PDA

View Full Version : '74 superlead...



Michael AE
27 december 2010, 20:51
Hoi allemaal!

Ik ga morgen kijken voor een '74 superlead.

Ik weet wat ik qua sound kan verwachten en vertrouw de verkoper, maar hebben jullie nog tips waar ik bijvoorbeeld op moet letten?

Bedankt!

jerome
27 december 2010, 20:56
ff de achterplaat eraf schroeven en kijken of de elco's niet bol staan (aan de bovenkant) en of de originele trafo's er nog in zitten
Elco's zijn makkelijk te vervangen, maar dat kost toch weer een paar tientjes materiaal en iets van 1 á 2 uur arbeid.
En vragen wanneer de buizen vervangen zijn.

Michael AE
27 december 2010, 21:03
Bedankt voor je reactie! De trafos zijn inderdaad nogal een heikel punt. Ik zal eens wat plaatjes opzoeken op internet als vergelijkingsmateriaal. Volgens de verkoper zijn ze origineel en daar vertrouw ik wel op, maar je weet maar nooit natuurlijk.

Elco's vervangen is sowieso wel aan te raden toch?

Nogmaals bedankt!

Michael AE
27 december 2010, 21:56
Heeft er iemand trouwens een prijsindicatie?

E-J
27 december 2010, 22:24
Is het die op marktplaats? Ik moet zeggen, hij ziet er mooi uit alleen met zo'n leeftijd moeten de elco's meestal wel vervangen worden. Prijs lijkt me goed maar misschien kun je er nog wat vanaf snoepen? Dit is volgens mij niet meer één van de 'hand-wired' Marshalls, maar dat wil allerminst zeggen dat hij niet goed klinkt! Sluit hem wel a.u.b. aan op een mooie speakerkast.. draai aan alle knopjes, zet hem lekker hard (luister hoe hij overstuurt) en probeer zo rationeel mogelijk te denken ;).

Michael AE
27 december 2010, 22:35
Is het die op marktplaats? Ik moet zeggen, hij ziet er mooi uit alleen met zo'n leeftijd moeten de elco's meestal wel vervangen worden. Prijs lijkt me goed maar misschien kun je er nog wat vanaf snoepen? Dit is volgens mij niet meer één van de 'hand-wired' Marshalls, maar dat wil allerminst zeggen dat hij niet goed klinkt! Sluit hem wel a.u.b. aan op een mooie speakerkast.. draai aan alle knopjes, zet hem lekker hard (luister hoe hij overstuurt) en probeer zo rationeel mogelijk te denken ;).

Ja, hij staat op marktplaats. Deze (

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/389510871-marshall-jmp-super-lead-1974-marshall-jmp-2203-1978.html?return=eJw1jVEKgzAQRO8i6KcmSqFEpNSbLCYlw VWXbEJLS%2B/etbV/b2YeDBhtXsGono0%2Bd6ZgB3HyvU%2BJTNPMG7m1XiDOiRAgcb 1i81Nq8nR54KAry0Payu6qy26kLKAEbBDYCzoKTALPIHHkm%2B W/n4552b01Ly6GSeJ8lyi/7AGxbE%2Bt4kwufgkdWFE23i/aiigPqujfH1PNPpM%3D&df=1&fta=eNotj1uOwjAMRfdiafhO2tKArW5htlBFdYBoUmrVKVSD2P skaL585cc5skeHL8UTwram8eGTAimejwh7GuyBdcgLWpINDXFE EikhZfyNQnphrbNcWrPgfZvDGif6eeLsV735lL4ao5uEtdQUPN OiEZuDyDaYqukQxF8DUCwYxRYh8sffFr91rXM9u92ejJ3aS1fD 1B%2B52a3jszFdX1dtucqLeNYxhfs13yrN1B8QZr%2BPVVCY/DE0CP4J9P0fH0AeDb7e7z/WtlEq&fta_ind=1&fs=1) is het.

