PDA

View Full Version : Tweedehandsprijzen Jazzmaster/Jaguar



caliban
30 december 2010, 16:11
Ik wil in de nabije toekomst misschien een jazzmaster of jaguar kopen, nu zie ik op tweedehandssites heel wat prijzen rond dwarrelen, maar ik vraag me af wat een goeie prijs is voor zo een tweedehands, zowel voor de USA, de Mex als Jap-versie.

Dank je!!

caliban
31 december 2010, 02:03
Algemeen aanbevelingen ivm Jag/JM zijn ook erg welkom.

Pepe
31 december 2010, 02:12
Gemiddeld iets hoger dan de strat broeders van dezelfde categorie.

robbierodeo
31 december 2010, 11:04
ik reken altijd tweederde van de nieuwprijs, zowel bij koop als bij verkoop, vind ik redelijk.
Ik heb trouwens afgelopen jaar een mexicaanse jazzmaster gekocht en moet zeggen, het is een van de fijnst klinkende/spelende gitaren die ik gehad heb.

caliban
31 december 2010, 12:26
Welke van de twee raden jullie trouwens aan? Ik heb al een USA tele en een Gibson LP. Van een kant lijkt de JM me cool om de tussenin humbucker/singlecoil-sound te krijgen, maar anderzijds vind ik een jaguar gewoon supervet. Ik heb over beide gitaren gespeeld, maar ik vind beide gewoon iets speciaals hebben.

j-op
31 december 2010, 12:47
Het ligt er een beetje aan wat je wilt, het zijn namelijk nogal verschillende gitaren. Jazzmasterpickups klinken bijvoorbeeld een stuk 'dikker' dan die van Jaguars. Daarnaast heb je op een Jag een 'strangle'-switch en de kortere mensuur moet je liggen, natuurlijk.

Qua tweedehandsprijzen lijken deze me redelijk, afhankelijk van de gitaar:
CIJ Jazzmaster: €550 - €600
CIJ Jaguar: €450 - €550
AVRI Jazzmaster: €1250 - €1400
AVRI Jaguar: €1100 - €1400
Van de Classic Players weet ik zo niet, heb ik me niet in verdiept omdat ik gigantisch gelukkig ben met mijn JM.

caliban
31 december 2010, 12:55
Het ligt er een beetje aan wat je wilt, het zijn namelijk nogal verschillende gitaren. Jazzmasterpickups klinken bijvoorbeeld een stuk 'dikker' dan die van Jaguars. Daarnaast heb je op een Jag een 'strangle'-switch en de kortere mensuur moet je liggen, natuurlijk.

Qua tweedehandsprijzen lijken deze me redelijk, afhankelijk van de gitaar:
CIJ Jazzmaster: €550 - €600
CIJ Jaguar: €450 - €550
AVRI Jazzmaster: €1250 - €1400
AVRI Jaguar: €1100 - €1400
Van de Classic Players weet ik zo niet, heb ik me niet in verdiept omdat ik gigantisch gelukkig ben met mijn JM.

Dankje :) Iets van een 550 is ook wat ik wou spenderen

caliban
31 december 2010, 12:57
Is dit trouwens echt iets limited, of wil de verkoper er gewoon meer geld voor krijgen?
http://muziekinstrumenten.tweedehands.net/gitaren/fender-jaguar-limited-edition-japan.html

Rock Bottom
31 december 2010, 13:51
Een ding heeft hij sowieso gelijk in het spelen is even wennen.
De scale van een jag is niet mijn favo.

robbierodeo
31 december 2010, 13:52
Is dit trouwens echt iets limited, of wil de verkoper er gewoon meer geld voor krijgen?
http://muziekinstrumenten.tweedehands.net/gitaren/fender-jaguar-limited-edition-japan.html

voor 700 euro mag hij hem van mij op zolder leggen, had ik een nieuwe classic player gekocht

FruscianteFan
31 december 2010, 14:00
Een ding heeft hij sowieso gelijk in het spelen is even wennen.
De scale van een jag is niet mijn favo.
Of je voelt je er meteen helemaal op thuis, zoals ik. Ik heb geen problemen met normalere mensuur, maar toch.

De Jag en de JM zijn gewoon andere beestjes. De JM zou ik meer omschrijven als percussief, de Jag als iets muzikaler. En ze spelen gewoon anders door de mensuur, maar dat had TS vast al ondervonden.

Als je trouwens op nieuwe exemplaren hebt gespeeld, en dan niet de Mexicaanse, moet je er rekening houden dat er nog veel aan de afstelling moet gebeuren. Ik geloof namelijk niet dat er veel winkels zijn die precies weten wat je allemaal met een Jaguar moet doen om haar goed bespeelbaar te maken. Sterker nog, de eerste avond dat ik mijn Jaguar had, viel er al een schroefje uit een brugzadel...

caliban
31 december 2010, 14:04
voor 700 euro mag hij hem van mij op zolder leggen, had ik een nieuwe classic player gekocht

Ik heb er ook een bod op gedaan, ben benieuwd of hij zal reageren. 700 lijkt me sowieso belachelijk veel.

caliban
5 januari 2011, 00:10
Donderdag heb ik normaal een tweedehandse jaguar :cheerup:

j-op
5 januari 2011, 00:26
Gefeliciteerd! Wat voor eentje is het geworden?

caliban
5 januari 2011, 01:35
Gefeliciteerd! Wat voor eentje is het geworden?

