of wil je er ook mee gaan optreden?

caliban
31 december 2010, 17:52
misschien een ander merk tja...
geinspireed door satriani,brain may ,iron maiden triptykon.
versterker die metal aankan is een pre!
heb nu een vox vt50 en die doet het ook aardig.
maar ik wil buizen en het MOET een combo zijn (ruimte + makkelijk kunnen vervoeren)
maar die JMD 501 is toch buizen? er zitten 2 EL 34 eindbuizen in.

budget is 800 a 900 euro liefst nieuw. ben altijd bang dat ik tweedehands iemands ellende koop (vooral met buizen)
heb trouwens ook iets gehoord over de Engl screamer 50 e330
990 bij rock palace (bij hun kost alles 100 euro duurder)
misschien ga ik deze is vergelijken.

Het is niet omdat er twee of drie buizen inzitten dat daarom ook het grootste deel van het signaalpad met buizen werkt. De eigenlijke klankopwekking in de JMD is digitaal. Daarom zeker niet slecht, maar voor metal zou ik gewoon eerder gaan voor een ENGL of eventueel een Bugera :) (zeker als het per se nieuwkoop moet zijn).

JohnLord
31 december 2010, 20:22
omdat je fan bent van een of andere artiest die combinatie ibanez en marshall gebruikt?
Kijk eens naar Blackstar (www.blackstaramps.com)...


En dat jij altijd over Blackstar begint heeft niets te maken met het feit dat je er toevallig zelf op speelt?

Ijselrobo 07
31 december 2010, 20:45
En dat jij altijd over Blackstar begint heeft niets te maken met het feit dat je er toevallig zelf op speelt?

jawel :crazyhappy:
Omdat het verhaaltje wat ik vertelde (dat Blackstar is gemaakt door mensen die eerst bij Marshall hebben gewerkt enz. enz.) is Blackstar een goed alternatief voor Fender en Marshall versterkers (Met de ISF naar USA en/of UK schakelen).
Én ik raad blackstar aan omdat ik er zelf dik tevreden mee ben.

djheemskerk
31 december 2010, 21:05
ga hem hoofdzakelijk gebruiken voor thuis
en soms met 4 man de oefenruimte in!
optreden nog niet!
heb toch ook ff naar blackstar zitten kijken
die hebben ze ook bij rockpalace
ga daar gewoon is ff testen
of ik moet naar feedback (NOOIT GEWEEST) wel goedkoper daar!

JohnLord
31 december 2010, 21:06
Omdat ik dat niet echt objectief vind betwijfel ik of TS er iets aan heeft.

(En ik vind Blackstar stiekem helemaal niks...)

RoelSmoel
31 december 2010, 22:00
Blackstar is goed spul, maar dat terzijde. (en ja, ik speel er zelf op) Maar er is heus meer dan dat, veel meer. Kijk ook eens naar Egnater.

Ijsselrobo.. Je begint steeds over Fender HSS, Blackstar etc.. Dat jij erop speelt, wil nog niet zeggen dat het de heilige graal is.. Zo doe je iig wel..

Ik vind het trouwens bullshit dat je Blackstar elke keer linkt met Marshall, Blackstar vind ik absoluut niet als Marshall klinken, en een goed alternatief voor Fender en Marshall? Kom op.. Die gasten hebben daar gewerkt, hebben daar misschien ervaring opgedaan met het bouwen van versterkers, maar DAT IS HET OOK! Als je een Marshall sound wilt koop je een Marshall, wil je Fender koop je Fender en dan koop je geen Blackstar.

guitarnijboer
31 december 2010, 22:51
Ik vind het trouwens bullshit dat je Blackstar elke keer linkt met Marshall, Blackstar vind ik absoluut niet als Marshall klinken, en een goed alternatief voor Fender en Marshall? Kom op.. Die gasten hebben daar gewerkt, hebben daar misschien ervaring opgedaan met het bouwen van versterkers, maar DAT IS HET OOK! Als je een Marshall sound wilt koop je een Marshall, wil je Fender koop je Fender en dan koop je geen Blackstar.

Het spijt me maar met name Marshall klinkt al vele jaren niet meer als zichzelf. Als de JCM 2000 het marshall geluid zou moeten zijn, waren ze nooit zo groot geworden denk ik. Vanaf daar (of eigenlijk al bij de 900 serie) ben ik afgehaakt.

Naar mijn idee zijn er tegenwoordig versterkers van andere merken te koop die een beter, veelzijdiger en muzikaler geluid voortbrengen dan de huidige generatie Marshalls. De ENGL screamer is daar een goed voorbeeld van. Natuurlijk blijft alles smaak. Een digitale voorversterker met buizen eindversterker (zoals die JMD) is iets waar ik echter heeeeel ver uit de buurt zou blijven. Die digitale shit is echt iets waar je echt spijt van gaat krijgen. Leuk voor op de slaapkamer en zo, maar ik zou mijn gitaar er zelfs met een condoom nog niet inpluggen!

RoelSmoel
31 december 2010, 22:58
Het spijt me maar met name Marshall klinkt al vele jaren niet meer als zichzelf. Als de JCM 2000 het marshall geluid zou moeten zijn, waren ze nooit zo groot geworden denk ik. Vanaf daar (of eigenlijk al bij de 900 serie) ben ik afgehaakt.



Mijn punt is duidelijk hoop ik.

Fireburst
1 januari 2011, 18:53
Een digitale voorversterker met buizen eindversterker (zoals die JMD) is iets waar ik echter heeeeel ver uit de buurt zou blijven. Die digitale shit is echt iets waar je echt spijt van gaat krijgen. Leuk voor op de slaapkamer en zo, maar ik zou mijn gitaar er zelfs met een condoom nog niet inpluggen!