Hij adverteert voor 1000, maar hij vraagt 1250. Ik vraag me af of dat een reële prijs is. Dat is bij mij afhankelijk van de klank in plaats van de staat of dergelijke, en ik hoef hem echt niet voor een koopje, maar ik wil ook niet veel te veel betalen natuurlijk.

Ik wil hem zeker wel even uitgebreid testen, want de klank is het belangrijkste natuurlijk. Bedankt voor de tips en bedankt voor je reactie!

EDIT: Het is waarschijnlijk inderdaad een PCB, maar ik had al begrepen dat dat niet perse slecht is. Ik ben erg benieuwd!

DaveItUp
28 december 2010, 00:24
Maakt geen zak uit of het pcb is of ptp. Heb 'm niet gezien, maar als hij in nette staat is, is 1000 niet zo'n gek bedrag. Zeker als mensen een soortgelijk bedrag uitgeven voor een totaal inferieure reissue. Blijven top amps. Zal je nog verbazen hoeveel gain dit soort bakken aan boord hebben. Had zelf een 76er en die was me een partij aggressief. Had wel een ppimv. Noodzakelijk als je scheur niet helemaal uit een pedaal wilt halen. Had die master altijd op de helft of zo hoog mogelijk staan, snoep je toch wat van 't enorme volume af, en dan nog een ts achtige of een ocd ervoor. Uiteindelijk weggedaan omdat ik vrijwel nooit over m'n eigen cab speelde bij optredens en zo'n ding op de meeste cabs, behalve gb cabs en g12-65's imho, klote klonk :)

Michael AE
28 december 2010, 04:42
Maakt geen zak uit of het pcb is of ptp. Heb 'm niet gezien, maar als hij in nette staat is, is 1000 niet zo'n gek bedrag. Zeker als mensen een soortgelijk bedrag uitgeven voor een totaal inferieure reissue. Blijven top amps. Zal je nog verbazen hoeveel gain dit soort bakken aan boord hebben. Had zelf een 76er en die was me een partij aggressief. Had wel een ppimv. Noodzakelijk als je scheur niet helemaal uit een pedaal wilt halen. Had die master altijd op de helft of zo hoog mogelijk staan, snoep je toch wat van 't enorme volume af, en dan nog een ts achtige of een ocd ervoor. Uiteindelijk weggedaan omdat ik vrijwel nooit over m'n eigen cab speelde bij optredens en zo'n ding op de meeste cabs, behalve gb cabs en g12-65's imho, klote klonk :)


Ja, PCB of PTP maakt mij ook niet zo veel uit. Of hij technisch in orde is weet ik (nog) niet, maar hij ziet er niet meer erg mooi uit van buiten. Maakt mij niet uit, maar dat doet de waarde wel weer zakken neem ik aan. Dan is 1250€ misschien wat aan de hoge kant. Zeker als hij technisch niet meer helemaal in orde is. Als hij goed klinkt ben ik best bereid dat bedrag neer te tellen, maar dan moet hij wel helemaal in orde zijn en zo origineel mogelijk.

Hoeveelheid gain is inderdaad nog best aardig, maar ik vind ze clean of met een beetje breakup ook prachtig. Ik zal hem hoofdzakelijk met pedaaltjes gaan gebruiken, maar natuurlijk wil ik hem afentoe ook wel eens gaan openschroeven. Ik ben benieuwd naar de duw in het laag bij deze. Niet alle '70-ers die ik gehoord heb hadden dat.

Als ik hem koop, ga ik er ook nog een mooie Greenback cab bij zoeken. Dat is wel een vereiste bij dit soort amps, vind ik.

Ik ben benieuwd!

DaveItUp
28 december 2010, 10:25
Mijn 76er had 't wel, die oomph/push, na de ppimv toch wel een stuk minder moet ik zeggen. Had er een mid 70s blackback cab onder. Klonk echt geweldig, ook op lagere volumes. Helaas heb ik die stack niet meer :)

jerome
28 december 2010, 11:56
Blackback cab?
Waren dat Marshall gelabelde Celestion G12-65 speakers?

