PDA

View Full Version : Oi hier een punker zonder gtr



onrust nv
29 december 2010, 01:55
Hallo ik ben jeroen speel analoge synths, drums, basgitaar en voor de rust alles wat geluid maakt. Industriëel is het magiese word geworden. Maar gebruik ook zeer veel gitaar FX. Dirk-hendrik heeft van mij een een guyatone PS-109 van een compander en andere instelling voorzien(thanx werkt goed Barend).
Hou erg van oude punk&hardcore. Vind ook dat je alle gitaar muziek eigenlijk op vinyl moet horen. AC/DC, Jimi Hendrix, Moterhead, Lärm enz klinkt dan gewoon veel krachtiger.

budje
29 december 2010, 06:31
welkom!

enneeeeeeeeeeeeeeeeee... live klinken ze nog beter :soinnocent:

Have fun!

Jasper.
29 december 2010, 10:18
Ach, voor punk maakt het toch niet uit wat voor gitaar je hebt? Air guitar kan dus vast ook wel :D

Welkom! :ok:

onrust nv
29 december 2010, 11:06
Ach, voor punk maakt het toch niet uit wat voor gitaar je hebt? Air guitar kan dus vast ook wel :D

Welkom! :ok:

Air gitaar is voor de metaalhoofden, bij de punk wordt je echt uitgelachen met een airgitruus. Wij zijn(waren) niet zo van die posers. :seriousf:

Bij de punk/hardcore is een hollowbody gitaar of een flink afgeragd ding wel lekker. Ook fuzz is beter dan distortion. Of gewoon zonder vervorming klinken punk en hardcore tof(flink swabberen met die pols). Lärm speelde in hun hoogtij dagen op oude sovjet gitaren en buizen versterkers.

Rinze
29 december 2010, 11:42
Lärm speelde in hun hoogtij dagen op oude sovjet gitaren en buizen versterkers.

En dat was te horen ook ;) Heb ze in de jaren 80 eens in de Buze in Steenwijk gezien, het geluid was euhh.. apart.

Oh ja, welkom.

onrust nv
29 december 2010, 16:28
En dat was te horen ook ;) Heb ze in de jaren 80 eens in de Buze in Steenwijk gezien, het geluid was euhh.. apart.

Oh ja, welkom.

Dat geluid vond ik juist super, daarnaast zolang als lärm heeft gespeeld hebben ze de gitaren niet of nauwelijks gestemd.
1 keer gezien dat er live een snaar brak en de gitarist pakt een nieuwe wind
hem erop en begint gelijk weer te spelen.
Zowiezo is het wel erg punk om het podium op te lopen je gitaar en bas in te pluggen en gelijk te spelen. Dat is echt punk.:punk:

arcane
29 december 2010, 16:34
Het hebben van internet is niet punk.

onrust nv
29 december 2010, 17:02
Het hebben van internet is niet punk.

Hellaas wel want bijna alle punkers zitten nu op internet om aan muziek te komen. Kijk maar op youtube hoeveel onbekende punk en hardcore daar al opstaat.

Pirate
29 december 2010, 18:24
Hellaas wel want bijna alle punkers zitten nu op internet om aan muziek te komen. Kijk maar op youtube hoeveel onbekende punk en hardcore daar al opstaat.

ja maar dan ga je toch juist met de moot mee? punk is toch juist dingen anders doen? of begrijp ik het nou verkeerd?

Rinze
29 december 2010, 18:33
ja maar dan ga je toch juist met de moot mee? punk is toch juist dingen anders doen? of begrijp ik het nou verkeerd?
Punk is een heleboel. En eigenlijk zwaar antiek :seriousf:


Waar punk en met name hardcore (de hardcore van vroeger dan he, niet het emo-geneuzel wat er nu voor door moet gaan) zeker voor stonden is je eigen gang gaan, dingen zelf en op je eigen manier doen: DIY. Voor mij persoonlijk is dat naast de woede van goeie punk en hardcore wat er blijvende waarde aan geeft.

Maar dat is iets anders dan dingen anders doen omdat dat "moet".

j3r03n
29 december 2010, 18:50
ja maar dan ga je toch juist met de moot mee? punk is toch juist dingen anders doen? of begrijp ik het nou verkeerd?

Als je allemaal het tegenovergestelde gaat doen ga je ook weer met de meute mee:makeup:

Maar ik denk dat meneer Onrust dat zelf allemaal wel weet ;) Welkom!

onrust nv
29 december 2010, 19:30
ja maar dan ga je toch juist met de moot mee? punk is toch juist dingen anders doen? of begrijp ik het nou verkeerd?

