PDA

View Full Version : Gitaar bouwers



JvD.
29 december 2010, 15:23
Dag allen,

Ik heb wat geld geërfd en in plaats van sparen denk ik dat ik veel beter mijn droom gitaar kan laten bouwen. Dan denk je toch steeds aan die persoon als je gaat spelen.

Nu heb ik via google en de zoekfuntie en via google-op-dit-forum gezocht. maar het schiet niet op. Is er een mooi overzicht van alle elektrische gitaar bouwers in Nederland? Ik wil graag binnen Nederland omdat ik dan gewoon langs kan gaan. Ik ben niet geïnteresseerd in een sound of een type gitaar dat al bestaat. Het moet "mijn" gitaar worden.
Ik wil dus een bouwer die mee kan denken!

Bouwers als rebel relics stoten mij dus een beetje af. Op de website zie ik alleen maar nep-antiek.

Swaag
29 december 2010, 15:42
De Gier in Schiedam?
En gecondoleerd. Ik vind het een mooi idee om ter nagedachtenis iets speciaals te (laten) bouwen.

Mattia
30 december 2010, 00:11
Moet 't een Nederlandse bouwer zijn? Een van mijn persoonlijke idolen en favoriete bouwers, die wel eens vaker 'wilde' one-offs maakt is Dave Myka (Mykaguitars.com).

JvD.
30 december 2010, 01:26
Ik wil er gewoon langs kunnen gaan. vandaar "in nederland".

Staat Stijlvorm in hilversum goed aangeschreven?

richwoodplayer
30 december 2010, 01:50
stijlvorm ken ik niet, wel robberts guitars in hilversum, misschien dat je die eens een mailtje kan sturen.

Javaca
30 december 2010, 06:27
Heb het topic even verplaatst, het andere forumdeel gaat over ZELFbouw.

Een lijstje:

Hier op het forum aanwezige, zeer goede, actieve professionele bouwers
-Hilko Nackaerts (www.hilko.be)
-Stijn Kenens (www.stijnkenens.eu)

Verder vrij bekend en goed aangeschreven in Nederland:
-Sander de Gier (Schiedam)
-Danny Marcovich (Amsterdam)
-Erik van der Haar (IJsselstein)
-Robberts (Hilversum)
-Sjak Zwier (Vlissingen)
-Wim Heins (Dokkum ?)

Eko
30 december 2010, 09:16
En Dick Dijkman uiteraard in Delden. Bouwt al een eeuwigheid en is bekend in binnen- en buitenland.

fredv
30 december 2010, 12:13
Charlee in Panningen.

Staat in de lijst van dealers aan de rechterzijde van de startpagina van gitaarnet.nl

Heeft eigen modellen, maar maakt als ik het goed heb ook op bestelling zoals je zelf wilt.

Tankman
30 december 2010, 12:31
Natuurlijk niet te vergeten, Piet Visser in Egmond.

vulvasonic
30 december 2010, 14:28
Deze lijst is natuurlijk niet compleet zonder PATRICK KOOPMAN.
supervent, groot vakman, aimabel persoon, bouwt met z'n hart en levert niets af als het niet 100% perfect is. Vanuit Amsterdam is het misschien wat ver, maar neem toch maar even contact met hem op.

Site: http://www.pkguitars.com/

Thyrif
30 december 2010, 15:03
Rikkers in groningen (wel ver weg voor je) bouwt ook prachtstukjes, zowel eigen ontwerpen als classics. Misschien een optie als alles wat meer in de buurt zit het toch niet helemaal voor je is?

Overigens vind ik het een geweldig idee, om zo een nagedachtenis te bouwen.

Fireburst
30 december 2010, 15:27
Onze eigenste Barno niet vergeten, misschien wil die wel een zéér speciale one-off voor je maken ?

Duhsjaak
30 december 2010, 15:42
Hi
Natuurlijk gecondoleerd.
Stijlvorm in Hilversum wordt hierboven terloops genoemd. Iets nadrukkelijker mag wel van mij. Schitterend gelakte halzen, tsjonge wat een vakwerk leveren die gasten.
Maar laten wij niet vergeten:
- Barno - Zuiderbuur, dus België
- Oigun - Haarklem, dus Haarlem, is dat 19 km van Asd? Je motor is nog niet eens warm.

Beiden forumleden dus eenvoudig te contacten. En beiden zowel vorig jaar als dit jaar prominent in beeld bij de mooiste gitaren van 2009 en 2010. Da's niet voor niks.

En (@Vulv) als die gast zijn 'Hailinfinity' een knip voor de neus waard is (en dat zal vast); binnen 2 uur ben je overal in NL vanuit Amsterdam. Wat is twee uur op de eeuwigheid? Net alsof ik filosofisch ben.

En ja, ik rij binnen de grenzen van de snelheidsmaffia binnen twee uur easy naar vrienden onder Leuven, dus B zou ik niet op voorhuid van de hand slaan. Of zo.

Dear J. In alle narigheid is dit een prachtidee. Waarschijnlijk heb je de mooiste gitaar van 2011 EN van 2012.

Vriendelijke groet, Gus