HaroldA
28 december 2010, 12:20
Blackback cab?
Waren dat Marshall gelabelde Celestion G12-65 speakers?

Nope, dat zijn 25 Watt greenbacks met zwarte doppen (de groene waren op ;)).

Toch?

Don Olivier
28 december 2010, 17:25
Nope, dat zijn 25 Watt greenbacks met zwarte doppen (de groene waren op ;)).

Toch?

Klopt ;)

Die blackback 4X12 kasten vind ik (persoonlijke smaak dus) de best klinkende 4X12 kasten die Marshall heeft gemaakt

HaroldA
28 december 2010, 17:54
Klopt ;)

Die blackback 4X12 kasten vind ik (persoonlijke smaak dus) de best klinkende 4X12 kasten die Marshall heeft gemaakt

Ik heb er ook 1! :rockon: (1960B; eind 70's)

Don Olivier
28 december 2010, 18:08
En wie wil er eentje aan mij verkopen?

:)

DaveItUp
28 december 2010, 19:31
Ik had ook 55hz, dus bass, conussen op die blackbacks. Dat tempert de brightness van die mid/late 70s marshalls heel erg mooi. Aanrader!

heavy-metal-thunder
28 december 2010, 20:43
En wie wil er eentje aan mij verkopen?

:)

ikke heb er enkele op overschot

heavy-metal-thunder
28 december 2010, 20:51
Maakt geen zak uit of het pcb is of ptp. Heb 'm niet gezien, maar als hij in nette staat is, is 1000 niet zo'n gek bedrag. Zeker als mensen een soortgelijk bedrag uitgeven voor een totaal inferieure reissue. Blijven top amps. Zal je nog verbazen hoeveel gain dit soort bakken aan boord hebben. Had zelf een 76er en die was me een partij aggressief. Had wel een ppimv. Noodzakelijk als je scheur niet helemaal uit een pedaal wilt halen. Had die master altijd op de helft of zo hoog mogelijk staan, snoep je toch wat van 't enorme volume af, en dan nog een ts achtige of een ocd ervoor. Uiteindelijk weggedaan omdat ik vrijwel nooit over m'n eigen cab speelde bij optredens en zo'n ding op de meeste cabs, behalve gb cabs en g12-65's imho, klote klonk :)

héhé, maakt toch wel een groot financieel verschil uit. PTP is tot begin '73 en daar mag je me een karrenvracht van leveren aan 1000/stuk. Qua sound zal pcb of ptp geen verschil maken, lijkt me. Maar het zou zo wel zijn dat de oudere, maar dan heb ik het over periode 67-71 toch wat anders zijn. Volgens sommige puristen (op dit forum) zijn de transfo's van de pakweg post-half 69 modellen ook minder, klinken ze scherper. Als ik de 50 Watters van 68-69 vergelijk met een '71 dan zijn deze laatsten wat agressiever en scherper.

Don Olivier
28 december 2010, 20:55
ikke heb er enkele op overschot

You've got mail :)

Michael AE
28 december 2010, 21:05
Ik heb hem nu achterin staan. Kon het toch niet laten. Wat een sound! Veel warmer dan de andere 70'ers die ik gehoord heb.

Hij ziet er nog prachtig uit, mooier dan op de foto's. Het chassis is nog heel netjes, zonder gaten en alles is voor zever ik kon zien nog origineel.

Maar goed, origineel of niet, hij klinkt fantastisch!

Don Olivier
28 december 2010, 21:09
Te gek! Gefeliciteerd! Post wat foto's he

Michael AE
28 december 2010, 21:12
Bedankt! Zodra ik thuis ben zal ik even wat foto's schieten. (wel even kijken of mijn camera het nog doet.)

Don Olivier
28 december 2010, 21:21
Ben benieuwd, had em zelf ook zien staan en was ook aan het twijfelen ;)

heavy-metal-thunder
28 december 2010, 21:31
Ik heb hem nu achterin staan. Kon het toch niet laten. Wat een sound! Veel warmer dan de andere 70'ers die ik gehoord heb.

