PDA

View Full Version : Strat S-S-S wiring met N-Blender en Instant FAT Lead switch



Meneer I.
28 december 2010, 12:16
Na tijdenlang geexperimenteerd te hebben met Strat S-S-S wiring mogelijkheden heb ik alle opties wel gehad. Series/Parallel/Out of Phase, active Midboost (GFS), etc. De Mike Richardson wiring is een leuk uitgangspunt hiervoor.

Wat ik uiteindelijk echt nuttig vond zijn:
- de standaard strat posities
- de Neck parallel aan de Brug,
- alle drie parallel en
- de Brug en Middle in serie (soort humbucker sound, meer een midboost en outputboost).
- een Master Tone (let op de aansluiting naar de middelste poot van de volumepot)
- verder heb ik een enorme hekel gekregen aan de 50-60Hz hum, dus de cavities en slagplaat zijn nu volledig voorzien van kopertape en er zitten nu Fender Hot Noiseless Pickups in... total silence...

Al het andere gebruik ik niet "live". Push-Pull pots vind ik ook waardeloos, werkt alleen lekker met de gekartelde Tele-knoppen om snel te kunnen schakelen. De GFS midboost is een "hiss" generator, me-no-like-it. Dussss, heb ik een alternatieve schakeling bedacht die voor mij prima werkt!

Met name dat ik nu vanuit elke normale strat positie direct de brug en middle in serie kan selecteren, doet een buizenversterker direct extra oversturen met een lekkere midboost, ideaal voor solo's. De 3PDT switch heb ik tussen de twee 'tone' knoppen geplaatst, anders zit het in de weg bij rhythm partijen. Ik post nog wel een foto hiervan.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OGNO7BNI.jpg