PDA

View Full Version : Mening over EHX memory Toy



Droffie
28 december 2010, 09:24
hey mannen,
Ik ben op zoek naar een analoge delay die niet de wereld kost. Nu is de Memory Toy toch wel een van de goedkopere. Op ProGuitarShop klonk hij erg goed.

Wat is jullie mening over dit pedaal?

ik ben benieuwd.

Groet
D.

Ijselrobo 07
28 december 2010, 09:36
Hey,

Helaas ken ik het pedaal niet..
maar houdt er rekening mee, dat de soundclip van het apparaatje op PGS hoogstwaarschijnlijk met een andere gitaar en een andere versterker opgenomen is, dan met de gitaar en amp die jij hebt.

Grtz.
Ijselrobo 07

Jan Buurman
28 december 2010, 10:04
Probeer eens te zoeken op het forum. Ik weet dat er ergens een topic over is. Ik heb daarin ook gereageerd. Ik heb namelijk die Toy maar ik ben niet heel enthousiast.....

refused199
28 december 2010, 10:28
Ik vind hem wat te warm, met minder tone, terug komen. Verder is hij wel aardig en klinkt prima voor dat geld!

Liquid_Metal
28 december 2010, 10:31
Ik heb de nano memory toy en die vind ik erg fijn. Ik gebruik normaliter een digitale delay (G-Major2) en het feit dat dit een analoge delay is hoor je heel goed. De kwaliteit van de repeats is stukken minder en warmer en dat bevalt me wel. Ik moet zeggen dat er met veel overdrive weinig van overblijft maar met clean vind ik 'm heel mooi. De modulatie moest ik even aanpassen (een trimpot aan de binnenkant) maar die werkt voor mij fantastisch.

Fuhgawz
28 december 2010, 10:47
Ik gebruik hem met volle tevredenheid. Dat wil zeggen dat hij voor mij precies doet wat ik wil in een delay. Hij is makkelijk in te stellen, klinkt lekker vol en niet overdreven dof als een Carbon Copy (de Toy houdt het goed voor een overstuurde Orange), de modulatie vind ik mooi klinken en je kunt hem lekker over zijn nek jagen door de feedback knop omhoog te draaien. Hij is echter niet zonder nadelen.

De mix knop is bijvoorbeeld niet echt handig. Op de helft zijn clean en vertraagd geluid net zo luid, maar als je deze hoger dan de helft draait dan vermindert je cleane geluid in volume. Nou stel je doorgaans je delay toch niet zo in dat het vertraagde geluid luider is dan je cleane geluid en is deze pot tot de helft gewoon goed af te regelen, maar eigenlijk vind ik dat dit beter kan.

Vervolgens heb je de modulatie, waarvan de snelheid niet in te stellen is. Voor mij is de snelheid goed, maar het kan dat anderen daar anders over denken. De modulatiediepte kun je wel instellen aan de hand van een interne trimpot. Hiervoor moet je het pedaal openschroeven en aan de trimpot draaien waarnaast "Depth" staat. Echt handig is dit natuurlijk niet.

Tenslotte heb je nog de clock noise issue, waardoor je vertraagde geluid wat lelijker begint te klinken op langere delaytijden, maar daar heeft elke analoge delay last van.

Al met al een goed klinkend apparaat in een lekker klein doosje. Niet zonder nadelen, maar van een analoge delay met modulatie voor 75 euro nieuw kun je natuurlijk ook niet verwachten dat het de ultieme delay is. Als je een leuke (analoge) delay voor weinig wilt dan moet je deze zeker eens proberen!

Droffie
28 december 2010, 14:40
Ik gebruik hem met volle tevredenheid. Dat wil zeggen dat hij voor mij precies doet wat ik wil in een delay. Hij is makkelijk in te stellen, klinkt lekker vol en niet overdreven dof als een Carbon Copy (de Toy houdt het goed voor een overstuurde Orange), de modulatie vind ik mooi klinken en je kunt hem lekker over zijn nek jagen door de feedback knop omhoog te draaien. Hij is echter niet zonder nadelen.

De mix knop is bijvoorbeeld niet echt handig. Op de helft zijn clean en vertraagd geluid net zo luid, maar als je deze hoger dan de helft draait dan vermindert je cleane geluid in volume. Nou stel je doorgaans je delay toch niet zo in dat het vertraagde geluid luider is dan je cleane geluid en is deze pot tot de helft gewoon goed af te regelen, maar eigenlijk vind ik dat dit beter kan.