Hij ziet er nog prachtig uit, mooier dan op de foto's. Het chassis is nog heel netjes, zonder gaten en alles is voor zever ik kon zien nog origineel.

Maar goed, origineel of niet, hij klinkt fantastisch!

als hij warmer klinkt dan de seventies die je gehoord hebt, was er wat mis met deze eersten of is er bij jou de bright cap geknipt (of je hebt een bass model). Ik gok op het eerste en er is echt niets mis als die cap zou losgemaakt zijn, want zonder dat klinken ze op normale volumes allemaal nogal schel (is mijn beperkte mening).

The Running Man
28 december 2010, 23:06
Bedankt! Zodra ik thuis ben zal ik even wat foto's schieten. (wel even kijken of mijn camera het nog doet.)

Gefeliciteerd man !
:rockon::rockon::rockon:

Michael AE
28 december 2010, 23:14
als hij warmer klinkt dan de seventies die je gehoord hebt, was er wat mis met deze eersten of is er bij jou de bright cap geknipt (of je hebt een bass model). Ik gok op het eerste en er is echt niets mis als die cap zou losgemaakt zijn, want zonder dat klinken ze op normale volumes allemaal nogal schel (is mijn beperkte mening).

Ik zat ook aan de brightcap te denken inderdaad. De inputs zijn wel intern doorgelinkt.

Ik heb een hele hoop foto's gemaakt, zal ze straks even uploaden!

Wat ik ook zag, dat er een sticker op de OT zit waarop staat dat er alleen 6550's in mogen, maar er zitten EL34's in. 6550's waren toch alleen voor de Amerikaanse markt? Dit zou betekenen dat de PT niet origineel meer is, toch?

Hij klinkt wel heel erg mooi, zeg! Had gelijk de buren aan de deur, maar goed, wat wil je anders met Eruption op 150 Db?

Wel ghost hij een beetje en er zitten volgens mij wat microfonische buizen in. Zal direct een afspraak maken om hem na te laten kijken.

Anyway, ik zal zo de foto's even hier posten, dan kunnen jullie me vast nog verder helpen!

Michael AE
28 december 2010, 23:15
Gefeliciteerd man !
:rockon::rockon::rockon:

Bedankt man!

Tristan
28 december 2010, 23:27
Gaaf hoor, dikke felicitaties ook van mij. :)

Michael AE
28 december 2010, 23:40
Bedankt, Tristan!

Hierbij de foto's!

http://s98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/Marshall%20Super%20Lead/

Kim Wilson
29 december 2010, 08:31
Joechei! Goed bezig, Michael! Als de mogelijkheid zich een keer aandient, wil ik hem graag eens testen!

Gefeliciteerd man, en veel plezier ermee! :ok:

Nielsje
29 december 2010, 10:40
Ik voel een meeting aankomen :D
Gefeliciteerd!

Lexvandoef
29 december 2010, 11:33
Vet Micheal, congrats! :cheerup:

heavy-metal-thunder
29 december 2010, 11:41
meetings zijn leuk en als ze niet leuk zijn, dan geven ze toch leuke pics. Alvast eentje van een mini-meeting samen met mijn gitaarbuddy:

http://i1202.photobucket.com/albums/bb379/Orbeasan/DSC_7693heeftookiets.jpg


http://i1202.photobucket.com/albums/bb379/Orbeasan/DSC_7695croppe.jpg

heavy-metal-thunder
29 december 2010, 11:44
Ik zat ook aan de brightcap te denken inderdaad. De inputs zijn wel intern doorgelinkt.

Ik heb een hele hoop foto's gemaakt, zal ze straks even uploaden!

Wat ik ook zag, dat er een sticker op de OT zit waarop staat dat er alleen 6550's in mogen, maar er zitten EL34's in. 6550's waren toch alleen voor de Amerikaanse markt? Dit zou betekenen dat de PT niet origineel meer is, toch?

