PDA

View Full Version : Gitaar vervoeren



Floyd Pepper
30 december 2010, 19:17
Inmiddels ben ik tot mijn grote tevredenheid in het bezit van een elektrische gitaar en versterker. Nu de kerstvakantie voorbij is wil ik deze graag meenemen naar mijn eigen adres. Hoe kan ik de gitaar het best vervoeren?
De heenreis heb ik een doos gebruikt ...

Hoe kun je een (elektrische) gitaar het beste vervoeren? Moet ik op zoek naar een gitaar-tas? (gig-bag noemen ze dat geloof ik?)
Of is een koffer beter?

Misschien kan hij ook gewoon op de achterbank van de auto liggen? Daar heb je in de trein of op de fiets echter niets aan.
Wat heeft jullie voorkeur en waarom?

Duhsjaak
30 december 2010, 19:20
Hi Floyd
Ga je dr ook mee door de regen?
Vind je het heel erg als ik daar niet op reageer?
Krijg ik op mijn kloten van de moderators en tja.... wie zit daar op te wachten.

Als je in het woeste westen woont is het misschien een idee als je hier een gigbag ophaalt.
Je schrijft niet erbij voor welke gitaar je een oplossing zoekt en zoeken als je niet weet waarnaar Is lastig.

Ook als je in Random woont. Mijn Tom geeft als antwoord dat ik blond ben.

Maar goed, zoek je een zachte hoes, gigbag dus, voor een normale plank, dus niet een kanjer van semi acoustic, geef dan effe een PMmetje.

En denk erom, voorzichtig met vuurwerk!
Groet Gus

Sjit86
30 december 2010, 19:24
Ik heb zelf het liefst koffers, hier zijn ze gewoon optimaal in beschermt. Dit is allen wel kloten als je met de fiets moet, maar inde auto of trein gaat dat prima.

Mr. Dynamite
30 december 2010, 19:31
Heb zelf liefste koffers, maar heb ook wel een gigbag voor als ik hem op de fiets mee neem. Gewoon beetje voorzichtig mee zijn.

Duhsjaak
30 december 2010, 19:33
Hi Floyd
De eerste die een koffer aanbiedt hebben we al aan de lijn. Wie biedt er meer?
Vriendelijke groet, Gus

D-string
31 december 2010, 10:43
Dit topic lijkt redelijk richting de koffer te gaan, ik denk echter dat je beter voor de gigbag kan gaan.

Als ik je andere topics bekijk denk ik dat je een beginnergitaar hebt gekocht die boven het niveau van een beginnerset zit. Daarnaast heb je ook een topic over het aanschaffen van een gitaarstandaard.

Een koffer lijkt me iets waar je een dure gitaar in op kan bergen thuis en waarvoor je extra veel moeite wil doen (met slepen) om een gitaar buiten te vervoeren. Aangezien je er zelfs over denkt om de gitaar op de achterbank te leggen denk ik dat dit niet voor jou noodzakelijk is.

Een gigbag is goedkoper en bovendien veel makkelijker om mee te nemen. Bedenk wel dat je iets langer bent zodat je op moet passen bij lage deuren en trappen.

NB. een gitaar op de achterbank leggen zou ik zelf nooit doen aangezien je nooit weet of je een keer hard moet remmen. Het zou toch jammer zijn als de gitaar van de bank vliegt.

NB2. ik bedoel hiermee niet dat je niet zuinig moet zijn op een goedkopere gitaar (ik ben zelf ook zuinig op mijn gitaren), maar bedoel eigenlijk dat de kosten/moeite in verhouding moet zijn met de waarde van het product.

DaveItUp
31 december 2010, 12:59
Als je door regen moet is een gigbag beter imho, althans bij mij dan. Had m'n dan armstrong in z'n koffer en die was gewoon een beetje nat toen ik 'm openmaakte. Heb ik met een tas nooit gehad.

rensiemetal
2 januari 2011, 15:01
Een gigbag met een redelijk dikke vulling raad ik je aan. Denk aan 20mm - 30mm vulling. Zo is je gitaar goed beschermd, en ook enigzins tegen regen. Een koffer is lomper en duurder dan een gigbag, en zeer onhandig op de fiets. In de auto is een koffer echter wel handiger vind ik persoonlijk.

