PDA

View Full Version : New Gear, 50's Fender Stratocaster!



RockinRein
28 december 2010, 17:36
Hallo allemaal,

Na een flinke tijd twijfelen, en aardig wat gitaartjes bespeelt te hebben, heb ik zojuist een nieuwe gitaar gekocht! En het is geworden *tromgeroffel*

Een Fender Stratocaster, 50's player!

http://94.100.113.6/1195600001-1195650000/1195640301-1195640400/1195640317_6_hZi_.jpeg

De kleur is in het echt wat lichter.

Kheb ook nog een 60's strat, een 70's strat, en een mexican standard geprobeerd, maar deze sprong er echt uit.
Het geen me wel wat aan het twijfelen bracht was de kleur. Het is nogsteeds een apart kleurtje, maar ik wen er wel aan. En het is eens iets anders, en daar houd ik wel van!

Het viel me wel op dat eenzelfde gitaar (precies dezelfde!) echt heel anders speelde! Deze speelde een stuk soepeler. Misschien ligt het aan dat deze in de winkel stond, en al een paar keer was bespeelt?

Ik ben iig super blij!

jutter
28 december 2010, 17:46
Wat een lelijkerd! Verkoop hem maar gauw aan mij












Maar gefeliciteerd, zeer mooie aanwinst!

vulvasonic
28 december 2010, 17:46
Gefeliciteerd!

Dat verschil kan in details zitten. De hals hoeft maar een mm boller of holler te staan dan de andere, dat merk je. Zorg dat het niet te droog is binnen en haal je gitaar bij de verwarming vandaan. Als ik een gitaar van me een weekje in huis heb met dit weer en ik zet de verwarming flink aan, dan is het ding al aan een nieuwe afstelbeurt toe. :)

Veel plezier ermee!

RockinRein
28 december 2010, 17:54
Zorg dat het niet te droog is binnen en haal je gitaar bij de verwarming vandaan. Als ik een gitaar van me een weekje in huis heb met dit weer en ik zet de verwarming flink aan, dan is het ding al aan een nieuwe afstelbeurt toe.

Normaal staat hij daar niet ;) hij stond daar alleen even voor de foto :P

maar toch bedankt voor de tip!

En natuurlijk bedank voor de felicitaties! :ok:

:strat:

RockinRein
28 december 2010, 19:36
Ohja, wat me opviel is dat de tremolo best wel shuin staat.

Ik weet dat bij mn cort de tremolo recht moest staan (tov de body), maar dat is een heel ander soort tremolo (zwevende geloof ik)

Hoe moet ik de tremolo van mn fender afstellen? (heeft iemand misschien een mooie foto van hoe de positie (ongeveer) moet zijn?)

guitarkid
29 december 2010, 15:12
Ohja, wat me opviel is dat de tremolo best wel shuin staat.

Ik weet dat bij mn cort de tremolo recht moest staan (tov de body), maar dat is een heel ander soort tremolo (zwevende geloof ik)

Hoe moet ik de tremolo van mn fender afstellen? (heeft iemand misschien een mooie foto van hoe de positie (ongeveer) moet zijn?)

Hallo Rein.

Die tremolo mag best wat schuin staan. Mijn tip: even mee naar de winkel waar je 'm gekocht hebt en goed laten afstellen. Lijkt me een kwestie van service van de zaak. Of hebben ze dat al gedaan? Hoe dan ook, bij twijfel even laten bekijken!
Gefeliciteerd overigens, mooi instrument!

Gr. C.

RockinRein
29 december 2010, 15:19
Hallo Rein.

Die tremolo mag best wat schuin staan. Mijn tip: even mee naar de winkel waar je 'm gekocht hebt en goed laten afstellen. Lijkt me een kwestie van service van de zaak. Of hebben ze dat al gedaan? Hoe dan ook, bij twijfel even laten bekijken!
Gefeliciteerd overigens, mooi instrument!

Gr. C.

Als het goed is was hij goed afgesteld ;) maar kheb nu de tremolo iets strakker gedaan.

Ik had nog een afstelbeurt tegoed daar, maar die bewaar ik nog even.