Hij klinkt wel heel erg mooi, zeg! Had gelijk de buren aan de deur, maar goed, wat wil je anders met Eruption op 150 Db?

Wel ghost hij een beetje en er zitten volgens mij wat microfonische buizen in. Zal direct een afspraak maken om hem na te laten kijken.

Anyway, ik zal zo de foto's even hier posten, dan kunnen jullie me vast nog verder helpen!

ha, als de inputs intern verbonden zijn, krijg je een beetje het effect van knippen bright cap. Persoonlijk vind ik wel handiger de bright cap knippen, omdat als je 2 kanalen jumpered altijd wat moet mikken met de 2 volumes. Allé, zo was het toch bij mijn exemplaren.

Don Olivier
29 december 2010, 13:55
meetings zijn leuk en als ze niet leuk zijn, dan geven ze toch leuke pics. Alvast eentje van een mini-meeting samen met mijn gitaarbuddy:

http://i1202.photobucket.com/albums/bb379/Orbeasan/DSC_7693heeftookiets.jpg


http://i1202.photobucket.com/albums/bb379/Orbeasan/DSC_7695croppe.jpg

Wat zien we hier allemaal voor moois staan?

Welke gitaar ligt er linksboven op de vox?
Wta voor Marshall boven op die kasten?

Toaster
29 december 2010, 14:37
En wie wil er eentje aan mij verkopen?

:)

Hi Don,

Check je mail.

heavy-metal-thunder
29 december 2010, 15:43
Wat zien we hier allemaal voor moois staan?

Welke gitaar ligt er linksboven op de vox?
Wta voor Marshall boven op die kasten?

v.l.n.r:
marshall 30th an combo, Iba SZ 520, witte greco strat, witte marshall jcm800 2*12 combo, vox AC 30 TB uit eind 64, Johnson Hollow body, Gibson LP R9, Marshall silverjubilé stack (2 keer 2*12), Fender MB Dennis Galuszko 65 ri strat, Gibson Traditional (erg goeie gitaar voor zijn geld), '68 Marshall 100 W SLP met bijhorende G12M25 cabs, Epi ES 335 dot, Gibson LP Standard Natural uit 1992, Marshall 30th ann half stack met daarboven een DSL 100 en on top een Marshall 50 W Plexi uit '68, Greco strat, 62 ri jap strat, '68 Fender Deluxe reverb, Fender Vibrolux, Gretsch 6120 AM, FAD 2*12 cab met daarbovenop een Soldano Lucky 13

jerome
29 december 2010, 18:12
Bedankt, Tristan!

Hierbij de foto's!

http://s98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/Marshall%20Super%20Lead/

Brute bakken zijn het toch die Superleads!
Gefeliciteerd Michael!

Michael AE
29 december 2010, 19:37
Joechei! Goed bezig, Michael! Als de mogelijkheid zich een keer aandient, wil ik hem graag eens testen!

Gefeliciteerd man, en veel plezier ermee! :ok:

Het is een endje rijden voor je, maar je bent altijd welkom!


Ik voel een meeting aankomen :D
Gefeliciteerd!

Hahaha, ja! Minimeeting! De vorige kon ik niet bij zijn. We kunnen een keer onze oefenruimte in duiken in de Melodyline te Amsterdam? Staat wel een beetje vol, maar voor een minimeet kunnen we ook wel een extra ruimte huren wellicht.


Vet Micheal, congrats! :cheerup:

Bedankt SexLex!


meetings zijn leuk en als ze niet leuk zijn, dan geven ze toch leuke pics. Alvast eentje van een mini-meeting samen met mijn gitaarbuddy:

http://i1202.photobucket.com/albums/bb379/Orbeasan/DSC_7693heeftookiets.jpg

Prachtig!


Brute bakken zijn het toch die Superleads!
Gefeliciteerd Michael!

Jazeker! Prachtige versterkers. Mega veelzijdig ook. Thanks!