Maar in je TS9, Crunchbox,... plug je die gitaar wel met alle plezier in ? Geen 100% vergelijking maar je begrijpt m'n punt wel.

Dat gezegd zijnde zou ik die JMD ook niet aanraden. Misschien is in Marshall hoek zo'n Vintage Modern 50-watter wel wat (+/- 900 euro 2ehands).

guitarnijboer
1 januari 2011, 20:46
Maar in je TS9, Crunchbox,... plug je die gitaar wel met alle plezier in ? Geen 100% vergelijking maar je begrijpt m'n punt wel.



Nee, ik gebruik geen effecten.

Jasper.
1 januari 2011, 22:37
omdat je fan bent van een of andere artiest die combinatie ibanez en marshall gebruikt?

Zegt degene die alles koopt wat Ian D'sa heeft :???:

The Unforgiven
1 januari 2011, 23:03
Zegt degene die alles koopt wat Ian D'sa heeft :???:

Ach, zo kunnen we nog wel even doorgaan. Iedereen op dit forum is beïnvloed door een of meerdere gitaristen, en als die personen de sound van hun favoriete artiest willen namaken is het vrij logisch dat ze gelijksoortige gear kopen.

Mag ik je vragen waarom jij je Randy Rhoads en je Ibanez hebt gekocht?

RoelSmoel
1 januari 2011, 23:08
Al heeft iemand precies dezelfde gear als zijn idool, zo klinken zal hij toch nooit..

The Unforgiven
1 januari 2011, 23:11
Al heeft iemand precies dezelfde gear als zijn idool, zo klinken zal hij toch nooit..

Al is je gear nog zo duur, als je niet kan spelen klinkt het nergens naar.:lovelove:

Zonder grappen, er is niets mis met iemand die de sound van zijn idool wil benaderen. Als hij graag een Marshall wil hebben moet hij er lekker eentje kopen, over een paar jaar komt hij erachter dat jij toch beter iets anders had kunnen kopen.

Jasper.
2 januari 2011, 00:16
Ach, zo kunnen we nog wel even doorgaan. Iedereen op dit forum is beïnvloed door een of meerdere gitaristen, en als die personen de sound van hun favoriete artiest willen namaken is het vrij logisch dat ze gelijksoortige gear kopen.

Mag ik je vragen waarom jij je Randy Rhoads en je Ibanez hebt gekocht?

Omdat ik het rhoadsmodel mooi vind en de ibanez een mooi topje heeft. Maar ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Ik kreeg de indruk dat ijselrobo dat zei terwijl hij het zelf ook doet.

Ijselrobo 07
2 januari 2011, 08:45
Omdat ik het rhoadsmodel mooi vind en de ibanez een mooi topje heeft. Maar ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Ik kreeg de indruk dat ijselrobo dat zei terwijl hij het zelf ook doet.

dat doe ik zelf niet...
ik wilde ooit wel een paar dezelfde pedalen kopen, maar toch niet gedaan.

signsofzodiac
2 januari 2011, 09:52
Al is je gear nog zo duur, als je niet kan spelen klinkt het nergens naar.:lovelove:

Zonder grappen, er is niets mis met iemand die de sound van zijn idool wil benaderen. Als hij graag een Marshall wil hebben moet hij er lekker eentje kopen, over een paar jaar komt hij erachter dat jij toch beter iets anders had kunnen kopen.

En anderen trouwens ook: er zijn massa's mensen die met veel plezier over Marshall spelen. Er wordt hier in dit draadje gedaan alsof Marshall allemaal maar matig is, alsof Blackstar de holy grail is en alsof je daar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer plezier van gaat hebben, minstens tot je baard net zo lang is als die van Billy Gibbons. Die ook nog altijd op Marshall speelt btw (JMP1 preamps en Valvestate poweramps ook nog eens), maar anywayzzz. "Over een paar jaar..." Iedere gitarist (nou ja, bijna dan) krijgt GAS. Op zoek naar wat anders, moe van het smaakje. Zeg je tegen mensen die een Matchless, een Two Rock, een Bogner XTC, etc kopen ook "over een paar jaar wil je weer wat anders?". Want ook die amps kun je prima krijgen op de tweedehands markt.

Disclaimer: Ik heb geen Marshall (wel een prachtige '70 JMP50 gehad overigens zo'n 10 jaar geleden), jammer dat ie weg is). Maar: JVM's prima, TSL's prima, DSL's niet helemaal mijn kopje thee maar anderen mooi werk mee horen doen, JCM800's puik. De enige (buizen)Marshall die ik me kan heugen waar ik echt pissig van werd was de JCM900 SL-X. Blackstar maakt prima spul (zeker de Artisans, HT's ben ik persoonlijk niet 100% weg van maar zeker wel degelijke versterkers). Engl ook, de Screamer en Thunder zijn puike combo'tjes.

Mijn advies: prik in op zoveel mogelijk versterkers en luister. Bias vind je niet alleen in buizenversterkers, mensen hebben er ook last van.

djheemskerk
2 januari 2011, 15:18
Toch fijn iedereen een eigen mening!
de Marshall JMD501 schrap ik van mijn lijst!!
ik had er niet bij stil gestaan dat het geluid digitaal is naar buizen.
nee ik wil een echt buizen geluid!
dus toch wel prettig dit forum zet je toch aan het nadenken.
ben toch ook wel even aan het kijken naar tweedehands.
en misschien toch ook wel naar een cabinet...:sssh: