PDA

View Full Version : Nieuw versterker, advies gevraagd



Tjepke
29 december 2010, 12:58
De bonus is weer binnen dus weer last van G.A.S..

Ik ben na wat rondsnuffelen op de volgende selectie gekomen voor een nieuwe versterker:

Blackstar HT 40 Studio
Laney GH50L

Beide klonken naar mijn mening erg goed de blackstar was naar mijn mening wat diverser dan de Laney. Ik heb er maar kort op kunnen spelen dus ik kan het fout hebben.

Ik wil de versterker voornamelijk gebruiken voor thuis en repeteren. Helaas hebben we een houthakker achter de kit dus ik moet em redelijke op zen staart kunnen trappen.
We spelen voornamelijk rock/metal/blues.

Welke versterker raden jullie me aan en/of zijn er nog interessante alternatieven??

Mr. Dynamite
29 december 2010, 14:11
Wat is je budget ongeveer? En ben je op zoek naar een combo of een stack?
Marshall DSL/TSL kan ik je ook aanraden. Hughes & Kettner dual nogwat is ook een gave amp :ok:

EDIT: Dual Statesman was het. Ik heb de EL34 versie eens getest, heel lekkere sounds zitten erin ;)

Tjepke
29 december 2010, 14:49
combo of stack mag allebei, budget is 500-750 euro.

speel nu tijdens het repeteren op een dsl 401 of vox ac30.
zal es kijken naar die duel statesman

dank voor de reactie

Mr. Dynamite
30 december 2010, 14:06
Oke. Hoe vind je die amps klinken?
De Ac30 vind ik zelf best lekker alleen niet veelzijdig in de band, de DSL vond ik zelf wel lekker een ook veelzijdig. Alleen is hier jammer dat je het crunch kanaal niet kunt schakelen. Ook vind ik zelf trouwens de combo versie van de DSL/TSL/JVM etc veel minder klinken dan head + cab.

Ik heb zelf een TSL60 met 1936 cab. Dit is wel een lekker setje, maar voor mij is het het net niet. Als je op zoek bent naar een veelzijdige amp dan zou ik hem zeker even checken.

Tjepke
30 december 2010, 14:51
Inderdaad de ac30 klinkt goed alleen niet bruikbaar voor ons volledige repertoire.
Het DSL clean kanaal mist voor mij definitie en is wat dof/zompig , misschien raar gezegd maar het is voor mij niet.

Midwolda
30 december 2010, 15:28
Rock/metal/blues, combo, budget 500-750, locatie Groningen...
serieus, kijk eens naar de Rivera in m'n sig?

Fireburst
30 december 2010, 15:48
De bonus is weer binnen dus weer last van G.A.S..

Ik ben na wat rondsnuffelen op de volgende selectie gekomen voor een nieuwe versterker:

Blackstar HT 40 Studio
Laney GH50L

Beide klonken naar mijn mening erg goed de blackstar was naar mijn mening wat diverser dan de Laney. Ik heb er maar kort op kunnen spelen dus ik kan het fout hebben.

Ik wil de versterker voornamelijk gebruiken voor thuis en repeteren. Helaas hebben we een houthakker achter de kit dus ik moet em redelijke op zen staart kunnen trappen.
We spelen voornamelijk rock/metal/blues.

Welke versterker raden jullie me aan en/of zijn er nog interessante alternatieven??

Niet gemakkelijk zo : "We spelen voornamelijk rock/metal/blues." is tegelijk zeer volledig én ongelooflijk vaag...:)
Misschien wat bands roepen of liedjes waarvan je de sound geweldig vind.

PS Mits 2ehands te kopen kan je je budget aanzienlijk rekken (Nieuw bv 650 euro = 2ehands iets met nieuwwaarde 1000 euro of zo)

Tjepke
31 december 2010, 08:59
"We spelen voornamelijk rock/metal/blues." is tegelijk zeer volledig én ongelooflijk vaag...

haha ja inderdaad nu ik het teruglees, qua sound moet je denken aan;

Metal
- alice in chains
- a perfect circle
- deftones
-

Rock/Blues
-rory galagher
-roy buchanan
-zz top

Overig
Police
the smiths

zoals je ziet vrij divers maar kan voor het lichtere werk het vrij goed opvangen met de dsl/vox.

Thiez
31 december 2010, 11:29
Denk dat blackstar je idd wel de veelzijdigheid geeft om deze stijlen allemaal te passeren. Maar met de marshall DSL of TSL moet dit ook lukken lijkt me. Als je zegt dat de marshall DSL dof klinkt zou ik toch een keer in de winkel proberen nog. Het kan zijn dat de buizen van die in het repetitiehok niet meer optimaal zijn ofzo. Naar mijn mening is de DSL niet dof. En hem natuurlijk beetje open draaien ;) anders komt hij niet los.

Tjepke
1 januari 2011, 12:46
Dof is misschien niet het goede woord, ik mis een bepaalde helderheid. Ik denk dat het persoonlijke smaak is en een ander wel tevreden is over de clean van dsl.

Thiez
1 januari 2011, 12:56
Misschien kun je een engl screamer ook meenemen. Deze klinken aardig helder en open in het clean en geven ook een lekkere scheur als je er van houd van de sound.

muziekschuur
1 januari 2011, 13:14
Jet City 20 of 50. Met een 2x12 cabje.

http://www.thomann.de/nl/jet_city_amplification_20h.htm

http://www.thomann.de/nl/jet_city_amplification_24s.htm

Tjepke
1 januari 2011, 16:42
Ik ga die engl ook es proberen. Toevallig heb ik eergister wat sound clips van die jet city gehoord, klonk niet verkeerd naar mijn mening. Las wel in wat reviews dat hij clean vrij snel vervormt op hogere volumes. Maar niet duur voor die amps, is toch gebaseerd op die soldano atomics ?