PDA

View Full Version : X-tinXion (thrashmetal met Conrad Hultermans op gitaar), 2 songs van de laatste cd!



Conrad Hultermans
28 december 2010, 23:26
Hoi guys,

Dit voorjaar hebben we met X-tinXion een nieuwe CD uitgebracht getiteld; "Act the injured innocent". De CD is opgenomen bij de Excess studios in Rotterdam (Gorefest/After Forever).
Hieronder 2 songs ervan.

Genetic Sickness;

http://conradhultermans.com/m/ATII-GeneticSickness.mp3

The Messiah;

http://conradhultermans.com/m/ATII-Messiah.mp3

Enjoy it!!

Grtz,
Conrad

TimoSomers
28 december 2010, 23:42
Veeeeeeeeeeeet!!!!
Waanzinnige zanger ook!!

Zijn die slaggitaren bo-el trouwens?

richwoodplayer
28 december 2010, 23:46
woow, dat luister echt super lekker weg!
suuper goed!

HUESSEN
29 december 2010, 00:17
Klinkt gaaf en strak.Klinkt als de oude Destruction(het gitaargeluid en sommige delen van de zang):blast: En dat door een zangeres.....Heb dit ook altijd een gaaf gitaargeluid gevonden en vindt dat nog steeds.Vertel eens iets over de gebruikte effecten/versterker?

Luc-O
29 december 2010, 09:12
Hey Con! Heerlijk hoor, lekker ouderwets beuken! Gave songs en productie is ook dik in orde. Is het in egen beheer of hebben jullie een label?

grtz!

HaroldA
29 december 2010, 09:46
Heb dit ook altijd een gaaf gitaargeluid gevonden en vindt dat nog steeds.Vertel eens iets over de gebruikte effecten/versterker?

Ik vermoed dat dit setje gebruikt is:


http://www.conradhultermans.com/i/gearengl.jpg
Bo~El MC-6 Dutch Purple Dot
Bo~El MC-6 Fuchsia Red
Bo~El MC-6 Transparent Black
ENGL 930/60 Poweramp
ENGL 530 preamp (2x)
ENGL 570 preamp (not shown)
ENGL 4x12 V30 Cab
ENGL 2x12 V30 Cab (2x)
Samson Powerbrite
BBE 362 Sonic Maximizer
TC Electronics G-Major
Marshall JMP-1 (not shown)
Roland FC 200 Footcontroller
Morley wah/distorion/volume pedal
Ibanez Tube screamer

Duhsjaak
29 december 2010, 10:17
Hi
Ik luister gewoon overal naar. Ook als er niet op een Danelectro Longhorn (surf muziek) wordt gespeeld (Hi HaroldA).

Deze muziek zou ik anders nooit zijn tegen gekomen.
En ik moet zeggen dat ik me er enorm blij verrast door heb gevoeld.

Ik heb er geen reet verstand van dus verwacht van mij geen wijsneuzerij of zaken waar je misschien wat aan zou hebben. Ik hoop alleen dat jullie hiermee lekker verder gaan.

En ik zet een nummer op met oud & nieuw. Precies om 12 uur. Normaal wil dat nog wel eens the MC5 zijn of een andere bak met sympatieke herrie, maar dit jaar niet dus. Dit jaar het eerste lied. Ik heb er nu al zin in.
Vriendelijke groet,
Gus

pasqual
29 december 2010, 10:51
vet hoor! ik ging eind jaren 80/begin 90 veel op stap in een hardrockkroeg in Geleen en het is verrassend/leuk om te horen dat deze muziek nog steeds gemaakt wordt. zo te horen is er niet zo heel veel veranderd in de metal? ik moest meteen denken aan bands als Testament. klinkt goed, goeie productie.
en Timo, knap dat jij hoort dat het is ingespeeld met een Bo-el. ik denk dat je weinig verschil zou horen met een Ibanez e.d.:soinnocent:

groeten Pasqual.

