PDA

View Full Version : Luc-O: acoustic stuff



Luc-O
28 december 2010, 20:22
Hee mensen, weer eens een post van mij. Dit keer iets heel anders, namelijk akoestisch spul.

Impro solostukje:

http://www.youtube.com/watch?v=jG2B175BOGE


Try-out vidje van een projectje met zangeres Annemiek, 'Alone' van Heart:

http://www.youtube.com/watch?v=dT9pwfpM0ko


Enjoy en alvast een goed uiteinde iedereen!

Conrad Hultermans
28 december 2010, 22:39
Heee Luc,

Ik kreeg een *kippenvel* moment bij t nummer Alone, wat smaakvol gespeeld zeg! Ook een goede zangeres btw..
Ik denk dat Alone ook 1 van de beste powerballads is, die ooit is gemaakt.

Toppieeeeeeeee

Fijn uiteinde ook en geen vuurwerk afsteken heeee

;-)

Luc-O
29 december 2010, 09:14
Thanks man!


Ik denk dat Alone ook 1 van de beste powerballads is, die ooit is gemaakt.

Ja vind ik ook!

Duhsjaak
29 december 2010, 10:10
Hi
Alone is inderdaad niets mee mis. Met zoveel talent en zo'n leuke samenwerking zou ik toch ook aandacht aan de opname gaan geven. Zet de dame een fatsoenlijke microfoon voor haar neus en je moet eens kijken hoeveel mooier het resultaat is. Kijk eens of je een ribbon mic ergens kunt lenen, dan kun je kijken of mijn voorgevoel ergens op slaat.

Maar helemaal enthousiast werd ik van het stukje op je nieuwbakken gitaar.
Klinkt mooi zeg! Geen idee of je Bert Jansch kent. Geluid en techniek (met al die zogenaamd achteloze flageoletjes er tussen door) doen mij daar sterk aan denken. Die vent is al een mensen leven een maatstaf in de UK. En als je voorzichtig doet met vuurwerk, gaat jou dat ook gebeuren.

Weet je wat..... het is kut kort dat stukkie, maar ik ga m gewoon nog eens opzetten!!!
Vriendelijke groet, Gus

covermark
29 december 2010, 12:13
Hi
Alone is inderdaad niets mee mis. Met zoveel talent en zo'n leuke samenwerking zou ik toch ook aandacht aan de opname gaan geven. Zet de dame een fatsoenlijke microfoon voor haar neus en je moet eens kijken hoeveel mooier het resultaat is. Kijk eens of je een ribbon mic ergens kunt lenen, dan kun je kijken of mijn voorgevoel ergens op slaat.

Gus slaat de spijker op zijn kop. Ik vind het lekker klinken. Die gitaar sprankelt trouwens heerlijk zeg!

Stratman70
29 december 2010, 15:03
Yesss... Luc op de acoustische gitaar! Geweldig om je daar eens op te horen spelen! Je impro vind ik erg gaaf.
Alone klinkt ook erg goed, goed arrangement ook zo! Zangeres is ook goed.
Inderdaad klinkt je gitaar erg sprankelend, mooi geluid, terwijl ik vaak wat huiverig voor piezo geluiden ben.

Hoop meer van je op de acoustische gitaar te horen spelen.

Jedeel
29 december 2010, 17:48
Alone: Heerlijk ..... en idd kippenvel.

Wat ik mij afvraag..... zou de zangeres in de hogere regionen niet "lekkerder" klinken als je de capo had weggelaten?
(Of ze krijgt dan mss problemen in de laagte?)

Luc-O
29 december 2010, 19:26
Thanks guys!

Ja ik ben ook aangenaam verrast over de sound van die gitaar, zeker voor dat geld. Kost geen drol namelijk.

@ Gus: We willen ook zeker nog opnames maken met microfoon, ik hoop dat je voorspelling uitkomt! Bert Jansch ken ik niet, maar ga ik wel checken!

@ Jedeel: tja capo of geen capo... Op zich ligt het haar wel zo, maar we kunnen het ook wel eens 'zonder' proberen, haha..!

Gert-Jan
29 december 2010, 21:02
Hey Luc,

Ik ben over het zangwerk iets minder enthousiast. Wel goed hoor maar iets teveel 13 in een dozijn klank (dat is natuurlijk maar mijn mening hoor, ben een enorme zeur als het om zang gaat).

maarrrrrrrr..........die gitaar, djiezus wat een lekkere sound...dat schreeuwt om meer....maar dan wel met goede opname apparatuur. ik zou wel eens een dikke neumann voor die gitaar willen zetten.......

Ik wacht in spanning af..........