Het geluid bijft echt super!!! tering wat klinkt ie lekker! :strat:

pasqual
29 december 2010, 16:08
wil je de trem zwevend of alleen maar de tonen naar beneden buigen?
als je de trem zwevend wilt hebben zal hij toch een beetje van de body moeten af staan. ( dan heb ik het over zo'n 2 mm ).
je kan de veren van de tremelo iets naar binnen draaien aan de achterkant maar verstandiger is om de winkelier het te laten doen i.v.m. je garantie. gewoon ff uitleggen wat je precies wil en erbij blijven.
mooie plank trouwens! en gefeliciteerd:ok:

groeten Pasqual.

Rutger Molenberghs
29 december 2010, 16:34
Nu nog een Kinman Hank Marvin setje erin en laat Apache maar door de versterker schallen. ;)

Is dat trouwens geen gewone Classic i.p.v. Classic Player?

RockinRein
29 december 2010, 16:49
Nu nog een Kinman Hank Marvin setje erin en laat Apache maar door de versterker schallen. ;)

Is dat trouwens geen gewone Classic i.p.v. Classic Player?

uhm, dacht dat t n classic player was? maar waaraan kan ik het zien, wat zijn de verschillen?

Coolcat
29 december 2010, 17:15
Deze is volgens mij een gewone classic en geen player.

Classic player : tweepunts brug, locking tuners, custom shop designed op de achterkant. +/- 100 euro duurder dan een gewone classic.

Mad mind
14 januari 2011, 10:34
Volgens mij is het ook een classis en geen classic player.
Ik dacht dat de classic player niet in die kleur te verkrijgen was.
Enkel in SunBurst en Shore Line Gold... of vergis ik mij hierin?

Want ik heb ook interesse in zo'n strat, maar kan niet goed kiezen...
Classic player voor de 'custom' onderdelen OF de Classic voor de 'kick-ass' kleuren. :strat:

RockinRein
14 januari 2011, 16:42
Ja, was er al op gewezen dat het een Classic was, geen Classic player ;)

Maar tering, wat een lekkere gitaar! Hoe meer ik erop speel, hoe meer ik geniet van de gitaar, en het geluid! ben er echt dik tevreden mee!

Helemaal in combi met mn nieuwe amp is't echt een heerlijk setje! Wat me eigenlijk nog steeds opvalt is de verscheidenheid aan geluiden dat eruit komt!

kortom geweldige koop geweest!

Mad mind
14 januari 2011, 18:06
Om meteen met de deur in huis te vallen; wat het je voor deze beauty betaald en waar heb je hem gehaald? Ik heb enorm veel interesse in de Dapne Blue of Surf Green versie. Maar ik moet ze eerst in het echt zien om de kleur te kunnen kiezen.

RockinRein
14 januari 2011, 18:58
Om meteen met de deur in huis te vallen; wat het je voor deze beauty betaald en waar heb je hem gehaald? Ik heb enorm veel interesse in de Dapne Blue of Surf Green versie. Maar ik moet ze eerst in het echt zien om de kleur te kunnen kiezen.

No problemo ;)

Kheb hem gekocht bij Feedback, in Apeldoorn. Kheb er +/-530 euro voor betaald (kan zijn dat hij in de aanbieding was, weet het eigenlijk niet meer :P)

Helaas hebben ze hem daar alleen in Fiesta Red, en Sunburst...

Ik weet niet of je het van plan was, maar pas wel op met online bestellen ;) ik heb 2x DIT precieze model geprobeerd, en vond er best een verschil in zitten qua speelbaarheid...

Mad mind
14 januari 2011, 19:06
Ik altijd eerst testen hoor. Je kan mss wel een deal krijgen online, maar ik vertrouw het niet. Het is tenslotte wel redelijk veel geld om zomaar een blinde koop te doen.

thomas_lc
15 januari 2011, 00:06
Gefeliciteerd, ik heb ook een fender classic serie en die gitaar gaat nooit meer weg, Kan de strijd aan met menig dure amerikaan zo ontzettend goed speelt en klinkt ie ;)