PDA

View Full Version : Welke gitaar?



Matthijs24
30 december 2010, 21:39
Zooooveel keus. Ik weet het niet meer. Daarom wil ik weten of jullie me wat kunnen helpen.
Ik heb op dit moment 1 elektrische gitaar. Een Mex Strat. Dat is voor mij niet genoeg. Waarom?

-Ik kan (helaas) bepaalde nummers niet spelen doordat ik een fret te weinig heb.
-Ik wil niet de hele tijd naar andere stemmingen moeten stemmen, helemaal niet tijdens optredens.
-Ik wil een gitaar die ik voor andere muziek kan gebruiken. Ik wil voor blues 011 snaren, voor iets technischere muziek 009. Dat blijft wisselen de hele tijd.
-Nieuwe gitaren zijn zooooo cool:cooler:.

Maar welke dan? Ik speel over een Blues Jr. volgens mij vragen mensen daar altijd om in dit soort topics.

Ik wil mijn Mex (met ingebouwde mid-boost) graag voor blues gaan gebruiken. Ik hou van Fender Stratocasters (Tele's houd ik totaal niet van:chicken:), ik heb nog nooit zo'n fijne gitaar geprobeerd als welke Fender Strat dan ook. Dan zou ik misschien nog zo'n gitaar moeten nemen. Maarja... hij voldoet niet aan al mijn eisen. Ik kan niet hard aan de tremelo trekken enzo, en naar boven trekken lukt ook bijna niet. Zijn oplossingen voor, maar ik wil niet te moeilijk doen. EN ik heb er bovendien al 1.

Mijn andere gitaar zal ik vooral voor Satriani gaan gebruiken. Dan is een Ibanez JS nog een optie, waarschijnlijk beter dan een 2e Fender. Er zijn meerdere Ibanezen, maar bij voorkeur de JS: De hals heeft het meest van Fender weg en de body ook lekker rond. En het is toch een snelheidsgitaar met al humbuckers erin. Maar de prijzen zijn gelijk €1800 ofzo (JS1200, JS1000, JS2400 nog duurder), of je moet een JS100 nemen, waar ik geen geweldige dingen over heb gehoord.

Verder vind ik een Les Paul erg lekker klinken. Maar is hij ook geschikt voor hetgeen waar ik het voor nodig heb?

Het meest benieuwd ben ik toch naar de Chapman ML1. Ziet er redelijk makkelijk uit om te bespelen. Erg goedkoop, maar dat komt door de denkwijze van Chapman: De dingen die gitaristen meestal vervangen (zoals elementen) heb ik zo goedkoop mogelijk gehouden zodat mensen gelijk hun eigen smaak erin kunnen stoppen en zodat je niet veel voor die dingen betaald. De kwaliteit van de dingen die je niet vervangt houden ze dus hoog. Vind ik een goed idee. Maar of het goed is? EN het heeft 22-frets, moet genoeg zijn:chicken:.

Hebben jullie advies voor wat ik het best kan nemen? Natuurlijk ga ik zelf testen, maar advies is fijn. Mijn budget is niet heel belangrijk. Mag goedkoop zijn maar denk maximaal tot rond de 1200 ongeveer? Mag er ook iets boven, beter eronder :rockon:.

macwilliams
30 december 2010, 21:55
Misschien een ibanez uit de RG serie?
Of een ESP ? (KH)

Of een andere superstrat?
Een fender met Kahler trem?

Gibson LP studio met Kahler trem
warmoth LP met Floyd rose of kahler?

Er zijn er zo veel.

JohnLord
30 december 2010, 22:11
Meest nuttige post ever ;)


Gewoon veel gitaren proberen dus.

macwilliams
31 december 2010, 08:51
Meest nuttige post ever ;)


Gewoon veel gitaren proberen dus.

Als hij gaat testen dan kan hij gaan filteren.
En nieuwe gitaren zijn cool, oude gitaren zijn HOT!

Ezyduck
31 december 2010, 08:59
Als je een fret mist en een veelzijdige gitaar zoekt: prs (se) custom 24.
Zoiets: http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=5915

Bram+
31 december 2010, 10:28
Whoppa, (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=133984) een JS900 tweedehands voor net geen 1000 euro. Ik weet niet of hij nog te koop staat, maar als je nu geld hebt, is het op z'n minst wel het proberen waard. Voor de duidelijkheid: een JS900 is precies een JS1000, alleen mist hij de coil split/high pass filter. Dat zijn wel zaken die je later kunt aanbrengen, de basis is in ieder geval goed. Hij heeft sowieso een Edge tremolo, toevalligerwijs ook de favoriete trem van Satriani zelf. Daarbij zijn ze wel in Black Pearl, wat ik een mooiere finish vind dan Burnt Transparent Blue.

Matthijs24
31 december 2010, 10:59
Wow, bedankt voor die laatste 2:B,
Is die PRS van goede kwaliteit? Of zijn er betere van PRS die (misschien) iets meer kosten?

Gera
31 december 2010, 14:28
kijk eens bij Bo-El. ik heb vorige week daar een MC6 gekocht maar hij heeft meerdere series.
Geweldige gitaar , goede service