PDA

View Full Version : GAS slaat weer toe! Op zoek naar een kleine (reis) gitaar.



BobvanKempen
30 december 2010, 09:55
Hallo, voor country en folk dingetjes maar vooral omdat ik er een wil ben ik op zoek naar een "kleine" gitaar. Nu vraag ik me af, heeft iemand hier toevallig een Baby Taylor of een Little Martin en zo ja, wat zijn je ervaringen met deze gitaren. Wat me opvalt is dat je bij deze gitaren nagenoeg geen middenklassers hebt en je van de "goedkope" exemplaren (tussen de 400 en 600) meteen doorgaat naar 2000 euro of meer.

Zoals altijd alvast weer bedankt voor de input!

LaurentB
30 december 2010, 10:36
Ik heb ooit in de winkel eens even op een Baby Taylor gespeeld, en vond er een verrassend goed geluid uit komen.

BobvanKempen
30 december 2010, 12:26
Ik hoor veel goede dingen over de Baby Taylor maar niemand die ik ken heeft er een en ook de muziekwinkels in de buurt hebben er geen staan. Over de Little Martin hoor ik ook alleen maar goeds en op Harnomy Central krijgt een plank met 6 snaren en een blikje erop gespijkerd nog een super review.

Denk dat ik de gok maar ga wagen en een Baby Taylor online bestel want die vind ik gewoon mooier maar goed ... het is eind december dus maar ff kijken wat de vrouw er van vind.

sada
2 januari 2011, 21:08
Ik hoor veel goede dingen over de Baby Taylor maar niemand die ik ken heeft er een en ook de muziekwinkels in de buurt hebben er geen staan. Over de Little Martin hoor ik ook alleen maar goeds en op Harnomy Central krijgt een plank met 6 snaren en een blikje erop gespijkerd nog een super review.

Denk dat ik de gok maar ga wagen en een Baby Taylor online bestel want die vind ik gewoon mooier maar goed ... het is eind december dus maar ff kijken wat de vrouw er van vind.

Dag Bob,
Ik heb een Baby Taylor gehad.
Deze beviel niet vanwege de slechte intonatie.
Ik heb niets anders gedaan dan stemmen. Hij was echt niet goed te krijgen.
Ook liet de brug los van de klankkast.
Ik heb drie keer een nieuw exemplaar gekregen, maar ze hadden alle drie dezelfde problemen.
Uiteindelijk teruggebracht en een Martin LXM gekocht.
Deze bevalt prima!
Ik vond de uitstraling van een Baby Taylor ook mooier maar de Martin klinkt en speelt naar mijn idee veel beter.

Bert