PDA

View Full Version : duits blijvertje erbij!!! (vintage)



wietse
28 december 2010, 09:24
gisteren gekocht van een kennis van me voor 100 euro, hij vroeg er eerst meer voor maar omdat de topkam gebroken was kon ik hem voor 100 euro meekrijgen.
de topkam was trouwens prima te lijmen.
het is een Klira uit de 60er jaren bedekt met vinyl.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/kliravinylmercy1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/kliravinyl.jpg
ding is volledig origineel, die chickenhead knoppen horen er ook op, de eigen ontwerp tremelo doet zijn werk ook goed.
dacht eerst dat hij nogal smerig was vanwege de donkere kleur in de groeven in het vinyl, maar ik kan poetsen wat ik wil krijg het er niet uit, zal dus wel zo horen.
het lekkerst aan de gitaar vind ik de hals, iets breder dan normaal maar heerlijk plat, voelt aan als een hagstrom hals zo plat is hij.
zulke gitaartjes vind ik prachtig en er is moeilijk aan te komen voor een leuk prijsje dus mijn dag was weer goed, zo nog net in dit jaar.

macwilliams
28 december 2010, 09:31
Gefeliciteerd wietse.

Dat vinyl doet me denken aan een portas deur :D

Midwolda
28 december 2010, 09:40
Mèn, op zoiets ben ik ooit begonnen, een eeuwigheid geleden... mijn eerste "echte" gitaar!
Was een kadootje van m'n oom, met een aggenebbes ampje erbij, m'n ouders waren er minder blij mee dan ik.
Weegt als dieplood zeker? Of misschien is dat alleen in de herinnering van een jochie van 10 zo...
Ach, nostalgie... mooimooimooi!

Exi
28 december 2010, 10:04
Erg mooie gitaar Wietse!:ok:
Mooie body-vorm.

rpl
28 december 2010, 10:37
Das ist eine schöne gitarre :strat:

G.G.
28 december 2010, 10:44
Hey, eindelijk iets uit die periode en ontwerpstroming dat me echt kan boeien. Wat een waanzinnig ontwerp. Doet me denken aan de oude ford die in de straat stond met dat spul op het dak.

Lekker rock 'n roll.

telecastermaster
28 december 2010, 10:44
Goeie deal, Wietse. Op Ebay.de doen ze meestal iets van 250 euro, zo'n Kentucky. :)

tostiapparaat
28 december 2010, 11:38
Dit soort gitaren vind ik altijd zo supervet!
gefeliciteerd :)

maar, zitten die chickenheads elkaar niet in de weg?

Duhsjaak
28 december 2010, 12:00
Hi W
Prachtig!!! Gefeli.
Donkere groeven? En jij dacht dat kunstmatig relicen van de laatste tijd was?
Dacht het niet.
Super zuinig op zijn zou ik zeggen!
En een gezellige jaarwisseling hoef ik je niet te wensen?
Vriendelijke groet,
Gus

richwoodplayer
28 december 2010, 13:39
wauw!
die is echt heel gaaf!
dat vinyl is echt tegek!

gefeliciteerd!:cheerup:

wietse
28 december 2010, 14:33
Weegt als dieplood zeker? Of misschien is dat alleen in de herinnering van een jochie van 10 zo...
Ach, nostalgie... mooimooimooi!

èerder het tegenovergestelde, kon wel van balsa hout gemaakt zijn, weegt echt niks, zal wel multiplex zijn maar aan de achterkant kan ik 2 lijnen zien lopen onder het vinyl als de lichtval goed is, dus een driedelige massieve body zou ook nog kunnen.



Goeie deal, Wietse. Op Ebay.de doen ze meestal iets van 250 euro, zo'n Kentucky. :)
is geen kentcuky, dat is zoéén, http://www.wietsesguitars.nl/klirakentucky-000.jpg
daar heb ik er nu 2 uitvoeringen van, dit is een triumphator.
kan alleen niet 1 vinden met die chickenhead knoppen, die knoppen zijn wel uit de juiste periode maar misschien ook wel een aanpassing door de 1e eigenaar.

Hendriks
28 december 2010, 15:11
Ik vind hem zeker apart , maar mooi? nou nee , niet echt , maar ik kan mij wel voorstellen dat je er als verzamelaar gelukkig mee bent.

vulvasonic
28 december 2010, 15:32
Dat 'vuil' in de groeven, is dat niet gewoon verf om het patroon in het vinyl mee te versterken?
Ik herinner me de basgitaar van een neef van me. Dat was een JazzBass-achtig model van Hohner (meen ik). Daar zat een soort Paisley motief in. En dat motief was al bijna verdwenen. Maar als je goed keek zag je resten goud, zwart en groene verf zitten in de groeven. Het vinyl was rood.

munkie
28 december 2010, 16:19
Ik ben waarschijnlijk 100 jaar geleden op zoiets begonnen :punk:

Iig met dit soort rode "keukenstoel" bekleding met witte bies. Element kwam alleen maar brom uit dus meteen aan het customizen geslagen. Is er nooit meer uitgegaan...

Gefelici en alvast gelukkig nieuwjaar!

BamBuFan1
28 december 2010, 16:37
Weer een leuke aanvulling voor de categorie gênig vooâh wênig!

Wat die groeven betreft: zou het voorzichtig 'polijsten' van de vinyllaag met bv tandpasta niet kunnen werken?

wietse
28 december 2010, 18:35
Weer een leuke aanvulling voor de categorie gênig vooâh wênig!

Wat die groeven betreft: zou het voorzichtig 'polijsten' van de vinyllaag met bv tandpasta niet kunnen werken?

nee dit hoort zo, ik ben nu al meerdere klira's en hofners van dit model tegengekomen met dit vinyl en allemaal donkere groeven.
dus ik laat het zo.

Noid
28 december 2010, 20:38
Ah, da's een mooie Wietse. Gefeliciteerd, die heeft een goede plek gevonden in jouw collectie.

Tupelo
28 december 2010, 21:01
Leuk noise gitaartje lijkt me; instant Blixa und Neubauten gevoel bij.