Michael AE
29 december 2010, 19:45
ha, als de inputs intern verbonden zijn, krijg je een beetje het effect van knippen bright cap. Persoonlijk vind ik wel handiger de bright cap knippen, omdat als je 2 kanalen jumpered altijd wat moet mikken met de 2 volumes. Allé, zo was het toch bij mijn exemplaren.

Ja, inderdaad. Thanks.

Ik heb hem liever gewoon helemaal zoals 'ie was, inclusief brightcap. Wat ik zo hoor, klinken ze dan op hoog volume wat vetter met meer attack.

ieme
30 december 2010, 18:28
Rock n roll ouwe

Mr. Dynamite
30 december 2010, 19:25
Mega vet. Echt DE rock look hebben die bakken (en de sound natuurlijk!) Gefeliciteerd!
Btw, vette band heb je! :cooler:

@heavy-metal-thunder:
Wow die Silver Jubilee stack is echt vet! Hoe breed zijn die cabs eigenlijk? Ala valvestate cab ofzo?

Michael AE
30 december 2010, 22:15
Rock n roll ouwe

Hells Yeah!


Mega vet. Echt DE rock look hebben die bakken (en de sound natuurlijk!) Gefeliciteerd!
Btw, vette band heb je! :cooler:

Bedankt hoor! Vind het zelf ook de ultieme versterker qua looks. Gewoon een klassieker. De sound is fantastisch, maar wordt na de revisie nog beter.

Thanks! Onze CD hoop ik volgend jaar af te hebben!

Michael AE
2 januari 2011, 19:50
Zo!

Evn bumpen, want de Super Lead heeft zijn eerste vuurdoop in mijn band gehad. In eerste instantie had ik hem alleen mee om even open te kunnen zetten, maar met mijn M9 had ik meteen een dijk van een metalsound! Lekker rauw, maar godsgruwelijk strak en vet. Duw in het laag, heerlijk volvet maar aanwezig middengebied en mooi sprankelend hoog dat niet vervelend werd.

Dit is toch wel echt 1 van de beste amps ooit hoor, jongens. Je kan er werkelijk alle kanten mee op en hij gaat HARD! Heel erg hard zelfs.

Er zijn wel nog wat dingetjes die beter kunnen, zoals het ghosten op hoog volume en de buizen zijn ietwat microfonisch, maar het is nu al een beest.

De verplichte AC/DC songs klonken zelfs met een Ibanez enorm overtuigend. :D
Ik snap nu nog beter waarom deze amps zo gehyped worden. Wat een archetypische perfecte gitaarsound.

Mitch
2 januari 2011, 20:06
Gefeliciteerd Michael! Klinkt nu al lekker, nou nog in het echt :D

toneblo
2 januari 2011, 20:10
top!
Mijn laatste bakkie doet vergelijkbaar aan wat je beschrijft!!
Heerlijk die bakken!

Toaster
2 januari 2011, 20:29
het is dus geen hype ;)

Deze doe je niet snel meer weg! Gefeliciteerd! (En als je hem wel weg doet dan ga je heel lang twijfelen en dan achteraf heel hard balen....)

ieme
2 januari 2011, 20:29
Vette bak Mike!!

Michael AE
3 januari 2011, 10:35
Gefeliciteerd Michael! Klinkt nu al lekker, nou nog in het echt :D

Ja, het is momenteel een beetje de tijd van de meetings met 400 topics, maar een minimeet in Amsterdam kan ik zo regelen. ik mail de boys wel even en dan prikken we een datum!


top!
Mijn laatste bakkie doet vergelijkbaar aan wat je beschrijft!!
Heerlijk die bakken!

Echt geweldig hoor. Prachtige sound. Ik ben stiekem aan het kijken voor een Super Bass uit de wat vroegere jaren naast deze. Eenmaal het Marshall virus te pakken en je wil niet anders meer.


het is dus geen hype ;)

Deze doe je niet snel meer weg! Gefeliciteerd! (En als je hem wel weg doet dan ga je heel lang twijfelen en dan achteraf heel hard balen....)

