PDA

View Full Version : nieuwe zoembucker



Akira
12 mei 2003, 22:34
Ik heb de sz520 gekocht (de blauwuh, WOEI).
Ik vind het een puikuh plank en zo.
Maar nu ik op mijn budget bespaart heb, dacht ik over nieuwe humbuckers.
Doch echter, ich habe keine anung wat te kopen.
En om nou naar johanzen te gaan en te zeggen "zet er maar nieuwe in, als het klinkt koop ik ze" vinden ze daar ook niet zo leuk.
Mijn vraag is eigenlijk...hoe kom ik erachter welke hummers leuk zijn voor mij?
Kan ik een gitaar luisteren met bepaalde hummers, of is dat niet representatief (wow, dat ik dat woord ken) voor de klank als ik ze in mijn eigen plankie zet....

bij de weg, ik speel nu eigenlijk alleen metallica/megedeth/iron maiden met de band (lol...band...I'd wish).
Maar we gaan laters hopelijk wat zwaarder werk spelen....

tips plz.....

Wouter.

Soulflyhigh
12 mei 2003, 22:38
Zoals ik het zie kan je uit drie verschillende merken kiezen: EMG, Seymour Duncan en Dimarzio. Op de site van SD kan je verschillende soudclips beluisteren van de verschillende pickups. Echt helemaal zeker weten hoe ze in jouw gitaar klinken kan je nooit. In de meeste gitaarwinkels hebben ze ook gitaren waar je snel de elementen van kan verwisselen en er dan naar kan luisteren wat je het best bevalt.

Zoek ze en suc6 ermee

Lacrymosa
13 mei 2003, 09:50
wat je kan doen is op alle elementen sites (SD, DImarzio, EMG etc) de specs van alle elementen goed bestuderen, de soundclips luisteren.

En dan ga je is goed naar je gitaar, oversterkt luisteren, eerst gewoon staand, dan zittend met je ook op je gitaar en met je kin of andere delen van je schedel tegen je gitaar aan gedrukt

dan moet je je gitaar ff inpluggen en goed luisteren hoe je klinkt.

dan ga je vaststellen hoe je wil klinken

dan ga je weer kijken naar de elementen.

CheerS!!

renier
13 mei 2003, 10:36
mijn tactiek:

stel eerst vast welk type elementen er in je gitaar zitten, wat de omschrijving ervan is (veel laag, veel midden, strak, open, dik, warm, etc..) en luister dan een keer heel goed naar je geluid. bekijk wat er niet aan bevalt en in welke mate, en ga dan eens naar omschrijvingen van andere pups kijken..

verder kun je ook gewoon op de websites luisteren, en zien wat voor een soort geluid bij jouw stijl past...

een paar schoten voor de boeg:
metal: EMG 81, Dimarzio X2n, Seymour full shred, seymour dimebucker

alt. rock: dimarzio paf , dimarzio super distortion, seymour custom custom,

satriani: Dimarzio Fred, paf pro, tone zone

vai: the breed, evolution, steve's special.

vintage: seymour duncan pearly gates, cool rails, duckbuckers, dimarzio paf, dual sound...