PDA

View Full Version : Ergonomische gitaar met getrodeerde hals. Iemand ervaring ermee?



adrinalino
29 december 2010, 22:36
Ik ben nog steeds op zoek naar de ideale gitaar en kwam zojuist het volgende plaatje tegen. Ik vind het er supper kweil uitzien.


http://littleguitarworks.com/wp-content/uploads/2810-Torzal-5-34.jpg

Iemand weleens op een getordeerde hals gespeeld? En beviel het?

Um abraço,

Adriano.

HaroldA
29 december 2010, 22:54
Vreemd genoeg vind ik dit er best wel mooi uit zien!

Zou je trouwens geen intonatieproblemen met zo'n hals hebben? Of heeft hij ook fanned frets? ;)

sideburns
30 december 2010, 22:25
als je op zoek bent naar de ideale gitaar zou ik deze niet nemen, volgens mij is het een bas....gitaar:)

Plant
31 december 2010, 01:18
Veel sterkte met afstellen ;) Wat ik hier op het eerste gezicht zie kan helemaal niet. Net zoiets als die tekeningen van Escher. Maar misschien is het optisch bedrog. Is er ook een plaatje van het vooraanzicht van de hals?

zjanke
31 december 2010, 10:34
Jawel hoor, dit kan perfect. Zolang de hals maar recht is onder elke snaar en geen wokkel.
Ik heb geen plaatje, wel een hele website (http://littleguitarworks.com/) met youtube demo's :cheerup:

Plant
31 december 2010, 12:10
Vreemd :???: want normaal gesproken is een gitaar met getordeerde hals (zelfde principe toch?) wel een probleem. Ik had ooit een western met licht gedraaide hals en die kon niet goed meer afgesteld worden. Enerzijds een te hoge aktie en op andere punten tegelijk aanlopende snaren. Maar mss moet je dan nog iets aan de radius over de lengte aanpassen zodat het wel kan?

zjanke
31 december 2010, 12:31
Principe is bijna gelijk, bij deze halzen is de lijn van topkam tot de brug recht als je dit per snaar bekijkt. Een hals die ongewild tordeert wordt een wokkel waardoor deze normaal onbespeelbaar wordt door aanlopen of een ontzettend hoge aktie. Kijk de filmpjes maar, een beter bewijs dat het werkt is er niet :ok:

johanb
31 december 2010, 13:47
Lijkt me wel lekker spelen.Je kijkt meestal naar je hals als je de hogere frets bespeelt,en bij de lagere frets hoeft je pols niet zo gedraaid.heel ergonomisch