Een Fender met spleetogen :D:D

soup
5 januari 2011, 01:41
Waarom geen jazzmaster? Jazzmaster klinkt veel beter imho, jaguar klinkt ielig en zo'n jazz heerlijk clean en vol/warm.

caliban
5 januari 2011, 11:41
Waarom geen jazzmaster? Jazzmaster klinkt veel beter imho, jaguar klinkt ielig en zo'n jazz heerlijk clean en vol/warm.

Ik zag een jag beter passen in de gitaren die ik heb. De LP is al heel 'vol', en de tele scheurt ook nog heel hard. Daarom nu iets met 'echte' singlecoils. En ik vond de jaguar qua zich ook gewoon cooler. Zoals ik eerder zei, ik vond beide aanlokkelijk! Dus de keuze zit hem in kleine dingen..

Dweezman
5 januari 2011, 20:33
Waarom geen jazzmaster? Jazzmaster klinkt veel beter imho, jaguar klinkt ielig en zo'n jazz heerlijk clean en vol/warm.

Niet mee eens. De stockpups uit de MIJ zijn idd niet al te best, maar met een paar goede elementen erin (b.v. AVRI's zijn echt prima) klinkt een Jaguar echt goed. Niet een LP qua 'dik', maar ielig zeker niet. Noem het 'anders' ;-)

Mijn main is een Jaguar, en daar wordt stevig op huisgehouden, zo kan ik u melden.

Rock Bottom
5 januari 2011, 22:50
Ben zelf bezig met een bastaard/ratjetoe van een jazz/jag
Jag looks jazz scale en hum size p90 jazz/jag achtige trem en een tom brug.

FruscianteFan
5 januari 2011, 23:03
Niet mee eens. De stockpups uit de MIJ zijn idd niet al te best, maar met een paar goede elementen erin (b.v. AVRI's zijn echt prima) klinkt een Jaguar echt goed. Niet een LP qua 'dik', maar ielig zeker niet. Noem het 'anders' ;-)

Mijn main is een Jaguar, en daar wordt stevig op huisgehouden, zo kan ik u melden.
Denk wel dat mijn Jag ietsje helderder is gaan klinken met een Curtis Novak in de hals. Maar vooral heel veel transparanter - ik heb het idee dat ik hoor wat ik op de gitaar speel, gecombineerd met het geluid van de versterker. Heel warm en helder vooral.

den titten
6 januari 2011, 11:03
Beginnersvraagje:
Is het aan het serienummer dat je kan zien waar de gitaar vandaan komt ? Ben zelf geïnteresseerd om een goedkope 2e gitaar aan te schaffen. En Epiphone klinkt dan wel boeiend.
Is er dan een duidelijk verschil tussen de gitaren ? Zijn de Koreanen enkel van vroeger ? Kan iemand me dit in het kort uitleggen ?
En om verder te vragen : Is een Squier dan voor Fender wat Epiphone voor Gibson is ? Kan je hier ook kwaliteit vinden ?

Proficiat met de aanschaf, ik vind de Jaguar zelf ook gewoon cool :)

caliban
7 januari 2011, 00:18
Beginnersvraagje:
1Is het aan het serienummer dat je kan zien waar de gitaar vandaan komt ? Ben zelf geïnteresseerd om een goedkope 2e gitaar aan te schaffen. En Epiphone klinkt dan wel boeiend.
2Is er dan een duidelijk verschil tussen de gitaren ? 3Zijn de Koreanen enkel van vroeger ? 4Kan iemand me dit in het kort uitleggen ?
En om verder te vragen : 5Is een Squier dan voor Fender wat Epiphone voor Gibson is ? 6Kan je hier ook kwaliteit vinden ?

Proficiat met de aanschaf, ik vind de Jaguar zelf ook gewoon cool :)

1Hangt van het merk af denk ik :)
2Verschil tussen welke gitaren?
3Ik denk dat nog heel veel in Korea gemaakt wordt, almede Indonesië..
4Wat juist?
5Zo zou je het wel ongeveer kunnen stellen.
6Epihpone en squier maken prima dingen, maar ik zou niet voor het allercheapste gaan.

Ik ga btw een nieuw topic openen ivm de gitaar, ik ben ze vandaag gaan halen.

den titten
7 januari 2011, 09:18
2 Tussen een oude koreaanse en een nieuwe Epiphone
4 Korte samenvatting waar ik op moet/kan letten als ik een Epiphone wil kopen

Proficiat met de nieuwe gitaar :) Heb het gezien, vind die gitaar zalig omdat ik verliefd ben geworden op een YouTube filmpje waar zo prachtig bespeeld wordt ! :)

caliban
7 januari 2011, 15:50
2 Tussen een oude koreaanse en een nieuwe Epiphone
4 Korte samenvatting waar ik op moet/kan letten als ik een Epiphone wil kopen

Proficiat met de nieuwe gitaar :) Heb het gezien, vind die gitaar zalig omdat ik verliefd ben geworden op een YouTube filmpje waar zo prachtig bespeeld wordt ! :)

2) Daar kunnen anderen hier je beter mee helpen denk ik. Zoek eventueel eens met de zoekfunctie.
4) Dat ze gewoon werkt, en verder moet je ze fijn spelen vinden!