PDA

View Full Version : Hardcore!



mohawk
12 mei 2003, 22:21
Ik zit nu in een hardcore band,en dan moet ik af en toe ook meer schreeuwen :smile: maar nu was mijn vraag....ik ben dus heel snel hees,al nadat ik 3 regels ofzo heb geschreeuwd..is dat soms wennen ofzo,of verneuk ik nu mijn stem als ik door blijf gaan..

hoofd
12 mei 2003, 22:24
Ja, je verneukt je stem als je zo door blijft gaan.

Als je schreeuwt, let dan goed op hoe je schreeuwt. Zodra je het zeg maar in je keel voelt doe je het fout. Een goede schreeuw komt vanuit de buik en voel je ook niet, waardoor je als het goed is ook niet hees wordt.

mohawk
12 mei 2003, 22:40
Ik voel et dus in me keel..maar hoe kun je vanuit je buik schreeuwen dan??

hoofd
13 mei 2003, 00:23
Diep ademhalen, en het er goed uitstoten zeg maar, buikspieren spannen daarbij (doe wat (goede!) buikspieroefeningen om je buik wat krachtiger te krijgen anders). De lucht moet zeg maar zo soepel mogelijk uitgestoten worden uit de buik, zeker bij een goede schreeuw. 'tis vrij moeilijk uit te leggen...
Probeer anders ergens een paar zanglessen te ritselen, om de basis van het zingen vanuit je buik te leren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mtlhead op 2003-05-13 00:26 ]</font>

moretel
13 mei 2003, 10:55
En de kunst is om je longen weer rustig te vullen, dat doe je door je mond goed open te doen en je buik te ontspannen waardoor de longen weer vol stromen, velen doen dat fout, te herkennen aan het huh... voor het zingen. Als het goed is moet je de inademing nauwelijks horen omdat dat vrij ontspannen gebeurd.
op die manier is het niet vermoeiend en kan je richten op je geluid, een paar zanglessen voor de basistechniek doen wonderen.

Stitch
13 mei 2003, 17:13
ik dacht dat alleen bij grunten moest....maar dus ook bij gewoon skreewn