TimoSomers
29 december 2010, 11:26
vet hoor! ik ging eind jaren 80/begin 90 veel op stap in een hardrockkroeg in Geleen en het is verrassend/leuk om te horen dat deze muziek nog steeds gemaakt wordt. zo te horen is er niet zo heel veel veranderd in de metal? ik moest meteen denken aan bands als Testament. klinkt goed, goeie productie.
en Timo, knap dat jij hoort dat het is ingespeeld met een Bo-el. ik denk dat je weinig verschil zou horen met een Ibanez e.d.:soinnocent:

groeten Pasqual.

Op opnames kun je ze inderdaad als elkaar laten klinken maar ik meende een karakteristiek bo-el geluidje te horen.
En mijn bo-el klinkt echt niet als een ibanez hoor.

Conrad Hultermans
29 december 2010, 12:06
Thanks voor de comments!

De vocalen zijn gedaan door een zangeres (ze is 2e geworden op t NK grunten hehe)
De slaggitaren zijn gedaan met een Gibson V (met EMG's) door een Engl top en zelfbouw cabinet met V30's erin (cab van Excess zelf)
De solo's zijn gedaan met een Bo-EL MC-6 door een Marshall JMP-1, een Engl eindtrap en diezelfde zelfbouw cab.

Er wordt nog gezocht naar een label... :-)

Grtz,
Conrad

Ps, die gear foto is sinds kort niet meer aktueel, ik heb alle amps verkocht voor een full stack Carvin "Legacy"

TimoSomers
29 december 2010, 12:13
Haha leuk, ik dacht dat de slag bo-el was en de solo's iets anders:D
Nog een keer geluisterd, echt vet conrad!

Stratman70
29 december 2010, 14:50
Hey Conrad, dit klinkt weer echt helemaal te gek. Ik ben niet zo'n grunt-fan, maar het gitaarwerk maakt het toch dat het een genot is om deze nummers te beluisteren. Echt vet en superstrak! Nummers zitten echt goed in elkaar trouwens!

Eomer
29 december 2010, 22:56
Fuckin' true metal!!! Lekkere heldere produktie ook. Heerlijk hoe die bas er doorheen ronkt!

Thiez
30 december 2010, 10:15
Blijft gaaf Mr. Rat ;) Heel het cdtje is vet. Heb hem hier thuis in de kast staan. En de vocalen blijft natuurlijk gewoon heerlijk, een meid die beter 'grunt' dan menig kerel. En er ook nog goed uit ziet haha. Wat wil je nog meer.

Btw die downstrokes van andere gitarist laten het geheel wel lekker agressief klinken. Dat zou je met alternate minder hebben denk ik.

Conrad Hultermans
3 januari 2011, 20:38
Thanks guys!!

@Thieske, die gekke Frans doet alles met downstrokes... knap hoor!!

Grtz,
Conrad

Robbert v.d. Hanenberg
5 januari 2011, 16:20
Te gek man!
Goeie productie!...'mix' vind ik iets minder...ergens ook 'n kwestie van smaak denk ik.
Je 1ste solo is echt te gek! Mooi vibrato gast!

marter544
5 januari 2011, 16:36
Vette shit! Hands Up High, Killing God, My Prey en Deep Down Inside komen hier zeer regelmatig langs in de playlist, dus ik vind et echt heel tof dat jullie nieuw materiaal hebben! Als jullie een keer in de buurt spelen, hoor ik et graag.

Conrad Hultermans
10 januari 2011, 10:16
Vette shit! Hands Up High, Killing God, My Prey en Deep Down Inside komen hier zeer regelmatig langs in de playlist, dus ik vind et echt heel tof dat jullie nieuw materiaal hebben! Als jullie een keer in de buurt spelen, hoor ik et graag.

Coollll, interesse in de nieuwe CD?

;-)

Grtz,
Conrad

Albert houwaart
10 januari 2011, 13:14
Hee conrad!

Bruut man dit, klinkt zeker vet en strak. vette solos ook
En vooral die in messiah begint mooi en smaakvol en eindigt in smerige kerry kinger
En die zangeres is echt super bruut is echt wel gegroeid in de laatste jaren


Mijn favo is absoluut Messiah
Ik voel me gelijk weer 13.
Deed me voor mn gevoel onwijs denken aan

symbolic van death

Extreme aggressions - Kreator

meul
12 januari 2011, 14:26
Hee daar,

mooi werk dit! lekker beukwerk, toffe gitaren!