Nope ik weiger punk digitaal te luisteren, vinyl is de enige weg naar goed geluid. Dan maar geen gratis muziek, maar t oor wil ook wat. Ik zit alleen op muziek fora's om m'n kennis te vergroten van FX, amps en opname technieken. Verder vind ik het ook handig om de kennis die ik al heb te delen(zoals een oude punkert betaamd):punk:

Jasper.
29 december 2010, 21:54
Nope ik weiger punk digitaal te luisteren

Dan hoor je de slechte kwaliteit beter? :p Nee grapje..:seriousf:

Mufftin
30 december 2010, 10:18
Ja ik hou ook van punk, zoals destine en The Libertines

gnar gnar gnar

zevenkamp
31 december 2010, 18:06
Nope ik weiger punk digitaal te luisteren, vinyl is de enige weg naar goed geluid. Dan maar geen gratis muziek, maar t oor wil ook wat. Ik zit alleen op muziek fora's om m'n kennis te vergroten van FX, amps en opname technieken. Verder vind ik het ook handig om de kennis die ik al heb te delen(zoals een oude punkert betaamd):punk:

Dit vind ik best wel bijzonder eigenlijk. Van alle gitaarmuziek zijn punkers volgens mij het minst bezig met de kwaliteit van het geluid, gitaren, versterkers en techniek. Sterker nog, er heerst vaak ook een soort omgekeerde snob houding t.o.v. al deze punten.

Bjorb
31 december 2010, 19:26
Het hebben van internet is niet punk.

Helaas kun tegenwoordig je niet meer normaal leven zonder internet. Heb het altijd nodig voor school.

RoelSmoel
1 januari 2011, 00:35
Helaas kun tegenwoordig je niet meer normaal leven zonder internet. Heb het altijd nodig voor school.

Doen punkers aan school dan? Dat is toch ook niet punk...

macwilliams
1 januari 2011, 01:36
Goeie punk klinkt als een volle glascontainer die van een berg stuiterd.

nickofzo
1 januari 2011, 21:05
Goeie punk klinkt als een volle glascontainer die van een berg stuiterd.

ik probeer het me in te beelden, en aljaa het klinkt volgens mij best vet ja. en lekker anoloog!
nog beter dan een plaat

maar ik dacht "punk is dead"


en als topictitel.. punker zonder gitaar? punker zonder geld snap ik .. maar waren de pistols niet degene die het voorbeeld gaven om de gitaren gewoon uit de winkel mee te nemen zonder geld?

(weliswaar net zo gemaakt als de gemiddelde boyband) door de heer Mclaren

FrankC
2 januari 2011, 07:17
Ze zouden Punk verplicht moeten stellen op het conservatorium.

Duhsjaak
2 januari 2011, 07:39
Hi
Zonder gitaar?
Misschien is deze dan iets:
http://www.eastwoodguitars.com/

De Pete Shelley Starway. (Bij 'Other')
Heel on-punk om een punk signature gitaar te doen, tenzij je zoooo punk bent, dat je ook daar schijt aan hebt.

Ik ben de punkers nog altijd dankbaar dat ze de wereld hebben verlost van alle zelf ingenomen autobiografische teksten en urenlange richtingsloze zelfbevredigings gitaarsolo's van de eerste helft van de 70'er jaren. Ik vond het een opluchting dat die stroming ontstond. Een aantal groepen die toen opkwamen (Clash, Ramones, Mink/Willy DeVille) hebben een grote invloed gehad en brachten de muziek weer terug tot de essentie (rock) waarvan het was vervreemd.

En voor dat 'zonder gitaar' komt zeker een oplossing. Vinyl? Daar heb je niet alleen op het gebied van punk een punt. Hongarije en veel van de landen in die regio zijn op het gebied van vinyl en punk een Walhalla, omdat de CD opmars in die landen heel veel later pas op gang kwam. En ze dus veel langer LP's, EP's en singles zijn blijven persen.

Meteen een idee voor je vakantiebestemming?
En, niet te vergeten, hartelijk welkom. Punkers nooit genoeg.
Vriendelijke groet, Gus

onrust nv
2 januari 2011, 14:03
Neh kspeel alleen 1 of 4 snarig snaarwerk. Voor de rest draai ik knopje verbind geluiden met FX en andere stroom bronnen. En maak de vreselijkste audio nachtmerries. Soms wordt er wel 6 snarig mee gefriekt door een bevriende gitarist. Ik speel momenteel in 26 verschillende studio projecten van mijn band. Punk vind ik eigenlijk alleen leuk om live tezien of thuis te luisteren. Ik ben nu echt meer inde industriële experimentele muziek beland. We gaan binnenkort met een gitarist en alleen gitaarmuziek project doen.
Dus de ritmes,baslijnen en andere freaknoise doen we met gitaar. En de modulatie op de zang word via een pre-amp door een gitaar ingespeeld. De gitaar gaat dus als experience peNdaal gebruikt worden.
Zoooo hebben julie al hoofdpijn?;) :???:

nickofzo
3 januari 2011, 00:09
Ze zouden Punk verplicht moeten stellen op het conservatorium.

haha goeie sig danku

onrust nv
3 januari 2011, 12:28
Ze zouden Punk verplicht moeten stellen op het conservatorium.

Hoezo? 2 acoorden en n 4 kwarts maat kan toch iedereen?