PDA

View Full Version : dunne akoestische gitaar



cortjakje
28 december 2010, 11:44
I.v.m schouderproblemen ben ik op zoek naar een dunne akoestische gitaar.
Ik speel nu op een taylor 214ce . Welke dunne akoestische gitaar in die prijsklasse zou je in die prijsklasse kunnen vinden ?

northernlake
28 december 2010, 13:07
Ik ben niet heel goed thuis in het Taylor spectrum, maar de -14 series is toch vergelijkbaar met wat in Martin-land ongeveer een 000-model is? Als je nog kleiner zoekt zou je kunnen kijken naar Blueridge 12 fret 00 modellen of misschien nog ergens een Larrivee P-05 op de kop kunnen tikken.

Ruudj
28 december 2010, 16:13
Kijk bijvoorbeeld eens voor een EASTMAN met dunne body. Kwaliteit voor een goeie prijs

KwintEastwood
1 januari 2011, 19:25
Eastmans ben ik het over eens. Puike gitaren, vind wel dat de toets/hals anders aanvoelt als die van taylors.

Heb je al eens gedacht aan een baby taylor? Dit is eigenlijk een reisgitaartje, maar er komt nog een verbazingwekkend goed geluid uit. Is in iedergeval een stuk kleiner en dunner als een volwaardige steelstring. Misschien dat de baby taylor een speel houding vereist die beter past bij de houding die je schouder nodig heeft.

Eko
2 januari 2011, 11:50
Eventueel andere oplossingen: Bredere band of plek van bevestiging veranderen. ( De meesten hebben hem aan de bodyzijde bevestigd , kan ook aan de kop). Een Line 6 gitaar met modelling. Een Fender stratocoustic deluxe. Godin Acousticaster.

Laser
3 januari 2011, 20:42
Je kan voor jouw probleem ook eens testen hoe je je voelt met een gitaar van Peter Van Dael
http://www.vandaelguitar.be/
Peter bouwt gitaren met ergonomische aanpassingen waarmee lichaamsproblemen kunnen verlicht worden.
Zelf kon ik er al op spelen- en het is verbazend hoe bespeelbaar ze zijn.
Maak een afspraak met Peter om ze eens te testen?

VariAxe
30 januari 2011, 22:53
I.v.m schouderproblemen ben ik op zoek naar een dunne akoestische gitaar.
Ik speel nu op een taylor 214ce . Welke dunne akoestische gitaar in die prijsklasse zou je in die prijsklasse kunnen vinden ?

En ???

Ben je er al uit ?? wat is het geworden ??

Muchachooo
31 januari 2011, 17:17
Eastman is inderdaad een heerlijk merk met erg goede gitaren!

TS, is zo'n Fender Stratocoustic niks? Veel dunnere gitaren kan ik niet verzinnen...

Bert Gitaar
31 januari 2011, 17:33
Ik ben nu ruim 10 jaar in het bezit van een Fender Telecoustic en bevalt mij wel. Geluid is OK en niet te zacht in volume. Bijna gewichtloos. Dat is ook wel prettig soms. En dat de kast van kunststof is (bovenblad niet), merk je niet heel erg in je geluid. En er zit een piezo element in.

BobvanKempen
31 januari 2011, 19:37
Kijk idd eens naar een Line 6 variax 300 of anders een Ovation met een thin body, kosten allebij niet zo heel veel en zijn dun. Little Martin zou ook nog een goede kunnen zijn.

Guitarron
31 januari 2011, 20:27
Misschien is de Taylor GS Mini iets wat je zoekt!

VariAxe
31 januari 2011, 21:09
Kijk idd eens naar een Line 6 variax 300 of anders een Ovation met een thin body, kosten allebij niet zo heel veel en zijn dun. Little Martin zou ook nog een goede kunnen zijn.

Volgens mij worden die Variax 300's niet meer gemaakt.
Maar zoiets zou kunnen helpen.

BobvanKempen
1 februari 2011, 13:38
Volgens mij worden die Variax 300's niet meer gemaakt.
Maar zoiets zou kunnen helpen.

Ze worden i.d.d. niet meer gemaakt en alleen de steelstring zie je sporadisch nog wel eens nieuw staan maar via de bekende veilingsite's zal er toch wel aan te komen zijn. Ik heb ze allebij en vind ze overigens super, dus wat mij betreft een aanrader hoewel de meningen hier heel sterk over verdeeld zullen zijn.

VariAxe
1 februari 2011, 23:11
Ik heb ze allebij en vind ze overigens super
Ik die 300 Nylon een paar keer in me handen gehad en dat speelde en klonk erg fijn.

Maar weet iemand wat het geworden is en of het geholpen heeft ??