PDA

View Full Version : gibson es 175 d prijs?



djheemskerk
27 december 2010, 23:32
na enkele jaren een gibson es 175 D te hebben wil ik deze wegdoen.
hangt toch alleen maar stof te hapen:dontgeti:
weet iemand een richtprijs voor dit type gitaar
de staat is redelijk goed voor een gitaar uit 76'
boven aan de body stuk afgesleten vernis door de arm!
tja er is mee gespeeld.
ik dacht zelf rond de 1500
of is dit niet realistisch...:???:

vulvasonic
28 december 2010, 00:01
Het is een type gitaar waar ik niet al teveel kennis van heb, maar als ik naar de nieuwprijzen kijk en de prijzen die instrumenten uit de jaren 70 inmiddels doen, dan denk ik dat €1500,- geen verkeerde prijs is. Als ik het had, stapte ik nu nog in de auto om 'm van je over te nemen. :)

Little Jay
28 december 2010, 10:08
Nee joh, zijn niks meer waard, paar honderd euri. Ik kom hem vanmiddag wel even ophalen en dan komen we er wel uit..... ;-)

Ok ff serieus. Het is er één uit de Norlin periode van Gibson en waarschijnlijk een hals uit 3 delen? Die zijn wat minder gewild, zeker als de hals ook nog eens van esdoorn ipv mahonie is, maar 1500 is waarschijnlijk zelfs wat aan de lage kant. Qua vraagprijs dan. Ik zie deze vaak met een vraagprijs van rond de 2000 (op gitaarmarkt staat een '77er met vraagprijs 2100), maar ik heb geen idee waar ze uiteindelijk voor weggaan.

En het hangt natuurlijk ook erg van de gitaar zelf af en de staat waarin deze verkeert, ik heb uit die periode ES175s bespeeld die verschrikkelijk doods en stug klonken maar ook zeer goed klinkende exemplaren in handen gehad. Onder Norlin was het een beetje hit-or-miss bij Gibson.

Dus het kan in jouw geval best zijn dat 1500 een hele redelijke prijs is.

munkie
28 december 2010, 16:25
Ik heb lang geleden een ES175 met maple neck gehad, was qua geluid wat feller dan de meeste Gibson archtops. Was zeker niet slecht. Nieuw doet een Es175 gauw 2750, Heins hier in Sneek heeft een 2dehandsje voor 1750 dus tel uit je winst.

Luca P
28 december 2010, 17:24
na enkele jaren een gibson es 175 D te hebben wil ik deze wegdoen.


...daar krijg je spijt van, daar krijg je spijt van...
:dance:

Dat duurt meestal een jaartje of wat en dan is ie pleite en €4000 waard geworden en een nieuwe gitaar held staat op die dat type gebruikt en hij bleek van Hendrix geweest te zijn en..enz...
Ik zou hem niet wegdoen, maar ja wie ben ik.
Hier wat meer info:
http://vintage-guitars.blogspot.com/2005/12/gibson-es-175.html

djheemskerk
30 december 2010, 22:55
okee bedankt voor jullie reactie!
heb hem op markplaats staan en er wordt aardig op gereageerd.
maar zoals altijd is iets kopen gemakkelijker dan iets verkopen.
maar geduld.
ik vind trouwens dat een gitaar bespeeld dient te worden dan dat ie stof staat te happen :sssh:.
ik vind deze gitaar moeilijk bespeelbaar!

tx

vulvasonic
31 december 2010, 00:12
Ik wil niet de lol bederven van potentiële kopers, maar laat je niet gek maken door gasten die er meteen een paar honderd euro onder duiken. Die gitaar verkoop je met gemak.

ieme
31 december 2010, 16:16
okee bedankt voor jullie reactie!
heb hem op markplaats staan en er wordt aardig op gereageerd.
maar zoals altijd is iets kopen gemakkelijker dan iets verkopen.
maar geduld.
ik vind trouwens dat een gitaar bespeeld dient te worden dan dat ie stof staat te happen :sssh:.
ik vind deze gitaar moeilijk bespeelbaar!

tx

Ik ben inmiddels afgehaakt, succes met de verkoop

Little Jay
1 januari 2011, 10:02
toch snap ik dat bieden op marktplaat niet hoor.... als je 'm wilt hebben bel je toch meteen, ga je er heen en onderhandel je over de prijs?!? Zo heb ik tenminste al meerdere malen wat gekocht terwijl ze in de advertentie elkaar nog lekker aan het overbieden waren.... ;-)

budje
1 januari 2011, 10:10
ik zou m aan vulv verkopen voor 750 maandelijkse termijnen van 2 euro :soinnocent:

Midwolda
1 januari 2011, 10:23
toch snap ik dat bieden op marktplaat niet hoor.... als je 'm wilt hebben bel je toch meteen, ga je er heen en onderhandel je over de prijs?!? Zo heb ik tenminste al meerdere malen wat gekocht terwijl ze in de advertentie elkaar nog lekker aan het overbieden waren.... ;-)

Ja, zo werkt dat... veel verkopers zijn blij als je binnen een paar uur met cash in de hand bij ze aanbelt.
En sommigen wachten liever nog een week of twee op het volgende bod van een tientje meer... ach ja.