PDA

View Full Version : VHT 1x12 100E



Nocki
30 december 2010, 09:28
Hi,

Gewoon omdat het kon heb ik 2 1x12 cabs gekocht van VHT (nu Fryette). Ze zijn nog niet binnen maar ik hoop dat ze er snel zijn.

Heeft iemand ervaring met deze cabs? Ik kan er namelijk bar weinig over vinden...

http://www.globalarray.net/user/ccchan66/VHT-112_sd.jpg

Misery Signals
30 december 2010, 09:46
Nog nooit gehoord en kopen?

Als er die 50 watt VHT speaker inzit, gaan ze gortdroog klinken, ongelofelijk strak en best ook wel warm. Maar een héél droog basgeluid.

MS

Nocki
30 december 2010, 10:08
Nog nooit gehoord en kopen?MS
Ja ik weet dat dat jouw ding niet is maar 3 uur spelen op iets zonder band erbij zegt ook helemaal niets dus ik probeer het zelf altijd een langere periode uit in een bandsetting. :)

Als ze idd zo klinken zoals ik van VHT gewend ben dan zal het vast wel leuk klinken...
Ik ben erg benieuwd...
Iemand nog ervaring met vht of deze specifieke cabs?

Misery Signals
30 december 2010, 10:14
Natuurlijk kan je niet alles eerst in band uittesten he. In die 4x12's zitten de 50 E's, hier dus de 100 watt versie. Moet fenomenaal onder een metalamp klinken... Een VHT 4x12 heb ik enkel nog maar gehoord onder een Marshall...

http://www.youtube.com/watch?v=53eoCj9TYY0

Verwacht zo'n sound. Zoals ik zei, die bass is heel erg droog... Om een Bogner Uberschall zo strak te krijgen moet je cab echt al re-te-strak zijn.

MS

ieme
2 januari 2011, 10:15
die 2 van marktplaats?
ik heb een vht pitbull 45 met vht 4X12 gehad, vond het persoonlijk niks, tot ik de amp op mn bogner 2X12 zette.

Nocki
3 januari 2011, 17:06
Idd. Die 2 van MP.
Ik heb nog steeds mn Bogner 4x12 straight waar ik vanaf morgen een TSL100 op ga zetten. Dan heb ik voor thuis ook een setje.

Het zijn fijne cabjes van VHT. Lekker levendig maar toch ook strak.
De FX komen veel beter door dan op de Bogner en ik moet heel eerlijk zeggen dat ze heel warm klinken. Ik had sterieler en directer verwacht. \
Natuurlijk is dit nog geef echte review want ik moet ze eerst live horen maar het klinkt al goed. Best nog warm zelfs voor wat ik van VHT gewend ben.

ieme
3 januari 2011, 17:17
Idd. Die 2 van MP.
Ik heb nog steeds mn Bogner 4x12 straight waar ik vanaf morgen een TSL100 op ga zetten. Dan heb ik voor thuis ook een setje.

Het zijn fijne cabjes van VHT. Lekker levendig maar toch ook strak.
De FX komen veel beter door dan op de Bogner en ik moet heel eerlijk zeggen dat ze heel warm klinken. Ik had sterieler en directer verwacht. \
Natuurlijk is dit nog geef echte review want ik moet ze eerst live horen maar het klinkt al goed. Best nog warm zelfs voor wat ik van VHT gewend ben.

als je de bogner wil verkopen PM je me maar...

Nocki
12 januari 2011, 11:43
Tja.. De VHT 1x12 100E kasten bevallen zo enorm goed dat de 4x12 Bogner inderdaad overbodig wordt.
Ondertussen heb ik er ook mee gespeeld in de band en de FX komen gewoon veel beter door. De sound is lekkerder en breder zonder echt harder te worden.

Ieme is gemaild... :)

interessander
12 januari 2011, 12:31
Natuurlijk kan je niet alles eerst in band uittesten he. In die 4x12's zitten de 50 E's, hier dus de 100 watt versie. Moet fenomenaal onder een metalamp klinken... Een VHT 4x12 heb ik enkel nog maar gehoord onder een Marshall...

http://www.youtube.com/watch?v=53eoCj9TYY0

Verwacht zo'n sound. Zoals ik zei, die bass is heel erg droog... Om een Bogner Uberschall zo strak te krijgen moet je cab echt al re-te-strak zijn.

MS

Zeker erg droog, doet me denken aan de ENGL standard kasten met V60, die hebben ook dat droge karakter.