Portel
2 januari 2011, 15:28
Ik heb een Softcase.
Een combinatie tussen een koffer en een gigbag.
Hij is tamelijk hard en kan op je rug.

Ideaal voor mij.

synapse
3 januari 2011, 12:20
Een gigbag met een redelijk dikke vulling raad ik je aan. Denk aan 20mm - 30mm vulling. Zo is je gitaar goed beschermd, en ook enigzins tegen regen. Een koffer is lomper en duurder dan een gigbag, en zeer onhandig op de fiets. In de auto is een koffer echter wel handiger vind ik persoonlijk.

Een echt goede gigbag is vaak net zo duur als een koffer en hoeft niet minder te beschermen, tegen normale bedreigingen.
Als je er met een auto ver heen wilt rijden beschremen beiden niet.
Ik las hier laatst iets over een gitaar die in een koffer zat toen deze viel met een headcrack als gevolg.....

Laga
3 januari 2011, 18:26
Met een simpele zoekfunctie heb je al een antwoord op je vraag..
In elke willekeurige muziekwinkel kunnen je ze genoeg uitleg geven.

gitaar gigbag
gitaar softcase
gitaar koffer

google en tadaaa :sssh:

Gearjunkie
3 januari 2011, 18:53
Met een simpele zoekfunctie heb je al een antwoord op je vraag..
In elke willekeurige muziekwinkel kunnen je ze genoeg uitleg geven.

gitaar gigbag
gitaar softcase
gitaar koffer

google en tadaaa :sssh:

Het forum opdoeken dan maar??

Zelf heb ik voor elke gitaar een koffer. Ik moet wel zeggen dat ik nooit met een gitaar ga fietsen. Ik zou niet anders meer willen.

Laga
4 januari 2011, 12:27
Het forum opdoeken dan maar??

Zelf heb ik voor elke gitaar een koffer. Ik moet wel zeggen dat ik nooit met een gitaar ga fietsen. Ik zou niet anders meer willen.

Sommige vragen liggen wel erg voor de hand.

Eerst zelf even je best doen om wat info op te zoeken en dan kan je altijd nog extra advies vragen als je er niet uit komt..
We zijn er om te helpen inderdaad maar niet alles hoeft uitgekauwd te worden denk ik dan

Gearjunkie
4 januari 2011, 12:52
Sommige vragen liggen wel erg voor de hand.

Eerst zelf even je best doen om wat info op te zoeken en dan kan je altijd nog extra advies vragen als je er niet uit komt..
We zijn er om te helpen inderdaad maar niet alles hoeft uitgekauwd te worden denk ik dan

Vragen mogen soms inderdaad wat specifieker

bat
4 januari 2011, 12:55
Tussen de regels door lees ik "fiets" in de openingspost. Gigbag dus, koffer is een crime op de fiets.

Wabbie
4 januari 2011, 15:32
grote fietstassen en een "spin". Zo vervoer ik iedere week zowel mijn Jazzbass als mijn Stratocaster in hun koffers naar de oefenruimte en weer terug. Gaat prima hoor.

mesaman
5 januari 2011, 00:14
wat een flauwe reacties!beetje kinderachtig en heeft de topic starter er natuurlijk ook weinig aan!

je moet hem natuurlijk gewoon in beton storten met een paar meter staaldraad er om heen! dan gebeurd er niets meer mee! wat dacht je dan?

en natuurlijk even foto's plaatsen he

guitarkid
5 januari 2011, 15:24
Ik heb een Softcase.
Een combinatie tussen een koffer en een gigbag.
Hij is tamelijk hard en kan op je rug.

Ideaal voor mij.

+1. Best of both worlds! De meest geschikte, maar niet de goedkoopste optie.
Maar daar ging het ook niet om, toch?

Gr. C.