Vervolgens heb je de modulatie, waarvan de snelheid niet in te stellen is. Voor mij is de snelheid goed, maar het kan dat anderen daar anders over denken. De modulatiediepte kun je wel instellen aan de hand van een interne trimpot. Hiervoor moet je het pedaal openschroeven en aan de trimpot draaien waarnaast "Depth" staat. Echt handig is dit natuurlijk niet.

Tenslotte heb je nog de clock noise issue, waardoor je vertraagde geluid wat lelijker begint te klinken op langere delaytijden, maar daar heeft elke analoge delay last van.

Al met al een goed klinkend apparaat in een lekker klein doosje. Niet zonder nadelen, maar van een analoge delay met modulatie voor 75 euro nieuw kun je natuurlijk ook niet verwachten dat het de ultieme delay is. Als je een leuke (analoge) delay voor weinig wilt dan moet je deze zeker eens proberen!

Hey thanks voor je nuttige post.
Hoe gebruik je de delay in een loop? Ik ben van plan om 'm ook met overdrive te gebruiken als wel in solo leads.

driftkop
28 december 2010, 15:23
Als je de kans hebt zou ik hem uitproberen in een muziekwinkel, en niet afgaan op youtube clips en meningen van anderen op dit forum. En probeer dan ook eens wat andere pedalen als je er bent. Misschien vind je er een die je echt heel goed vindt klinken.

Droffie
28 december 2010, 15:50
Als je de kans hebt zou ik hem uitproberen in een muziekwinkel, en niet afgaan op youtube clips en meningen van anderen op dit forum. En probeer dan ook eens wat andere pedalen als je er bent. Misschien vind je er een die je echt heel goed vindt klinken.

Het hele idee van dit forum is meningen en ideeën uitwisselen. Het voorwerk zeg maar voordat ik me naar een winkel begeef en voor de kont weg ga zitten kloten. ;)

Dirk_Hendrik
28 december 2010, 16:07
En daarnaast vind ik het leuk je weer eens langs te zien wippen!

Droffie
28 december 2010, 17:32
En daarnaast vind ik het leuk je weer eens langs te zien wippen!

Hey Dirk!
Alles wel? Doe de groeten aan Tjalling als je 'm ziet.

Wellicht weet jij nog een goede tip voor een delay? ik wil er niet meer voor uitgegeven dan zo'n 180 euro. en hij moet goed zijn met distortion geluiden. Ik vond die Way Huge delay ook wel goed klinken...

Groet
Dennis

driftkop
28 december 2010, 17:36
Het hele idee van dit forum is meningen en ideeën uitwisselen. Het voorwerk zeg maar voordat ik me naar een winkel begeef en voor de kont weg ga zitten kloten. ;)

Welke gitaar/versterker/pedalen heb je al? Anders blijft het natuurlijk gissen. Ik kan wel zeggen 'Die EHX Toy vond ik voor geen meter klinken', maar dat was met mijn setup. Voor jou kan het zomaar een geweldig pedaal zijn.

hugo123
28 december 2010, 18:08
Misschien een malekko ekko 616, ik gas zelf behóórlijk op dat ding!

onrust nv
29 december 2010, 19:12
Misschien een malekko ekko 616, ik gas zelf behóórlijk op dat ding!

Die heb je in bright en dark versie, en is uit productie dus zeldzamer geworden. Helaas, ik zocht nl zelf beide modellen. Zelf ben ik eigenlijk wel van maxon een groot fan. Wat een kwaliteit bouwen die mannen! De Maxon AD-999(pro) zijn erg tof de AD-9(pro) is duidelijk van betere kwaliteit dan de Ibanez reïsues. Tokai TDL-1 vind ik ook zeer tof. En behringer heeft voor een zacht prijsje de Boss DM-3 gekopiert(ga ik n keer 2 van kopen om een stereo peNdaal ervan te maken).

Dus als je voor MOOIE analoge delay gaat kan ik je de Maxon AD-999 of AD-9 aanraden. De pro versies hebben zo'n multi tapehead truuk erin. AD-999(900ms) AD-9(330ms).

tomdiedom
29 december 2010, 19:58
Die heb je in bright en dark versie, en is uit productie dus zeldzamer geworden.

Die malekko ekko 616 is een zelfstaand model opzich daarnaast heb je nog die dark en bright. 3 verschillende delays dus.