PDA

View Full Version : BrendBlues: youtube video Voodoo Child



Axl Rose
28 december 2010, 18:34
BrendBlues: youtube video van Voodoo Child:

Check it out at:

http://www.youtube.com/watch?v=YICKGMKQYsM

of:

http://www.youtube.com/user/BrendBlues

Ben benieuwd naar jullie opinies!

Harald
30 december 2010, 14:59
Klinkt goed! Heb je de sound zelf gemaakt, of is het een standaard preset? Deze klinkt erg goed zo. Als je hem zelf gemaakt hebt, ben ik wel benieuwd naar de instellingen. Net zo'n Pod besteld om uit te proberen.

Duhsjaak
30 december 2010, 16:13
Hi
Als ouwe hippie hoor ik een strak plassertje van Hendrix te krijgen en dat is (helaas) maar zelden het geval.
Of ie beter is dan H. zou ik niet durven zeggen, maar dat de klank van je gitaar vele malen mooier is dan die van hem, ja..... daarvan ben ik wel overtuigd.
En geen Hendrix man, en geen strat man. Wat heb ik hier te zoeken? Ik ga nog eens luisteren. Dat geluid hè, dat geluid.....
Vriendelijke groet, Gus

Axl Rose
30 december 2010, 18:39
@Herald: Dankjewel!! Niet geheel een standaard preset. Settings die ik heb zijn als volgt:

Amp:
Brit J-45, 4x12 Greenback 25
Drive: 63%
Bass: 61%
Mid: 93%
Treble: 94%
Pres: 100%
Vol: 60%

FX:
Screamer:
Bass: 61%
Tone: 100%
Treble: 52%
Drive: helemaal open
Output: 50%

Analog Chorus:
Speed: 1.0Hz
Depth, Tone, Mix: allen 50%

Reverb instellen op 'room'

+ beetje compressie

Dit is em ongeveer :)

@Duhsjaak:
Dankjewel Gus voor het beluisteren en je feedback! haha, nou moet ik zeggen dat ik meer van Stevie Ray Vaughan houd dan Hendrix qua spel en sound, dus daar komt misschien mijn sound ook een klein beetje vandaan! :D Ik ben in ieder geval druk aan het leren en filmpjes van de grote meester himself aan het bestuderen! Man wat bluesman was/is Stevie... groetjes!

Harald
30 december 2010, 18:52
Bedankt voor de settings. Verwacht dat hij volgende week binnen komt, kan ik ermee gaan stoeien :)

pasqual
30 december 2010, 23:22
goeie sound en lekker gespeeld. je zou alleen een beetje ritmischer mogen omgaan met je wah-pedaal. op het einde gaat het daarintegen wél redelijk lekker. maar nogmaals: goed gespeeld. heb je ondertussen al een geschikte band gevonden? een powertrio misschien?

groeten Pasqual.

deefke666
31 december 2010, 08:50
heeeeey brend,
Dit klinkt weer super vind ik....
Zowel van geluid als van techniek imho...
Ik ga die patch van jou ook eens in mijn pod duwen en eens kijken wat ervan gaat komen....
Keep em commin' zou ik zeggen :soinnocent:

grtz d

Axl Rose
31 december 2010, 18:10
@Pasqual: Thanks!! klopt! vind ik best lastig nog! Hetzelfde geld voor het tremolo gebruik, daar valt nog het 1 en ander aan te schaven! thanks again for je feedback! oww, nee, haha nog geen bandje! maar dat komt vast wel goed zo in het nieuwe jaar! genoeg plannen in ieder geval!

@deefke: dankjewel!! Ja, ik vind de podhd 500 een superfijn apparaat! :)

deefke666
31 december 2010, 18:22
yep, volledig akkoord over die hd500...
ik heb zelfs sindsdien niet meer over mijn versterker gespeeld :sssh:

grtz d

Stratman70
3 januari 2011, 13:05
Is gewoon weer te gek dit! Je hebt zo'n supergave SRV-sound!
Het grote contrast zit 'm in het jou zien zitten op een stoel en de energieke uitvoering die ik hoor. het lijkt je allemaal totaal geen moeite te kosten, als ik je zo zie spelen. Om jaloers van te worden. ;-)

Goed man!

Axl Rose
3 januari 2011, 19:44
Is gewoon weer te gek dit! Je hebt zo'n supergave SRV-sound!
Het grote contrast zit 'm in het jou zien zitten op een stoel en de energieke uitvoering die ik hoor. het lijkt je allemaal totaal geen moeite te kosten, als ik je zo zie spelen. Om jaloers van te worden. ;-)

Goed man!

Dankjewel voor het beluisteren en je gave comments!! Word ik erg blij van! ;) ik denk dat de podhd 500 hierin ook een grote rol speelt. Een superfijn apparaart! maar kost me wel moeite hoor, haha! Ben 's avonds als ik thuis kom van mn werk soms uren en uren aan het oefenen tot frustratie toe, haha.

Helemaal als ik een heel liedje wil opnemen, zonder teveel fouten.... Op dat soort momenten realiseer ik mij meer en meer dat de srv-man een kunstenaar is/was! Als ik dan een concert van hem ga bekijken, of wat losse nummers, ongelofelijk.... En dan kon hij ook nog eens zingen... Echt een fantastische artiest, jammer dat hij niet meer live te bewonderen is.. Had hem graag willen zien!

Conrad Hultermans
3 januari 2011, 20:42
BrendBlues: youtube video van Voodoo Child:

Check it out at:

http://www.youtube.com/watch?v=YICKGMKQYsM

of:

http://www.youtube.com/user/BrendBlues

Ben benieuwd naar jullie opinies!

Tegek gespeeld man!!

Je spel, feel en sound zijn zeer authentiek te noemen!!

Grtz,
Conrad

Axl Rose
10 januari 2011, 00:41
Tegek gespeeld man!!

Je spel, feel en sound zijn zeer authentiek te noemen!!

Grtz,
Conrad

thanks!! :D

jannest
10 januari 2011, 12:37
zoek een band, schrijf een aantal songs en het podium op
get ur "lazy" ass out of that chair en aan het werk jij !!!!!

nee niks te maren

GravyTrain
10 januari 2011, 18:07
Je lijkt echt met bezieling te spelen prachtig gewoon, verder zie mijn comment bij je andere nummer.

Axl Rose
12 januari 2011, 19:07
@jannest: haha! komt goed denk/hoop ik! één stap tegelijk ;)
@gravytrain: thanks much!!