Nee, deze gaat pas weg als iemand er een vermogen voor neertelt. Voorlopig blijft hij lekker bij me en ik denk dat het wel eens mijn meest gebruikte versterker kan gaan worden.


Vette bak Mike!!

Thanks Ieme! Waarom doe jij je Vernet eigenlijk weg als ik vragen mag?

Jimwoud
3 januari 2011, 11:27
Hey Michael,

Vette bak, wat is het type van dit beest, 1959 JMP SL MKII?

Gebruik je je M9 alleen als booster?

gr Jim

Michael AE
3 januari 2011, 11:39
Hey Jim,

Ja, dat is het type.

De m9 heb ik tijdens de repetitie als drive gebruikt. Ik haalde de scheur dus uit de tubedrive van de m9. Voor metal klinkt dat echt heel prima! De Marshall stond op een lichte crunch ingesteld, wat voor een lekkere rauwe rand aan de drive zorgt. Erg vet vind ik zelf.

Michael AE
3 januari 2011, 11:42
Ik moet overigens wel zeggen dat de m9 het beste werkt op een dynamische amp. Als je een wat vlakkere amp hebt, dan klinkt hij te klinisch vind ik.

Als ik geen metal speel, prefereer ik een dynamischere drive.

ieme
3 januari 2011, 13:16
he mike,
Ik verkoop mn vernet omdat ik iets (lees veel te) veel spullen heb.

Bullseye
3 januari 2011, 20:48
Hey Micheal een vraagje,

Op mijn JMP kan ik wanneer ik mijn gitaar op kanaal 2 heb aangesloten met de volumeknop van kanaal 1 ietswat hoog van kanaal 1 inmixen, doet jouw JMP dit ook toevallig ???

Ook wanneer ik op kanaal 1 zit en ik draai de volume van kanaal 1 helemaal dicht krijg ik toch nog een beetje volume door(lijkt wel dat geluid van de intro van het nummer black van Pearl Jam )

Ik ken die JMP's niet zo goed en dit is mijn eerste .

Michael AE
4 januari 2011, 00:22
Hey Bullseye,

Die van mij is intern doorgelinkt, dus ik moet altijd beide volumes instellen, maar wat jij zegt schijnt inderdaad normaal te zijn bij 4-input JMP's. Ik heb wel wat ervaring met JMP's, maar dit is ook mijn eerste en bij de exemplaren die ik eerder getest heb, heb ik hier niet op gelet. Gelukkig zitten hier best wat JMP kenners, dus ik weet zeker dat iemand je vraag nog beter kan beantwoorden!

Toaster
4 januari 2011, 21:19
Jullie kunnen beter praten over echte type nummers of benamingen. Zoals superlead of superbass of 2061x ofzo.

JMP staat niet voor een bepaald model. Het is net zo iets als Mark of MK of recto (er zijn ook wel tientallen recto modellen) JMP is wel in een bepaalde periode gebruikt.

Het doorbloeden van geluid bij kanaal 1 of 2 ken ik wel van mijn Marshall PA 20 ofwel een lead & bass afgeleide. (of zoals ze het nu noemen een 2061x die hebben dit ook)

Ik zal het wel eens proberen met mijn superlead maar ik heb deze altijd gebridged staan dus ik weet niet beter dat ik altijd met twee volumeknoppen moet werken.

Bullseye
4 januari 2011, 21:49
Hey Toaster je heb gelijk.
Het gaat om een JMP 1959 superlead monster met 4 inputs.

Het eerste kanaal geeft signaal door terwijl ik de regeling van dit kanaal dicht heb.
Andersom heb ik er geen last van, ik heb mijn schema al eens doorgelopen en kan eigenlijk maar 1 afwijking van het origineel vinden.
Voor de mensen die dit wat zegt, ik heb de .0022uf cap vervangen door een .022uf zou dit evt een boosdoener kunnen zijn ?