PDA

View Full Version : Koptelefoon aansluiten semi-akoestische gitaar



roy6644
30 december 2010, 20:53
Hallo allemaal,

Ik had even een vraagje kan ik een koptelefoon aansluiten op mijn semi akoestische gitaar zodat ik mezelf kan horen spelen zonder omgevingsgeluid?
Ik heb een Tanglewood TRD CE.

Alvast bedankt.

Pepe
30 december 2010, 21:05
Je bedoelt dat je dan in beslotenheid kan genieten van je eigen prive getokkel EN op hetzelfde moment de buren kan lastigvallen?
Nee, dat kan niet maar een klein versterkerdingetje ertussen is geen big deal.

D-string
31 december 2010, 10:50
Zoals aangegeven zul je er een versterker tussen moeten doen, hierbij denk je waarschijnlijk aan een grote bak aan een kabel. Zelf gebruik ik af en toe mijn Vox Amplug (zie afbeelding). Hier zitten batterijen in en deze plug je in je gitaar, vervolgens plug je hier weer je koptelefoon in. Vox heeft verschillende "smaakjes" van deze Amplugs, maar volgens mij is er geen plug die helemaal clean is. Er zijn volgens mij ook andere merken die vergelijkbare producten hebben.

http://www.jablog.ru/wp-content/uploads/2009/09/5amplugs.jpg

Flipkoos
31 december 2010, 11:02
Van de VOX ampplug is ook een "Acoustic" verkrijgbaar. Maar wellicht is die er meer voor bedoeld een elektrische gitaar acoustisch te laten klinken.

Harald
31 december 2010, 11:27
Als ik dat al zou willen doen zou het ook goed over koptelefoon moeten klinken. Dan kom je toch al snel op een goede akoestische gitaarversterker uit. Vraag me vooral een beetje af waarom je het zou willen? Rumoerige huisgenoten, of is het juist voor in de trein of op het vliegveld? Voor thuis zou een goedkope opnameinterface waar je je gitaar op kunt inpluggen een optie kunnen zijn. En dan gewoon de koptelefoon in de pc. Kun je het gelijk opnemen.